Mİllİ Pİyango Helal Mİdİr Haram Midir?

MİLLİ PİYANGO HELAL MİDİR HARAM MIDIR?


  • Kullanılan toplam oy
    130

.:CHECHEN

Banned
Bakış açısı diye birşey olamaz İslamda.Konu yanlış yerde diye düşünüyorum İslam bölümüne danışabilirdin anket şeklinde olması garip olmuş.

Ayrıca Helal olarak çalışılarak yada Allah rızası için verilen Fitre,Sadaka,Zekat harici gelen mal,para vs.haram kılınmıştır.
 

Iced Earth

New member
yani çokluk olunca 10000 kiş alınca haram olmuyor mu ? çık dışarlara bak herkes zina yapıyo,herkes yapıo diye atış serbest mi diyelim ? dinimizin emir ve yasakları kati suretle belirtilmiştir ankete gerek yoktur ki zaten . ama helal ve haram insanların yaşayış ve yetiştiriliş tarzıan göre değişecektir.aslolan her zaman aynı ve bakidir(yani haram ),ötekisi görüştür ve kişiden kişiye değişir.
 

[R]edArmy

New member
bu haram diyenlere birisi kapıyı çalıp karşılıksız 25milyon YTL verse almıyacaklar mı? almam diyene ==> :durdurun

çıkarsa alırım paramı!..
 

<<< EROSS >>>

New member
DÜN HABERLERDE GÖRDÜM DİYANET ****HARAM**** DİYE AÇIKLAMIŞ.


DEVLETİN BİR KURUMU OYNATIRKEN DİĞER BİR KURUMUNUN HARAM DEMESİ ÇOK BÜYÜK BİR ÇELİŞKİ DİYE HABER YAPILIYODU...:durdurun
 

Mephisto

R€B€L
Kisilerin inanıs sekillerine gore degisir tabi bu..


Eger milli piyango tutsa haram oldugunu bile bile parasını alırmıydın sorusu daha ilginc olabilirdi :hhmanD
 

GhOsT

Tuning Moderatör
Haram : aLın teriyLe kazanıLmamış,dini yasakLanmış şeyleri yapmak haramdır..

ALLAH aşkına milli piyangoya ne gibi alın teri döküyoruz ama buda bir gerçek herkes haram oLduğunu biLe biLe aLıyor..!
 

EhL-i^K€yF

New member
Siz Türkiye'ye Tam anlamıyla "İslam" Ülkesi diyebiliyormusunz ? ..Devletin bir kurumu Haram der dier kurum Haram olduğu halde oynatmaya devam eder..Bu ülkede Tam anlamıyla ekonomik özgürlüğünü kazanamamış birçok vatandaşımız var..Ortada bir işsizlik sorunu var..insanlar 1 ytl için birbirlerini öldürüyolar... Oturduğunuz yerden haram demek kolay o durumlara düşen insan Haramı mı takar ?​
 

EhL-i^K€yF

New member
Kendi istediğimiz şekilde değil doğru bi şekilde cevap verelim ankete. Tabiki haram.
Öyle biR dünyada yaşıyoruz ki haram bile göreceli bir kavram oldu.. Burda Haram demeniz birşeyi değiştirmiyecek.. sonuç olaraktan o parayı kimse " ben almam" demiyecek.. siz kendinizi Bir düşünün.. o para size çıksa Haram duygusu mu daha ağır Basar yoksa o parayla kuracağın gelecek mi ? hayallerin mi ?...biraz gerçekçi olalım..​
 

ch3lisky

New member
Herkez diyo ilk olarak yardim yapcm flan filan sen b.k yaparsin. O parayi alan adam dinden imandan cikar walla.
 

klavuz13

Banned
BakiŞ AÇisi, BakiŞ,belkİ Bazi İnsanlara Helal Gelİyordur:)
insan öle zannediyordur belki haram helal
hem helal hem haram
yorumlara bakildiginda sans oyunlari için haram deniliyor, bir arkadasimizda emek harcamadan kazanilan paranin haram oldugunu soyluyor peki ben soruyorum iddaa helalmi harammi acik soylemek gerekirse ben cok ter dokup cok fazla emek harciyorum bu iddaya :)
haram diyon ama cıksa almayacan sanki o parayı cıkarsa bana ver madem haram
helall diyenlerde var haranm diyenlerde diyanette haramdır diyenlerden....
10000'lerce Kısı Alıoyor Bencde Deildir


HeLalDır
bu haram diyenlere birisi kapıyı çalıp karşılıksız 25milyon YTL verse almıyacaklar mı? almam diyene ==> :durdurun

çıkarsa alırım paramı!..
EhL-i^K€yF;2471750' Alıntı:
Siz Türkiye'ye Tam anlamıyla "İslam" Ülkesi diyebiliyormusunz ? ..Devletin bir kurumu Haram der dier kurum Haram olduğu halde oynatmaya devam eder..Bu ülkede Tam anlamıyla ekonomik özgürlüğünü kazanamamış birçok vatandaşımız var..Ortada bir işsizlik sorunu var..insanlar 1 ytl için birbirlerini öldürüyolar... Oturduğunuz yerden haram demek kolay o durumlara düşen insan Haramı mı takar ?​
EhL-i^K€yF;2471830' Alıntı:
Öyle biR dünyada yaşıyoruz ki haram bile göreceli bir kavram oldu.. Burda Haram demeniz birşeyi değiştirmiyecek.. sonuç olaraktan o parayı kimse " ben almam" demiyecek.. siz kendinizi Bir düşünün.. o para size çıksa Haram duygusu mu daha ağır Basar yoksa o parayla kuracağın gelecek mi ? hayallerin mi ?...biraz gerçekçi olalım..​
------------------

BİLİP BİLMEDEN LÜTFEN YAZMIYALIM, DİNDE BİR KONU HARAMSA HARAMDIR, HELALSE HELALDİR, MİLLİ PİYANGO ŞANS OYUNUDR KİME ÇIKACAĞI BELLİ OLMAYAN VE BİR MİKTAR PARA KARŞILIĞINDA ÇOK YÜKSEK BİR MİKTARI ELDE ETMEK UĞRUNA SONUCU BELLİ OLMADAM OYANA BİR OYUNDUR...

HANGİ ALIN TERİNİDEN BAHSEDİYORSUN İDDİACILAR, EMEK SARF EDİYORMUŞ, HANGİ MAÇIN SKORUNU ÖNCEDEN BİLEREK OYNUYORSUN SADECE TAHMİN YÜRÜTÜYORSUN KENDİ KENDİNİZİ KANDIRMAYIN... ŞEYTANİ İŞLERLE UĞRAŞMAYIN... ALLAH'IN HELAL ETTİĞİ İŞLERLE UĞRAŞIN....

DAHA ÖNCEDEN YAZDIĞIM KONUYU TEKRARDAN SİZİNLE PAYLAŞMAK İSTİYORUM ALIN BİRDE BURADAN OKUYUN...

LİNK BURADA İSLAMI ARAŞTIRIN VE ALAH'IN HARAM KILDIĞINA HELAL DİYEREK, ŞİRKE GİRMEYİNİZ...


SON GÜNLERDE ÖZELLİKLE LİSE ÖĞRENCİLERİ ARASINDA KISA YOLDAN PARA KAZANMA ARZUSUNU ÜZÜLÜREK İFADE EDEYİMKİ TANIK OLDUM. BU YÜZDEN KUMAR İLLETİNİN DİNİMİZ TARAFINDAN NASIL GÖRÜŞLENDİRİLDİĞİ HUSUSUNDA BİLGİ PAYLAŞIMINDA BULUNMAK İSTEDİM.

LÜTFEN BU HUSUSU ÖZELLİKLE LİSEDE OKUYAN ÖĞRENCİLERİMİZE ALLAH RIZASI İÇİN AKTARALIM.

ALLAH CÜMLEMİZDEN RAZI OLSUN...
--------------
KUMAR İLLETİ


Nasıl sonuçlanacağı önceden belli olmayan ihtimalli bir şeye bağlı kalarak mal vermek veya almak. Adı ne olursa olsun bu özelliği taşıyan para veya mal karşılığı oynanan her oyun ve ortak bahis kumardır. Kolaylıkla mal çarpmak veya çarptırmak olduğu için Kur'an'da "meysir" denilen kumar, kolaylık anlamındaki "yûsr" kökünden gelmektedir.

Kumar, insana yaratıcısını unutturan, namaz kılmaktan alıkoyan, tembelliğe sürükleyen, çalışma gücünü yokedip insanlar arasına kin ve düşmanlık saçan haksız bir kazanç yoludur. Fert ve toplum hayatında unutulmaz yaralar açan kumarın her türlüsü islâm dininde haram kılınmıştır.

Bu konuda Kur'an-ı Kerimde şöyle buyurulur.

"Aranızda mallarınızı haksız sebeplerle ve batıl yollarla yemeyin" (el-Bakara, 2/188; en-Nisâ, 4/29).

"Ey inananlar, içki, kumar, putlar ve fal okları şüphesiz şeytan işi pisliklerdir. Bunlardan kaçının ki kurtuluşa eresiniz. Şüphesiz şeytan içki ve kumar yüzünden aranıza düşmanlık ve kin sokmak ve sizi Allah'ı anmaktan, namazdan alıkoymak ister (el-Mâide, 5/90, 91; İbn Abidin Reddû'l Muhtar, İstanbul 1307, V, s. 355; Hamdi Yazır, Hak Dini Kur'an Dini, İstanbul 1960, II, s. 766).

Kumar ve zararları:

Yasak ve günâh olması bakımından içki ile kumar arasında hiç bir fark yoktur. Allah Teâlâ her ikisini de, aynı âyet-i kerime ile harâm kılmıştır:

"Ey iman edenler, içki, kumar, putlar ve fal okları ancak şeytanın işlerinden birer pisliktir. Onun için siz bunlardan kaçının ki muradınıza eresiniz." (el-Maide, 5/90).

Oynayana kazanç veya zarar getiren her türlü şans oyunu kumardır. Kumar, haksız yere başkasının malını almak, bile bile ortaklaşa hırsızlık yapmaktır. Kumar, toplumsal bir felâkettir. Dinin şiddetle yasakladığı bu yıkıcı kötülüğün pekçok âileyi sefil ve perişan ettiği her zaman görülmektedir. Hırsın verdiği heyecan ile sabahlara kadar kumar masalarından ayrılmayanlar, orada, sağlıklarını, servetlerini, ahlâklarını ve vakitlerini bırakarak insanlıktan uzaklaşır; bir gün kazananlar başka bir gün kaybederler.

Kumarda kaybedilen parada çoluk-çocuğun, fakirlerin hakkı vardır. Kazanılan para da meşrû değildir.

Kumar yaygınlaştıkça toplumsal zararlar artar. Çalışmanın yerini tembellik alır. İş hayatında verim düşer. Kumar beraberinde içki, yalancılık, hırs, kin, intikam, cinayet gibi kötülükleri de getirir.

Kumar âile hayatında düzensizliklere, anlaşmazlıklara, ihmallere sebep olur. Kumar yüzünden, dinini, namusunu, vatanını satan, her türlü kutsal değeri ayaklar altına alan pekçok kişi vardır.

Kumar, içki gibi çok kısa bir zamanda alışkanlık hâline gelir. Bir daha ondan kurtulmak çok zor olur. Bunun için içki ve kumar alışkanlığı çok tehlikeli alışkanlıklardandır.

Sonunda para kazanılan veya kaybedilen, zar, oyun kâğıtları, piyango, spor-toto, loto, müşterek bahis gibi her türlü şans oyunu kumardır.

Bütün şans oyunları başlangıçta eğlenmek ve vakit geçirmek için oynanır. İnsan, kazandıkça kazanma zevki ve hırsı için oynar. Kaybettikçe, kayıplarını çıkarmak için yine oynar. Sonunda kumarbaz oluverir. Her şeyini kumarda kaybeden, nesi varsa satan ve kumara yatıran, bütün ömrü sefalet içinde geçen, karısını ve çocuklarını mahveden kumarbazların, başlangıçta kumara bir eğlence gözü ile baktıkları unutulmamalıdır.

Sosyal bir âfet olan kumardan sakınmak kadar çevremizdeki insanları özellikle aile fertlerimizi de bundan korumak önemli bir görevdir. Kur'an'ı Kerimde âile bireylerinin zararlı kötü işlerden sakındırılıp, Allah ve rasûlünün istediği bir yaşantı için eğitilmesi görevi aile reislerine verilmektedir:

"Ey iman edenler! Yakıtı insanlar ve taşlar olan cehennem ateşinden kendinizi ve ailenizi koruyun. Ateşin başında sert ve şiddetli, Allah emrine karşı gelmeyen, verilen emirleri olduğu gibi yerine getiren melekler vardır " (et-Tahrîm, 66/6).

Tavla, satranç, dama, iskambil, tenis ve bilârdo gibi oyunların hepsi kumar amacıyla oynandığı ve bunlarla kazanç elde etmek istendiği takdirde, kumar hükmünde olduklarında şüphe yoktur.

Hz. Peygamber'in tavlayı yasaklayan çeşitli hadisleri vardır: "Tavla oynayan, Allah'a ve Rasûlüne âsî olmuştur" (Ebû Dâvud, Edeb, 56; İbn Mâce, Edeb, 43; Mâlik, Muvatta', 6; Ahmed b. Hanbel, Müsned, IV, 394, 397, 400). "Tavla oynayıp, sonra kalkarak namaz kılanın durumu, irin ve domuz kanı ile abdest alıp, kalkarak namaz kılanın durumuna benzer" (Ahmed b. Hanbel, V, 370).

İslâm hukukçularının çoğunluğu bu hadislerdeki genel yasaklamaya bakarak, kumar amacı olsun veya olmasın tavlanın caiz olmadığını söylemişlerdir. İbn el-Müseyyeb ve bazı bilginler ise, kumar amacı dışında tavla oynamanın haram olmadığı kanaatindedir. İskambil ve domino oyunları da tavla ile aynı niteliktedir.

Arapça aslı "satranç" olan ve türkçeye "satranç" olarak geçen oyun ise sahâbe devrinde ortaya çıktığından, bu konuda Hz. Peygamber'den sağlam bir hadis intikal etmemiştir. Sahâbe ve tabiî bilginleri ile daha sonrakiler satrançla ilgili üç görüş öne sürmüşlerdir:

Abdullah b. Abbas, Ebû Hüreyre, İbn Şirîn, Hişam b. Urve, Saîd b. el-Müseyyeb, Saîd b. el-Cübeyr gibi sahâbe ve tabii bilginlerine göre satranç oynamak mübahtır.

İmam Şâfiî'ye göre, satranç tenzihen mekruh, Ebû Hanîfe, Mâlik ve Ahmed b. Hanbel'e göre ise haramdır.

Satrancın bir şans oyunundan çok, bir zekâ oyunu ve beyin sporu özelliği dikkate alınarak, bir de hakkında kesin bir yasaklama hükmünun bulunmadığına bakılarak bu sonuca ulaşılmıştır. Ancak sahabenin bunu tavla'ya kıyas ettiği anlaşılmaktadır. Nitekim, Abdullah b. Ömer'den şöyle dediği nakledilir: "Satranç tavladan daha kötüdür." Hz Ali'nin onu, kumar türünden saydığı belirtilir (İbn Kesîr, Tefsiru'l-Kur'âni'l-Azım, İstanbul 1985, III, 170). Diğer yandan Yahyâ b. Saîd'in, İmam Mâlik'ten şu sözleri işittiği nakledilir: "Satrançta hayır yoktur, satranç ve onun dışındaki diğer bâtıl kumar oyunlarını oynamak çirkindir (mekruh). İmam Mâlik bunları söylerken şu âyeti okuyordu: "Hakk'ın dışında sapıklıktan başka ne vardır"(Yûnus, 10/32; bk. Mâlik, Muvatta, Rü'yâ, 7).

Dama da satranç benzeri bir oyundur. Tenis ve bilârdo oyunlarında ise spor hâkimdir. Meşrû olmayan başka unsurlar eklenmediği takdirde mübah olmaları gerekir.

Sonuç olarak, kumar amacı olmaksızın sadece dinlenmek, eğlenmek ve zevk için oynanabilen oyunların da mübah olabilmesi için dört şart öngörülmüştür: Oyun;

a. Namazın geçmesine veya gecikmesine yol açmamalı.

b. Hiçbir menfaat beklememeli.

c. Oyun sırasında dilini kötü ve boş sözlerden korumalı.

d. Normal dinlenme ve eğlenme ölçülerini aşarak vakit israfına yol açmamalıdır.

KAYNAK

BUDA PAKİSTANDA OYNANAN KUMARIN NASIL İLLET BİRŞEY OLDUĞUNU KANITLAYAN BİR HABER
 

VolkaN

Altın Üye
haram mı helal mı tartısması yapılmaz kimileri inanır kimleri inanmaz ama islama göre haramdır... inanmıyan islamı reddetmiş olur....
 

EhL-i^K€yF

New member
Ben Helal olduğunu iddaa etmiyorum.. ama Haram deyipde konuyuda kapatmıyorum.. içinde bulunduğumuz şartları bir göz önünde bulundururun ve öyle Cevap verin..

"inanmıyan islamı reddetmiş olur...." derken ? o zaman ben bu ülkedeki insanların dininden şüphe ederim..Herkes inanır ama lafta inanır.. fakat bu para sanada çıksa - ki bundan çok eminim- Haram deyipde reddediceğini hiç sanmıyorum...​
 

Albayrak

Can Feda
Peki bir de şöyle düşünelim. Aldığı paraya dokunmadan hayır kurumuna veya hayır işine bağışlayan biri için nasıl bir durum söz konusu olur?
 

EhL-i^K€yF

New member
işin içine şans girmiş ya bir kere . .kesin o da haramdır.. ....o hayır kurumuda artık " hayır " kurumu değildir.. haram para yedi tabi.. ohoo.. Cehennemlik olduk be abi..:vur​
 

HTML

Üst