İLK ARABALI VAPUR ''SUHULET''İN TARİHÇESİ / Galeri

innuendo

HANZALA
Moderatör
Katılım
5 Nis 2007
Mesajlar
9,878
Reaction score
0
Puanları
0
Konum
FİLİSTANBUL
-İLK ARABALI VAPUR ''SUHULET''İN TARİHÇESİ-

Şirketi Hayriyenin Müdürü Hüseyin Haki Efendi, Boğaz'da at, araba ve eşya nakline bir kolaylık bulmak amacıyla yıllarca umum müfettişlikte bulunmuş İskender Efendi ve şirketin Hasköy'deki fabrikasının sermimarı Mehmed Usta ile baş başa verip, o güne kadar benzeri görülmemiş bir tekne tipi yaptı.

İki tarafından da karaya indirilecek kapakları bulunan, hem ileri, hem de geri gidebilen araba vapurları ya da feribotun prototipi olan bu tekne, çizimlerinin gönderildiği İngiltere'deki Maudslay Sons And Elelds tezgahlarında inşa ettirildi.

Suhulet (Kolaylık) adlı bu ilk araba vapurunun yapımı 1871 yılında sona erdi. Teknesi sac olan vapur 157 tonluktu. Uzunluğu 45,7 metre, genişliği 8,5 metre, su çekimi 3 metre kadardı. 450 beygir gücündeki tek silindirli, iki çevrimli makinesinin döndürdüğü yandan çarkla, saatte 7 mil hız yapabilmekteydi.

İstanbul'a 87 yıl hizmet veren Suhulet, Çanakkale savaşları sırasındaki hizmetleri ile ''Gazi'' unvanını da aldı.

Suhulet'in 1872 yılının başlarında hizmete konulmasının ardından aynı tersaneye ısmarlanan eşine de ''Sahilbent'' (İki kıyıyı bağlayan) adı verildi.


90123.jpg


90124.jpg


90125.jpg


90126.jpg


90127.jpg


90128.jpg


Bugünkü Hali


90129.jpg


90130.jpg
 
Allah razı olsun abi haber için bugun haberlerdede gördüm bunu turkler tarafından yapılmış
 
Geri
Üst