snıper
New member
- Katılım
- 17 Ocak 2006
- Mesajlar
- 2,345
- Reaction score
- 0
- Puanları
- 0
Sabır, ana imtihan konularından biri. Evde, okulda, iş yerlerinde, sokaklarda yaşanan çirkin durumlar ortada. İnsanlar sabretmediklerinde çok tehlikeli ve gergin ortamlar oluşur. Oysa sabırlı insan hiçbir sorun çıkarmaz. Sabreden insandan nasıl bir zarar gelebilir? Her iyilik sabırla kazanılır çünkü.
Sabırsız insan ise oldukça tehlikelidir. Ne sevgide, ne de dostlukta sabredemez; her an her şeyi kesip atabilir. Oysa sabır kesintisiz sürdürülmeli. Allah, cennetin, sabredenlerin yurdu olduğunu haber verir Kuranda. Sabır çok hayati bir konu. İnsan, Rabbini anar, Rabbi için sabreder, Ona tevekkül eder; böylece kalbi tatmin bulur.
Allah, bugün Ben, gerçekten onların sabretmelerinin karşılığını verdim buyurur ve sabrın ne kadar önemli ve karşılığının ne kadar büyük olduğunu haber verir.
Bediüzzaman, Şüphesiz Allah sabredenlerle beraberdir ayetindeki hikmet ve gaye nedir? sorusuna şöyle cevap verir:
Cenab-ı Hak, Hakîm ismi muktezası (gereği) olarak, vücud-u eşyada bir merdivenin basamakları gibi bir tertib vazetmiş. Sabırsız adam teenni (akılcı, ihtiyat) ile hareket etmediği için, basamakları ya atlar düşer veya noksan bırakır; maksud (amaçlanan, istenen) damına çıkamaz. Onun için hırs mahrumiyete sebeptir. Sabır ise müşkilâtın (zorlukların) anahtarıdır ki, hırslı olan kimsenin ümidi boşa çıkar ve hüsrana uğrar. Sabır, ferahlık ve genişliğin anahtarıdır.
Devam eder üstad; şikayet Ona olmalı der. Herhangi bir şeyden şikayet, Allaha şikayet, Ondan olmamalı. Hazret-i Yakup Aleyhisselâmın; ben derdimi de üzüntümü de ancak Allaha şikayet ederim demesi gibi olmalı. Yani, musibeti Allaha şikayet etmeli; yoksa Allahı insanlara şekvâ eder gibi eyvah! of! deyip, ben ne ettim ki bu başıma geldi? diyerek âciz insanların rikkatini (acımasını) tahrik etmek zarardır, mânâsızdır.
Müminin en temel özelliklerindendir sabır. Güzel ahlakta, güzel tavırda, sevgide hep sabırlı olmalı. Sabrı tahammülle karıştırmamalı. Tahammül gibi acı çekerek, rahatsız olarak sabredilmez. Sabır ibadet heyecanıyla yapılır. Güzel ahlakta, saygıda, hürmette, temizlikte, cömertlikte, affedicilikte, iyilikte, koruyucu olmada, tebliğ yapmada kararlı olmak sabırla başarılır. Ömrün sonuna kadar devam eden bir ibadetir sabır. Her ibadet Kuranın, "Ona ibadette kararlı ol" hükmü gereği kararlılıkla sürdürüldüğünde değerlidir. Belli bir noktaya kadarsa geçerli olmaz.
Samimi mümin, Rabbinin nimetini durmaksızın anlatır. Yıllarca da anlatsa, ömrü boyunca tebliğ yapsa şevk ve heyecanından hiç bir şey yitirmez. Aksine daha da artan bir şevkle sürdürür. Karşısındaki kişiden kötü bir karşılık da alsa iyilikle davranır, sabırda devam eder.
Zorluklar sabırla aşılır. Sonsuz kurtuluş ve mutluluk yurdunun anahtarı sabırdır:
"Sabrettiğinize karşılık selam size. (Dünya) Yurdun(un) sonu ne güzel." (Rad Suresi, 24)
Sabırsız insan ise oldukça tehlikelidir. Ne sevgide, ne de dostlukta sabredemez; her an her şeyi kesip atabilir. Oysa sabır kesintisiz sürdürülmeli. Allah, cennetin, sabredenlerin yurdu olduğunu haber verir Kuranda. Sabır çok hayati bir konu. İnsan, Rabbini anar, Rabbi için sabreder, Ona tevekkül eder; böylece kalbi tatmin bulur.
Allah, bugün Ben, gerçekten onların sabretmelerinin karşılığını verdim buyurur ve sabrın ne kadar önemli ve karşılığının ne kadar büyük olduğunu haber verir.
Bediüzzaman, Şüphesiz Allah sabredenlerle beraberdir ayetindeki hikmet ve gaye nedir? sorusuna şöyle cevap verir:
Cenab-ı Hak, Hakîm ismi muktezası (gereği) olarak, vücud-u eşyada bir merdivenin basamakları gibi bir tertib vazetmiş. Sabırsız adam teenni (akılcı, ihtiyat) ile hareket etmediği için, basamakları ya atlar düşer veya noksan bırakır; maksud (amaçlanan, istenen) damına çıkamaz. Onun için hırs mahrumiyete sebeptir. Sabır ise müşkilâtın (zorlukların) anahtarıdır ki, hırslı olan kimsenin ümidi boşa çıkar ve hüsrana uğrar. Sabır, ferahlık ve genişliğin anahtarıdır.
Devam eder üstad; şikayet Ona olmalı der. Herhangi bir şeyden şikayet, Allaha şikayet, Ondan olmamalı. Hazret-i Yakup Aleyhisselâmın; ben derdimi de üzüntümü de ancak Allaha şikayet ederim demesi gibi olmalı. Yani, musibeti Allaha şikayet etmeli; yoksa Allahı insanlara şekvâ eder gibi eyvah! of! deyip, ben ne ettim ki bu başıma geldi? diyerek âciz insanların rikkatini (acımasını) tahrik etmek zarardır, mânâsızdır.
Müminin en temel özelliklerindendir sabır. Güzel ahlakta, güzel tavırda, sevgide hep sabırlı olmalı. Sabrı tahammülle karıştırmamalı. Tahammül gibi acı çekerek, rahatsız olarak sabredilmez. Sabır ibadet heyecanıyla yapılır. Güzel ahlakta, saygıda, hürmette, temizlikte, cömertlikte, affedicilikte, iyilikte, koruyucu olmada, tebliğ yapmada kararlı olmak sabırla başarılır. Ömrün sonuna kadar devam eden bir ibadetir sabır. Her ibadet Kuranın, "Ona ibadette kararlı ol" hükmü gereği kararlılıkla sürdürüldüğünde değerlidir. Belli bir noktaya kadarsa geçerli olmaz.
Samimi mümin, Rabbinin nimetini durmaksızın anlatır. Yıllarca da anlatsa, ömrü boyunca tebliğ yapsa şevk ve heyecanından hiç bir şey yitirmez. Aksine daha da artan bir şevkle sürdürür. Karşısındaki kişiden kötü bir karşılık da alsa iyilikle davranır, sabırda devam eder.
Zorluklar sabırla aşılır. Sonsuz kurtuluş ve mutluluk yurdunun anahtarı sabırdır:
"Sabrettiğinize karşılık selam size. (Dünya) Yurdun(un) sonu ne güzel." (Rad Suresi, 24)