İlahi Şeriat İkidir. Ne Demektir.

VoyVoy

FoRuM MüHeNDiSi
Katılım
24 May 2007
Mesajlar
2,170
Reaction score
0
Puanları
0
Konum
NaPaCaaN HeRiii
Şeriat-ı İlahiye ikidir:

Biri: Sıfat-ı kelâmdan gelen bir şeriattır ki, beşerin ef'al-i ihtiyariyesini tanzim eder.

İkincisi: Sıfat-ı iradeden gelen ve evamir-i tekviniye tesmiye edilen şeriat-ı fıtriyedir ki, bütün kâinatta câri olan kavanin-i âdâtullahın muhassalasından ibarettir. Evvelki şeriat nasıl kavanin-i akliyeden ibarettir; tabiat denilen ikinci şeriat dahi, mecmu-u kavanin-i itibariyeden ibarettir. Sıfat-ı kudretin hâssası olan tesir ve icada mâlik değillerdir.

Sâbıkan sırr-ı tevhid beyanında demiştik: Her şey her şeyle bağlıdır. Bir şey her şeysiz yapılmaz. Bir şeyi halkeden her şeyi halketmiştir. Öyle ise, bir şeyi yapan Vâhid, Ehad, Ferd, Samed olmak zarurîdir.

Şu ehl-i dalaletin gösterdikleri esbab-ı tabiiye, hem müteaddid, hem birbirinden haberi yok; hem kör, iki elinde iki kör olan tesadüf-ü a'ma ve ittifakıyet-i avrânın eline vermiştir. 'Kullillahu sümme zerhum fi havzihim yelabun'

Elhasıl: İkinci bürhanımız olan kitab-ı kebir-i kâinattaki nazm ve nizam, intizam ve te'lifindeki i'caz güneş gibi gösteriyor ki; bir kudret-i gayr-ı mütenahî, bir ilm-i lâ-yetenaha, bir irade-i ezeliyenin eserleridir. (Ms. Nokta)
 
Bu Forumda bu konularla ilgilenenlerin olması gerçekten iyi.Başlğı açtıgın için teşekkürler kardeşim.
 
Terrible T' Alıntı:
Bu Forumda bu konularla ilgilenenlerin olması gerçekten iyi.Başlğı açtıgın için teşekkürler kardeşim.

Önemli olan açılan bu konularla ilgilenilmesi asıl ben size teşşekkür ederim saolun.ALLAH sizlerden razı olsun.
 
Allah razı olsun..Güzel yazı..Alıntıyı yazsaydın keşke...Ayrıca hikaye gibidurmuyor..Taşıyorum..;)
 
Paylaşım için sağol kardeş.Fakat nereden aldığını açıkça yazabilirdin.
Bedi-üzzaman'ın Mesnevi Nuriye adlı eserinden bir bölümdür bu.
Tabiat kanunlarını isbat olarak gösterip Allah'ı inkar edenlere cevap olarak yazılmıştır.

Maksudumuzdur, matlubumuzdur. Gayr-ı mütenahi berâhininden dört burhan-ı küllîyi irad ediyoruz.
Birinci burhan: Muhammed Aleyhissalâtü Vesselâmdır. Şu burhan-ı neyyirimiz Şuâat'da tenevvür ettiğinden, tenvir-i müddeâmızda münevver bir mir'attır.
İkinci burhan: Kitab-ı kebîr ve insan-ı ekber olan kâinattır.
Üçüncü burhan: Kitab-ı mucizü'l-beyan, Kelâm-ı Akdestir.
Dördüncü burhan: Âlem-i gayb ve şehadetin nokta-i iltisakı ve berzahı ve iki âlemden birbirine gelen seyyârâtın mültekası, vicdan denilen fıtrat-ı zîşuurdur. Evet, fıtrat ve vicdan akla bir penceredir; tevhidin şuâsını neşrederler.
 
Geri
Üst