Siyaset Yeniden Yapılansın Milletvekilleri Kpss Sınavına Girsin

hb1453

New member
ÖNEMLİ NOT: Aşağıdaki fikirlerim tamamen şahsıma aittir. Alıntı yapanlar lütfen kaynak gösterip o şekilde yayınlasınlar. Hasan BAŞAR

Siyaset Yeniden Yapılansın,Milletvekilleri de KPSS Sınavına Girsin (Memurlar.Net - Forum)

1-Milletvekili Seçilme Şartları Yeniden Tanımlanmalıdır: Mevcut sistemde yaş sınırı yoktur. Devlet memurluğuna girişte 30-35-40 gibi yaş sınırlaması varken milletvekili için en azından memur emeklilik yaşı olan 65 yaş üst sınır olmalıdır.

Başbakan, bakan, milletvekili, belediye başkanı ve muhtar seçiminde aday olmak için; evli olmak, meslekte üstün başarı belgesi almış olmak, fiili livata, zina, hırsızlık yapmamak, devlet malına zarar vermemek, hayali ihracat yapmamak, organize suçlar kapsamındaki suçlar ile ilgili kanunun öngördüğü diğer suçlardan hüküm giymemek ön şarttır. Ayrıca Milletvekili Eleme Sınavından 100 üzeninden en az 70 başarı notu almak gerekir. Muhtarlık ve danışma heyeti için bu başarı puanı 55 olacaktır.

2-Milletvekilliğinin Görev Tanımı ve Çalışma Esasları Kanunu Çıkarılmalıdır: İki türlü milletvekili görevlendirmesi olmalıdır.

Ayrıca milletvekilinin evli ve çocuklu olması ayrıca şart koşulmalıdır. Buna gerekçe olarak evli ve çocuk sahibi bir milletvekilinin bekar ve evli olup çocuksuz olanlara göre daha çok sorumluluk sahibi ve anlayışlı olması mümkün olduğundan bu avantajlı durum milletvekilinin performansına olumlu yönde yansıyacaktır.

3-Kürsü Dokunulmazlığı Dışında Tüm Dokunulmazlıklar Kaldırılmalıdır: Seçilmeden önce yüz kızartıcı suç işlememe şartı ile seçilen vatandaş milletvekili olunca dokunulmazlık zırhının altında saman altından su yürütüp torpil, rüşvet, ihaleye fesat karıştırma,…başta olmak üzere birçok suçları işlediği halde mahkemeler bu kişileri yargılayamıyor.Trafik suçu işleyen milletvekiline polis ceza kesemiyor. Bunun için yukarıdaki maddelerle beraber milletvekili dokunulmazlığının kaldırılması gerekirse referandum yoluyla halka sorularak kabul edilmelidir.

Madem yüz kızartıcı suç işleyenler tekrar milletevkili seçilemiyor neden onların tekrar seçilmelerine göz yumalım. Yüz kızartıcı suç işleyen milletvekilleri kimler onları sadece ben değil bütün kamuoyu bilmeli bence.

Neymiş efendim milletvekiline dava açılırsa milletvekilleri davaları takip etmekten iş yapamazlarmış. Ben de diyorum ki avukatlar ne işe yarayacak. Ayrıca çıkarın bir kanun milletvekilleri hakkında açılan tüm ceza davaları Ankara’da görülsün. Aynı türdeki suçların dosyları tek dava dosyasında bileştirilsin. Ayrıca telekonferansla yargılama getirilsin.

Gerçekten yüzkızartıcı suç işlememişlerse zaten aklanırlar. Dosyaları inatla sakladıklarına göre demek gerçekten suçlular. Bu durumda ceza alıp tekrar MV seçilememekten kıyak maaş ve kıyak olanaklardan mahrum kalmaktan korkuyorlar.

Anayasa ve kanunların uygulanmasından doğan sorunlar ve zararlardan dolayı yargı yolu oy verebilme niteliğine sahip bütün vatandaşlara açıktır.

4-Milletvekillerinin Yazılı Sınavı Nasıl Olacaktır
a-ÖSYM ve KAMU SINAVLARI MERKEZİNDE sınavdan bir gün önce milli piyango çekilişi gibi bilgisayar ortamında çekiliş yapılarak önceden numaralandırılmış sorulardan hangilerinin yapılacağı sınav gruplarına göre belirlenir. Mesela o sınavdaki Türkçe soruları için ayrı, matematik soruları için ayrı çekiliş yapılır. Tamamlanan çekiliş sonuçları internet ortamında anlaşmalı matbaalara şifrelenerek gönderilir.

b-Yurt çapında yeterli sayıda ve yeterli teknik-personel ve güvenlik donanımına sahip anlaşmalı matbaalarla sınav soruları günlük gazete basımında olduğu gibi geceden basılarak hızlı araçlarla en geç saat 07 de soruların ve cevap kâğıtlarının ve ilgili sınav evrakının sınav salonlarına ulaştırılması sağlanır.

c-Sınav günü sınav salonunda kesintisiz güç kaynağı destekli, tarayıcı fonksiyonlu ve internete bağlı bir fotokopi cihazı bulundurulur. Aday sınav cevap kağıdını teslim ettiğinde bu kağıt önce hızlı bir şekilde taranır, taramanın bir sureti ANKARA ÖSYM veya EĞİTİK ANA SUNUCUSUNA, bir sureti pdf olarak adayın e posta adresine otomatik olarak gönderilir. Bir sureti de çıktısı alınıp; salon başkanın imzası ve kaşesi ile adayın cevap kağıdının suretini aldım imzası işlemleriyle adaya verilmelidir.

d-Bir optik okuyucu 3000 sınav kağıdını 1 saatte okumaktadır. Her ildeki sınav merkezlerinde yeteri sayıda optik okuyucu bulundurularak ULUSAL BASIN VE İNTERNET KAMERA GÖZETİMİNDE sınav cevap kâğıtlarının bu optik okuyucularda okutulması ve bu okuyucuların bağlı olduğu bilgisayarların internet ortamında NETLEŞTİRME-PUANLANDIRMA-TERCİHLERE YERLEŞTİRME-SONUÇLANDIRMA işlemleri için ANKARA’daki ANA SUNUCU BİLGİSAYARA bağlanarak sağlanır.

e- Bu işlem sırasında işleme internet ortamından müdahaleyi ortadan kaldırmak için okunan kağıtların bilgileri yüksek güvenlikli şifreleme yapılarak Ankara’daki ANA SUNUCUYA gönderilir. Bu şekilde tüm sınav işlemleri tamamlanarak sonuçlar duyurulmaya hazır hale getirilir.

f-Ertesi gün SINAV SORULARI-CEVAP ANAHTARI-KAZANANLARIN LİSTESİ tüm ulusal basında ve internette yayınlanmalıdır.

4-Milletvekili Merkezi Sınavını Kazananlar Halka Açık Sunumlu Mülakat İle Elenmelidir: Milletvekilleri Yazılı bilgi ve yeterlilik sınavı, kişilik testi, internet siteleri ve televizyon yarışma programları üzerinden online yayın yolu ile; kendilerini, kariyer geçmişlerini, vizyonlarını, projelerini sırayla anlatmalarının akabinde izleyen vatandaşların, SMS CEP MESAJ puanlaması gibi çeşitli aşamalardan geçerek tercihli listede asil aday olmalıdır.

5-Milletvekili ve Belediye Başkanları Seçimi Nasıl Olacaktır?

a-İdeolojik sebepler nedeniyle krizlere ve kavgalara neden olmaları sebebiyle siyasi partiler ve sendikalar kaldırılmıştır. Barolar Birliği, Tabipler Odası gibi birlikler, odalar gibi örgütlenmeler yoluyla herkes bir meslek örgütüne kayıtlı olup bağlı bulunduğu meslek örgütünün başbakan, bakan, milletvekili ve belediye başkanı adaylarına oy vereceklerdir. Her meslek örgütünün bir bakanlığı olacaktır. Vatandaş hangi meslek örgütüne bağlıysa o bakanlığın başbakan, bakan, milletvekili ve belediye başkanı adayına oy verebilir. Ancak vatandaş birden fazla meslek örgütüne mensupsa işi ağırlıklı olarak hangi meslek örgütünün bakanlığının konusuna giriyorsa o bakanlık için oy kullanacaklardır. Hangi bakanlığa hangi meslek örgütlerinin bağlanacağı çıkarılacak bir kanunla belirlenecektir.

b-Meslek örgütleri bazlı seçim sürecinde eş zamanlı olarak muhtar, belediye başkanı, milletvekili, bakan ve başbakan seçimi yapılacaktır.

c-Seçim masraflarına devletin hiçbir yardımı olmayacaktır. Parası olmayan veya yeterli olmayan adaya bağlı olduğu meslek örgütü maddi destekte bulunacaktır.

d-Seçimlerde bayrak veya afiş asmak ve el ilanı dağıtmak yasaktır. Propagandalar internet, televizyon, radyo, sinevizyon, multivizyon, posta ve e-posta kanallarıyla ve miting, kahvehane toplantısı ev toplantısı gibi ortamlarda yapılacaktır.

e-Seçimler tamamen elektronik ortamlarda bankamatik kartı şeklinde düzenlenmiş seçmen bilgi kartlarıyla yapılacaktır. Bu bilgi kartında parmak izinin dijital kaydı, nüfus bilgileri, adli kayıt bilgileri, mali bilgiler (vergi no, maaş bordrosu, kredi kullanım ekstresi) meslek örgütü bilgileri (rneslek adı, unvanı, meslek başarı puanı) bulunmalıdır.

6-Milletvekillerine Bağlı Danışman-Sekreter Kadroları Kaldırılacaktır: Bugüne kadar milletvekillerinin çoğu vatandaşları oyalamak adına kendilerini vatandaşlara toplantıda, il dışında, düğünde,…gibi mazeretlerle kandırıp kendi özel işlerini takip ederken vatandaşı danışmanlarla ve sekreterlerle oyalamaktaydılar. Bundan böyle her valilikte ve kaymakamlıkta sabit ve gezici milletvekilleri ile iş sahibi kurum, kuruluş ve vatandaşların iletişimini, karşılıklı bilgi ve belge akışını takip eden yeterince memur ve bunların amiri konumunda şef ve müdür görevlendirilecektir. Bu birim aynı zamanda internet tabanlı olarak da hizmet verecektir.

Her bakanlığa ait 7-24 esasına göre çalışan 3 haneli çağır merkezi olacaktır. Başbakanlığın çağrı merkezi de ana çağrı merkezi BİMER olarak hizmet vermeye devam edecektir.

BİMER SİSTEMİ 7-24 sistemi ile msn ve mesaj destekli sesli yanıtlama sistemine uygulaması esası ile hizmet verecektir. Buradaki görevliler, banka vd. kuruluşlardaki güvenlik teyit soruları esası ile önce vatandaşım kimlik veritabanı bilgisini doğrulayacaklardır. Daha sonra vatandaşın başvuru konusunu özet başlık ve ayrıntı esası ile kayda alıp ilgili kişi, birim veya kuruluşa yönlendireceklerdir. BİMER yazışmalarını da takip edip arşivleyecektir. BİMER sistemine bakan ve kurumlar yanı sıra konuyla ilgili veya vatandaşın seçim bölgesindeki milletvekillerinin tümü süreç ve sonuçtan sorumlu olacaktır.

BİMER vd. bakanlık çağrı merkezlerine yapılacak olan her başvuru ve tüm başvuruların aylık raporları; kanunların yapılmasında başta Başbakan, bakanlar, milletvekilleri ve belediye başkanları olmak üzere tüm kamu personelinin başarı derecelendirilmesinde, mevcut ve yapılması düşünülen yasal düzenlemelerde, yargı işlemlerinde birinci derecede dikkate alınacaktır.

BİMER BAŞVURU formu ile üç haneli kamusal başvuru telefonları eşleştirilerek ortak bir veritabanı oluşturulur. Böylece bir sorun için devlete başvuran kişinin sadece TC no bilgisinden adres bilgeleri, tapu kayıt bilgileri gibi birçok önemli konu hakkında bilgi sağlanmış olur. Bu durumda vatandaş 110-112 155 gibi kritik önemdeki kamu çağrı merkezlerini aradığında kişinin, iletişim ve adres bilgilerini çok kısa sürede erişim sağlanarak daha kısa zamanda etkili ve kaliteli kamu hizmeti sunulmuş olur.

7-Milletvekilleri Yıllık Performans Esasına Dayalı Sözleşmeli Olarak Çalışacakladır: Milletvekilleri maaş artı prim hesabı ile çalışacakları taban maaşları müsteşar maaşına eşit olacaktır.

Maaş hesaplarında o ay mevcut iş programında (vatandaşlar ve kurumlar tarafından kendisine yüklenilen işler) o aya düşen iş yükü ve ay sonuçlandırılan işler prim olarak hesaplanarak maaşa yansıtılır.

a-Yerinde Sabit Komisyon Milletvekilleri: Devlet memuru gibi hafta içi tam gün sabah 08-00 akşam 18-00 arası komisyonlarda çalışırlar. Kanun oylaması için genel kurula gelirler. Resmi ziyaretçiler dışındaki ziyaretçileri internet tabanlı randevu esası ile kabul ederler. Sosyal ve iletişim yönleri çok gelişmemiş olmakla beraber kapsamlı analiz ve geniş görüşe sahip tercihan, vakıf, şirket ve kamu yöneticiliği yapmış kişilerden oluşurlar.

b-Müşteri (Vatandaş) Temsilcisi Milletvekilleri: Haftada sadece iki gün meclise uğramak zorunluluğu dışına asli olarak tatil günleri haricinde vatandaşların sorunlarını dinleyen, belgeleyen, vatandaş ve devlet adına araştırmalar yapan, bunları ayda bir raporlayıp meclise sunarlar. Bu tip milletvekillerini sosyal yönleri, duygusal zekaları gelişmiş iletişim yetenekleri çok iyi olmalıdır. Böyle milletvekilleri varken ombudsman gibi bir kuruma ve öyle bir kurumun çalışanlarına ihtiyaç kalmayacaktır.

8-Memurlara Sicil ve Performans Puanı verildiği gibi Başbakana, Bakanlara, Milletvekillerine ve Belediye Başkanlarına Yıllık Başarı Karnesi Verilecektir:

Bu birimlerde internet tabanlı başvuruların sonuç değerlendirilmesinde vatandaşın yapılan işlemin sonucu hakkında memnuniyet puanlandırması ile ilgili bakan-kurumlar ve milletvekillerini performans puanlandırılması yapılacaktır.


ÖRNEK BİR BAKANLAR KURULU AŞAĞIDA İFADE EDİLMİŞTİR


BAŞBAKAN
1-Maliye Muhasebe-Finansman Bakanlığı
2-İnsan Hakları-İnsan Kaynakları ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı
3-Sınır Güvenliği-Askeri İstihbarat ve Savaş Sanayisi Bakanlığı (Genelkurmay Başkanı)
4-Dış İşleri-Dış Türkler ve Dış İstihbarat Bakanlığı
5-Dış Ticaret-Dış Tanıtım, Turizm Ve Spor Bakanlığı
6-Adalet-İç İstihbarat ve İç Güvenlik Bakanlığı
7-Eğitim-Kültür Ve Basın Yayın Bakanlığı (Hükümet Sözcüsü)
8-Beslenme-Sağlık ve Afet Kurtarma Bakanlığı
9-E-Devlet-TKY ve Vatandaşlık Bakanlığı
10-Madencilik-Sanayi-Teknoloji- AR-GE Bakanlığı
11-Tarım -Orman-Hayvancılık Ve Çevre Bakanlığı
12-Aile-Evlendirme-Sosyal Hizmetler ve Sosyal Yardımlar Bakanlığı
13-Trafik - Nakliyat Ve Gümrükler Bakanlığı
14-İç Ticaret-Esnaf ve Kobiler Bakanlığı
15-Din-STK-Emekliler ve Engelliler Bakanlığı
16-Yerel Yönetimler Ve Bölgesel Planlama Bakanlığı
17-Altyapı-Tapu Kadastro Ve Toplu Konutlar Bakanlığı
18-Enerji-İletişim-Bilişim ve Merkez Planlama Bakanlığı
 

hb1453

New member
Değerli arkadaşlarım bu konu yaklaşan seçimlerde tekrar bu toplum aynı hatalara düşmesin diye açılmıştır.Konu içinde size garip gelebilecek öneriler muhtemelen mevcuttur.Ancak esas vurgulamak istediğim konu,memur olmak için KPSS şart haline gelmişse,anayasanın eşitlik ilkesi gereği milletvekili olmak içinde KPSS benzeri bir sınavın olması gerektiğidir.
İdeolojik ve çıkar tabanlı parti yapılanması yerine,ehliyet ve liyakata dayalı meslek örgütü tabanlı bir yönetim yapılanması öngördüm.Yapıcı nitelikteki eleştiri ve önerilerilerinizle konunun sahiplenilerek kamoyu ve ulusal basının gündemine taşınmasını istiyorum.Başta sayın adminler,modaratörler olmak üzere tüm üye arkadaşların ilgisini ve desteğini bekliyorum.
 

react

Admin
Süper Moderatör
Çok doğru tespitleriniz var.

Böyle birşeyin siyasi çevrelerde gündeme gelmesi imkansız bile olsa, konuşulmasının hiçbir zararı olmayacaktır.

Artık konuşmasını dahi beceremeyenler millet*vekili olmasın, milletin vekili olsun.
 

DarthErim

Altın Üye
Sınav işi çok ilginç olur satılan sorular bazı adayların tekrar tekrar sınava sokulması falan.
en pratiği Milet vekli seçimlerinin millet vekli seçimi olarak yapılması parti amblemleri olan oy pusulaları yerine Miilet vekillerinin adı olan pusulalara mühür basılması.
Böylece adam olmayanalrın seçilme şansı azalır.
 

eloko

New member
doğru tesbitleriniz var ama 2. madde herşeyi bozuyor.
şaka yaptınız herhalde!
evli olmakta yetmiyor, çocukta olmalı!
 

hb1453

New member
Selamlar,değerli arkadaşlarım bu metinde katılmadığınız yerler elbette olabilir.Arkadaş evli olma şartını öne sürmüş.Sorunu bireysel değil toplumsal bakarsak şöyle düşünün biz milletvekili olamasak bile yukarıda anlattığım şekilde oluşmuş bir devlet yönetiminde yaşamak şimdiki düzene göre çok çok daha iyi olurmu olmaz mıydı.
 

HTML

Üst