Yeni Renault R29 tanıtımı yapıldı
ING Renault F1 takımı yeni araçları R29'un örtüsünü bu sabah Portekiz'in Partimao pistinde kaldırdı. Tanıtımda takım patronu Flavio Biratore ve yarış pilotları Fernando Alonso ile Nelson Piquet hazır bulundular.
Renault,Portekiz'de Portimao testlerinden önce yeni aracını tanıttı. Yeni R29'da beyaz, sarı ve kırmızı renkler yoğunlukta.
ING Sponsorluğundan bu yana beyaz-sarı renklerini ve süslemek için turuncu-lacivert renklerini kullanan Renault, bu sene yeni güçlü sponsoru Total'in katılmasıyla lacivertin yerine kırmızı doldurdu.
Total etiketleri, aracın arka ve ön kanatlarının yanlarında kullanılmış. Yeni araçta takımın 2008'in çoğunda kullandığı 'köpek balığı yüzgeci' ve 2009 araçlarında popüler olan geniş bir burun var.
Dikkat çekici görünümü ve agresif tasarımıyla yeni araç, takım için yeni bir dönemin başlangıcı gibi görünüyor. Aracın göze çarpan en önemli bölümlerini burun ve sıradışı sidepod çıkışları oluşturuyor.
Yeni burun düzenlemelerinde, geçen seneki burun altı tasarımının izleri görülüyor. Bununla birlikte burun konisi FIA'nın yeni ön kanat düzenlemelerine uygun olarak yeniden planlanmış.
Mühendisler, yeni ön kanat tasarımındaki merkez bölümün downforce kazandırabilmesi için, bu bölgenin hemen altı ve üstüne şişkin bir alanı eklemişler. Böylece burna azami genişlik kazandırarak, ön kanat ağışlarının arkasındaki boşluğu da doldurmuşlar.
Takım yaparak, düşük bir basınç oluşturmak ve böylece ön aks önünde downforce meydana getirmek için Venturi bölümü tercih etmiş.
Tüm diğer takımlarda olduğu gibi ön kanadın üstünde ayarlanabilir flaplar yer alıyor. Hava direncini düşürmek içinse, hava akışını lastiklerden uzak tutmayı amaçlayan oldukça geniş kanat kenar plakları bulunuyor.
Takım sidepodların ön bölümüne ise henüz bir bargeboard veya pod kanadı yerleştirmemiş. Ön splitter tasarımı ise diğer 2009 araçlarındaki tipik yapıya sahip. Takım, taban ile kalkık burun arasındaki dikey splitteri ön tekerlere mümkün olduğunca uzak olacak şekilde tutmuş. Bu uygulama eski araçlarda da aynıydı.
Sidepodların dengesi için sidepodların ön tarafları oldukça derinden kesilmiş. Magneti Marelli KERS sistemi için için de önde fazladan soğutma girişleri yerleştirilmiş. Ayrıca sidepodlar soğutma çıkışı için eksterm bir tasarım oluşturacak şekilde kola şisesi şeklindeki şasiye geçirilmiş.
FIA kurallarına göre izin verilmiş olmasına rağmen, sidepodların üst kısmında hiçbir soğutma çıkışı bulunmuyor. Çıkış alanı için, tümüyle arka süspansiyon arasında geniş bir bölgeye yerleştirilmiş.
Şasinin üst tarafında ise, dün Toyota'da gördüğümüz gibi köpek balığı sırtı bir tasarım gerçekleştirmiş.
Aracın en arkasındaki difüzer ve darbelere karşı koruyucu yapı ise her zamanki gibi. Bu arada arka damper tasarımının, tork çubuğunun yönünü değiştirmek için revize edildiği anlaşılıyor.






ING Renault F1 takımı yeni araçları R29'un örtüsünü bu sabah Portekiz'in Partimao pistinde kaldırdı. Tanıtımda takım patronu Flavio Biratore ve yarış pilotları Fernando Alonso ile Nelson Piquet hazır bulundular.
Renault,Portekiz'de Portimao testlerinden önce yeni aracını tanıttı. Yeni R29'da beyaz, sarı ve kırmızı renkler yoğunlukta.
ING Sponsorluğundan bu yana beyaz-sarı renklerini ve süslemek için turuncu-lacivert renklerini kullanan Renault, bu sene yeni güçlü sponsoru Total'in katılmasıyla lacivertin yerine kırmızı doldurdu.
Total etiketleri, aracın arka ve ön kanatlarının yanlarında kullanılmış. Yeni araçta takımın 2008'in çoğunda kullandığı 'köpek balığı yüzgeci' ve 2009 araçlarında popüler olan geniş bir burun var.
Dikkat çekici görünümü ve agresif tasarımıyla yeni araç, takım için yeni bir dönemin başlangıcı gibi görünüyor. Aracın göze çarpan en önemli bölümlerini burun ve sıradışı sidepod çıkışları oluşturuyor.
Yeni burun düzenlemelerinde, geçen seneki burun altı tasarımının izleri görülüyor. Bununla birlikte burun konisi FIA'nın yeni ön kanat düzenlemelerine uygun olarak yeniden planlanmış.
Mühendisler, yeni ön kanat tasarımındaki merkez bölümün downforce kazandırabilmesi için, bu bölgenin hemen altı ve üstüne şişkin bir alanı eklemişler. Böylece burna azami genişlik kazandırarak, ön kanat ağışlarının arkasındaki boşluğu da doldurmuşlar.
Takım yaparak, düşük bir basınç oluşturmak ve böylece ön aks önünde downforce meydana getirmek için Venturi bölümü tercih etmiş.
Tüm diğer takımlarda olduğu gibi ön kanadın üstünde ayarlanabilir flaplar yer alıyor. Hava direncini düşürmek içinse, hava akışını lastiklerden uzak tutmayı amaçlayan oldukça geniş kanat kenar plakları bulunuyor.
Takım sidepodların ön bölümüne ise henüz bir bargeboard veya pod kanadı yerleştirmemiş. Ön splitter tasarımı ise diğer 2009 araçlarındaki tipik yapıya sahip. Takım, taban ile kalkık burun arasındaki dikey splitteri ön tekerlere mümkün olduğunca uzak olacak şekilde tutmuş. Bu uygulama eski araçlarda da aynıydı.
Sidepodların dengesi için sidepodların ön tarafları oldukça derinden kesilmiş. Magneti Marelli KERS sistemi için için de önde fazladan soğutma girişleri yerleştirilmiş. Ayrıca sidepodlar soğutma çıkışı için eksterm bir tasarım oluşturacak şekilde kola şisesi şeklindeki şasiye geçirilmiş.
FIA kurallarına göre izin verilmiş olmasına rağmen, sidepodların üst kısmında hiçbir soğutma çıkışı bulunmuyor. Çıkış alanı için, tümüyle arka süspansiyon arasında geniş bir bölgeye yerleştirilmiş.
Şasinin üst tarafında ise, dün Toyota'da gördüğümüz gibi köpek balığı sırtı bir tasarım gerçekleştirmiş.
Aracın en arkasındaki difüzer ve darbelere karşı koruyucu yapı ise her zamanki gibi. Bu arada arka damper tasarımının, tork çubuğunun yönünü değiştirmek için revize edildiği anlaşılıyor.
TF1.com