Türbanın başörtüsünden farkı !

crnky

New member
İnsanlar bencil davranınca böyle oluyor işte kardeşim... Kendi kibrinden başlkalarını anlayamıyorlar.
 

kasim28

New member
Arkadaşlar bu tartışma uzar gider.Ama bir kişi gerçekten ama gerçekten dinin kurallarnı şeriatı uygulamayı seviyorsa yapmak istiyorsa yapsın.Ama herkes şunu bilsinki başörtüsünü ya da türbanı takan kişiler islamiyet adına yapıyorsa zaten üniversiteye gelmezler onun gibi sorunları olmaz o kadar sıkı sıkı dinine bağlı olanlar.O kadar erkeğin yanına girmez.Madem itaat ediyorsunuz.Unutmayın ki Peygamber Efendimiz(s.a.v.) evine misafirler geldiğinde kızı fatıma tesettürde olmasına rağmen sen örtünün arkasına geç demiştir.
Ya da benim şu an aklıma gelen bir şey sadece başı kapama ile bitmez bu iş davranış uygulama bunlarda olmalı.eE başını kapayan biri kot giyer kısa kollu giyer makyaj yaparsa ne olur.İşte o taktığı Siyasi bir amaç için takılan bez parçası olur.Gelipte üniversite kapılarındda eylem yaparlar.bas bas bağırırlar.Sonra erkek arkadaşlarıyla uluorta yerlerde olur olmaz şeyler yaparlar.Çok şahit oldum.(tabiki hepsini kast etmeiyorum.Sözüm meclisten dışarı.)Zaten bunları yapanlar yazımı okuduktan sonra ortaya çıkar.Üstlerine alınanlar.
Şimdi ey müslümanlar başörtüsü tamam bende katılıyorum ama bu dediklerimin olmasıda gerekmez mi?İşte siz sadece başörtüsünü tartışıyorsanız o siyasi bir amaçtır.Dinde o kadar çok yapılması gerkenler var ki onları yerine getirioyr musnuz ?bi de öyle düşünün.
 

T

Banned
kasim28' Alıntı:
Ya da benim şu an aklıma gelen bir şey sadece başı kapama ile bitmez bu iş davranış uygulama bunlarda olmalı.eE başını kapayan biri kot giyer kısa kollu giyer makyaj yaparsa ne olur.İşte o taktığı Siyasi bir amaç için takılan bez parçası olur.Gelipte üniversite kapılarındda eylem yaparlar.bas bas bağırırlar.Sonra erkek arkadaşlarıyla uluorta yerlerde olur olmaz şeyler yaparlar.Çok şahit oldum.(tabiki hepsini kast etmeiyorum.Sözüm meclisten dışarı.)Zaten bunları yapanlar yazımı okuduktan sonra ortaya .
Sözüm meclisten dışarı demişsinde yaptığın genellemedir genellemenin meclis dışında kalan bi tarafı olamaz adı üstünde genelleme
Bide bunları yapanlar yazımı okuduktan sonra ortaya çıkar demişsin

Şimdi aynı olayı ters taraftan düşün...
Ben diyorumki başı açık kadınlar genelevlerde çalışıyor (sözüm meclisten dışarı tabii hepsini kastetmiyorum ama başörtüsüyle genelevde çalışan kimseyide görmedim hani )desem
Sonrada zaten bunu yapanlar bu yazımı okuduktanm sonra kendilerini belli eder desem ve yazdığım yoruma cevap hazırlayacak kişileri zan altında bıraksam doğru yapmış olurmuyum
,

Ben bunun yanlış olduğunu bile bile söylemek istemezdim sadece empati kurabilmen için verdiğim bir örnek Bir kaç başı kapalı kız birileriyle fingirdeşti diye diğer kızların imanını sorgularcasına bunları burda bu şekil bildirmenin yanlışlığını anlarsın diye verdiğim bi örnek yanlış anlaşılmasın nasılki başı açık birinin yaptığı yanlış bütün başı açıklara mal edilemez biri bi fettanlık yaptı diye hepsinin namusuna dil uzatılamazsa bu örtülü bayanllar içinde aynıdır Sonuç itibarı ile ikiside insan biri venüslü biri marslı değil ikiside bu dünyada kendi kararlarını verdikleri yaşamlarını sürüyor

Bireylerin yaptıklarını belli bir kesime mal etmeye kalkışırsan şayet çok büyük yanlış yaparsın Aynı sözleri sen duynca pek hoşuna gitmez tahminimce
Diğer sözlerinin büyük bölümünde haklısın Tesettür sadece başı örtmeyle bitmez
Ama bununda kararını verecek olan Başını örtrme kararını veren kişidir seni beni yada bi başkasını ilgilendirmez sonuç itibarı ile Allah cc. bile Kuranda emir ve yasaklarını belirtmiş ve bizleri kendi kararlarımızı vermemiz konusunda serbest bırakmışdır
Allah'ın cc. karışmadığı bir olaya başkasının karışması olamaz
 

ISHYnum846

New member
Islam hakkında dogru duzgun arastirma yapmamis,
kulaktan dolma bilgiler, kartel medyasinin yazilariyla, hakaretleriyle
beslenen birisi basortusu hakkinda birseyler yazmaya calisirsa iste
eline yuzune bulastirir ve boyle sacmalar. Oyle bir sacmalama ki
sonradan kendileri bile inanmamistir yazdiklarina.Yerin
dibine girmekten baska birsey yapilmamis.

Cevap bile verilmez aslinda ki ogrenmek isteyen basortunun ne
oldugunu, Musluman bir Bayan olmanin ne oldugunu, at gozluklerini
cikarip halkin icine iner de diger kesimi de dinler. Kurani acar okur.
Peygamberimizin hayatini okur. Bunlar din hakkinda sabit fikirlere sahiptir
ve ne yazarsan yaz bu degismiyecegi icin zaman harcamaya bile degmez.

Ama komik buldugum ve anlamadigim bir sey ise siyasi simge siyasi simge
deniliyor de hangi siyasetin simgesi bu? Her partide basortulu insanlar yok mu?
 

hipotalam

New member
annesi ve ninesi bşörtüsü takan ve konuyıu açan arkadaş hangi amaçla bu konuyu açtı merak ediyorum.keşke insanlara saygı göstermeyi de bilse. kendsi kot pantolon giyip modaya uyar ama başörtüsü ile türban farklıdır. bir arkadaşında dediği gibi zulmünüz gücünüzün yettiği yere kadardır.
 

crnky

New member
Aslında bu konunun burada tartışılması bile saçma çünkü dini hiçbir değeri yok. Tamamen siyasal ve toplumsal bir konu.
 

lazim

New member
lütfen arkadaşalar artık bu konularla kafanızı karıştırmayın.sonuçta bayanın saçının görünmemesi dini emirdir.Bunu ister türbanla yap ister başörtüsü ile.Önemli olan başörtüsü veya türbanı o insanın ne amaçla taktığıdır.bence böyle

Allah rızası için artık insanların dini inançlarıyla uğraşmaktan vazgeçin.Türban birşeyin simgesi falan değil herkes nereye çekmek isterse oraya çekio_O zaman ben de derim ki saçı açıklar da siyasi amaçlı saçlarını açıyo.o yüzden onlar da saçları açık üniversiteye girmesinler.Ama orda birçok saçı açık arkadaşım var ve hepsi benim için çok değerli ve de onların kendi istekleri doğrultusunda böle gezdiklerini biliyorum.İnsanların giyimlerini simgeleştiren zihniyeti Allah ıslah etsin.
üniversitelerde siyaset olmasın diye siyasi simge olarak düşündükleri başörtüsüyle öğrencileri içeri almıyorlar veya laiklik gerekçesiyle içeri almıyorlar her neyse.Sadece bir adres veriyorum ankara hukuk fakültesinde duvarlardaki o afişlere ne diyecekler peki.
neyse çok konuştum yine Allah'a emanet olun

annesi ve ninesi bşörtüsü takan ve konuyıu açan arkadaş hangi amaçla bu konuyu açtı merak ediyorum.keşke insanlara saygı göstermeyi de bilse. kendsi kot pantolon giyip modaya uyar ama başörtüsü ile türban farklıdır. bir arkadaşında dediği gibi zulmünüz gücünüzün yettiği yere kadardır.
kardeş ne kadar doğru söylemişsin saol
 

metalic

New member
türban dincilerin uydurduğu, ve dindar insanları sömürmek için kullandıkları bir araç.
başörtüsü, yüzyıllardır kullanılan gelenksel örtümüz...
 

DayWalkerr

ABDUSSABUR
türban dincilerin uydurduğu, ve dindar insanları sömürmek için kullandıkları bir araç.
başörtüsü, yüzyıllardır kullanılan gelenksel örtümüz...
din geleneklere göre yaşanmaz..Hele islam Hiç yaşanmaz...Baş örtüsü geleneksel midir değil midir tartışılmaz ama eğer ki Allah başımı örtmemi istediyse bunu istersem ipekle istersem çuvalla örterim...Bu işi simge simge diyerek başkalarının kafasını da karıştırıyor , hatta bazılarını sırf simge olsun diye taktığını sanmalarına sebebp oluyorsunuz...Eğer türbanı yada her ney ise, bir simge amaçlı takan ve Allah rızasından başka bir amaç güden varsa taa da o sığırdan daha aşağılık bir hayvandır ve Allah onun cezasını tartıp verecektir...Ama simge amaçlı takanların olabileceği gibi gerçekten inanç için takanların da olabileceği gerçeğini göz önünde bulundurmamak adaletten uzak ve küstahça olur...


Kyafet konusunda dünya dahil her millet bir gelişim bir oluşum içindedir..Atatürk dahi inklaplarında bunu göstermiştir...Eğer bir baş örtme sitilimiz var ise bu sonsuza dek gidecek diye bir kaide yoktur...Eğer mümkünse ve imkan varsa günümüz şartlarına göre giyinmek müslümana yakışanıdır...

Bütün bunları gerçekten Allah rızası gayesi olmayan kişileri tenzih ederek söylüyorum...Türbanlıyım deyip her yeri makyaj ve sıkı elbiselerle kaplı olanlar veya başörtüsü takıyorum deyip başının büyük böülümünü açık brakarak sergileyenler veya umarsızca gezenler bunların dışında..İşte asıl sembolcüler bunlardır..Yaptıkları sadece kendilerine inançlı veya iman sahibi imajı vermek çabasında bir sembol oluşturmaktır...
 

matrix_27

New member
Cenab-ı Allah NÛR suresi 31. ayette "Mü’min kadınlara da söyle, gözlerini haramdan sakınsınlar, ırzlarını korusunlar. (Yüz ve el gibi) görünen kısımlar müstesna, zînet (yer)lerini göstermesinler. Başörtülerini ta yakalarının üzerine kadar salsınlar."
diye emrediyor.

Bizler ne yapıyoruz (yukarıdaki ayeti uygulamaya çalışanlara) Allah'ın emrini bir kenara itin ve okula, üniversiteye v.s. yerlere öyle girin...

% 99'u müslüman olan bir nüfusa siz böyle birşeyi nasıl uygulamaya çalışırsınız?
Nasıl Allah'ın emrine uymaya çalışan bu insanları sınırlamaya ve hatta O ilahi emre karşı gelmeye çalışırsınız?

siz müslüman değil misiniz?
siz Cenab-ı Allah'a hesap vermeyecek misiniz?
siz Fatih'in torunu musunuz?
siz Şehitkamil'in Şahinbey'in kim olduğunu biliyor musunuz?


Ey Türk ! TİTRE VE KENDİNE DÖN
 

lazim

New member
siyasi bir amblemdir en kısa ve netide budur
o ki bişey söylüyon açıklamasını da yap neden siyasi semboldur?kime aittir?ne demek siyasi sembol.herşey o kadar kolay değil.bir insan siyasi amaçla takmış olabilir onu bilmem ancak bunu geneline yayıp ya siyasi amblemdir demen biraz işin kolayına kaçmaktır.Yeter artık siyasi simge falan değil başörtüsü ya da türban.Sanki başörtüsüne izin veriyorlar da türbanı taryışıyoz.Neyse artık Allah'ın izniyle türban da başörtüsü de serbest olacak.Ondan sonra biz de konuşmaya başalrız herhalde.
 

yehovan

Banned
Cenab-ı Allah NÛR suresi 31. ayette "Mü’min kadınlara da söyle, gözlerini haramdan sakınsınlar, ırzlarını korusunlar. (Yüz ve el gibi) görünen kısımlar müstesna, zînet (yer)lerini göstermesinler. Başörtülerini ta yakalarının üzerine kadar salsınlar."
diye emrediyor.

[/B][/COLOR]

Ayetin Tamamı Şu şekildedir :

Mümin kadınlara da söyle: Gözlerini (harama bakmaktan) korusunlar; namus ve iffetlerini esirgesinler. Görünen kısımları müstesna olmak üzere, zinetlerini teşhir etmesinler. Baş örtülerini, yakalarının üzerine (kadar) örtsünler. Kocaları, babaları, kocalarının babaları, kendi oğulları, kocalarının oğulları, erkek kardeşleri, erkek kardeşlerinin oğulları, kız kardeşlerinin oğulları, kendi kadınları (mümin kadınlar), ellerinin altında bulunanlar (köleleri), erkeklerden, ailenin kadınına şehvet duymayan hizmetçi vb. Tâbi kimseler, yahut henüz kadınlaryn gizli kadınlık hususiyetlerinin farkında olmayan çocuklardan başkasına zinetlerini göstermesinler. Gizlemekte oldukları zinetleri anlaşılsın diye ayaklarını yere vurmasınlar (Dikkatleri üzerine çekecek tarzda yürümesinler). Ey müminler! Hep birden Allah'a tevbe ediniz ki kurtuluşa eresiniz.



Burada, “ziynet” kelimesinin gerçekten ne anlama geldiği ayrı bir tartışma konusu olabilir.. Malum, ziynet, önce “takı” anlamına gelir.COLOR]

Sizin, “kadın saci” olarak yorumluyorsunuz.


Ancak, ayetteki "Gizlemekte oldukları zinetleri anlaşılsın diye ayaklarını yere vurmasınlar" cümlesinden, buradaki zinetin sert yürüyüşte ses getiren takı, mücevher gibi eşyalar olduğu gün gibi açıktır. Hırsızların, kağkaççıların dikkatini çekmemek için günümüzden 1400 sene önce yapılan Muhammed'in bu önermesi, bugün bir Tanrı sözü sanılarak kadınarın saçlarının başka insanlarca görülmemesi görülmemesi, hava ve güneş görmemesi için bir çeşit işkence emri olarak algılanması ve uygulanması son derece yanlıştır.

Üstelik ayette kapatilacak yerin yaka acigi oldugu gecer. ayette acikca yaka dekoltesini örtmesi istenir. (Yaka acigi manasina gelen 'cuub' kelimesi hem bu ayette kapanilacak bölgeyi belirtmek icin, hem Hz. Musa'nin yaka acigina elini soktugunu belirten ayetlerde gecer.)

Üstelik basörtüsünü Kuran'a maletmek isteyen zihniyet, acik bir saptirma yaparak "felyedribne" fiilini "salsinlar" diye tercüme etmeye kalkmistir. Böylece ayeti okuyan "basörtüsünü yaka aciklarina salsinlar" seklinde okuyacaktir. Oysa hicbir sekilde "darabe" kökünden türeyen "felyedribne" fiili "salsinlar" manasina gelmez. Bu fiille örtünün yaka acigina konulmasi yani kapatilmasi anlatilir. Kuran'da salsinlar, indirsinler manasinda "felyüdnine" kelimesi kullanilir. Allah böyle bir ifade kullanmak isteseydi "felyedribne" fiili yerine "felyüdnine" fiilini kullanabilirdi. Bu örnek bize gelenekci zihniyetin, kendi fikirlerini dogru cikartmak ugruna gereginde Kuran'daki kelimelerin manasini kaydirmaktan cekinmedigini göstermektedir.

Süsler ve ziynet kelimelerinden, "taki"larin da anlasilmasi mümkündür. Kadinlar, ayaklarini yere vurarak sert bir sekilde yürüyecek olurlar ise, metal ve tastan yapilmis olan kolye gibi ziynetler, sangirdayarak cikardiklari seslerden dolayi kendilerini belli ederler. Bu durumda, söz konusu kadinin ziynet sahibi olabilecek kadar varlikli oldugu cevresine bir bakima ilan edilmis olunur ki, bu da kiskanclik ve calinma gibi sebeplerden dolayi ziynet sahibi kadin icin bir tehlike dogurabilir. Bu yuzden, Muhammed bu ayeti hazirlarken, kadinlarin ziynetlerinin belli olmamasi icin ayaklarini yere vurmadan yürümelerini tavsiye eden ifadeyi ilave etmistir.

Buna rağmen, varsayalım ki, siz yine de ortuyu bas ortusu olarak algiliyor ve basinizi illa ki "Kuran yaziyor..." diye kapatmak istiyorsunuz..

Kuran'ın, akla ve mantığa hitap eden bir kitap olduğunu düşünüyorsanız, ki, öyle düşündüğünüzü varsayıyorum, çünkü akıllı ve mantıklı bir kişi oldugunuz umuyorum, başörtmek/türban konusunda da akıl ve mantığınızla çözüme ulaşacaksınız. (Bu arada, size göre eğer Allah varsa ve eğer Allah Kuran'ı göndermişse, Allah 'neden"kadınların başını örtmesini istemektedir? Neden? Neden?.. Bunun mantıklı bir nedeni var mıdır? O devire göre mantıklı bir nedeni var ise, bugün o neden hâlâ geçerli midir? Eğer bundan 1400 sene önceki neden bugün mantıksız ise, başınızı örtmenin bir mantığı kalmadığına göre, o zaman başınızı açabilirsiniz).

Bu durumda, unutmamak gerekir ki, toplum yaşamında bazı kurallar vardır. Bu kurallara istesek de istemesek de uymak gerekir.

Çünkü; Kuran, "istemeyerek" yapılan davranışları Allah'ın-varsa eğer- affettiğini yazar. Ve, başörtmek, Islamiyet dininin farzları içinde yoktur.

Bildiğiniz gibi, Kuran'ın Nahl(16) Suresi'nin 115.ayeti leş, kan ve domuz etini yemeyi kesin bir ifade ile yasaklamıştır. Bununla beraber, bunları "istemeyerek" yerseniz, Allah'ın affedici olduğunu da belirtir.

Nahl(16)/115:

"Allah, size ancak les, kan, domuz etini, Allah'tan baskasi icin kesileni haram kilmistir. Kim istemeyerek ve siniri asmayarak yemek zorunda kalirsa, bilsin ki Allah, Gafur ve Rahim'dir."

Şimdi Kuran'ın bu ayeti ile örtünme konusundaki ayetini düşünecek olursak; göreceğimiz şudur:

Eğer, "istemeyerek" basınızı açarsanız, Allah size bir günah yazmayacaktır. Çünkü, O, gafur ve Rahim'dir.


Çünkü, açıkça yasak olmasına rağmen, leş, kan ve domuz etini "istemeyerek" yiyenlere Gafur ve Rahim olan Allah; süphesiz ki, başınızı üniversite kuralları gereği "istemeyerek" açtığınızda da Gafur ve Rahim olacaktır.

Kuran'daki bu ayetleri göz önünde tutarak, başınız açık resim çektirebilir, ve derslere girerken başınızı açabilirsiniz.

Unutmayınız ki, Kuran’da yazılı oldugu üzere, "istemeyerek" yaptığınız davranışlar için Allah, Gafur ve Rahim'dir.


Ayrıca, asla ve asla unutulmamalıdır ki; Başörtmek/Türban, Islamiyette buluna 32 farz arasında yoktur. Kısaca, başörtmek/türban, Islamiyet'te farz değildir.


HER MÜSLÜMAN 32 FARZIN NE OLDUĞUNU BİLİR !
 

lazim

New member
nasıl 32 farz içinde yoktur.setr-i avret yani avret bölgenizi örtün demektedir ve ve de peygamber hadislerine bakarsan kadınların saçı erkeğe namahremdir.
hem Kuran-ı Kerim herşeyi yazmış olsaydı onu sığdırmak için bina bulunamazdı.
hem Kuran-ı Kerim namazın nasıl kılındığını da yazmaz ama peygamber sünnetlerine göre namaz kılarız.Aslı olmaz sözcüklerle insanların kafalarını karıştırmayın.
insanoğlunun mantığı herşeyi kabul etmez.Ama başörtüsünün sağlık açısından yararlı olduğunu duymuştum.Ama daha başka bir sürü nedeni varolduğunu düşünüyorum.
Ama bazı şeyleri insan olarak sorgulamak bizim haddimize bile değil.O ki sorguluyon dünyamız bir boşlukta duruyo.kendi yörüngesinden çıkmıo.eğer çıkacak olsa dünyanın yokolacağı söylenio.Bu nasıl bir düzen di mi?herşeyi kendi isteklerimiz doğrultusunda yorumlamak kolay.
bir yönden de düşünmek gerekio ki.Allah(c.c.) kutsal kitapları peygamberler aracılığıyla insanlara gönderdi.bunun sebebi de o kitaplarda yazanları yaşayacak ve insanlara anlatacak birilerinin olması gerekio.Bazı durumlarda Kuran-ı Kerim'i anlayamazsın.bu durumda sünnetlere,hadilere,tevsirlere vb kaynaklara bakmak en hayırlısı diye düşünüyorum.
Her insan Kuran-ı Kerimi yorumlayamaz.İslam alimleri Kuran-ı Kerim'le ilgili gerekli açıklamaları yapmışlardır.Onlardan faydalanmanızı tavsiye ederim.
 

yehovan

Banned
nasıl 32 farz içinde yoktur.setr-i avret yani avret bölgenizi örtün demektedir ve ve de peygamber hadislerine bakarsan kadınların saçı erkeğe namahremdir.
hem Kuran-ı Kerim herşeyi yazmış olsaydı onu sığdırmak için bina bulunamazdı.
hem Kuran-ı Kerim namazın nasıl kılındığını da yazmaz ama peygamber sünnetlerine göre namaz kılarız.Aslı olmaz sözcüklerle insanların kafalarını karıştırmayın.
insanoğlunun mantığı herşeyi kabul etmez.Ama başörtüsünün sağlık açısından yararlı olduğunu duymuştum.Ama daha başka bir sürü nedeni varolduğunu düşünüyorum.
Ama bazı şeyleri insan olarak sorgulamak bizim haddimize bile değil.O ki sorguluyon dünyamız bir boşlukta duruyo.kendi yörüngesinden çıkmıo.eğer çıkacak olsa dünyanın yokolacağı söylenio.Bu nasıl bir düzen di mi?herşeyi kendi isteklerimiz doğrultusunda yorumlamak kolay.
bir yönden de düşünmek gerekio ki.Allah(c.c.) kutsal kitapları peygamberler aracılığıyla insanlara gönderdi.bunun sebebi de o kitaplarda yazanları yaşayacak ve insanlara anlatacak birilerinin olması gerekio.Bazı durumlarda Kuran-ı Kerim'i anlayamazsın.bu durumda sünnetlere,hadilere,tevsirlere vb kaynaklara bakmak en hayırlısı diye düşünüyorum.
Her insan Kuran-ı Kerimi yorumlayamaz.İslam alimleri Kuran-ı Kerim'le ilgili gerekli açıklamaları yapmışlardır.Onlardan faydalanmanızı tavsiye ederim.

Saç avret yeri mi ? İlginç. Hadisi şerifi yazabilirmisin ? Ben hiç duymadım
 

T

Banned
Bir genç, “Kur'anı anlamak için âlim olmaya gerek yok herkes anlar, çoban da anlar. Atalarınızın yani mezhep imamlarının, âlimlerin yolundan gitmeyi bırakın da, Kur’an okuyun. O gayet açıktır, herkes anlar” diyor. Kur’anı herkes anlar mı? Buna nasıl cevap vermeli?
Kur’an-ı kerimi ancak Peygamber efendimiz anlamıştır. Ehli olan âlimler ise ancak ilimleri nispetinde anlar. Herkes anlayabilseydi, Allahü teâlâ peygamber göndermezdi. Binlerce, milyonlarca hadis-i şerife lüzum kalmazdı. Herkes Kur’anı anlasaydı, kapalı olanları açıklayabilselerdi ve Kur'an-ı kerimden hüküm çıkarabilselerdi, Allahü teâlâ (Resulüm sadece sana vahiy olunanı tebliğ et yeter, açıklamana gerek yok) derdi. Ama öyle demiyor, şöyle buyuruyor:
(Bu Kitabı, insanların ihtilafa düştükleri şeyi açıklayasın diye sana indirdik.) [Nahl 64]

(İndirdiğimi insanlara beyan edesin.) [Nahl 44] Beyan etmek, âyetleri, başka kelimelerle ve başka suretle anlatmak demektir.

(Anlaşamadığınız işin hükmünü Allah’a [Kur’ana] ve Resulüne [Sünnete] arz edin!) [Nisa 59]

Siz şimdi o gence aşağıdaki soruları sorun:
1- Kur’anı çoban anlayabiliyor da, niye âlim olanlar anlayamadı? Hani herkes anlıyordu?

2- Niye mezhep imamları, muhaddisler ve müfessirler anlayamadı da sen anladın? Peşlerinden gitmeyin diyerek, niye onların anlamadığını söylüyorsun?

3- Madem ki herkes anlar, daha niye âlimlerin anladığına itiraz ediyor ki?

4- Kur’anı herkes anlasaydı, çeşitli gruplar çıkar mıydı? [Demek ki herkes Kur’anı farklı anlıyor.]

5- Peygamber efendimizin açıklamasından niye korkuluyor? Resulullaha olan düşmanlık neyin nesidir? Allahü teâlâ, (sadece Kur’ana uyun, sadece bana itaat edin) demiyor. Şöyle buyuruyor:
(Allah’a ve Onun Resulüne iman edin, ona uyun ki doğru yolu bulasınız.) [Araf 158]
(Resule itaat eden, Allah’a itaat etmiş olur.) [Nisa 80]
(Peygamberin emrine uyun, nehyettiğinden sakının.) [Haşr 7]

6- (Kur’anı çoban bile anlar, âlim olmaya gerek yok) diyerek Kur’ana inanmadığını açıkça söylemiş olmuyor musun? Niye ilmi ayağa düşürüyorsun? Ehliyetli ile ehliyetsiz, âlim ile cahil, bilenle bilmeyen bir midir? Allahü teâlâ âlimleri övüyor, onlara sorun buyuruyor. Birkaç âyet meali şöyledir:
(Allah’tan en çok korkan âlimlerdir.) [Fatır 28]
(Verdiğimiz bu misalleri ancak âlim olanlar anlar.) [Ankebut 43]
(Bilmiyorsanız âlimlere sorun.) [Nahl 43]
(Eğer onun hükmünü Resule veya ülül-emre [âlimlere] sorsalardı, öğrenirlerdi.) [Nisa 83]
(Her ilim sahibinin üstünde bir âlim vardır.) [Yusuf 76]

7- Bu âyetlere rağmen, âlimlere, mezhep imamlarına düşmanlık neden? Kur’an-ı kerime el ve dil uzatmamalı, işi ehline bırakmalıdır. Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:
(Kur’anı kendi görüşü ile açıklayan, doğru olsa bile, muhakkak hata etmiştir.) [Nesai]
(Kur’ana ehliyeti olmadan mana veren, Cehennemde azap görecektir.) [Tirmizi]
(Kur’anı kendi görüşüne göre tefsir eden kâfir olur.) [Deylemi, M.Rabbani)
 

rucoruco

New member
Biz bu basit bir bez parçasıyla bukadar uğraşırsak vah bizim halimize .yazıklar olsun, isteyen istediği gibi bağlasın size neya. Milletin nasıl giyineceğine ve ölçüleri sizmi karar veceksizniz. Diyelimki siyasi simge ne yapacaksınız, başından çekip çıkarabilecekmisiniz.
 

CÖMERT76

New member
kardeş allah razı olsun anlatmışsın ama eksik olmuş
1- başörtüsü veya türban şimdiki adı gelecekte ne derler bilmem ama dini bir unsurdur.bu sizin söylemenizle olmuyor
2-bazı şeyleri ispat için anadoludan bir kaç kişinin giyinişini göstermenize gerek yok
eger llah inan cınız varsa buna inanırsınız yoksa zaten inanmazsınız

3-bende başörtüsünü sıkıbir şekilde takılmasını onaylamıyorum.çünkü tesetturden amaç kadının kendini ve vucut hatlarını erkege karşı belli etmemek yani erkeği zecpetmemektir.bunu içinde ALLAH CC kadın ve erkeğe sınır getirmiştir.
kadınnın haram yerleri erkeğin haram yerleri diye
4-kadın güzel olmayacak mı diyeceksiniz kadının sadece erkeğine süslemesigerektiğini söyler hadisi serifler
5-dışarı çıkarkende diyor ALLAH CC KADINLARA VUCUTLARINI ÖRTEN BİRELBİSE ALIP ÇIKSINLAR DİYOR
6-ANALAYACAĞIN ANADOLU KADNIN NASIL GİYİNİYORMUŞ FALAN FİLAN
ÖNEMLİ OLAN LLAH NE DİYOR ONA BAKALIM
7-BİR ANKET YAP BAKALIM TÜRBAN TAKANLARA VE BAŞÖRTÜSÜ KULLANANALARA EGER ORTAK PAYDADA SENİN DEDİĞİN GİBİ BİR DİNİ SİMGE VAR MI YOK MU
UZAKTAN OLMUYOR KARDEŞ
BENİM HANIMIMDA BAŞÖRTÜLÜ NEDEN Mİ ALLAHIN EMR OLDUĞU İÇİN ANNEMDE AYNI ŞEKİLDE
BUNUNALTINDA BAŞKA ŞEYLERARAMAK ABESLE İŞTİGAL BAŞKA BİR ŞEY OLMAZ
OK

Evet AÇsa Ne Olur AÇmasa Ne Olur
Her Koyun KendİbacaĞindan Asilir
Ozaman Kİmene Benİm Hanimim BaŞÖrtÜsÜnden TÜrbanindan Veya İlerİde Ne Denecekse Ondan Herkes İŞİne Baksin Haytini YaŞasin
Ama Sevgİ Saygi Çercevesİnde
Bana Saygi Duymayana Bende Saygi Duymam Benİm Namusuma Helal Getİrenİn Bende Namusuna Helal Getİrİm.
Ok
 

HTML

Üst