//:U.N.G.O.O.D
Altın Üye
Reklam dünyasına ne zaman adım atacağı merakla beklenen Twitter dün resmi olarak bir reklam denemesi gerçekleştirdi.
Dünyamın en büyük Mickroblog servisi olan Twitter gelir amaçlı olarak reklamlara yöneleceği biliniyordu.
Bunun için uygun zaman ve şartların oluşmasını bekleyen servis kullanıcılarına rahatsızlık vermeden bir sponsor reklam denemesini dün gerçekleştirdi.Bu büyük servis milyonlarca kullanıcısı ile inanılmaz bir reklam gelirine ulaşabilir.
Ancak bu çok riskli bir durum.Twitter içersindeki reklamları kullanıcılara rahatsızlık vermeden yayınlamak gerekiyor.
Eğerki reklamlar kullanıcıya rahatsızlık verirse kullanıcının bu servise olan ilgisi azalacak ve servis gün geçtükçe popülerliğini yitirecektir.Twitter’da bunu bildiği için reklamları kullanıcıyı küstürmeden yayınlamak istiyor.
Bunun için ilk önce sponsor reklamları kullanıcıya sevdirmek durumunda.Eğer ki bunu yapmayıp reklam gelirlerinde aceleci bir tutum sergilerse geçmişte örneklerini gördüğümüz servisler gibi yok olup gidecektir.
Bu durum da Twitter’ın izlemesi gereken yol bu ücretli reklamlar ile arama sonuçlarını birbirine karıştırmamak.Aynen Google’ın yaptığı gibi ücretli reklamlkar ile arama sonuçlarını birbirine karıştırılmaması.Bu bir servisin reklam konusunda başarılı olması için izlemesi gereken yoldur.
Twitter’da bu yayınladığı yeni reklam modelinde bu yolu izliyor.Yani reklamlar tweet arama sonuçların da sponsor tweet olarak kullanıcı karşısına çıkıyor.Bu da kullanıcıyı yormayan ve üzmeyen bir reklam modeli olarak karşımıza çıkıyor.
Yalnız bu reklam modelinde büyük bir fark var.
Bu model de sponsor reklam olarak yayın yapılsa da tıklama bazlı olarak düşünülmüyor.Daha çok gösterim bazlı olarak düşünülmüş.