9 milyon Türk kullanıcısı bulunan Twitter, Türk markaların tanıtımındaki yeni gözdesi oldu. Takipçi sayısına göre fenomenlere twit başına 300 TL ile bin TL arası ücret ödeyen şirketler ortalama 35 bin TL arasında değişen bütçelerle de Trending Topic (TT) olup seçtiği konuyu sosyal medyada konuşulur hale getirmeyi başarıyor. Aynı anda 30 fenomenle çalışmayı seçen şirketler büyük bazlı projeler için 30 bin TLyi de gözden çıkartabiliyor.
400 bin takipçiye sahip Argostroloji ve 138 bin takipçiye sahip taci_kalkavanın en fazla kazanan fenomenler arasında yer aldığı Türkiyede en fazla reklam teklifini alan kullanıcıların sayısı 15i geçmiyor. Takipçi sayısı 20 binlere düştükçe şirketlerden gelen teklifler de Twit at, hediye çekini kap şekline dönüşüyor. Son dönemlerin modası header giydirmenin kirası da 3 bin TLden başlıyor. 10 bin TLye kadar çıkıyor.
SKORUN KADAR KONUŞ
Bu tekliflerin gelmesi için ilk şart fenomen olmak. Kullanıcı sayısı 10 binleri, kimi zaman 100 binleri aşan fenomenlerin takip ettikleri kişi sayısı ise oldukça sınırlı. Aslında aradaki fark ne kadar büyükse, fenomenin değeri de o kadar yüksek. Olay takipçi sayısıyla sınırlı da değil. Atılan twitlere gelen RT ve Fav sayıları, verilen cevap sayıları fenomenin fenomenliğini perçinleyen kritik detaylar.
Takipçi satın alma modasının hayli yaygın olduğu Türkiyede kim gerçek fenomen ayırmak zor değil. Bunun için klout score adlı sistemi kullanan ajans ve markalar, skoru düşük olan kullanıcıyla çalışmamayı tercih ediyor. Büyük projelerde birden fazla fenomenle çalışmak da oldukça moda. Ama O varsa ben yokum tutumu fenomenler arasında da hayli yaygın. Fenomenlerin önemli bir özelliği de göze sokarak reklam yapmamaları. Çoğunlukla kendi yazdıkları metinler markanın onayından geçtikten sonra yayınlanıyor. Bu arada artık sadece Twitter değil gidilen mekânlarda Foursquare üzerinden yapılan check-inler de fenomenlere para kazandırıyor.
Twitterın en şanslı markası gece rüyalara giren Nutella
Coca-Cola, Vodafone, Toyota, LC Waikiki, Boyner gibi birçok kurum sosyal medyayı iyi bir reklam mecrası olarak görüyor ve bu alana yatırım yapıyor. Twitterın promoted TT adını verdiği belirli bir ücret karşılığı Trending Topic olmak da mümkün. Ama bu yol şirketler için hem daha pahalı hem de kullanıcıların severek izlediği ve birer marka haline getirdiği fenomenleri kapsamıyor. Bu arada adı twitlerde sık sık anılan Nutella, Twitterda ücretsiz reklam yaptırabilen en şanslı marka gibi görünüyor.
