En popüler sosyal ağlardan olan Twitter yeni sertifikalı ürünler platformunu başlattı. Twitter platformu 3 ana kategoride oluşturmuş ve şirket bu kategorilerin oluşumunda partnerlerinin ihtiyaçları göz önünde bulundurduklarının altını çiziyor. Kategoriler Sorumluluk Ürünleri, Analitik Ürünleri ve Veri Satıcısı Ürünleri olarak ayrılmış durumda.
Twitter, program ile inovasyon için talebin yüksek olduğu alanları belirlediklerini belirtiyor. İlk başta 12 partner ile başlatılan sertifika programı büyümeye ve genişlemeye devam edecek. Twitter eğer bu kategorilerden en az birine uygun ve pazarın ihtiyaçlarını karşılayacak potansiyeli olan bir ürünü olanların kendileriyle temasa geçmelerini istiyor. Yani artık Twitter'dan faydalanılmak isteniyorsa sertifakalı olmak gerekecek.
Sertifika döneminin başlamasıyla Twitterın neden son dönemde 3. parti istemcilere ve geliştiricilere karşı sıkı bir tavır aldığı da ortaya çıkmış oldu. Böylece Twitter'ın kendi yarattığı platform üzerinden başka istemcilerle pastadan pay kapanlara karşı önlem alınmış durumda. Özellikle eğer bir uygulamanın 100 binden fazla kullanıcıya sahip olursa daha da büyümek için artık Twitterdan izin alması gerekliliği önemli bir baraj oluşturuyor.
Twitterın Sertifikalı Ürün Programı sayfasına buradan ulaşabilirsiniz