İşte McLaren MP4-24 / McLaren Mercedes Wallpapers

innuendo

HANZALA
Moderatör
Katılım
5 Nis 2007
Mesajlar
9,878
Reaction score
0
Puanları
0
Konum
FİLİSTANBUL
İşte McLaren MP4-24

2n08mxk.jpg


111sfw6.jpg


20p81zd.jpg


dme2zd.jpg


2hs24i1.jpg


ny8tv5.jpg


j17j3r.jpg


2i7vdbd.jpg


104ngoz.jpg


nld9fk.jpg


a3kryd.jpg


vpasxt.jpg

McLaren Mercedes takımı 2009 sezonunda yarışacağı aracı MP4-24'ü bugün Woking'de tanıttı. Lewis Hamilton ve Heikki Kovalainen'in McLaren Teknoloji Merkezi'nde örtüsünü kaldırdığı MP4-24 2009 sezonunda 1 ve 2 numaralarını taşıyacak.

2r5z1g6.jpg


Takım, 18 aylık gelişim çalışmalarının ardından, oluksuz lastikler ve downforce ayarları gibi köklü kural değişiklikleri nedeniyle yeni paketin hemen her parçasını yeniden gözden geçirmek zorunda kaldı.

Tümüyle yeni monokok yapıdan başlarsak, aracın ön şasi bölümü yükseltilmiş, burun kısmı ise öne doğru alçalarak geliyor. Normalden biraz daha uzunca tasarlanan burnun alt tarafı, burun konisi altında baskıyı azaltmak ve downforce'u artıracak şekilde şekilleniyor. Bu bakımdan R28'in burun tasarımıyla benzerlikler taşıyor.

Daha önceki testlerde gördüğümüz ön kanat tasarımı ise, şu ana kadar tanıtımı yapılan diğer araçlarda olduğundan çok daha kompleks bir yapıya sahip. Ön kanatta iki katlı flap bulunuyor. Ancak burada ilgi çekici olan sadece üst taraftaki flapın hareket ediyor olması. Bilindiği gibi 2009 kurallarına göre hareketli ön kanat parçasına izin veriliyor ve flap direksiyondan sürücü tarafından kontrol ediliyor.

Lansmanda araca basit bir bargeboard takılmış, ön splitterlar ise, bu alandaki aerodinamik kaybı telafi edecek şekilde zekice tasarlanmış bir T şeklinde bir çıkıntı oluşturuyor. Fakat sidepodların, Ferrari ve Toyota'nın yeni araçlarından çok farklı olarak daha büyük olduğu görülüyor. McLaren'ın sidepodları daha uzun fakat ince tutmayı tercih etmesinin sebebi, yeterli soğutma alanına sahip olmak için, arka tekerler ile taban seviyesinde dışa doğru açılan kıvrımlı bölüm çıkışı arasındaki boşluğun optimum kullanılmanı sağlamak. Egzost çıkışları da daha yükseğe ve arkaya yerleştirilmesiyle, F60 ve TF109'dan farklı bir özellik olarak karşımıza çıkıyor.

Bu bölümdeki hareketli panellerde herhangi bir sıcak hava çıkışı bulunmuyor ancak araç daha sıcak havalarda testlerde başladığında bu durumun değişebileceği ifade ediliyor. Sidepodun arkasına doğru hava akışına yardımcı olmak ve difüzer üzerindeki akışı iyileştirmek için vites kutusu kaportası, aracın arkasında keskin bir V şeklinde birleşiyor. Aracın üst yapısı, kokpit arkasında kalan kompleks bölüm ve balık sırtı tasarımıyla MP4-23'e benziyor.

Arka kanatlara bakacak olursak, flaplarla birleşen kenar plakaları, hava direncini azaltmak maksadıyla yerleştirilen üç slotla MP4-23 konseptinin izlerini taşıyor. Kanatlar yeni kurallar gereği daha dik ve dar olduğu için bu bölgenin işlevselliği kritik önem taşıyor.

Geçen sene başarılı iyileştirilmelerin yapıldığı motor, gerek dayanıklılık süresi, gerekse devir sayısı açısından yeni kurallara göre yeniden gözden geçirildi. KERS cihazını karbon vites kutusuna bağlayan motor, yakıt tankının her zaman bulunduğu mokokokun arkasındaki bölümde bulunuyor.

Geçen sene başarılı iyileştirilmelerin yapıldığı motor, gerek dayanıklılık süresi, gerekse devir sayısı açısından yeni kurallara göre yeniden gözden geçirildi. KERS cihazını karbon vites kutusuna bağlayan motor, yakıt tankının her zaman bulunduğu mokokokun arkasındaki bölümde bulunuyor.

KERS sistemi, motor jeneratöründen gelen gücü depolamak ve kontrol etmek için, araçta bir güç kontrol ünitesi ile bataryaların bulunmasını da gerektiriyor. Bunların sidepodlara yerleştirileceği ve soğutma için de fazladan bir girişin olacağı ifade ediliyor.
 
Geri
Üst