Türk Telekoma yazılmış açık bir mektup.hepimizin düşüncelerini dile getiriyor

barpeacebar

New member
Katılım
8 Eki 2005
Mesajlar
207
Reaction score
0
Puanları
0
Yaş
40
Konum
İçimdeki ŞeYtAn'ın Ensesindeyim
Türk Telekoma yazılmış açık bir mektup.
hepimizin düşüncelerini dile getiriyor

Değerli Türk Telekom yetkilileri;
Kurumunuzun bir müşterisiyim. Her ne kadar başka bir seçme şansım
olmadığı
için, yani mecburi olarak müşteriniz olsam da, verdiğiniz hizmet
çeşitliliği
ve hizmet kalitesini gördükçe, aklıma sürekli ne kadar şanslı olduğum
fikri
geliyor. Neden mi? Nedeni çok basit. Uganda'sını, Endonezya'sını, Papua
Yeni
Gine'sini ve hatta Afrika'da adını henüz bilemediğim ama en az diğerleri

kadar süper gelişmiş muz cumhuriyetlerini kıskandıracak kalitede
internet
kullanıyoruz sayenizde. Eminim bu saydığım ülkelerdeki insanlar bizim
internet konusunda yaşadığımız hızı ve kaliteyi gördükçe hasetlerinden
çatır
çatır çatlamaktadırlar. Muhakkak kendi ülkelerindeki telekomünikasyon
kuruluşlarına değerli kurumunuzu gösteriyorlardır örnek almaları için.

Yaptığınız hizmetlerden bahsederken hemen aklıma 2003 senesinde Cezayir
depreminden sonra yaşadıklarımız geliyor. Kurumunuzun, çöken yurtdışı
erişimimize yıldırım gibi müdahale edip 1 ay gibi kısa bir sürede sorunu

halletmesine hepimiz şaşırıp kalmıştık. Basınımızın "başka ülkeler bu
sorunu
sadece 3 günde halletti, 1 aydır siz ne yapıyorsunuz" gibi yalan,
mesnetsiz
iddialarının kurumunuzun başarılarının kıskanılmasından dolayı ortaya
atıldığını hemen farkedip, ulusça gülüp geçtik.

Son 10 gündür yaşanan yurtdışı çıkışları probleminde ise, kimsenin
zikretmediği ama kesinlikle varolan muazzam komplonun yine farkındayız
tabi.
İddialara göre, Marmara'da çapa atan bir balıkçı teknesi fiber optik
kablomuzu kopartmış ve ülkemizin yurtdışı çıkışlarını felce uğratmıştır.
Ama
biz biliyoruz ki işin aslı böyle değildir elbette. Gerçekte, yine
kurumunuzun inanılmaz performansını hazmedemeyen birtakım dış mihraklar
(ki
yabancı ülkelerin telekomları şüpheli durumdadır bu olayda), bir
denizaltı
marifetiyle kablomuzu kesmişlerdir. Hatta daha da ileri giderek,
kurumunuz
tarafından yapılan onarıma da müdahale ederek, onarım için gelen gemiyi
de
bahsi geçen denizaltıdan atılan torpido marifetiyle batırmışlardır.
Zaten,
10 gündür perişan olan yurtdışı çıkışlarının halen onarılamamasının
başka
bir mantıklı sebebi olamaz. Kahrolası dış mihraklar, yine yapacaklarını
yapmışlardır.

Ama kurumunuz yine fedakarca çalışarak yapacağını yapmış, kapasite
arttırımına giderek yurtdışı çıkışımızı tam tamına 5 Gbps mertebelerine
ulaştırmayı bilmiştir. Basında çıkan "internet yerlerde sürünüyor"
şeklinde
haberler, muhakkak ki yine kurumunuzu yıpratma amacıyla çıkarılmış
maksatlı
haberlerden başka şeyler değildir. Zaten 5 Gbps çok büyük bir rakamdır.
Gerçi, insanın aklına 7 milyonluk İsrail'in 26 Gbps, 16 milyonluk
Hollanda'nın 173 Gbps yurtdışı çıkışı kullandığı geliveriyor tabi ama,
eminim bunlar da yalandır.

Ya 444 0 375 numaralı ADSL teknik destek hattınızda verilen hizmete ne
demeli? Allah'ım biz ne şanslı bir milletiz!!! O ne teknik destektir
öyle??!!! Hiçbir kurum konusunda bu kadar bilgili personel çalıştırmayı
başaramamıştır tarihinde. Personelin problem çözme yeteneği, arızalara
ortalama 4-5 gün gibi kısa bir sürede adeta hızır gibi yetişme
kabiliyeti
gerçekten takdire şayandır. Gerçi, "hanımefendi benim ping sürelerim
oldukça
yüksek, hattımı kontrol edin lütfen" şeklindeki bir talebime aynı
saygıdeğer
hanımefendi "sen bana ilk başta ping ne demek anlat, sonra bakarız bir
çaresine" gibi ve bunun benzeri birkaç diyalog yaşayanlarımız çok gibi
gözükse de eminim bu kabul edlebilir sınırlar içinde kalmıştır.

Bütün bunları düşündükten sonra, bizleri hüzünlendiren tek konu bu
yaptığınız büyük hizmetlere karşın kurumunuz tarafından alınan hizmet
mukabili ücretlerin düşüklüğüdür. Bu kalitedeki hizmetin böyle komik
ücretlerle verilmesi kurumunuz aleyhinde büyük bir haksızlıktır. Gerçi
başka
ülkelerdeki internet kullanıcılarının 2 Mbps hızındaki bağlantıları
yaklaşık
36 YTL mukabilinde kullandıklarını duyuyoruz ama, hiç şüphemiz yok ki
bunlar
da yalandır. Böyle birşey mümkün olamaz! Eğer gerçekten böyle şeyler
varsa,
kesinkes bu ülkelerin telekomları hesap kitap bilmiyorlardır! Zaten
böyle
birşey mümkün olsa, biz Türk halkına değer veren ve bilgiye erişmenin
insanların doğal hakkı olduğunun ve bir ulusun gelişiminde önemli rol
oynadığının tamamen idrakında olan değerli kurumunuz en başta yapardı.
Hele
hele birçok kullanıcının zikrettiği "10 gündür kullanamadığımız
internete
neden ay sonunda tam fatura ödüyoruz" şeklindeki sorular tamamen bölücü
zihniyetin ve hasta beyinlerin ürettiği fikirlerden başka şeyler
değildir.
Lütfen siz bunları söyleyenleri dinlemeyin ve aslanlar gibi
faturalarımızı
basıp yollayın bizlere. Hatta bence, bu ay bu kablo onarımıyla alakalı
masrafları da biz kullanıcılarınız üstlenelim ki, 2004 senesinde
ettiğiniz
2,1 katrilyonluk kar'ınıza zeval gelmesin.

Sonuç olarak, verdiğiniz üstün hizmetlerden dolayı şahsım adına
teşekkürü
borç biliyor, aynı takdiri, kurumunuzun verdiği değerli hizmetlerin
farkına
varamayan nankörlerin de göstermesi dileğiyle yazıma son veriyorum.

Saygılarımla.
:Sopa :Sopa
 
üstü kapalı olarak resmen adamların ağzına etmiş :) ama saygılı şekilde
 
ya keşke ben de tepkilerimi bu kadar saygılı ve sakince dile getirebilsem ama yapamıyorum işte aşırı tepkiler le aslında kendime zarar veriyorum
 
telekomda çalışanlar anlamazlar bu yazıyı..üstüne bir de teşekkür ederler
 
çok güzzel olmuş yazanın ellerine sağlık okurken gülmekten kırıldım walla :D
 
çok saygılı bi adammış bea
 
Geri
Üst