Wii U’nun ne kadar güçlü bir konsol olacağı tam olarak belli değil. İlk duyurulduğunda konsolun şu anki jenerasyondan birkaç kat daha iyi olduğu iddia edilmişti, ardından şu anki jenerasyona bile denk olmadığı öne sürülmüş, son olaraksa en az bu jenerasyon kadar güçlü olduğu söylentileri ortaya atılmıştı. İddiaların dışındaysa bugün yeni bir gerçek gün yüzüne çıktı.
Bildiğiniz üzere çoğu oyun yapımcısı gelecek jenerasyona hazırlanma çalışmalarına başladı bile. Bu çalışmalar çerçevesinde geliştirilen ürünlerden biri de Unreal Engine 4. Ancak Epic CEO’su Mike Capps Wii U’nun Unreal Engine 4 ile uyumlu olmayacağını ve bu platform için Unreal Engine 3′ün kullanılacağını
belirtti.
Şu ana kadar Nintendo görsel niteliğe önem vermeyen, hardcore oyunculara hitap etmeyen bir strateji izliyordu, ancak Wii U ve bu konsol için duyurulan oyunlara bakarsak şirketin strateji değişikliğini gündemine aldığını söyleyebiliriz, fakat yine de anlaşılan bir kez daha Nintendo ev konsollarında rakiplerini bir jenerasyon geriden takip edecek.