Yeni lastik kuralı yarışlara heyecan getirecek
Formula 1 takımları, yeni sezonda rekabeti artırmak maksadıyla stratejik bir karar alarak, sıralama turlarını en hızlı tur derecesiyle tamamlayan pilotların yarışa, Cumartesi günü kullandıkları son lastiklerle başlaması konusunda anlaştı.
Yakıt ikmalinin yasaklamasıyla yarış stratejilerinde zaten büyük değişiklikler yapmak zorunda kalacak takımlar, bu yeni kuralla birlikte sadece yarış değil, sıralama stratejilerini de baştan sona gözden geçirecekler.
Sözkonusu kural henüz resmen onaylanmamasına karşın, kaynaklar geçtiğimiz haftaki Sportif Çalışma Grubu toplantısında, rekabetin artırılarak seyir zevkinin iyileştirilmesi için böyle bir karar alındığını kaydetti.
Buna göre, son seansta en hızlı tur derecesi yapan 10 pilot, son seanstaki en iyi hız turlarında kullandıkları lastiklerle yarışa başlayacaklar.
Bu durumda takımlar son seansta en iyi dereceleri elde etmekten ziyade, yarışa daha avantajlı çıkmak için, son bölümde daha yavaş fakat daha istikrarlı lastikler kullanmayı düşünebilecekler.
Alternatif olarak takımlar tek bir hız turunda yaptığı dereceye güveniyorsa, risk alarak lastik değiştirerek, yarışa göre başka bir tercih yapabilecek.
Bu yeni kuralla birlikte, çok daha karmaşık taktikler gündeme gelerek, taraftarlara çok daha heyecanlı yarışlar izletilmesi hedefleniyor.
Türkiyef1

Formula 1 takımları, yeni sezonda rekabeti artırmak maksadıyla stratejik bir karar alarak, sıralama turlarını en hızlı tur derecesiyle tamamlayan pilotların yarışa, Cumartesi günü kullandıkları son lastiklerle başlaması konusunda anlaştı.
Yakıt ikmalinin yasaklamasıyla yarış stratejilerinde zaten büyük değişiklikler yapmak zorunda kalacak takımlar, bu yeni kuralla birlikte sadece yarış değil, sıralama stratejilerini de baştan sona gözden geçirecekler.
Sözkonusu kural henüz resmen onaylanmamasına karşın, kaynaklar geçtiğimiz haftaki Sportif Çalışma Grubu toplantısında, rekabetin artırılarak seyir zevkinin iyileştirilmesi için böyle bir karar alındığını kaydetti.
Buna göre, son seansta en hızlı tur derecesi yapan 10 pilot, son seanstaki en iyi hız turlarında kullandıkları lastiklerle yarışa başlayacaklar.
Bu durumda takımlar son seansta en iyi dereceleri elde etmekten ziyade, yarışa daha avantajlı çıkmak için, son bölümde daha yavaş fakat daha istikrarlı lastikler kullanmayı düşünebilecekler.
Alternatif olarak takımlar tek bir hız turunda yaptığı dereceye güveniyorsa, risk alarak lastik değiştirerek, yarışa göre başka bir tercih yapabilecek.
Bu yeni kuralla birlikte, çok daha karmaşık taktikler gündeme gelerek, taraftarlara çok daha heyecanlı yarışlar izletilmesi hedefleniyor.
Türkiyef1