Ödev İsteklerinize Yardım Edicem İstekte Bulunabilirsiniz:D

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
sercan27' Alıntı:
integral ile ilgili soru ve çözümleri.


hackhell da böyle bi konu açılmıştı biraz araştırabilirsen ordan bulabilirsin olmazsa ben bakıp sana yollarım yada bana odevsitesi.com dan direk link yolla hemen indirirm.

sempatiko' Alıntı:
bizimle ilgilendiğin için teşekkür ederim ben otomotiv okuyorum tavan lambası geciktirme devresi bulabilirmisin acaba


www.obitet.gazi.edu.tr ye bi bakabilirmisin olmazsa odevsitesi.com dan link yollarsan öle de yardımcı olabilirim bende otomotivle ilgileniyorum ama böyle bi ödev daha görmedim..en azından bende yok öle söliyim..
 
sercan27' Alıntı:
integral ile ilgili soru ve çözümleri.
5.3 İNTEGRAL DENKLEM SİSTEMİ İÇİN ÖRNEKLER

Burada, 3. Bölümde anlatılan yöntemin daha iyi anlaşılabilmesi için Fredholm integral denklem sistemleri ile ilgili örnekler verilmiştir.

Örnek 5.3.1: İki bilinmeyenli, homojen




Fredholm integral denklem sistemini göze alalım. Bu (3.3) ile verilen formda bir sistemdir. Bu sistemi;



şeklinde de ifade edebiliriz. Burada yer alan matrislerin,

, ,

olduğu açıkça görülmektedir. Bu sistem için temel matris bağıntısı;



dır. Burada P ve F sıfır matrisidir. Böylece denklemimiz



şeklini alır. N=2 için sıralama noktaları,

, ,

olacaktır. Yöntem,

,

matrisleri hazırlanarak uygulandığında ve gereken işlemler yapıldığında



matrisi hesaplanmış olur. İşlemler sonucunda;




sistemi elde edilir. Buradan Taylor katsayıları,




olarak bulunur. Bu katsayılar yardımıyla sistemin çözümü;




elde edilir. Bulunan çözümler denklem sistemini sağlamaktadır.

Örnek 5.3.2:




değişken katsayılı Fredholm İntegral denklem sisteminin çözümünü arayalım. Sistemin matris formunda yazılışı



dir. Bu sistemin N=2 ve N=3 için çözümleri yapılmıştır. N=3 için yapılan işlemleri gözden geçirelim. Bunun için (3.11) temel matris bağıntısındaki matrisleri,

, , , ,

sıralama noktalarından faydalanarak hesaplayabiliriz. dır. P ve F matrislerini

,

şeklinde hesap edilir. Diğer matrisler ise;

,

,






olarak hesaplanır ve



denkleminde yerlerine yazılırsa W ve A matrisleri





bulunur. Diferansiyel denklemin tam çözümü



şeklindedir. N=2, N=3 bulunan çözümlerin tam çözümle karşılaştırılması Tablo 6 de verilmiştir.

TABLO 6: Örnek 5.3.2 nin sayısal çözümü ve tam çözümü ile karşılaştırılması
ti N=2 N=3 Chebyshev Sıralama







0 -2.858. 10-4 1 -8.549.10-4 1 0 1
0.1 0.1 1 0.0999 1 0.1 1
0.2 0.2 1 0.1999 1 0.2 1
0.3 0.3 1 0.2999 1 0.3 1
0.4 0.4 1 0.3999 1 0.4 1
0.5 0.5 1 0.5 1.001 0.5 1
0.6 0.6 1 0.6 1.001 0.6 1
0.7 0.7 1 0.7 1.001 0.7 1
0.8 0.8 1 0.8 1.001 0.8 1
0.9 0.9 1 0.9 1 0.9 1
1 1 1 1 1 1 1


Örnek 5.3.3: Değişken katsayılı, doğrusal



Fredholm integral denkleminin N= 2 için çözümünü araştıralım. Temel matris bağıntısındaki

, ,

matrisleri ve



matrisleri yardımıyla



matrisi bulunur. ve matrisleri Örnek 5.3.1 deki gibidir. Bundan sonra



denkleminde işlemler yapıldığında A bilinmeyen Taylor katsayılar matrisi;



şeklinde bulunur. Yaklaşık çözümler ise,




şeklinde elde edilir.

5.4 İNTEGRODİFERANSİYEL DENKLEM SİSTEMİ İÇİN ÖRNEKLER

Bu kısımda, Fredholm integrodiferansiyel denklem sistemi için 2 örnek sunulmuştur.

Örnek 5.4.1: İlk olarak



Fredholm integrodiferansiyel denklem sistemini göz önüne alalım. İntegral sınırları a=-1, b= 1 olarak verilmiştir. Ve sistemin c=0 noktası civarında çözümü aranmaktadır. Bu sistemi (4.2) formunda yazacak olursak burada yer alan matrisler,

, ,



şeklindedir. Bu sistem için temel matris bağıntısı ise,



olacaktır. Bu matrislerin nasıl hesaplanacağı Kesim 4.1 de verilmişti. Sistemin çözümüne N=3 alarak, 3. dereceden Taylor serisiyle yaklaşalım. Bu durumda sıralama noktaları;

, , ,

olacaktır. Bu sıralama noktaları yardımıyla, temel matris bağıntısında yer alan matrisler hesaplanıp gerekli işlemler yapıldığında A Taylor katsayılar matrisi;



şeklinde hesaplanır. Ve aranan çözüm fonksiyonları




şeklindedir. Tablo 7 de bulunan çözümlerin Chebyshev Sıralama Yöntemiyle karşılaştırılması verilmiştir.

TABLO 7: Örnek 5.4.1 in sayısal çözümü ve Chebyshev Sıralama Yöntemiyle karşılaştırılması
ti N=3 Chebyshev Sıralama





0 -6.799.10-3 -1.002 0 -1
0.1 0.3037 -0.9985 0.31 -0.996
0.2 0.6343 -0.9709 0.64 0.968
0.3 0.985 -0.8954 0.99 -0.892
0.4 1.3558 -0.7478 1.36 -0.744
0.5 1.7467 -0.5043 1.75 -0.5
0.6 2.1577 -0.1408 2.16 -0.136
0.7 2.5888 0.3668 2.59 0.372
0.8 3.0398 1.0422 3.04 1.048
0.9 3.5109 1.9097 3.51 1.916
1 4.002 2.9931 4 3

dj_blue' Alıntı:
Reklam Amaçları Ve Çeşitleri Hakkında Tez yapıyorum Biraz yardımcı olursan sevinirim.
REKLAM ve REKLAMIN AMACI


Hiç kuşkusuz, satış ve satışı geliştirmede reklamcılık doğrultusunda pazarlamacının yönelebileceği amaçlar çok çeşitlidir. Fakat yine de, bu amaçların başlıcaları aşağıdaki gibi dökülebilir.

• Tüketicinin dikkatini öncelikle işletmenin varlığına çekmek.
• Tüketicilerin işletmenin ürettiği mal ve / ya da hizmetleri bir kez denemesini sağlamak.
• Ürünün satışını tüketici daha işletmeye ayak basmadan sağlamak.
• Tüketici üzerinde güven duygusu yaratmak.
• Gelişmeye ve artan rekabete ayak uydurulduğunu tüketiciye duyurmak.
• İşletmenin içinde bulunduğu endüstri dalı kapsamında üretilen mal ve hizmetlere olan istemi çoğaltmak.
• Tüketiciyi işletmeye çekmek (ya getirmek, ya getirtmek ya da gelmesini sağlamak.)

Bu liste kuşkusuz daha da uzatılabilir. Fakat, gerçekte amaç ne olursa olsun, yiyecek - içecek işletmesinin tanıtma, propaganda ve / ya da reklam konusundaki kararını belirleyecek olan temel etmen doğrudan doğruya reklamcılık alanının içinde bulunduğu güncel koşullardır.


Medya ve Reklam Araçları

Terminolojik açıdan, yiyecek – içecek işletmesinin reklam amaçlı olarak düzenlenmiş olduğu iletiler ile bu iletilerin yöneldiği alıcıların buluştuğu alana “medya”; iletileri son alıcılara ulaştırmak için kullanılan “duyuru”, “broşür”, “afiş”, “pano”, “poster”, “tabela”, “klip” ve “film” vb. araçlara da “reklam aracı” adı verilmektedir.

Bu durum medyayı aşağıdaki sılama içinde bölümlemek yanlış olmaz:

• Yazılı Medya
• Görüntülü Medya
• Sesli Medya

Genel bir değerlendirme ile reklamcılık etkinlikleri bir bütün olarak ele alındığında bunları aşağıdaki biçimde üç grup içinde incelemek daha doğru olacaktır.

• Göze Yönelik Reklam Araçları Grubu
• Kulağa Yönelik Reklam Araçları Grubu
• Hem Göze Hem Kulağa Yönelik Reklam Araçları Grubu






1. Göze Yönelik Reklam Araçları Grubu

a) Basın
→ Gazete

Gazete Yolu ile Reklamın Yararlı Yanları:

• Gazeteler, tüketicilerin hemen hepsinin kolayca edinilebileceği kadar ucuzdur.
• Günlük yaşantının her anında ve her yerinde rastlanabilmesi ve kolayca el değiştirebilmesi nedeniyle etki alanı geniştir.
• Reklam gideri etkisine oranla görsel olarak diğer araçlarda olduğundan daha düşüktür.
• Buna karşın daha ayrıntılı bilgi verme fırsatı sunar.
• Reklamlarda değişiklik yapmak kolaydır.

Gazete Yolu ile Reklamın Sakıncalı Yanları:

• Ömrü kısadır.
• Genellikle baskı tekniği diğer araçlara kıyasla yetersizdir.
• Kimlere ( ya da “ne tür tüketicilere”) ulaştığını öğrenmek hemen hemen olanaksızdır.


→ Dönemsel Dergiler

Dönemsel Yayımlarla Reklamın Yararlı Yanları:

• Yöneldikleri okuyucuları (ya da “tüketici gruplarını”) belirlemek daha kolaydır.
• Dergiler daha dayanıklı malzemeden yapılmıştır. Bu nedenle daha uzun ömürlüdür.
• Reklam metni ve görüntüler daha özenli ve niteliklidir.
• Hem dergilerde kullanılan baskı tekniği daha gelişmiştir; hem de kullanılan kağıt daha niteliklidir.
• Fiyatı diğer medya araçlarına kıyasla yine de düşüktür.


Dönemsel Yayımlarla Reklamın Sakıncalı Yanları:

• Baskı öncesi reklam metninin ve görüntülerin hazırlıkları uzun zaman alır.
• Nitelikli reklamın maliyeti yüksek olur.
• Bir kez basıldıktan sonra, bir sonraki baskıya kadar reklamda değişiklik yapmak olanaksızdır.


→ Kullanım Eşyalarından Reklam Aracı Olarak Yararlanmak:

Özellikle konaklama ve yiyecek – içecek işletmelerine konuk olan müşterilerin ayrılırken işletme ile ilgili olan eşyaları bir anı ya da armağan eşya götürme eğilimleri çok güçlüdür.

Bu tür olaylar ve daha da önemlisi “eşya kaybı” yiyecek – içecek işletmeleri için önemli bir yakınma nedeni olarak ileri sürülmekteyse de bir başka açıdan ise işletme için bir tür reklam gibi de görülebilir.

Ancak bu yolla reklamın maliyetinin yararından daha yüksek olması ve işletmeye ait diğer değerli malzemenin denetimini güçleştirmesi olasılığı da dikkate alınmalıdır.

2. Kulağa Yönelik Reklamlar

→ Radyo Reklamları

Radyo Aracılığı ile Yapılan Reklamların Yararlı Yanları:

• Yaygın bir yayın aracıdır.
• İletileri en hızlı biçimde gönderir.
• İletilerin gönderilmesi çok kolaydır.
• İstendiğinde iletilerde en seri biçimde değişiklikler yapılabilir.
• Radyo dinleyen kitle kabaca tahmin edilebilir.
• Kişi başına düşen maliyeti düşüktür.

Radyo Aracılığı ile Yapılan Reklamların Sakıncalı Yanları:

• Radyo dinleyicileri çok geniş bir alanda dağınık durumdadır.
• Her radyo istasyonu yayımlama tekniği açısından aynı derecede güçlü değildir.
• Satışı sağlama ve geliştirme anlamında gerçekten etkili olup olmadığının araştırılması zordur.
• İşletmenin yönelmek istediği uluslar arası pazarlar genellikle radyo istasyonunun yayın etkinlik alanına girmez.

3. Hem Göz Hem Kulağa Yönelik Reklam Araçları

→ Sinema

Sinema Yolu ile Yapılan Reklamın Yararlı Yanları:

• Aynı anda iki duyu organına birden yönelmesi nedeniyle etkinliği çok yüksektir.
• Sinema, ucuz ve sık yararlanılan bir eğlence türüdür.
• Toplumun her sınıfına ve her katmanına yönelebilir.
• Sinema salonunda bulunan herkese aynı anda ve aynı ölçüde yönelir.
• Yapılan reklamın izleyicileri bellidir. Sonuçları gözlemlenebilir.
• İletilerin verilmesinde teknik olanaklardan olabildiğince yararlanılabilir.

Sinema Yolu ile Yapılan Reklamın Sakıncalı Yanları:

• Maliyeti yüksektir.
• Hazırlanması uzun zaman aldığından, piyasaya hızla girme konusunda esnek değildir.
• Reklam politikasında ya da reklam üzerinde hızla değişiklik yapılamaz.
• Sinema salonlarının izleyici kapasitesi sınırlı olduğundan, iletilerin verilmesi sırasında etkilenen insan sayısı düşüktür.
→ Televizyon

Televizyon Yolu ile Yapılan Reklamın Yararlı Yanları:

• Televizyon, reklam iletilerinin kısa, öz ve kışkırtıcı olması nedeniyle etkinliği çok yüksek olan bir reklam aracıdır.
• Görsel olarak pahalı bir reklam organı olması nedeniyle reklam veren işletmeye itibar sağlar.
• İletilerin düzenlenmesinde teknik olanaklardan olabildiğince yararlanılır.

Televizyon Yolu ile Yapılan Reklamın Sakıncalı Yanları:

• Maliyeti yüksektir.
• Çok çeşitli toplumsal katmanlara yönelebileceğinden, beklenmedik tepkiler doğurabilir.
• Nitelikli izleyiciler üzerinde çoğu kez “program akışını bozan”, “yersiz” ya da “gereksiz” ve “can sıkıcı” birer etmen izlenimi uyandırdığından; yayınlanma saatlerinin saptanması son derece ciddi sorunlar yaratır.
• Henüz alıcı aygıtı bulunmayan geniş bir kitleyi etkileyemez.
• Yerel istasyonların yayın alanı sınırlı olduğundan, her televizyon kanalı aynı derecede etkili değildir.


PROMOSYON (SATIŞ GELİŞTİRME)

Promosyon, üretilen mal ve hizmetlerin son alıcı yönünde akışını geliştirmek için alınan önlemlerin bütünüdür. Diğer bir deyişle üretilen mal ve hizmetlerin tüketici ile karşılaştırılması olanaklarını artıran girişimlerdir. Promosyonlar, “işletmenin satışını artırmak için bir ana tema kapsamında, müşterinin işletmeye ya da faaliyetlere katılımını sağlamak amacıyla normal olarak bir biriyle ilgili olmayan elemanların bir araya getirilerek kullanılması” olarak tanımlanmaktadır. Güçlü promosyon kampanyaları; kendi çevresindeki eğilimleri iyi izleyen, pazarda atılgan, bölgedeki topluluk içinde iyi bir yer edinmiş olan yiyecek – içecek işletmelerinin tipik özellikleridir.

Promosyonlar reklam, kişisel satış ve halkla ilişkilerden farklı olarak aracıların etkinliğini artıran ve müşteriyi mal ve hizmetleri kullanmak için uyaran faaliyetleri kapsar. Ayrıca, promosyonlar tüketicinin dikkatini çekmek ve genellikle özel bir faaliyete tüketicilerin ilgisine, isteğini artırmak, bu faaliyete katılmaya teşvik etmek için satın alma sürecinin ileri aşamalarında kullanılır.

Promosyonların etkili bir şekilde kullanılabilmesi için aşağıdaki aşamaların izlenmesi yararlı olacaktır.

• Hedeflerin Saptanması
• Promosyon Araçlarının Seçimi
• Promosyon Programının Planlanması
• Deneme
• Uygulama
• Değerlendirme

Yiyecek – içecek işletmeleri tarafından kullanılabilecek olan promosyon araçları da aşağıdaki şekilde sıralanabilir.

• Ücretsiz Örnekler: Bu tür faaliyetler işletmenin sunduğu mal ve hizmetlerin izlenmesine katkıda bulunur ve tüketicinin mal ve hizmet sunanlara marka bağımlılığı olan yerlerde değerlendirebilir.

Örneğin restoranlarda sunulması düşünülen yeni bir ürün tüketicilere ücretsiz olarak sunularak onların izlenimini öğrenebilir.

• Fiyat İndirimleri: Bu yöntem özellikle durgun dönemlerde ve fiyatın tüketicinin satın alma kararını etkileyen önemli bir faktör olması durumunda uygulanır.

• Kuponlar / Voucher’lar: Bu uygulamalar kuponlara sahip olan tüketicilerin gelecekte yapacağı satın almalarda indirimli fiyatlardan yararlanmalarını sağlar. Ve potansiyel müşterilere ya da belirli müşteri gruplarına yönelik olarak uygulanır.

• Hediyeler: Bu uygulama üretilen mal ya da hizmeti kullanan müşteriye hediye verilmesiyle gerçekleştirilir. Hediyelerin işletmeye en önemli katkısı hediyelerin üzerinde markası olması nedeniyle müşterinin her zaman hatırlayabileceği işletmeye ait somut bir ürünü elinde bulundurmasıdır. Örneğin McDonalds’dan çocuk mönüsü alan bir müşteriye oyuncak verilmesi gibi...


MERCHANDISING

Amaç, tüketicileri doğrudan doğruya işletme içindeki satış ya da tüketim noktalarında güçlü biçimde etkileyerek tüketim kararlarına varmalarını kolaylaştırmak ve hatta isteklendirmektir. Buna göre bir kavram olarak merchandising; ürünleri belli satış noktalarında tüketicilere doğru yönelten güçlerin ve araçların toplamı, olarak da tanımlanabilir. Örneğin bir yiyecek – içecek işletmesinin mimari yapısının görkemli girişinin ve göz alıcı bir lobisinin bahçe ve çocuk parkı benzeri ortak alanlarının tasarımı da merchandising kapsamındaki ayrıntıların içinde yer almaktadır.


ÇAPRAZ BİLGİLENDİRME TEKNİĞİ
(CRISS – CROSS TEKNİĞİ)

Criss – Cross sözcük anlamı ile artı – çarpı anlamına gelir. Bu yüzden de bir yıldız biçimi alan ve karşılıklı ilişkileri dile getirmekte olan bilgilendirme tekniğidir.

Aşağıda sırlanan örnekler bu tekniğin yiyecek – işletmelerinin farklı yerlerinde ve değişik biçimlerde kullanılabileceğini göstermektedir.

• Bir otel işletmesinin restoran bölümü mönülerin dış kaplarını otelin odalarını gösteren resimlerle ve özlü anlatımlarla süsleyerek otel konuğu olsun ya da olmasın o anda restoranda bulunan müşterilerin dikkatini odaların nitelikleri çekebilir.

• Restoranda kullanılmakta olan kağıt peçeteler ve benzeri ya da bardak altlıkları, bardaki başlıca içkilerin tanıtılmasını da sağlayabilir.

• Konuklara sabah kahvaltısıyla birlikte ücretsiz özel bir gazete dağıtılarak ilk sahifesine işletmenin bir bölümünü ya da bölümlerini öven ya da ek hizmet birimlerini, yeni bir ürünü tanıtan yazı ve resimler eklenebilir.


FİYAT

Bir ekonomide kimi varlıkların doğada kıt bulunması bunların ekonomik anlamda bir değerinin olması sonucunu doğurur. İşte bu bedel fiyattır.


YİYECEK ve İÇECEK FİYATLAMASI

Yiyecek – içecek hizmetlerinin yönetiminde fiyatlama konusu büyük önem taşımaktadır. Hazırlanan ürünün satılmasında konulacak fiyatın; işletme amaçlarına uygun olması, pazarlama, finansman ve yönetim politikalarına paralellik arz etmesi son derece önemlidir. İşletmenin piyasadaki konumu fiyatlama kararlarında en önemli faktörü oluşturur. Ticari amaçla işletilen bir işletmenin Pazar orjinli fiyatlamaya gitmesi gibi.

Fiyatlama, işletme tarafından sunulacak yiyecek ve içeceklere ilişkin fiyatın tespit edilmesi olarak tanımlanabilir. İşletme yönetimlerinin alması gereken önemli kararlardan birisini oluşturan fiyatlama, uzun süreli faaliyetlerin sürdürebilmesinin temel araçlarındandır.

Fiyatlama kararlarındaki temel hedef; hazırlanan yiyecek – içeceklerden maksimum karı elde etmektir. Bu konuda iktisatçılar karın mümkün olduğunca yükseltilmesini, maliyetlerin düşürülmesi ve hasılatın maksimize edilmesiyle birlikte düşünürler. Ancak karın maksimizasyonu hedefine ulaşabilmesi için üretim, stoklama ve satış alt hedeflerinin başarılması ön koşuldur.

Genel işletme ekonomisi için aynen uygulanma imkanı bulunabilen bu hedefler, yiyecek – içecek endüstrisi için farklılıklar arz etmektedir. Bunlar daha çok fiyatlama kararlarında yararlanılacak maliyetlere ilişkindirler. Sözgelimi; bu işletmelerde üretilen hizmetler çoğu kez stoklanamadığı için hazırlananların tümünün satılması gerekir. Dolayısıyla yiyecek – içecek işletmelerinin nihai hedefi olan kara ulaşabilmesi üretim ve satış alt hedeflerinin mümkün olduğunca aynı anda gerçekleşmesiyle mümkündür.

Kar maksimizasyonunu amaçlayan bir işletme ise;

• Yatırım üzerinden makul karşılanabilecek ve işletme faaliyetlerini devam ettirebilecek bir kar oranına ulaşmaya,

• Satışları artırmak, pazar payını büyütmek ve mevcut pazarı elde tutabilmek için tatmin edici kara ulaşmayı ya da,

• Mevcut statüyü korumaya çalışırlar.


Mümkün olabildiğince en geniş kitleye hitap edebilmek için yeterli ölçüde fiyat tespiti şart olduğu piyasaya nüfuz etme için uygulanan politikalarda değişik gelir düzeyindeki tüketicilere düşük kar marjıyla farklı kalite ve fiyata hizmet sunulmasıyla sağlanabilmektedir. Ancak bu temel fiyatlama politikalarının eksikliği ve yetersizliği yönünde görüşler de mevcuttur.

Bunlara göre firma hedefi esas alınarak buna uygun bir fiyatlama politikası doğrultusunda temel bir fiyat belirlenmeli ve yönetici farklılaştırma politikasını uygulamalıdır.


Fiyatlamayı Etkileyen Faktörler

Yiyecek – içecek işletmelerinin içinde bulunduğu ekonominin ve toplumun bir parçası olması, fiyatlama kararlarının başarıya ulaşması için çevre koşullarının en iyi biçimde değerlendirilmesini gerektirir. Fiyatlama kararlarının geleceğe, bu kararlarda yararlanılan verilerin ise geçmişe ait olması ise tahminlenen faktörlerin işletme dışı olduğu kadar iç çevrenin de analizini gerektirir.

Fiyatlama karar modelinde genel değerlendirmeler bir tarafa bırakıldığında mikro analizler için kararı etkileyen çok sayıda karmaşık faktörün etkisinin formülüze edilmesi gerekmektedir. Bu formülasyonda fiyatlama kararlarını farklı faktörler etkilemektedir. Bunlar temelde işletme içi ve işletme dışı faktörlerden oluşmaktadır.

İşletme dışından yansıyanlar şunlarıdır:

• Genel Ekonomik Parametreler
• Yasal Parametreler
• Fiyata Göre Talep Elastikiyeti
• Yine İşletmenin İç Turizmi mi Yoksa Dış Turizmi mi Hitap Ettiği de önemli bir dışsal faktördür.
• Tüketicinin Özellikleri
• İşletmenin Bulunduğu Yer

İşletmenin kontrolünde bulunmayan bu faktörlerin dışında bünyesinden yansıyan faktörler, işletmeyle ilgili ve doğrudan işletme tarafından etkili bir şekilde uyarılabilen faktörlerdir:

• Sunulan Hizmetin Maliyeti
• Pazarlama Politikasında Fiyat Politikasının Rolü

İşletmenin kar amacı taşıyıp taşımaması da işletme hedeflerini etkilemektedir. Kimi yiyecek – içecek işletmeleri için faaliyet sonucunda sermaye üzerinden belirli bir miktar getiri sağlamak amaçlanır. Kar amacı güdülmeyen hizmetlerin çoğunda ise faaliyetlerin genişletilmesine imkan vermek, sabit maliyetleri karşılamak ve servis kalitesini yükseltmek prensiptir.



ÖRNEK OLAY

McDonald’s Big Mac’i Neden İstemedi?
Bugünkü popülaritesine bakılarak Big Mac’in arkasında sofistike Pazar araştırmalarının ve usta bir ekibin bulunduğunu düşünebilirsiniz; ama öyle değil! Her şeyden önce fikir McDonalds’ın değil. Başka bir fast food zincirinden ödünç alınmış. Dahası Big Mac’in 1968 yılında McDonald’s mönüsünde yer alması şirketin sayesinde değil tersine ona rağmen gerçekleşmiş.

Şirketin öyküsü 1950’li yılların başına uzanıyor. San Bernardino – California’lı McDonald kardeşler, bu yıllarda ülkedeki ilk gerçek fast food restoranını açarlar. Birkaç yıl sonra girişimci Ray Kroc McDonald’s için franchise vermeye başladığında hızlı servis sistemini yeniden düzenler. Bu düzenlemeye göre her işçi sadece bir işten sorumlu olacak ve ekip çalışmasına katılacak, lise ya da üniversite öğrencisi yaşında olacak, ordudakine benzer beyaz bir üniforma giyecektir.

Bu arada askeri yapılanma her işi çözmez. Kroc bir yandan yeni mönü çeşitleri bulunmaması durumunda hızlı servis sisteminin giderek yavaşlayacağından endişe etmekte ve yeni çeşitler aramaktadır. Diğer yandan da ürünleri mükemmel hale getirmek için elinden geleni yapar. Örneğin patates kızartmasını daha lezzetli hale getirmenin sırrını bulmak için tam üç milyon dolar harcanır.

Mönü çeşidindeki yoksulluk gerçekten bir süre sonra müşterilerin ayaklarını restoranlardan kesmeye başlar. Kroc en iyi ürünü bulmaya çalışır. Örneğin, 1950’lerin sonunda mönülere tatlı koymayı düşünür. Önce fındıklı ve çilekli küçük kek ve pastalar satmayı dener. Sonuç başarısızdır. Bu kez minyatür boyutta bir cins keki tanesi sadece 15 cente satmaya çalışır. Kimse yanına bile yaklaşmaz.

Kroc çökmüştür. Umutsuzca tatlı işine son verir. Sonra Katoliklerin Cuma günleri yemeleri için etsiz burger yapmayı düşünür. Mutfağa girer, kolları sıvar, tost ekmeğinin üzerine bir dilim peynir ve onun üzerine bir dilim ananas koyar, fırına verir hulaburger hazırdır. Şeytanın bacağı kırılmış yeni ürün beklenen patlamayı yapmıştır.

Ama yeterli değildir. Gelecek on yıl içerisinde, Kroc, hangi McDonald’s şubesine gittiyse yeni ürün talepleriyle karşılaşır.

Jim Delligatti, Mc Donalds’ın en eski franchiser’larından biridir. Pittsburgh yakınlarından bir düzine kadar şubenin sahibidir. Müşteri sayısında azalma hissedilir bir hale gelince, McDonald’s yöneticileri nezdinde lobi yaparak, yeni bir ürün piyasaya sürmesi için izin istemeye başlar.

Peki yeni ürün nasıl bir şey olacaktır? Delligatti’nin kafasındaki özel sosu ve içinde her türlü garnitürü bulunan iki katlı bir hamburgerdir. Fikir kendisine ait değildir. Big Boy hamburger zincirinden açıkça çalınmıştır. Delligatti, 1967 yılında gerekli izni alana kadar Kroc’un başının etini yer. O yıl Pazar araştırmalarına geçilir ve bebeğe ismi konur: Big Mac. Kroc, bazı koşullar öne sürer. Big Mac, sadece şehir dışındaki arabayla gidilen McDonald’s şubelerinde satılacaktır. Bir de, McDonald’s hamburger ekmeği standardına sadık kalınacaktır. Delligatti “peki” der. Ama, McDonald’s ekmekleri bu iş için bir hayli küçüktür ve parçalanmadan ayrılması hemen hemen imkansızdır. Başka bir fırıncıya, daha geniş ve üzeri susamlı hamburger ekmekleri sipariş edilir.

Sonuç şaşırtıcıdır. Big Mac, birkaç ay içerisinde toplam satışı yüzde 12 arttırmıştır. Delligatti, yeni ürünü, sadece şehir dışındaki değil, şehir içindeki şubelerinde de satmaya başlar. Diğer Mc Donald’s şubeleri de kendi Big Mac’lerini yapmakta gecikmezler. Yapılan Pazar araştırmalarında Big Mac satan her Mc Donald’s şubesinin satışında ortalama yüzde 10’luk bir artış olduğu anlaşılır ve yeni ürünün ülke çapında dağıtımına geçilir.

Big Mac için bir de reklam kampanyası başlatılır. Reklam spotunda, yeni ürünün içindeki maddeler birer birer sayılmaktadır. Mc Donald’s eski reklamcılarından, emekli ve Birmingham-Alabama’da birkaç Mc Donald’s şubesi olan Max Cooper, bu spotu son derece etkisiz ve sıkıcı bulur. Kendi şubelerinde yeni bir uygulamaya geçer. Big Mac malzemesini 4 sn. içinde hatasız sayana, bir adet bedava Big Mac verecektir. Reklam ajansı, 4 saniyede “iki yassı köfte, özel sos, kıvırcık salata, peynir, turşu, soğan ve üzeri susamlı yuvarlak ekmek” demeye çalışanların seslerini teybe kaydeder ve yeni reklam spotu buradan türetilir.

Sözcükler bir anda bütün Birmingham’ı kaplar. Yerel radyolar “Big Mac’in içindekileri 4 saniyede söyleme yarışmaları yapmakta; çocuklar, evde, okulda aynı sözcükleri defalarca tekrarlamaktadırlar. Big Mac satışları yüzde 25 oranında artar. Sözcükler, yavaş yavaş diğer eyaletlerdeki şubelere de yayılır ve Mc Donald’s pazarlama bölümü bu uygulamayı ülke çapında yayar.

Big Mac mucizesi, yeni ürün meraklısı diğer şube sahiplerini de harekete geçirir. 1969 yılında, Knoxville’de oturan Litton Cochran, reçetesini annesinden aldığı dondurulmuş elmalı tartı piyasaya sürer. Başarı büyüktür ve bu yeni üründe Mc Donald’s ulusal mönüsünde yer almakta gecikmez.

Bir başka şube sahibi de, müşterilerin, normal olarak, patates kızartmasını iki kez ısmarlamadıklarını, oysa, yaklaşık yarısının, bir defada sipariş edilirse, daha fazla hacimde ki bir porsiyon patatesi yiyebileceklerini düşünür. Böylelikle de, son yeni buluş miktarı olarak yüzde 60 daha hacimli, fiyat olarak ise yüzde 75 daha pahalı büyük porsiyon patates, Mc Donalds’ın ulusal mönüsündeki beklenen yerini alır.

uzun süredir giremediğimden dolayı ödevlerinize yardım edemedim bundan sonraki isteklerinize daha sık cevap vermeye çalışacağım.
 
slm arkadaşım bana ingilizce atatürk'ün ilkelrinden bir tanesi lazım lise 2 düzeyin deolması daha ii olur şimdiden teşekkürler sadece bir tanesinin açıklaması yeter en az bir sayfa olursa sevinirim lütfen yardımet çarşamba günü son gün lütfen yardım help
 
ya benim buharlı sistemlerle ilgili bilgiye ihtiyacım var yardım edermisiniz
 
kitap özetleri lazım en az 10 tane 100 temel eser'den olması lazım..
 
lüüüüttttfffeeennnn çimentolar

bu defada cimento hakkında bi ödevim var yine yardımcı olursanız cok minnetkar kalıcam
4 günüm kaldı lüüüüüttttfeeeeeennn
 
slm bana geometri üçgende alan dönem ödevi lazım ama içinde ÖSSyada ÖYS de çıkmış 15 tane soru gerekiyo yardımcı olursanız sewinirim
 
SICAKLIK ALGILAYICILARI
5.1.1 Thermocouple



Bir thermocouple iki farklı metalin birleştirilmesiyle oluşturulur. Doğru alaşım seçimi ile ölçülebilir ve kestirilebilir bir sıcaklık-gerilim ilişkisi elde edilir. Thermocouple'larla ilgili en sık yanlış anlaşılan konulardan biri de gerlimin tam olarak nerede oluştuğudur. Çoğu kimse bu gerilimin iki metalin birleşim noktasında var olduğunu düşünür; ancak gerçekte çıkış gerilimi bimetal üzerinde uzunlamasına (sıcaklık değişimi yönünde) oluşur. Thermocouple ların ürettiği gerilim seçilen metallerin cihaz bağlantı noktasında var olan termoelektrik enerjilerinin farkıdır. Bu kestirilebilir gerilim gerçek işlem (Proses) sıcaklığıyla ilişkilendirilebilir.
Bu algılayıcıların geniş bir çalışma aralığı vardır ve yüksek sıcaklık uygulamaları için idealdirler. Soy metal alaşımlarından yapılmış olan thermocople'lar 1700 C a kadar olan sıcaklıkları izleme ve kontrol için kullanılabilirler. T/C lar özellikle minyatür algılayıcı tasarımları için de idealdir. Basit yapıları olumsuz ortam koşullarına (aşırı şok, vibrasyon gibi) dayanıklı olmalarını sağlar. Thermocouple'lar sıcaklık değişimlerine ani değişiklik göstermek üzere küçük boyutlarda düzenlenebilirler.
T/C'lar pekçok şekil ve boyutta olabilirler. Yalıtimlı en çok kullanılan tiptir
Bu tip bir T/C de tel haline getirilmiş metal alaşımlar yalıtım malzemesiyle kaplanır; bu malzeme thermocouple alaşımları arasında hem fiziksel hem de elektriksel yalıtım sağlar. Yalıtım malzemeleri 1260 C'a kadar olan sıcaklıklarda işlevlerini sürdürebilirler. Termocouple'lar kısa dönemli ölçümler için ekonomiktir

5.1.2 RTD
Bunlar hassas sıcaklık algılayıcılardır. Hassaslık, uzun süreli elektriksel direnç kararlılığı, eleman doğrusallığı ve tekrarlanabilirliği gibi özellikler isteyen uygulamalarda kullanılırlar. Çok geniş bir sıcakılık aralığında ölçüm alabilirler (Bazı platin algılayıcılar -164 C ; +650 C arasında çalışabilir)
RTD' lerde bulunan algılama elemanı genellikle bir platin tel sargısı veya seramiğe uygulanmış ince bir metalik tabakadır.
Bu gün 0.0025 C kararlılığa sahip hassas termometre üretilebilmektedir. Endüstriyel modeller yılda (<0.1 C) civarında kayma gösterebilirler. Platin ve bakır elemanlara sahip RTD'ler T/Clara ve pekçok termistöre göre daha doğrusal bir davranış gösterirler. T/C'dan farklı olarak bir RTD cihaz bağlantıları için bakır kullanır ve dolayısıyla "cold junction compensation" gerektirmez. Bu da sistem maliyetinin düşmesini sağlar. RTD nin dezavantajları ise, daha yavaş tepki, şok ve vibrasyona duyarlılık, sıcaklık değişimlerinde küçük direnç değişimi (düşük duyarlılık), ve düşük taban direncidir. Bu sorunu üstesinden gelebilmek için 3 veya 4-kablolu devreler kullanılır. Bu yöntem sıcaklığa bağlı direnç değişimlerini ölçmede bir çeşit köprü devresi etkisi yaratır. Tel uzunluğuna bağlı hatalar da en aza indirilir; çünük direnç değişimi RTD algılama noktasında oluşur. Ölçümün hassaslığı öncelikle kontrol veya ölçüm cihazındaki sinyal koşullama devresine bağlıdır. Nokta ölçümler genel olarak rağbet görse de hatalara sebep olmaktadır. RTD'ler geniş bir alana yayılarak pekçok noktadan ölçüm alabilirler ve bunların ortalamasını vererek dah az hatalı sonuçlar eldesini sağlarlar. T/C'larla bunun uygulanması pek mümkün değildir. RTD üzerindeki gerilim düşüşü T/C çıktısından çok daha kuvvetli bir işaret üretir.
5.1.3 Termistörler
Bu algılayıcılar küçük sıcaklık değişikliklerine karşı duyarlıdırlar. Düşük sıcaklık uygulamaları için (sınırlı sıcaklık aralıklarında) uygundurlar. Fiziksel boyutları küçüktür. Nokta tipi algılayıcılar için boyutları bir iğne ucu kadar olabilir. Termistörler kullanıldıkça daha kararlı hale gelirler. Termistörün derecesine ve fiyatına bağlı olarak performansı düşük doğruluktan kaliteli RTD'lerle boy ölçüşebilecek yüksek doğruluğa kadar değişebilir. Termistörler bir işlem değişkeninin yarım veya bir dereceye kadar olan sıcaklık aralığındaki kontrolüne olanak tanırlar. Pekçok termistör RTD'lerden daha ucudur; ancak koruyucu kılıflarla bu fiyat aralığı daralır. Termistörlerin ana direnci binlerce ohm olabilir. Bu da aynı ölçüm akımı ile RTD'lerden daha büyük bir gerilim değişikliği sağlar; ve kablo direnci problemlerini ortadan kaldırır. Termistörlerle çalışırken akıma dikkat edilmelidir çünkü termistörler sıcaklığa RTD'lerden daha duyarlıdırlar. Yeni termistörlerden bazıları bunu engellemek için farklı bazı düzeneklere sahiptirler ancak fiyatları da ona göre yüksektir.
Termistörlerin dezavantajlarına gelince bunlar algılayıcıün kırılgan yapısı, sınırlı sıcaklık aralığı, yüksek sıcaklıklarda dekalibrasyondur. Termistörler birbirleriyle değiştirilebilirler ve ek bir devre eklenmediği sürece devre açmalarına karşı bir güvenlik sağlayamazlar. Ayrıca termistörler RTD'ler ve thermocouple'larla aynı seviyede endüstri standartlarına sahip değildirler.
5.2 Temassız Algılayıcılar
Bir IR cihazı nesne tarafından yayılan enerjinin bir kısmını toplar ve onu nesnenin bilinmeyen sıcaklığı ile ilişkilendirir. IR algılayıcılar birçok avantaja sahiptirler ve temaslı algılayıcıların uygun olmadığı her yerde kullanılabilirler. IR algılayıcıü ısı kaynaklarından uzağa monte edilerek bunların ölçüm değerlerini etkilemesi önlenebilir, kirli veya patlayıcı ortamdan izole edilmeleri tavsiye edilmektedir. Bazı IR Algılayıcıları özel IR sıcaklık kontrolleri ile kullanılabilir. Bu seri veri iletişimi ve kaydı seçenekleri ile kapalı devre temassız bir sıcaklık kontrol sistemi sağlar.
Bir tip bir algılayıcı secimi gerektiğinde aşağıdaki noktalara dikkat edilmesi gereklidir
" Sıcaklık okuma hassasiyeti
" Ölçüm yapılacak sıcaklık aralığı
" Maksimum sıcaklık seviyesine karşı duyarlılık sınırı
" Sıcaklık değişikliğine karşı verilen tepki hızı ve algılama doğruluğu
" Kararlılık ve doğruluğun devam etme süresi
" Ortam sınırlamalarının düzeyi
Doğru sıcaklık algılayıcıünü seçmekte dikkate alınması gereken bir başka nokta uygulamaının doğruluk derecesine ve cihazın monte ediliş şekline göre farklılık gösteren bütçe ve fiyattır.
Yukarıda belirtildiği gibi fiziksel büyüklüklerdeki değişimler herbiri farklı yapıya sahip algılayıcılar tarafından algılanırlar. Algılanan bu değişimler gerektiğinde uygun bir sinyal koşullama cihazı tarafından bilgisayarın algılayabileceği seviyeye gelebilmesi için bir dizi işlemden geçirilir. Bilgisayardaki veri toplama kartı tarafından algılanan bu tür büyüklükler uygun analiz yazılımı tarafından işlenerek amaca uygun elektriksel işaretlere çevrilir. Sayısal ya da İşaretsel olarak üretilen bu çıkış işaretleri otomasyonun amacına uygun olarak seçilen ve elektriksel işaretleri fiziksel büyüklüklere dönüştüren cihazlara gönderilir. Servo ya da Step motoru, Direnç, Ampul, Piezoelektrik, Katı hal ışık kaynağı, elektro mıknatıs vb tanımlanan bu tip cihazlar Actuator olarak tanımlanır. Bu cihazlara ait detay bilgi Hareket kontrolu bölümünde verilmiştir.
Endüstride Endüktif, Kapasitif ya da Ultrasonik yaklaşım anahtarı, Foto Elektrik algılayıcı, T/C (Termocouple) Yük hücresi (LoadCell), Gaz ya da sıvı akış miktarı algılayıcıları (Flow meters), Mekanik anahtarlar gibi onlarca algılayıcı tipi sıklıkla kullanılmaktadır. Bu algılayıcıların kullanılması ve uygulanması diğer bazı algılayıcıya göre daha basit sayılır.
Endüstride kullanım alanı bulan algılayıcılara diğer tip bir örnek olarak kullanımının biraz daha karmaşık ve önemli olması ve bir miktar özel bilgi gerektirmesi açısından Piezoelektrik yapısallığındaki İvme ölçerler verilebilir. Aşağıda bu tip algılayıcılara ait bilgiler yer almaktadır.

6- ALGILAYICI SEÇİMİ
Bu kadar çok algılayıcı çeşidi varken yapılacak uygulama için uygun algılayıcının belirlenmesi büyük önem kazanır. Algılayıcı seçimi statik ve dinamik karakteristikler yanında ortam etkileri ve işlevsellik gibi birkaç önemli faktöre de bağlıdır. Algılayıcı seçimi ile ilgili bilgiler Tablo 2 ile aşağıda sunulmuştur.


6.1 Ölçüm Koşulları
" Ölçümün temel amacı nedir?
" Ölçülen büyüklük nedir?
" Ölçüm aralığı nedir?
" Ölçümün doğruluk seviyesi ne olacaktır?
" Ölçülen büyüklüğün dinamik karakteristiği nedir?
" Ölçüm sırasında ölçüm aralığının aşılması ne ölçüde olacaktır?
" Ölçülen büyüklük bir akışkan ise fiziksel ve kimyasal özellikleri nedir?
" Transdüser nereye ve nasıl monte edilecektir?
" Transdüserin maruz kalacağı çevresel etkiler nelerdir?
6.2 Veri Toplama Sistemi Koşulları
" Veri toplama sistemi analog mu yoksa dijital mi?
" Veri toplama sisteminin sinyal koşullama, çoğullaştırma, analog-dijital çevirme özelliği,
" Transfer öncesi tampon bellek (buffering) özellikleri
" Veri kaydı ve işleme özellikleri
" Veri toplama sisteminin doğruluk, frekans cevabı özellikleri
6.3 Bulunabilirlik Koşulları
" Tüm istekleri yerine getiren transdüser piyasadan bulunabiliyor mu?
" Aksi taktirde
? Varolan bir transdüsere küçük değişiklikler yapmak yeterli olacak mı?
? Yeni bir tasarım yapmak mı gerekecek?
? Bu işi üstlenebilecek üreticiler kimlerdir?
? Transdüser zamanında teslim edilebilecek mi?
6.4 Maliyet Faktörleri
" Önerilen transdüserin maliyeti göstereceği fonksiyon ile orantılı mı?
" Seçilen transdüserin sebep olacağı test, periyodik kalibrasyon, kurulum gib ekstra masraflar nelerdir?
" Veri toplama sisteminde yapılması gerekecek olan düzenlemeler nelerdir?


aspirin kardeşimin ödevi (1)

ISO 9001:2000 Kalite Yönetim Sistemi
Maddelere Göre Yapılması Gerekenler

Madde 4. Kalite Yönetim Sistemi
Madde 4.1. Genel Şartlar
Bu madde gereği işletmedeki proseslerin sıralanması ve birbirleriyle etkileşimleri belirlenmelidir ve planlanmalıdır. Yapılan planlar uygulanmalı¬dır. Prosesler sürekli geliştirilmelidir. Bu prosesler izleme, ölçme ve analiz yöntemleriyle geliştirilir. Bu kısaca PUKO döngüsüyle ifade edilir.
Madde 4.2. Dokümantasyon Şartları
Madde 4.2.1. Genel
İşletmede bölümlerle, proseslerle ilgili tüm talimat, prosedür, liste, şartname, form, kalite planı vb. dokümanlar oluşturulmalıdır. Bu dokümanlar kontrol altına alınmalı, sürekli iyileştirilmeli ve belli bir standarda bağlanmış olmalıdır. Bu standartlar da Dokümantasyon Prosedüründe belirlenir.
Madde 4.2.2. Kalite El Kitabı
Organizasyon, Kalite Yönetim Sisteminin en üstünde bulunacak, sistemin özeti niteliğinde bir Kalite El Kitabı oluşturmalıdır.
Madde 4.2.3. Dokümanların Kontrolü
Dokümanlar yayınlanmadan önce kontrol edilmeli ve onaylanmalıdır. Ayrıca gerekli durumlarda revizyon yapılmalıdır. Dokümanlar bilgisayar veya daktilo gibi araçlarla yazılmalı ve anlaşılabilir olmalıdır.
Madde 4.2.4. Kayıtların Kontrolü
Kayıtlar sürekli kontrol edilmelidir. Kayıtlar belirlenmeli, depolanmalı, korunması sağlanmalı, tekrar ulaşılabilmeli ve gerektiği zaman elden çıkarılmalıdır.
Madde 5. Yönetimin Sorumluluğu
Madde 5.1. Yönetimin Taahhüdü
Üst Yönetim Kalite Politikası oluşturmalıdır. Bu politikaya bağlı Kalite Hedeflerini belirlemelidir. Müşteri memnuniyetinin organizasyona önemini anlatmalıdır.
Madde 5.2. Müşteri Odağı
Üst Yönetim müşteri memnuniyetini sağlamalıdır. Bunun için müşteri şartlarını belirlemeli, müşteri geri bildirimini takip etmelidir.
Madde 5.3. Kalite Politikası
Organizasyon amaçlarına uygun bir Kalite Politikası oluşturmalı. Bu Kalite Politikası hedeflerle desteklenmelidir. Kalite Politikası ürünü kalite düzeyi, ürün güvenirliliği, müşteri ilişkileri vb. konuları içermelidir.
Madde 5.4. Planlama
Madde 5.4.1. Kalite Hedefleri
İşletme Kalite Politikasını destekleyen hedefler belirlemelidir. Bu hedefler ölçülebilir olmalıdır.
Madde 5.4.2. Kalite Yönetim Sistemi Planlaması
İşletme Kalite Yönetim Sistemi ve organizasyondaki tüm prosesler için planlama yapmalıdır.
Madde 5.5. Sorumluluk, Yetki ve İletişim

Madde 5.5.1. Sorumluluk ve Yetki
Yönetim işletmedeki görevleri, yetkileri, işleri ve akışları tanımlamalıdır. Bunların iletilmesini sağlamalıdır.
Madde 5.5.2. Yönetim Temsilcisi
Yönetim kendini temsil edecek bir temsilci belirlemelidir. Bu temsilci işletmeyi dış organizasyonlarda temsil eder. Kalite Yönetim Sistemi ile ilgili raporlar, öneriler sunar.
Madde 5.5.3. İç İletişim
Organizasyon içi iletişimin sağlıklı yapılması için uygun ortamı sağlamalı ve bir Bilgi Sistemi kurmalı ve çalıştırmalıdır.
Madde 5.6. Yönetim Gözden Geçirmesi
Organizasyon üst yönetimi belirlenmiş aralıklarla kalite yönetim sistemi kapsamında gözden geçirme toplantıları yapmalıdır. Bu toplantılarda iç denetim sonuçları, müşteri geri bildirimleri, izleme ve ölçme analiz sonuçları ve ürün uygunluğu vb. konuları görüşülmektedir. Sonuç olarak bu toplantılarda Kalite Yönetim Sistemi ve proseslerin iyileştirilmesi, ürünün iyileştirilmesi ve kaynak ihtiyaçları ile ilgili kararlar alınır.
Madde 6. Kaynak Yönetimi
Madde 6.1. Kaynakların Sağlanması
Organizasyonda müşteri memnuniyeti sağlanması için ve Kalite Yönetim Sistemi için gerekli tüm şartlar sağlanmalıdır.
Madde 6.2. İnsan Kaynakları
Madde 6.2.1. Genel
Üretim yapan personel görev tanımlarında belirtilen gerekli eğitim, beceri ve tecrübeye sahip olmalıdır.
Madde 6.2.2. Yetkinlik, Bilinç ve Eğitim
İşleri yapan personel için sahip olmaları gereken şartlar belirlenmelidir. Bu şartlar için gerekli eğitime tabi tutulmalıdır. Eğitimlerin sürekliliği sağlanmalıdır. Eğitimlerin etkinliği değerlendirilmelidir.
Madde 6.3. Altyapı
Ürün şartlarını yerine getirebilmek için bina, çalışma alanı, ekipman, ulaştırma ve iletişim gibi altyapı hizmetleri sağlanmalıdır.
Madde 6.4. Çalışma Ortamı
Ürün şartlarının sağlanması için gerekli çalışma ortamı belirlenmeli ve sağlanmalıdır.
Madde 7. Ürün Gerçekleştirme
Madde 7.1. Ürün Gerçekleştirme Planlaması
İşletme ürünün üretilmesi için gerekli prosesleri planlamalı ve sürekli geliştirmelidir. Ürün gerçekleştirme Kalite Yönetim Sisteminin diğer proseslerinin şartlarıyla da uyumlu olmalıdır. Ürün Gerçekleştirme Planlamasında kalite hedefleri, ürün için şartlar, proses ve dokümanların oluşturulması, ürüne özel geçerlilik, izleme, muayene ve test faaliyetleri kabul kriterleri belirlenmelidir.
Madde 7.2. Müşteri Bağlantılı Prosesler
Madde 7.2.1. Ürüne Bağlı Şartların Belirlenmesi
Organizasyon müşteri şartlarını belirlemelidir. Bu şartlar teslim ve teslim sonrası şartlar da dahil olmak üzere müşteri tarafından belirtilmiş olan şartlardır. Ayrıca işletme müşteri tarafından belirtilmeyen, ancak ürün şartlarının sağlanması için gerekli şartları belirlemelidir.
Madde 7.2.2. Ürüne Bağlı Şartların Gözden Geçirilmesi
Organizasyon daha önce belirtilen ürün şartlarını gözden geçirmelidir. Bu gözden geçirmede ürün şartları tanımlanmalı, daha önce belirtilenlerden farklı olanlar çözümlenmelidir.
Madde 7.2.3. Müşteri ile İletişim
İşletme ürün bilgisi, başvuru, sipariş alımı ve müşteri memnuniyeti vb. müşteriden elde edilen bilgileri etkin ve verimli bir şekilde sağlamalıdır. Bu amaç doğrultusunda ikili görüşmeler, mektupla anket, gözlemler ve piyasa araştırması gibi yöntemler kullanılır.
Madde 7.3. Tasarım ve Geliştirme
Madde 7.3.1. Tasarım ve Geliştirme Planlaması
Organizasyon, ürün tasarlanmasını ve geliştirilmesini planlamalıdır. Bu planlamada aşamaları, gözden geçirmeleri, doğrulama ve geçerlilik faaliyetlerini, sorumluluk ve yetkileri belirlemelidir.
Madde 7.3.2. Tasarım ve Geliştirme Girdileri
Ürün şartları ile ilgili girdilerin belirlenmeli ve kayıtlar muhafaza edilmelidir. Bu girdiler maliyet, ergonomi, estetik, ambalaj, satış sonrası servis vb. konuları kapsar. Bu girdilerin fonksiyonel ve performans şartlarını, düzenleyici şartlarını, tasarım ve geliştirme için önemli olan diğer şartları bünyesinde içermelidir. Yetersiz, açık olmayan ya da çelişkili şartlar uygulanmalarından sorumlu olan birimlerle görüşülüp açığa kavuşturulmalıdır.
Madde 7.3.3. Tasarım ve Geliştirme Çıktıları
Tasarım ve geliştirme çıktıları, tasarım ve geliştirme girdilerini karşılamalı, satın alma, üretim ve servis sunumu için uygun bilgiyi sağlamalı, ürün kabulü kriterlerini içermeli ve bunlarla ilgili maddelere atıfta bulunmalıdır.
Madde 7.3.4. Tasarım ve Geliştirmenin Gözden Geçirilmesi
Organizasyon belirlenmiş aralıklarla tasarım gözden geçirme toplantıları yapmalı, bu toplantılarda tasarımın şartları yerine getirme yeteneğini değerlendirmeli ve geliştirmelidir. Tasarımla ilgili problemler varsa gerekli düzeltmeleri yapmalıdır. Bu toplantılarda tasarım fonksiyonu ile ilgili bir temsilci bulunmalıdır. Toplantı sonuçlarının kayıtları muhafaza edilmelidir.
Madde 7.3.5. Tasarım ve Geliştirme Doğrulaması
Organizasyon tasarım ve geliştirme çıktılarının, girdilere uygunluğunun kontrolü için doğrulama yapmalı ve bunun kayıtlarını saklamalıdır.
Madde 7.3.6. Tasarım ve Geliştirme Geçerliliği
Organizasyon yapılan tasarımın son ürünün kullanım şartlarını karşılayacak yeterlilikte olmasını sağlamalıdır. Bunu planlamalıdır. Yapılabiliyorsa yeterlilik teslimattan önce tamamlanmalıdır ve sonuçlar kayıt altına alınmalıdır.
Madde 7.3.7. Tasarım ve Geliştirme Değişikliklerinin Kontrolü
Emniyet, yasal ve diğer şartların değişmesi, düzeltici faaliyetler sonucu ortaya çıkan ihtiyaçlar tasarım safhasından sonra ortaya çıkan imalat zorlukları ve yanlış malzeme seçimi gibi sorunlar belirlenip, tasarım değişikliğine gidildiğinde yapılan değişiklikler kayıt altına alınmalı, uygun oldukça gözden geçirmeli, doğrulanmalı ve onaylanmalıdır.
Madde 7.4. Satın Alma
Organizasyon satın alma şartlarını dokümante ederek belirtmelidir. Bu şartlara bağlı olarak tedarikçilerden alınan numunelere belirli kontroller uygulanır. Bu kontroller doğrultusunda tedarikçi seçimi yapılır. Satın alma bilgisi onaylanmalı ve tedarikçiye bildirilmelidir. Ürünler işletmeye girmeden önce kontrol edilmeli, doğrulanmalı ve uygun depoya gönderilmelidir. Kontroller tamamlanmadan üretime alınmamalıdır.
Madde 7.5. Üretim ve Servis Sunumu (7.5.1;7.5.2;7.5.3)
Organizasyon, son ürünün özelliklerini belirleyip; buna göre talimatlar hazırlamalı, ekipman sağlamalı, çalışma ortamını sağlamalı, izleme ve ölçme cihazlarını sağlamalı ve bunları kullanmalıdır. Ayrıca üretim sonrası servis hizmetlerini sağlamalıdır.
Üretim ve servis hizmetleri sürekli gözden geçirilerek, gerektiğinde iyileştirmeler yapılmalı (ekipman, tasarım, bayiliklerin değişmesi vb.).
Organizasyon ürettiği ürünü diğer ürünlerinden ayırt edilebilmesini ve bunun üretim kayıtlarının izlenebilmesini sağlamalıdır.
Madde 7.5.4. Müşteri Mülkiyeti
İşletme kullanımı ve ürün oluşturacak müşteri mülkiyetini belirlemeli, doğrulamalı ve güvenliğini koruma altına alınmasını sağlamalıdır. Müşteri malı hasar görür ve kullanıma uygun olmama durumunda ise müşteri ile irtibata geçip durumu bildirmelidir. İşletme müşteriye ait malı teslim alırken kontrolden geçirmelidir. Uygunsuzluk hallerinde müşteriyle görüşülmeli ve ortak karar alınır.
Madde 7.5.5. Ürün Muhafazası
Organizasyon ürünü takip etmeli, organizasyon iç taşımalarda ürüne zarar vermeyecek metotlar belirlemeli, sevkıyat ve depolama sırasında ürünün korunması için gerekli tedbirleri almalıdır. Burada sevkıyat sırasında yükleme, indirme; depolama sırasında ise nem, sıcaklık gibi etkenlere dikkat etmelidir.
Madde 7.6. İzleme ve Ölçme Cihazlarının Kontrolü
İşletme ürünlerin belirlenen şartlara uygunluğunu ispatlamak için gerekli izleme ve ölçme cihazlarını belirlemeli ve tanımlamalıdır. Bu cihazları belirli aralıklarla kalibre edilmeli, taşıma, bakım ve depolama sırasında hasar ve bozulmalardan korunmalı, gerektiğinde uluslar arası ölçme standartları ile doğrulanmalıdır.
Madde 8. Ölçme, Analiz ve İyileştirme
Madde 8.1. Genel
Organizasyon müşteri memnuniyetini belirlemeli ve karşılayabilmeli, proses performansını, ürün uygunluğunun sağlanıp sağlanmadığını, KYS etkinliğini izlemeli, ölçmeli ve sürekli iyileştirmelidir. Yani işletme dinamik (sürekli gelişen) bir KYS modeline sahip olmalıdır.
Madde 8.2. İzleme ve Ölçme
Madde 8.2.1. Müşteri Memnuniyeti
İşletmenin Kalite Yönetim Sisteminin performans ölçütlerinden biri olan müşteri memnuniyetinin sağlanmasına dair bilgileri edinmeli ve izlemelidir. Bu bilgileri elde etmek için müşteri ile doğrudan iletişim kanalları, müşteri grubu ve müşteri olmayan gruplar arasında anketler yapılmalı, müşteri şikayetleri alınmalı ve sektör araştırması yapılmalıdır. İşletme müşteri tarafından hangi bilgileri istediğini belirlemelidir. Bu bilgiler ışığında işletme uygun iyileştirmeleri yapmalıdır.
Madde 8.2.2. İç Denetim
Organizasyon uluslar arası standardın şartlarına ve KYS’nin şartlarına uyulup uyulmadığını ve bunların etkin uygulanıp uygulanmadığını kontrol amacıyla planlı bir şekilde iç denetimler gerçekleştirmelidir. Bu amaçla objektif denetçiler seçmelidir. Denetçiler kendi işlerini denetlememelidir.
Madde 8.2.3. Proseslerin İzlenmesi ve Ölçülmesi
İşletme KYS proseslerinin etkinliğini ve verimliliğini ölçmek için yöntemler oluşturulmalıdır. Prosesleri ölçerken faktörler belirler. Bu faktörler maliyet, yasal düzenlemeler, çalışanların yeterliliği ve verimliliği vb. olabilir.
Madde 8.2.4. Ürünlerin İzlenmesi ve Ölçülmesi
Müşteri ürün şartlarının karşılandığını doğrulamalıdır. Bu amaçla öncelikle ürün karakteristiklerini belirlemelidir. Bu karakteristikler müşterinin isteklerinden kaynaklanacağı gibi ürünün kullanım özelliklerinden de ileri gelebilir. Karakteristikler belirlendikten sonra ürün oluşumu esnasında bu karakteristiklere uyulup uyulmadığı izlenmeli ve ölçülmelidir.
Madde 8.3. Uygun Olmayan Ürünün Kontrolü
İşletme uygun olmayan ürünü kontrol altına almalıdır. Uygun olmayan ürünün yanlışlıkla kullanımını önlemek için belli yöntemler geliştirmelidir. Uygun olmayan ürün ele alınırken uygunsuzluğun üretimin hangi aşamasında gerçekleştiği, nasıl giderileceği sorularına cevap aranmalıdır.
Madde 8.4. Veri Analizi
Organizasyon Kalite Yönetim Sisteminin uygunluk ve etkinliğini göstermek ve sistemi sürekli geliştirmek için belli çalışmalar yürütmelidir. Bu amaçla veriler toplamalı ve analiz etmelidir. Analiz sırasında uygun istatistiksel teknikler kullanılabilir. Bu analizler sonucunda uygunsuzluğun sebepleri, sonuçları, nasıl giderileceği gibi konular açıklığa kavuşturulur.
Madde 8.5. İyileştirme
Madde 8.5.1. Sürekli İyileştirme
İşletme kalite yönetim sisteminin etkinliğini ve verimliliğini artırmak için kalite politikası, kalite hedeflerini, proseslerini, veri analizini, düzenleyici ve önleyici faaliyetlerini sürekli iyileştirmek zorundadır. Bu iyileştirmelerde kalite politikasına bağlı kalınmalı, prosesler ve ürünler izlenmeli ve ölçülmeli; daha sonra iyileştirme planları yapılmalıdır. Bu iyileştirme faaliyetleri, müşteri tatmini ve ürün uygunluğunu göz önüne almalıdır.
Madde 8.5.2. Düzeltici Faaliyet
Organizasyon meydana gelen uygunsuzlukları belirlemeli ve bunları ortadan kaldırmak için gerekli faaliyetleri yapmalıdır.

Madde 8.5.3. Önleyici Faaliyet
Organizasyon meydana gelebilecek uygunsuzlukları belirlemeli ve bunları ortadan kaldırmak için gerekli faaliyetleri yapmalıdır.




aspirin kardeş buda (2)
 
bigleo' Alıntı:
bu defada cimento hakkında bi ödevim var yine yardımcı olursanız cok minnetkar kalıcam
4 günüm kaldı lüüüüüttttfeeeeeennn


kardeş çimeto sektörü hakkında bi odev yayınlamıştım eğer mümkünse odevsitesi.com dan link yolla hemen halledeyim...
 
bana "milli prodüktivite merkezi" bu ödev hakkında yardımcı olursanız memnun olurum bu ödev bana acilen lazım geniş kapsamlı olursa sevinirim saygılarımla
 
Erol güngör felsefik kişiliği hayatı



Erol güngör felsefik kişiliği hayatı felsefe adına yaptığı hersey Kırşehir doğumlu 1938 de dogdu

Erol güngör hakkında felsefik hayatı lazım bana yardımcı oluranız çok sevinirim
 
dış dünya ile duyu organları arasındaki sınırlar nelerdir?*yardımcı olabilir misiniz ?*geniş çapta bilgiye ihtiyacım var--dönem ödevi--şimdiden teşekkürler..
 
selam aleyküm kardeş benim ödevlerimi bulacak adamı tanımıyorum bulana ödül var ALLAH RIZASI İÇİN.konu:1-yatay-çapraz-dikey pazarlama(60 sayfa) civarında.
2:sigorta satış teknikleri.(50 sayfa civarında)
3:telemarketing..(50 sayfa civarında)
msn adresim:[email protected]
 
slm bana da acil bir ödev lazım , yardımcı olursanız çok mutlu olurum...
konu : Sanayi mutfaklarında teknolojik açıdan ne gibi gelişmeler olmuştur , bunun yiyecek içecek işletmelerine işletmecilk prensipleri açısından ne gibi olumlu ve/veya olumsuz etkileri olmuştur..
Allah yardımcınız ve yardımcım olsun:) by_61..
 
selam aleyküm.ödevlerim:yatay,dikey.çapraz pazarlama...
2:sigorta satış teknikleri
3:telepazarlama(telemarketing)
4:ögrenen pazarlama
50 şer sayfa bulursanız bende sizlere yardımcı olmaya çalışırım
ALLAH razı olsun şimdiden kardeşim.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Geri
Üst