reyess' Alıntı:
DENKLEMLER VE DOĞRU GRAFİKLERİ
http://www.badongo.com/file/2556822
licorice' Alıntı:
dostum bana bu ödev lazım
http://www.odevsitesi.com/default.asp?islem=dok_indir&odevno=98346
teşekkür ettim
(valla ne yapsak hakkın ödenmez, büyüksün)
DENİZCİLİK TERİMLERİ
1)Aborda:Bir teknenin diğer bir tekne üzerine veya rıhtıma,iskeleye yanaşmasıdır.
2)Abosa:Akan bir zinciri veya halatı o durumda durdurmak ve tutmak için bosaya vurmak.
3)Açmak:Yakında bulunan bir gemi veya sahilden uzaklaşmak.
4)Alarga:Bir geminin sahilden açıkta yatması.
5)Alesta:Yapılacak veya yaptırılacak bir işin hazırlığı için verilen bir kumandadır.
6)Alma:Filikada kürek çekilirken kürek çekmeyi durdurmak üzere verilen komut.
7)Anele:Gemilerde veya sahilde halat ve parima bağlamak için konmuş bir mapa içinden geçirilmiş demir halkalardır.
8)Apiko

emirin virasında kaloma boşu alınıp,zincirin deniz derinliğine eşit miktarının denizde kaldığı andır.
9)Avara:Bir teknenin yanaşmış olduğu mevkiden hareket edip açılmasıdır.
10)Bando:Bir yükün veya mataforada mayna edilen bir vasıtanın palanga tirentilerinin bir anda bırakılması anlamında bir emirdir.
11)Bastıka:Tek dilli makara.
12)Baş Bodoslama:Gemilerin omurgadan baş tarafa kaldırılan kaplamalarına birleştiği parçadır.
13)Baş Kasara:Gemilerin baş tarafında ana güverteden yüksek yapılmış rüşvet güvertesine denir.
14)Baş,Kıç Vurmak:Geminin pruvadan aldığı denizler nedeniyle başının kıçının batıp çıkmasıdır.
15)Baş Koltuk:Geminin baş tarafından sahile verilen halattır.
16)Baş Palamar:Geminin baş tarafından verilen ileri kumanda edilen halattır.
17)Beden(Halatta):Halatın iki çıması arasında kalan kısmıdır.
18)Borda:Geminin su üstünde kalan dış kısmıdır.
19)Bölme:Gemilerin,birbirinden perdelerle ayrılmış su geçirmez kısımlarıdır.
20)Burgata:Halat kalınlığı ölçme birimi,bir halatın çevresinin pus cinsinden değeridir.
21)Camadan:Fırtınalı havalarda rüzgarın yelkenler üzerindeki basıncını azaltmak için,yelken yüzeylerini küçültme işlemidir.
22)Ceviz:Birçok usullerle halatların çımalarına,yapılan halat kollarının bedeni etrafında çevrilerek yapılan bir nevi bağdır.
23)Cunda:Serenlerin uç kısımlarına verilen addır.
24)Çamçak:Filikaların suyunu boşaltmak için özel şekilde yapılmış ağaç kepçelerdir.
25)Çarmık

irekleri bordalardan tutan arma halatlarıdır.
26)Çima:Halatların uç kısmına verilen addır.
27)Demir bedeni

emirin anelesiyle kolları arasında kalan kısmıdır.
28)Demir Memesi

emirin kollarının birleştiği ve demirin alt kısmı.
29)Demiri Salpa Etmek

emirin virasında deniz dibi ile ilişkisinin andır.
30)Demiri Vira Etmek

emirlenmiş bir geminin demir alması.
31)Demir Kolu

emirin deniz dibine saplanan tırnaklarının bulunduğu kısmıdır.
32)Demir Loçası

emir zincirinin içinden geçtiği ve demirin bedeninin içine girdiği bir kovandır.
33)Demir Taramak:Rüzgar ve akıntı etkisi dibe takılı bir demirin dipten kurtularak gemiyle beraber sürüklenmesidir.
34)Dümen Suyu:Gemini hareketinin aksi yönünde kıç tarafından bıraktığı izdir.
35)Flesa:Halatı oluşturan,liflerin bir arada ilk bükümüdür.
36)Fora(yelken,tente,halat):Bir yere bağlı veya donatılmış bir düzeneğin çözülmesi.
37)Frışka:Yelkenleri camadana vurmadan seyredilebilecek sertlikteki rüzgardır.
38)Fundo:Atılmaya hazırlanmış bir demirin demir yerine gelince atılması için verilen emirdir.
39)Gabya:Ana direklerin üzerine sürülen çubuklara ve serenlere verilen isimdir.
40)Gomina:Gemi demirlerinin zincirlerine,denildiği gibi mesafe birimi olarak deniz milinin 1/10’na da gomina denir,200 yardadır.
41)Grandi Direği:Gemilerde pruva direğinden sonra gelen ikinci direktir.
42)Havuz:Gemilerinin su altı kısımlarının bakım ve onarımı için alındıkları kuru veya yüzer tipte havuzlardır.
43)Hisa:Bir seyi kaldırmaktır.
44)İskandil

enizin derinliği ve dip tabiatını ölçmek için kullanılan bir kursun ve taksimatlı bir halattan oluşan bir seyir yardımcısıdır.
45)İskele Varavelesi:İskelelerde personelin geçerken emniyeti için konmuş iskele puntellerinden donatılmış halattır.
46)Irgat:Gemilerde ağır işlerin yapılmasında, demir alma halat manevrası gibi işlerde kullanılan makinalardır.
47)Irgat Kastanyolası:Irgatın fener şeklinde çalışmasında, ırgatın süratini kontrol eden düzenektir.
48)Iskarça:Bir liman içindeki gemi kalabalığıdır.
49)Kaloma

emirli bir geminin denizde bulunan zincir miktarına denir.
50)Kalyon:Üst güvertesinden başka alt alta üç top güvertesi olan eski tip savaş gemisidir.
51)Karina:Bir geminin su içinde kalan dış yüzeyidir.
52)Kasa(halatta):Halatların çımalarında çözülmeyecek şekilde dikiş yapılan, bazen radansa kullanılan gözlerdir.
53)Kasara:Gemilerin baş ve kıç taraflarında ana güverte üzerindeki rüşvet güvertelerdir.
54)Kastonyola

emirin fundosunda,zincir süratle akarken zincirin akışını kontrol etmek için kullanılan fren düzeneğidir.
55)Kerte

usulalarda 11 derece 15 dakikalık bir açısal değerdir.
56)Kıçtan Kara:Baştan şamandıraya bağlayıp, iskeleye bağlama işlemidir.
57)Kıç Koltuğu:Sahile aborda olan gemide sahile verilen kıça kumanda eden halattır.
58)Klavuz:Klavuz alma zorunluluğu olan bir limanda gemilere rehberlik edenlere denilir.
59)Koç Boynuzu:Gemilerde halat volta etmek için veya selviçeleri volta işleminde kullanılan çatal şeklindeki malzemelerdir.
60)Kolona:Rıhtım ve iskelelerde gemilerin bağlandıkları taş,ağaç ve demir babalarıdır.
61)Komodor:Bir filotillanın sevk idaresini yöneten üst rütbeli subaydır.
62)Kurt Ağzı:Halatların verildiği küpeşteler üzerinde açılmış özel yuvalardır.
63)Laçka:Boş veya boşalmış anlamına gelir.
64)Lumbarağzı:Gemilere giriş çıkış mevkileridir.
65)Mapa:Kanca takmak, makara takmak, halat bağlamak için kullanılan tekneye sağlamca bağlanmış sabit halkalardır.
66)Mayna:Herhangi birşeyi aşağı indirmek.
67)Mıyar Pusula:Gemi içinde manyetik etkilerden en az etkilenen bir mevkide bulunan mıknatıslı pusuladır.
68)Mizana:Grandi direğinden sonra gelen direktir.
69)Neta:İstifi ve tertifi bozulmuş herhangi birşeyi toplayıp usulüne uygun olarak düzenlemektir.
70)Orkoz:Rüzgarın etkisiyle yönünü geçici olarak değiştiren akıntılardır.
71)Öksüz Kemere:Alabandadan alabandaya devam eden kemerelerdir.
72)Öksüz Vardiya:24 saati geçen seyirlerde vardiyaların aynı saatlerde aynı vardiyalara rastlamaması için tutulan kısa seyir vardiyalarıdır.
73)Palavra:Genellikle yolcu gemilerinde üst güvetenin altındaki güvertedir.
74)Parakete:Geminin süratini ölçmek için kullanılan alettir.
75)Pasaparola:Bir emrin gemi içinde ilgililere ulaştırılması için görevlendirilen erlerdir.
76)Radansa:Matafyon veya çımalara yapılan küçük kasaların içine konmuş halkalardır.
77)Rüzgar Üstü:Rüzgarın estiği yöndür.
78)Rüzgar Altı:Rüzgarın estiği yönün aksi yöndür.
79)Salpa:Vira edilen bir demirin dipten kurtulduğunu bildirmektir.
80)Salta:Gergin bir halatı biraz kaçırıp tekrar tutmaktır.
81)Sancak Gemisi:Bir filo içinde filko komutanının bulunduğu gemidir.
82)Sansabosa:Fırtınalı havalarda tek demirde yatarken demirin taraması ihtimalina karşı ikinci demirin bosaya vurulmadan ve kaloma verilmeden atılmış şeklidir.
83)Sintine:Gemini su altında kalan iç kısmıdır.
84)Siya:Küreklerin tersine çekilmesidir.
85)Şeytan Çarmığı:İki halat arasına ağaç veya demir basamaklar koyarak oluşturulan merdiven tipidir.
86)Tava:Lumbarağızlarında giriş yerlerindeki veya borda iskelelerinin alt ve üst kısımlarındaki kafes şeklindeki çıkmalardır.
87)Trim:Bir geminin baştan kıça çektiği suyu belirtmektir.
88)Tramola:Yelkenli bir teknede tekneyi çevirerek rüzgarı bir kontradan diğer kontraya alma işlemidir.
89)Trose Çemberi:Filika direklerini oturaklara bağlayan çemberlerdir.
90)Tumba Etmek:Bir tekneyi ters çevirmek.
91)Üstübeç:Boyacılıkta kullanılan kurşun beyazı diye anılan bir madde.
92)Varagele:İki mevki arasında gerilen bir halat üzerinde hareket eden bir araçtır.
93)Vardabandra:Gemilerde görünür işaretle,haberleşmeyi sağlayan işaretçi erlerdir.
94)Vardasilo:Vardavelalar üzerine açılan yan tentelerdir.
95)Vardavela:Genellikle gemilerin güverteleri üzerindeki personelin korunması için dikilmiş puntellerdir.
96)Vira Etmek:Irgatı veya vinci işletmektir.
97)Viya:Geminin rotasına girdikten sonra o rotadan şaşmadan seyretmesi için serdümenlere verilen kumandadır.
98)Volta:Halatı bir yere bağlamaktır.
99)Yalpa:Geminin denizler etkisiyle sancak iskele yatmasıdır.
100)Yisa:Halatı hamle ile çekme anlamındadır.
100 denizcilik...
http://www.badongo.com/file/2556865