Windows 7 Sürüm Farkları Pazarlama Taktiği

Newwave

Altın Üye
Katılım
17 Kas 2007
Mesajlar
12,976
Reaction score
0
Puanları
0
Konum
World Of Hackhell


2d01h0x.jpg



Windows 7 sürüm farkları pazarlama taktiği


Tüketicilere daha pahalı olanı satma taktikleri...


Microsoft, IBM, Apple, Intel, AMD ve dahası... Kim uygulamıyor ki bu pazarlama taktiğini?

İçinde "mavi kristaller" olduğu için bir deterjanı tercih ettiniz mi? 1950'lerdeki tüketiciler akın akın mavi kristalli ürünlere yöneliyordu. 1960'larda diş macunlarında "parlayan kendine güven halkası" vardı. 1990'larda Intel, işlemcinin bilgisayarın beyni olduğunu söyleyerek bu cümleyi satıcıların ve kullanıcıların ezberine sokmuştu. Bilgisayar satıcıları halen işten anlamayan müşterileri işlemciyi abartarak tavlıyorlar.

IBM ana sistemdeki hafızayı arttıracağı zaman biri gelip sisteme bellek eklemiyordu. Sisteme takılı belleği aktive etmek için düğmelerle oynuyordu. Ve Microsoft'un sunduğu üç Windows 7 sürümü var: Home Premium, Professional ve Ultimate. Peki farkları ne? Çok basit, Ultimate tam sürüm, diğer iki sürüm ise özellikleri eksiltilmiş, daha ucuz sürümler. İçlerinde zaten bulunan fonksiyonlar kapatılmış, işte bundan ibaret.

2aaehec.jpg


Diğer firmalardan portakal suyu...

Uçak biletlerinde de geçerli bir durum...

Bunu tek yapan Microsoft mu? Hayır, Intel ve AMD de aynı işlemcinin özellikleri kısılmış versiyonlarını piyasaya sürüyor.

Peki Microsoft bu durumu nasıl idare ediyor? Çok basit, kullanıcılar kalite istiyor ve Ultimate uçağın birinci sınıfında uçmak, Business ve Home Premium da daha ucuz koltuklarda oturmak gibi. Mesela Virgin Airlines'ın transatlantik uçaklarında da üç farklı mevki var. Bunlar Upper Class, Premium Economy ve Economy. İnsanlar bu isimlendirmeye bakarak üst sınıf, orta direk ve işçi sınıfı değerlendirmesi de yapıyor. Peki üst sınıf uçuşun farkı ne? Portakal suyu veriyorlar.

Pazarlamacılar, insanların hava atma isteğine güveniyor. Üst sürümde ihtiyaç duyulan hiçbir özellik olmasa da adı "üst" olunca, üstün olarak pazarlanınca insanlar buna sahip olmak istiyor. Alışveriş yaparken sadece isme değil, aldığınız özelliklere bakın.

Hangi Windows 7 sürümü sizin için daha uygun?

Kaynak
 
Micro(p)Soft Pazar taktigi kapitalizmin Ham maddesi olan tüketicilerin bilinciyle bierebir orantilidir, bilinc li tüketici oranlari yükseldikce pazar kaygilari cogalir. Bu baglamda umarim toplum olarak ileri teknoloji caginda yeterince bilgileniyor ve bilgilendiriyoruz, paylasdigin bilgiler icin ayrica tesekkürler,
 
Geri
Üst