İhale kanunu kevgire dönmüş

fatih pala

Banned
Katılım
1 Şub 2009
Mesajlar
240
Reaction score
0
Puanları
0
Türkiye Ekonomi Politikaları Araştırma Vakfı, şimdiye kadar yapılan onlarca değişiklik, ekleme ve istisnayla İhale Kanununun, siyasi iktidarlara yakın bir sermaye birikimi modeli yaratmanın aracı haline geldiğini açıkladı.

Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) bünyesinde faaliyet gösteren TEPAVT (Türkiye Ekonomi Politikaları Araştırma Vakfı) araştırmalarından elde ettiği sonuçlara göre, şimdiye kadar yapılan onlarca değişiklik, ekleme ve istisnayla İhale Kanununun, siyasi iktidarlara yakın bir sermaye birikimi modeli yaratmanın aracı haline geldiğini açıkladı.

Kanunun kapsamı dışına çıkarılan ve genellikle 'iktidara yakın' gruplara giden ihalelerin 14 milyar dolara ulaştığı kaydedildi. TEPAV Mali İzleme Grubu'nca hazırlanan, "KİK'te Yapılan Değişiklikler Ne Anlama Geliyor?" başlıklı değerlendirme notunda çarpıcı tespitler yer aldı.

Değerlendirmede, kanunun değiştirilmesi aşamasındaki genel gerekçelerde, genellikle 'AB uyum süreci' olduğunun belirtilmesine karşın birçok değişikliğin 'uyum sürecine' uymadığını, aksine onlarca değişiklikle daha fazla kamu işinin kanunun kapsamı dışına çıkarıldığı ifade edildi.

TEPAV'ın tespitlerine göre, Kamu İhale Kanunu'nda (KİK), doğrudan 17, dolaylı olarak da (diğer kanunlar yoluyla) 37 olmak üzere toplam 54 kanun değişikliği yapıldı. Yasal düzenleme yoluyla da en az 140 civarında ekleme, değişiklik, istisna getirilerek, orjinal kanunun hükümlerine müdahale edildi.

Değerlendirmede, "Gerçekten de kanunun bazı maddeleri söz konusu sürecin taahhütlerine uygun olarak önemli değişiklikler getirmiştir. Ancak öte yandan, AB mevzuatıyla uyumlu bazı maddeler yürürlükten kaldırıldığı gibi, ilerleme raporlarında belirtilmesine rağmen hiçbir değişiklik yapılmayan alanlar da bulunmaktadır" denildi.

Raporda şu değerlendirmeler yer aldı:

"Bu risk (siyasi rant riski) yapılan değişiklikler ile daraltılan kapsam maddesi ve genişletilen istisna maddelerinde kendisini gösterse de, bunun dışında kalan maddelerle birlikte ihale kanunu günümüzde siyasi iktidarlara yakın bir sermaye birikimi modeli yaratmanın aracı haline gelmiş gibi gözükmektedir.

Rapordan çarpıcı başlıklar

Türkiye'de potansiyel kamu alımları piyasasının milli hasılaya oranı yüzde 8.6 civarında.

Genel yönetim harcamaları içinde ihaleye konu olabilecek harcamaların payı, KİT'ler hariç, yıllar itibarı ile yüzde 22-23 civarında. Bu da 2008 yılı için yaklaşık 48 milyar dolarlık bir büyüklüğe tekabül ediyor. KİT'ler dahil edildiğinde rakam 66 milyar dolar civarında tahmin ediliyor.

İstisna ve doğrudan temin gibi ilgili kanunun öngördüğü genel kurallar dışında yapılan alımların toplam kamu alımları içindeki oranı yüzde 20 civarında (yaklaşık olarak 14 milyar dolar.)

Toplam kamu alımlarının yaklaşık olarak yüzde 70'ine yakın bölümü, merkezi yönetim ve yerel yönetimler tarafından gerçekleştiriliyor.


kaynak=http://www.milligazete.com.tr/haber/ihale-kanunu-kevgire-donmus-115983.htm

Ben akp nın bılınmeyen duyulmayan konularını gundeme getırmeye calısıyorum turk um ve muslumanım ama yanlıs yapılanlara karsıyım chp mhp dsp akp hangı partı olursa olsun yanlıssa yanlıstır ayrımcılık yada kendı fıkırlerımı desteklemelerı fark etmez TÜRKİYE CUMHURİYETİ DEVLETİNE zarar verecek her turlu olaylara karsıyım suan basımızda akp var ve onların yaptıkları onemlı oldugu ıcın akp den genelde bahsedıyorum basımızda chp olsa yanlıs yapsalar onlarda laık ATATÜRK cüyüz dıyorlar dıye gerceklerı arastırmayacakmıyız onemlı olan vatandır( Vatanı olmayan milletler yok olmaya mahkumdur )M.KEMAL ATATÜRK ............................................
 
olsun kardes mesele ulke meselesı oldugu ıcın acmak ıyıdır :)
 
Geri
Üst