ödevsitesi.com dan yardım ediyorum

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
kardeş saolasın bende de ödevsitesi şifresi var ama süresi nisanda bitiyor. gerçi mobidik açmıştı sabit konu olarak ordan devam et istiyosan...
 
ıkıncı dereceden kısmı türevlı denklemerle ılgılı odev hazırlamam gerek kaynak bulabilirsen super olur.........yardımını beklıyorum
 
Msn adresi yasak besyom..Pm den bildir msn adresini

YA Paskalya bana da Logaritma ile ilgili bir Yıllık ödev var...Bulabilir misin..
 
besyom2' Alıntı:
http://www.odevsitesi.com/odevler/arsiv2/52521-eric-berne.htm

ödevim bu yardımcı olursan sevinirim.
istersen [email protected] email atabilirsin.






İÇİNDEKİLER

I. HAYATI
Savaş Öncesi Yılları.........................................................................................................1
Ordudaki Yılları...............................................................................................................2
Kaliforniya’daki Aile Hayatı............................................................................................2
Psikoanaliz Akımından Ayrılış ve Karşılıklı Davranışsal Çözümleme Kuramınıın Ortaya Çıkışı................................................................................................................................3
Son Yılları.........................................................................................................................4

II ERIC BERNE’NİN KİŞİLİK KURAMI
1. Ana-Baba Benlik Düzeyi............................................................................................5
2. Çocuk Benlik Düzeyi..................................................................................................6
3. Yetişkin Benlik Düzeyi................................................................................................6
Freud’un Kişilik Çözümlemesi........................................................................................7

III. KARŞILIKLI DAVRANIŞSAL ÇÖZÜMLEME
1. Psikoterapi ve Karşılıklı Davranışsal Çözümleme.....................................................10
2. Rehberlik-Danışma ve Karşılıklı Davranışsal Çözümleme........................................10
3. Eğitim ve Karşılıklı Davranışsal Çözümleme.............................................................11
4. Örgütler ve Karşılıklı Davranışsal Çözümleme...........................................................11
Kaynakça

ERIC BERNE
(1910-1970)


I. HAYATI
“Transactional Analysis” (Karşılıklı Davranışsal Çözümleme) kuramının yaratıcısı olan Eric Berne 10 Mayıs 1910 yılında, günümüzde Kanada’ya bağlı olan Quebec Montreal’de doğmuştur. Gerçek ismi Eric Lennard Bernstein’dır. Babası David Hiller Bernstein tıp doktoru, annesi Sarah Gordon Bernstein ise, profesyonel bir yazar ve editördür. Ayrıca, kendisinden beş yaş küçük Grace adında bir kız kardeşi vardır. Berne’nin ana-babası Kanada’ya Rusya ve Polonya’dan göç etmiş, her ikisi de McGill üniversitesini bitirmişlerdir. Berne 11 yaşındayken babası veremden ölür ve kardeşiyle birlikte annesi tarafından yetiştirilir. Sarah Gordon Bernstein, oğlunu babasının izinden gidip tıp öğrenimi görmesi yönünde teşvik edip cesaretlendirir. Eric Berne 1935 yılında anne ve babasının da mezun oldukları McGill Üniversitesinin Tıp Fakültesini doktor olarak bitirir.
Savaş Öncesi Yılları
1936 yılında A.B.D.’ne giden Berne, Yale Üniversitesi Psikiyatri Kliniğinde Paul Federn ile birlikte 1938 yılına kadar çalışır. 1939 yılında A.B.D. vatandaşlığına geçer ve gerçekte Eric Lennard Bernstein olan adını Eric Berne olarak değiştirir. Daha sonra, Newyork Mt Zion Hastanesi Psikiyatri kliniğinde asistan olarak 1943 yılına kadar çalışan Berne, ilk eşi Elinor McRea ile 1942 yılında evlenir ve iki tane çocukları olur. Ayrıca, 1941 yılında Newyork Psikoanaliz Enstitüsünde psikoanaliz eğitimi alan Berne, 1943 yılında doktor olarak Amerikan ordusunun sıhhiye birliğine katılır.
Ordudaki yılları
1943-1946 yılları arasında orduda görev alan Berne, bu dönemler arasında psikoanaliz çalışmalarını yarıda bırakmıştır. Savaşın son iki yılında çeşitli şehirlerde grup terapileri yapmış, ruhsal bakımdan iyi durumda olmayan askerlere yardımcı olmaya çalışmıştır. 1945 yılında ilk eşiyle ayrılan Berne, 1946 yılında ordudan ayrılır, San Francisco Psikoanaliz Enstitüsünde tekrar psikoanaliz çalışmalarına başlar. 1947 yılında psikoanaliz üzerine “The Mind in Action” isimli ilk kitabı yayınlanan Eric Berne, Eric Erikson ile birlikte iki yıl çalışmıştır.
Kaliforniya’daki Aile Hayatı
Berne, Erikson ile birlikte analiz çalışmalarına başladıktan kısa bir süre sonra, Dorothy de Mass Way adlı kadınla, Erikson’nun karşı çıkmasına rağmen 1949 yılında evlenir ve Carmel’e taşınır. Evlenmeden önce Dorothy’nin üç çocuğu vardır ve bu evlilikte iki çocuk daha dünyaya gelir. Berne büyük bir aile içerisinde bulunmaktan oldukça hoşnuttur. Özellikle katı, baskıcı bir babadan ziyade, hoşgörülü bir baba rolü oynamak onun için büyük keyiftir. Berne evdeki baba rolünün yanında çalışmalarına devam etmek zorunda olduğunun farkındadır ve bundan dolayı, çocuk seslerinden uzak bahçenin en uç köşesine bir çalışma odası kurar. Berne, yazım çalışmalarının çoğunu 1949-1964 arasındaki 15 yıllık dönemde gerçekleştirmiştir.
Çeşitli hastanelerde grup terapisi liderliği yapan Berne, 1956 yılında San Francisco Psikoanaliz Enstitüsüne yapmış olduğu tam üyelik başvurusu reddedilince, o dönemin baş akımı olan psikoanalizden ayrılmıştır.
Psikoanaliz Akımından Ayrılış ve Karşılıklı Davranışsal Çözümleme Kuramınıın Ortaya Çıkışı
Karşılıklı Davranışsal Çözümleme kuramının temelleri 1949 yılında atılmıştır. Bu dönemde psikoanalist olmak için çalışmalarını sürdüren Berne, Freud’un ortaya koyduğu kavramların kayıtsız şartsız doğru kriterler olarak kabul edilmesine karşı çıkmıştır. İlk olarak Newyork Psikoanaliz Enstitüsünde psikoanaliz çalışmalarına başlayan Berne, 2. Dünya Savaşı sırasında çalışmalarına ara vermek zorunda kalmış, daha sonra tekrar San Francisco Psikoanaliz Enstitüsünde psikoanaliz çalışmalarını sürdürmüştür. Psikoanalizci olmanın çok önemli olduğuna inanan Berne için,1956 yılında San Francisco Psikoanaliz Enstitüsüne yapmış olduğu tam üyelik başvurusunun reddedilmesi onun için dönüm ve Karşılıklı Davranışsal Çözümleme (transaksiyonel analiz) kuramı için başlangıç noktasıdır.
Eric Berne’nin Karşılıklı Davranışsal Çözümleme ve Kişilik Kuramına sonraki bölümlerde değinilecektir.


Son Yılları:
1964-1970 arası Berne için durdurak bilmeyen dönemlerden birisiydi. İkinci eşinden de boşandıktan sonra bir türlü kendini toparlayamayan Berne için, kişisel yaşamı 1967 yılında yeni bir eş bulana kadar karmakarışık bir duruma gelmiştir. Yaşadığı hayal kırıklıklıklarından dolayı kendini yoğun yazım çalışmalarına veren Berne, 1970 yılının başlarında üçüncü eşinden de boşanmıştır. 1970 yılında iki defa kalp krizi geçiren Berne, 60. doğum gününde bir arkadaşına “What do You Say After You Say Hello?”(Merhaba dedikten sonra ne dersin?) kitabını tamamlamış olduğu için oldukça mutlu olduğunu belirtir ve yazı yazmaya ara verip boş zamanını 26 Haziranda geçireceği ilk kalp krizine kadar oyunlar oynayarak geçirir. Hastaneye kaldırıldıktan sonra ikinci kalp krizini geçiren Eric Berne 15 Temmuz 1970 yılında hayata gözlerini yumar ve Kaliforniyadaki El Carmelo Mezarlığına gömülür.

II ERIC BERNE’NİN KİŞİLİK KURAMI
Eric Berne’nin ortaya koyduğu “Transaksiyonel Analiz”(Karşılıklı Davranışsal Çözümleme) kuramında kişiliğin üç bileşenden oluştuğu ileri sürülmektedir. Bunlar, "Ana-Baba Benlik Düzeyi", "Yetişkin Benlik Düzeyi" ve "Çocuk Benlik Düzeyi"dir. Bu benlik düzeyleri “Ana-baba rolü”, “Yetişkin rolü” ve “Çocuk rolü” olarak ta adlandırılmaktadır. Bir başka deyişle, belli bir olgunluk düzeyine ulaşmış olan her bireyin içinde bir çocuk, bir ana-baba ve bir yetişkin özelliği taşıdığını söyleyebiliriz. Şimdi, Eric Berne’nin ileri sürmüş olduğu bu kişilik özelliklerine ya da benlik düzeylerine bir göz atalım.

1. Ana-Baba Benlik Düzeyi
Her bireyin birer ana babası veya onların yerine koyduğu kişiler vardır. Birey ana-babasının benlik durumlarını, kendi algıladığı biçimde zihninde yeniden inşa ederek bir anlamda kendi benliğinde bir ebeveynlik (ana-babalık) biçimlendirir. Bireylerin, başkalarına yol gösterme, nasihat etme, yasaklar koyma, davranışları düzenleme ve sınırlama şeklindeki tavırları, onların içinde taşıdıkları ebeveynlik yönlerinin dışa yansımasıdır. Her insanın doğasında olan bu yönün, kişiliğin oluşmundaki katkısı ve derecesi her bireyde farklı şekilde ortaya çıkmatadır. Buna göre normal şartlarda ana-babalık yönü, çocuk kişiliğinde, oran olarak düşük iken yaşlandıkça bunun payı yükselecektir. (Eroğlu, 2000, s.158)
Eric Berne “Hayat Denen Oyun” adlı kitabında , Ana-baba benlik düzeyinin doğrudan ve dolaylı olmak üzere iki biçimde ortaya çıktığını ileri sürmüştür. Ana-babanın bu benlik durumları "Koruyucu Ana-baba" ve "Eleştirici Ana-baba" olarak ta kabul edilmektedir. Koruyucu Ana-baba olarak davrandığımızda, karşımızdaki kaç yaşında olursa olsun, onun sağlığını ve çıkarlarını korumaya yöneliriz. "Kazağını giy", "dişlerini fırçala", “paranı çarçur etme” şeklindeki mesajlar Koruyucu Ana-babaya örnek olarak gösterilebilir. Koruyucu Ana-babada, fedakarlık, başkaları için bir şeyler yapma isteği vardır. Eleştirici Ana-baba olarak davrandığımızda ise, toplumsal kuralları, değerleri korumaya, bunları uymayanları eleştirmeye ve gerektiğinde cezalandırmaya yöneliriz. "Öyle oturulmaz", “insanların yüzüne bakarak konuşulur”, "yalan atarsan cezalandırılırsın" şeklindeki mesajları, Eleşririci Ana-babaya örnek olarak verilebiliriz.

2. Çocuk Benlik Düzeyi
Doğumdan gençliğe kadar olan dönem, çocukluk dönemi olarak kabul edilmektedir. Çocukluk kavramının çağrıştırdığı temel izlenimler ise, bağımlı ve edilgen davranışlar, bencil ve sorumsuz tavırlar, sadece içinde bulunulan zamanı düşünüp, sınırlı davranış seçenekleriyle hareket edmek, genellikle oyun ve eğlenceye düşkün olmak, sınırsız ve içgüdüsel isteklerle dolu olmak gibi hususlardır. Bireyler biyolojik ve sosyolojik bir süreç dahilinde gelişmelerini sürdürürken, bu çocukluk yönleri ve özellikleri de gittikçe törpülenerek, daha olgun ve sosyal davranışlara dönüşecektir. Ancak, insanlar biyolojik olarak çocukluk yaşından çıkarak daha ileri yaşlara vardıkları ve hatta ihtiyar oldukları zaman bile, kendi benliklerinde açık veya gizli kalmış bir çocukluk yönünü mutlaka taşıyacaklardır. (Eroğlu, 2000, s.158)
Çocuk Benlik Düzeyi, 'Doğal Çocuk",Uslu Çocuk"(uyumlu çocuk) ve "Asi Çocuk" olmak üzere üç bölümden oluştuğu kabul edilmektedir. Gece misafir geldiğinde, "niye geldiniz, biz yatacaktık" diyen bir çocuk, ya da kaç yaşında olursa olsun, "ben böyle istiyorum" diye direten bir kişi, doğal çocuğun benlik düzeyi özelliklerini yansıtmaktadır. "Peki”, “tamam”, “sizin istediğiniz gibi olsun" diyen bir kişi uyumlu çocuk, "sana inat olsun diye dediğinin tam tersini yapacağım" diyen kişi ise, asi çocuğun kişilik özelliklerini yansıtır. Eric Berne, yaşı ya da eğitim düzeyi ne olursa olsun her bireyin, Çocuk Benlik Düzeyini sergileyebileceğini, hatta yeri geldikçe sergilemesi gerektiğini savunur.
3. Yetişkin Benlik Düzeyi
İnsanın çocukluğu ile yaşlılığı arasındaki dönem genelde yetişkinlik dönemi olarak kabul edilmektedir. Yetişkinlik dönemindeki bireylerin genel davranış özelliklerini Eroğlu, nispeten bağımsız ve aktif davranışlar, yüksek bir sorumluluk ve duyarlılık düzeyi, içinde bulunulan zaman ile birlikte geçmişi ve geleceği de düşünmek, çok alternatifli bir davranış zenginliği, çalışma ve başarılı olmaya önem verme, istek ve arzuların sosyo-ekonomik çevre şartlarına göre sınırlandırılması gibi hususlar şeklinde sıralamaktadır.
Yetişkin Rolü, akılcı, mantıklı ve rasyonel olmayı ifade eder. Yetişkin rolünü dengeli bir şekilde kullanan bireyler, bağımsız hareket edebilir, kendi ayakları üzerinde durabilir, kendini yerebilir ve bütün bunlarla birlikte kendini gerçekleştirebilir.Yetişkin Benlik Düzeyi, kişiliğin, Ana Baba ve Çocuk Benlik Düzeyi arasında denge kurar. Bu nedenle Yetişkin yanımız, Ana Baba ve Çocuk yanlarımızdan farklıdır; ne sadece toplumsal kuralları gözetir, ne de yalnızca kişisel ihtiyaçlarımızı dikkate alır. Yetişkin yanımız sayesinde, yargılayıcı ya da duygusal olmadan, aklımızın gerekli gördüğü davranışları sergileyebiliriz. Yetişkin yanımız, "doğru" ya da "sempatik" olmak yerine, gerçekçi olmaya çabalar.( http://www.teror.gen.tr/turkce/teror_ve_genclik/gen_ter_21.html)
Kişiliği duygusal açıdan inceleyip, ana-baba, çocuk ve yetişkin olmak üzere üç benlik düzeyinden oluştuğunu ileri süren Berne’nin kuramı, Freud’un kişilik çözümlemesinden oldukça etkilenmişe benzemektedir. Şimdi Freud’un kişilik çözümlemesine ve Berne’nin kişilik kuramıyla olan benzerliğine kısaca bir göz atalım.
Freud’un Kişilik Çözümlemesi
Modern psikolojinin kurucusu olarak kabul edilen Sigmund Freud, kişiliği duygusal açıdan incelemiş; zihinsel yapının psikolojik bir olgu olarak dış dünyaya yansıdığını belirtmiştir. Freud’a göre kişiliğin güdüsü ve kişinin en büyük yoksunluğu “sevgi”dir. Freud, “bilinçaltı güdüleme”, “ihtiyaçların engellenmesi”, “davranışlarda duygu ve tavırların etkisi” gibi konuları ilkel benlik (id), benlik (ego), üst benlik (süper ego) olarak 3 dilimde incelemiştir. Freud’a göre insan eğilimleri ve sevgi güdülerinin toplandığı yer olan id, insanın ilkel zihinsel yapısıdır İd, içgüdüsel ve bilinçsiz davranışların kaynağı durumundadır. Süper ego id’in karşıtıdır. İnsanı topluma uydurmakta ve faaliyetlerin toplumca kabul edilebilir biçimde ortaya çıkmasına yardım etmektedir. Ego ise, id ve süper ego’yu dengeleyici durumunda olup, id’in taleplerini süper egoya uygun bir hale getirmeye çalışır. Ego başarılı olmazsa bireyde zihinsel gerginlik, tereddüt ve çekişme doğar.
Buradan, Berne’nin kişilik kuramının, Freud’un kişilik çözümlemesiyle paralellik gösterdiğini anlıyoruz. Her iki düşünürün kuramlarında ortaya koymuş olduğu kavramlar aşağıdaki tabloda da görülebilir.
Tablo 1 Freud ve Berne’nin Benzerliği
Sigmund Freud Eric Berne
İd (İlkel benlik): Denetlenemeyen ve her türlü hayvansı güdünün yer aldığı bölge. Amacı istekleri tatmin etmektir. Çocuk: Bağımlı ve edilgen davranışlar, bencil ve sorumsuz tavırlar, sadece içinde bulunulan zamanı düşünüp, sınırlı davranış seçenekleriyle hareket edmek, oyun ve eğlenceye düşkün olmak
Süper ego (Üst benlik): İdi denetler, eleştirir, dayatmalar ve yasaklamalar yapar. Ana-baba: Korur, yasaklar, eleştirir.
Ego (Benlik): Bilinçli çalışma ile organizmanın dış gerçeğe uydurulması ve idden gelen aşırılıkları süper ego (ahlak-vicadan) için denetler Yetişkin: İstek ve arzuları sosyo-ekonomik çevre şartlarına göre sınırlandırılma, Ana-baba ve Çocuk arasında denge kurma.
Tablo1’e bakarak Berne’nin, modern psikolojinin kurucusu olarak kabul edilen Freud’un görüşlerinden oldukça etkilenmiş olduğunu görebiliriz.
Berne’nin kişilik teorisi, birbirini takip eden ve tamamlayan aşamalar olarak çoğu zaman yanlış anlaşılmıştır. Ancak kişiliği oluşturan özellikler, doğumdan ölüme kadar her aşamada vardır ve insanın kişiliği, bu üç değişkenin farklı etkileşimlerinden meydana gelmektedir. Bireylerin biyolojik ve sosyal gelişimlerine göre, nu kişilik özellikleri diğerlerine kıyasla baskın duruma gelebilmektedir.

III. KARŞILIKLI DAVRANIŞSAL ÇÖZÜMLEME
Karşılıklı Davranışsal Çözümleme (Transaksiyonel Analiz) Eric Berne’nin geliştirdiği bir sosyal-psikoloji kuramıdır. Transaksiyon (karşılıklı davranış) kavramından kasıt, insanların birbirleriyle kurmuş oldukları iletişimdir. Karşılıklı davranışsal çözümlemecilere göre, iletişimi en fazla etkileyen faktör, Eric Berne’nin ortaya koymuş olduğu benlik düzeyleridir. Karşılıklı Davranışsal Çözümlemede temel olarak insanlar arasında daha etkili bir iletişim kurulmasını sağlamak amaçlanmaktadır.
Örneğin, iki yetişkinin arasındaki ilişkide kolayca orta yol bulunabilir. Ancak, iki çocuk ya da çocuk ile ana-baba arasında uzlaşılan orta yol herzaman kolaylıkla bulunamayabilir. İşte, Karşılıklı Davranışsal Çözümlemede çeşitli kişilik tipleri arasında en etkili, en verimli iletişim ve ilişkinin nasıl kurulacağını ortaya çıkarmak amaçlanmaktadır.
Son olarak Eric Berne’nin ortaya koymuş olduğu Karşılıklı Davranışsal Çözümleme kuramının psikoterapi, rehberlik ve danışma, eğitim ve örgütlerle olan ilişkisine kısaca bir göz atalım.
1. Psikoterapi ve Karşılıklı Davranışsal Çözümleme
Karşılıklı Davranışsal Çözümleme, insanlar için çok önemli ve güçlü bir araçtır. Psikoterapide, “Yetişkin Kişilik” aracılığıyla terapi uygulanan kişiyle danışman arasında, patolojik davranışlar ile düşünceleri ortaya çıkarıp birbirinden ayırt etmekte yararlanılır. İyi eğitilmiş ve yetenekli bir Karşılıklı Davranışsal Çözümlemeci, bir doktorun hastasını tüm ayrıntılarına kadar muayene edip, gerekli olan bütün tedavileri yapması gibi, terapi uygulanan kişinin zararlı davranışlardan kurtulup, psikolojik açıdan daha sağlıklı olmasına yardımcı olur ve danışan konumundaki kişiyi cesaretlendirir. Psikoterapide, Karşılıklı Davranışsal Çözümlemeciler, çeşitli psikoanalitik ve davranışsal çözümleme yöntemlerini etkili biçimde kullanabilmektedirler.
2. Rehberlik-Danışma ve Karşılıklı Davranışsal Çözümleme
Rehber ve danışmanlar, Karşılıklı Davranışsal Çözümleme yöntemini, danışmaya gelen kimseler üzerinde doğrudan yapıcı problem çözmeye yönelik davranışlar kazandırmakta kullanırlar. Danışmanlar Karşılıklı Davranışsal Çözümleme yöntemiyle, danışmanlık yaptıkları kişilerle eşit bir çalışma ortamı yaratır ve onlarla birlikte çalışmalarını sürdürürler. Buna benzer çalışma ortamı, danışmaya gelen kişilere gerçek hayatta da uygulayabilecekleri somut örnekler gösterir. Danışmanlar, danışmaya gelen kişilere “şimdi burada” yönlendirmesiyle yardımcı olmaya çalışırlar.
3. Eğitim ve Karşılıklı Davranışsal Çözümleme
Karşılıklı Davranışsal Çözümleme yöntemiyle eğitim öğretim faaliyetini gerçekleştiren uzmanlar, ilkokuldan yüksek lisans öğrencilerine kadar geniş bir kitleye, öncelikle bu yöntemin temellerini öğretir ve öğrencilerine bu yöntemi uygulayabilecek nitelikleri kazandırmaya çalışırlar. Eğitim alanında Karşılıklı Çözümleme Yönteminin kullanılmasıyla, öğrencilerin kişilik özelliklerini tanımaları sağlanıp, karşılıklı anlayışı geliştirip, bunu benimsemeleri ve uygulamarı amaçlanır.
4. Örgütler ve Karşılıklı Davranışsal Çözümleme
Karşılıklı Davranışsal Çözümleme örgütleri sorunsuz bir şekilde işletmek ve geliştirmek için benzersiz ve kuvvetli bir araçtır. Örgüt üyelerine insanların taşıdıkları kişilik özellikleri ve Karşılıklı Davranışsal Çözümleme yönteminin anlatılmasıyla, belli bir amaç için o örgütte bulunan kişiler arasında, ortak amaçları gerçekleştirmek için mantıklı bir işbirliği ve görev dağılımı yapılması sağlanabilir. Başka bir deyişle, örgüt içindeki bireylerin, o örgüt ve dolayısıyla kendileri için yetişkinkişilik özelliklerini ortaya koymaları sağlanabilir.

Bu çalışmamızda, Karşılıklı Davranışsal Çözümleme Kuramının (transaksiyonel analiz) yaratıcısı olan Eric Berne’nin 60 yıllık yaşam öyküsüne kısa bir bakış yaptıktan sonra, ortaya koymuş olduğu Kişilik ve Karşılıklı Davranışsal Çözümleme Kuramını basit bir şekilde inceledik. Eric Berne’nin ortaya koymuş olduğu kurama dayanarak, herbirimizin içinde bir “çocuk”, “ana-baba” ve “yetişkin” tarafı olduğunu söyleyebiliriz.
Berne’nin kişilik teorisi, birbirini takip eden ve tamamlayan aşamalar olarak çoğu zaman yanlış anlaşılmışa benziyor. Ancak kişiliği oluşturan özellikler, doğumdan ölüme kadar her aşamada vardır ve insanın kişiliği, bu üç değişik özelliğin farklı etkileşimlerinden meydana gelmektedir. Bireylerin biyolojik ve sosyal gelişimlerine göre, bu kişilik özellikleri diğerlerine kıyasla baskın duruma gelebilmektedir.
Berne’nin bu kuramı ortaya koyarken modern psikolojinin yaratıcısı olarak kabul edilen Sigmund Freud’dan oldukça etkilendiği görülüyor. Ancak ne şekilde olursa olsun, Berne’nin ortaya koymuş olduğu kuramın, herkes tarafından gündelik yaşamının birçok alanlarında kolayca uygulanabileceğe benziyor. Burada bizlere düşen, günlük hayatlarımızda, yerine ve zamanına göre, bu kişilik özelliklerini dengeli ve uyumlu bir şekilde yaşantılarımıza yansıtmaya çabalamaktır.
KAYNAKÇA

Berne. Eric, “Hayat Denen Oyun” (Çev. Selami Sargut), Mert Yayıncılık, İstanbul, Basım yılı??
Eroğlu. Feyzullah, “Davranış Bilimleri”, Beta Yayın Dağıtım, İstanbul, 2000
Fromm. Erich, “Freud Düşüncesinin Büyüklüğü ve Sınırları” (Çev. Aydın Arıtan), Arıtan Yayınevi, İstanbul, 1993
Fromm. Erich, “Yeni Bir İnsan Yeni Bir Toplum” (Çev. Necla Arat), Say Yayımları, İstanbul, 1992
Ateş. Metin,” Kişilik”,” http://www.merih.net/m2/index2.htm”
Özden. Mehmet Cemil, “Ben Kimim?”,” http://www.mcozden.com”
Rachael I. Rosner. "Berne, Eric", American National Biography Online Jan. 2002 Update,” http://www.anb.org/articles/12/12-02112.html”
The International Transactional Analysis Association (Uluslararası Karşılıklı Davranışsal Çözümleme Derneği ),” http://www.itaa-net.org/index.htm”
Zülal. Aslı, “Oyun” , Bilim Teknik Dergisi, Tübitak, Temmuz 2000, “http://www.biltek.tubitak.gov.tr/dergi/00/temmuz/oyun.pdf”
“Terör ve Gençlik-Türk Toplumunda Yetiştirilen İnsan Modeli-”, Forsnet, “http://www.teror.gen.tr/turkce/teror_ve_genclik/gen_ter_21.html”

1sc0rp!tX' Alıntı:
Msn adresi yasak besyom..Pm den bildir msn adresini

YA Paskalya bana da Logaritma ile ilgili bir Yıllık ödev var...Bulabilir misin..


logaritma hakkında...

http://www.badongo.com/file/2437127
 
kardeşşş bende değer odaklı pazarlama hakkında tez hazırlıyorum da bu konuyla alakalı bilgiler varsa elinde benimle paylaşırsan duacın olurum :D
 
jon_kartal' Alıntı:
kardeşşş bende değer odaklı pazarlama hakkında tez hazırlıyorum da bu konuyla alakalı bilgiler varsa elinde benimle paylaşırsan duacın olurum :D



http://www.badongo.com/file/2484330

jon_kartal' Alıntı:
kardeşşş bende değer odaklı pazarlama hakkında tez hazırlıyorum da bu konuyla alakalı bilgiler varsa elinde benimle paylaşırsan duacın olurum :D


rar halinde reklam ve pazarlama hakkında odevsitesi.com dan hepsi...

http://www.badongo.com/file/2484951
 
Mrb...

tdalkaya' Alıntı:
http://www.badongo.com/file/2484330




rar halinde reklam ve pazarlama hakkında odevsitesi.com dan hepsi...

http://www.badongo.com/file/2484951



arkadaşım ilgilendiğin için çok sağol ama değer odaklı pazarlamaya bi daha bakarsan sevinirim reklamcılık açılmadı diğeri çok güsel hazırlanmış ama bana hitap etmiyor müşteri odaklı pazarlama benim konum değil eğer mümkünse bi daha bakarmısın yeniden teşekkürler
 
tdalkaya arkadaşım pm atamıyorum.çünkü webmaster bu özelliği kapatmış benim için. burdan yardımcı olursan çok sevinirim.
 
jon_kartal' Alıntı:
arkadaşım ilgilendiğin için çok sağol ama değer odaklı pazarlamaya bi daha bakarsan sevinirim reklamcılık açılmadı diğeri çok güsel hazırlanmış ama bana hitap etmiyor müşteri odaklı pazarlama benim konum değil eğer mümkünse bi daha bakarmısın yeniden teşekkürler



kardeş odevsitesi.com da direk odaklı pazarlama yazıp baktım bunları buldum sana yolladım yine de araştırmaya çalışcam kolay gelsin...

ersan89' Alıntı:
tdalkaya arkadaşım pm atamıyorum.çünkü webmaster bu özelliği kapatmış benim için. burdan yardımcı olursan çok sevinirim.


aerodinamik

http://www.badongo.com/file/2497914
 
Ya arkadaşlar banada, Geometri olimpiyat soruları lazım yardımcı olabilirmsinz??
 
arkadaşlar şu değer odaklı pazarlamaya bi daha bakabilirmisiniz değer pazarlama, değer temelli pazarlama, değer yaratan pazarlama, gibi isimleri de bulunuyor
 
jon_kartal' Alıntı:
arkadaşlar şu değer odaklı pazarlamaya bi daha bakabilirmisiniz değer pazarlama, değer temelli pazarlama, değer yaratan pazarlama, gibi isimleri de bulunuyor



kardeş ben arattım anca onları buldum sen de arat odevsitesi.comu yardımcı olalımda sıkıntın olmasın yardımcı olmak istiyorum ama anca kelime ile araştırıyorum linkleri yolla indirecem hemen bekliyorum..
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Geri
Üst