Mastürbasyon harammidir, sebepleri ve zararlari
El ile bosalma aslinda bekarlik döneminde bile zarurî görülemeyecek bir islemdir. Çünkü Yüce ALLAH (c.c) , insanda atilmayan veya atilamayan fazla birikimleri giderecek bir düzen yaratmistir. Gerektiginde, bu düzen (rüyalanmak) devreye girmekte, insani rahatlatmakta ve zarar görmekten kurtarmaktadir. Diger mesru yol ise evliliktir
Mastürbasyon Haram midir?
1- Kocasinin karisi eliyle veya kadinin kocasinin yardimiyla bosalmasi helaldir.(Ihya Terc. Ali Aslan, 3/420. Ibn-i Abidin, 4/27.)
2- Kadin veya erkek kisinin kendi eliyle bosalmasi ise müctehidlerimizin degerlendirmelerine göre söyle açiklanabilir.
a- Mutlak haramdir,
b- Mubahdir,
c- Vacibtir.
Mutlak Haramdir Diyenler: Safiî mezhebi müctehitleri mastürbasyonun mutlak haram oldugu görüsündedirler.
Mubahtir Diyenler; Kisinin esi yoksa, evlenmeye de maddî gücü müsaid degilse zinaya düsmemek veya vücudundaki -rüyalanma yoluyla da atilamayan- zararli birikimi gidermek için mastürbasyon yapmasi mubahtir.
Hanefî ve Hanbelî mezhebi müctehitleri bu görüstedir.
Vacibtir Diyenler: Eger mastürbasyon yapmaksizin zinadan korunulamayacagina kanaat hasil olursa, bu durumda yapilmasi vacib olur. Çünkü iki serden daha az zararli olanin tercihi Islamî bir kuraldir.
Bu durumda böyle yapan bir denklem kurmus sayilir; kendisine ne sevap, ne de günah vardir; ne mükafat görür, ne de azaba ugratilir.
Esasen mastürbasyon, büyük günahlardan sayilmaz. Bir mukayese yapacak olursak mesela; yabanci kadinlarin bakilmasi haram olan yerlerine bakmak mastürbasyondan daha günah, yabanci kadinla kucaklasip öpüsmek ona bakmaktan daha çok günah, zina etmek ise onlardan çok büyük günahtir... Su var ki, mastürbasyon küçük günahlardan sayilsa bile, özürsüz olarak *** *** tekrarlanip devam ettigi takdirde -zararlari büyüdügü gibi günahlari da büyüyerek gitgide büyük günahlara dahil olabilir. Zira küçük günahlar da israrla tekrarlanirsa, büyük günaha dönüsür. Yeri gelmisken, günde bes vakit namaz kilmanin, küçük günahlarin affina sebep oldugunu da hatirlatalim...
Oruçlu iken, oruçlu oldugunu bile bile mastürbasyon yapan kimse, inzal olup meni gelirse orucu bozulur; sadece gününe gün kazasi gerekir. Bu durumda kefaret gerekmeyecegi gibi, mastürbasyon halinde inzal vaki olmamis yani sehvetle meni akmamissa -"mezi"denilen ince sizinti gelse bile- bununla oruç bozulmaz, gusül de gerekmez. Bunu aliskanlik haline getirmemisse fetva böyle ise de takva açisindan bunlari yapmamak daha uygundur.
Kadinlarin masturbasyonunun hükmü erkeklerin masturbasyonunun hükmü gibidir.
Yapilan açiklamalardan anlasilacagi üzere mastürbasyon mutlak haram olarak görülemeyecegi gibi, sartsiz helal olarak da görülemez.
Mastürbasyon Sebepleri ve Zararlari:
Erkeklerin hemen hemen hepsine yakin bir kismi, kadinlarin da yarisi kadari gençlik devrelerinde az çok bu ise basvururlar. Bu da en çok 14-20 yaslari arasinda cereyan eder. Bir kismi sadece cinsi baskinin hafifletilmesi için arasira seyrek olarak yapar. Bazisi da bir zevk vasitasi yaparak aliskanlik halinde, her firsatta sık sık mastürbasyonu tekrarlar
Mastürbasyon Sebeplerini Söyle Özetleyebiliriz
1- Normal cinsi münasebetten uzak kalmak,
2- Mastürbasyonu alisilmis bir zevk vasitasi haline getirmek ,
3- Cinsi münasebetten çesitli sebeplerden dolayi nefret etmek,
4- Cinsi münasebetten yeteri kadar zevk alamamak, (evliler için),
5- Cinsi istegin fazla artmasi,
6- Mastürbasyonu tesvik eden, sahislarin tesirinde kalmak,
7- Açik-saçik manzaralar, sehveti tahrik edici söz ve yazilar,
8- Cinsel organlarinda temizlik noksanligiyla meydana gelen kasinmalar,
9- Cinsi arzularin çocuklarda erken uyanmasi,
10- Bazi çocuklarin küçük yasta merak ve görmesiyle cinsel organiyla oynamayi aliskanlik yapmalari... vs.
Zararli Yönüne Gelince
Seksolog ve hekimlerin bu konudaki görüsleri çesitlidir. Bu görüsleri üç maddede toplayabiliriz:
1- Mastürbasyonun zararsiz oldugunu savunanlar,
2- Zararli oldugunu söyleyenler,
3- Çok zararli oldugunu iddia edenler,
Bunlarin içinde, çogunlugun kabul ettigi ve hakikate en uygun olani ikinci görüstür. Süphesiz ki, fazla mastürbasyonun ruhi, bedeni, cinsi, manevi...birçok zararlari mevcuttur. Fakat, mastürbasyonun tamamen zararsiz oldugunu ileri sürmek gerçege pek uzak oldugu gibi, onu son derece tehlikeli göstererek, gençleri korku ve karamsarliga düsürmek de yersizdir. Mütehassislarin bazilari, bir-iki haftada bir yapilan mastürbasyonun vücuda pek zararli olmadigi görüsündedir. Su kadar ki, bu durumdaki mastürbasyonun da uzun zaman devam etmesinin, zararli olacagini bilmelidir. Hemen hemen bütün fikirler, asiri mastürbasyonun gençleri tahrip edici bir illet oldugu noktasinda toplanmaktadir.
Gerçekten gençlerin büyük derdi olan mastürbasyon, genis açidan ele alindigi zaman, bunun birçok yönleriyle zararli bir illet oldugu görülür.
Acaba Mastürbasyon Kaç Günde Bir Yapilirsa Zararlidir?
Buna verilecek cevap sudur: "...Bu, her insana göre degisir. Nasil ki normal cinsi münasebetlerin sayisi da her insan için degi***tir. Bir kaide tespit etmek lazim gelirse söyle söyleyebiliriz: Kendinizi çok bunalmis hissetmedikçe mastürbasyon yapmayiniz. Sirf mastürbasyonun zevkini tatmak için, kendi kendinizi suni olarak tahrik eder ve iradenizi tam bir gevseklige ugrattiktan sonra masturbasyon yapmaya kalkisirsaniz, iste o zaman ifrat yolunu tutmussunuz demektir"
Mastürbasyon ne kadar çok veya az yapilirsa, zarar nispeti de ona göre çok veya az olur. Yani "çogu çok zarar, azi az zarar" demek uygun olur.
Halbuki ihtilam (uyku ve rüyada meni bosanmasi), dolan kabin tasmasi gibi fazla olan meninin kendiliginden bosalmasidir. Cinsel temastan uzak olanlar için, bu bir ihtiyaçtir ve bir mahzuru da yoktur. Mastürbasyon ise, zoraki bir bosalma oldugundan, ihtilamdan çok farkli ve zararli bir özelligi vardir.
Ilk gençlik devrelerinde ara-sira yapilan mastürbasyonlar, p***olojik yönüyle normal sayilabilir. Fakat olgunluk çaginda, aliskanlik halinde *** *** buna basvurmak, bir nev'i cinsi sapiklik konusuna girer.
Mastürbasyondan korunma çareleri de vardir. Bundan korunmanin en iyi çaresi, sehvet hislerini kontrol altina almaktir. Bunun için de ilmi, ameli, ailevi, manevi.. cihetten çesitli önleme imkanlari bulunabilir. Bununla beraber bu aliskanligin tamamen, birden birakilmasi pek kolay degildir, lakin, yavas yavas vazgeçilmesi daha kolay ve mümkündür. Sunu da önemle belirtelim ki, mastürbasyon ne kadar çok yapilirsa, bu arzu inadina körüklenir. Mastürbasyonun çok kötü bir özelligi de budur.
Yaygin oldugu yerler ise: Yatili okullar, kislalar, hastaneler, hapishaneler, is kamplari, gemi tayfalarinda... bekar kalmis, bosanmis vb. kimseler arasindadir. Bu tatmin sekli, genellikle gençler arasinda yaygin olmakla beraber, gençlik çagini arkada birakmis birçok kimseler de bu illete bagimlidir. Bir de, gençlerden yalniz ve avare kimseler için, bu illet pusuda hazirdir! Kadin-erkek kari***liginin mevcut oldugu, çesitli genç kitleler arasinda ve daha ziyade sicak mevsimlerde mastürbasyon nisbeti daha çok yaygindir.
Bir hadiste: "Elini nikahlayan mel'undur" buyurulmustur. Saîd b. Cübeyr'in rivayet ettigi bir hadiste: "Zekerleriyle oynayan bir ümmete azab etmistir", Ata'nin bir rivayetinde: "Elleri hamile olarak hasredilecek bir kavim duydum" bunlarin elleriyle mastürbasyon yapanlar oldugunu saniyorum" demistir.
Ayrica ALLAH (c.c.), evlenme imkani bulamayanlarin, imkan buluncaya kadar iffetlerini korumalarini emretmis böyle bir yöntem uygulasinlar dememistir. Rasulüllah Ef'endimiz de: "Gençler! Imkan bulanlariniz evlensin, çünkü bu, gözü ve iffeti daha iyi korur. Bunu yapamayan oruç tutsun, çünkü orucun bunu saglayacak bir kamçisi vardir" buyurmus ve bekarlara çare olarak orucu göstermistir. Eger mastürbasyon mubah olsaydi, çare olarak o gösterilirdi. Çünkü o daha kolay bir yoldur, denmistir.
Ancak bu konudaki hadislerin bir kisminin zayif olusu sebebiyle, çogunlugun haram görmesine karsilik, mastürbasyonu mahzursuz gören alimler de vardir.
Mesela Ahmed b. Hanbel bunu, tipki kan aldirmaya benzetmis ve ihtiyaç duyuldugunda, vücuttaki fazlaliklari disari atmaktan ibaret oldugu için caiz oldugunu söylemistir.
Hanefîlerce genel olarak haram görülmüs, ancak; kisi bekarsa, ya da hanimdan uzakta ise ve de sehvet kafasini asiri mesgul ediyorsa, ya da zinaya düsme endisesi varsa ve bunu kendisini teskin için yaparsa bunda günah olmayacagi umulur. Ama zevlenmek ve sehvetlenmek için yaparsa günahkardir, denmistir.
Imam-i Safiî önceki görüsünde caiz oldugunu söylerken, sonraki görüsünde haram oldugu kanaatina varmistir.
Mesele Resulüllah'in amcaoglu Ibn Abbas'a soruldugunda:
Zina yapmaktansa bu iyidir" cevabini vermistir. Bütün bunlara göre; mastürbasyon genellikle hos görülmemis, fitrata (normal yaratilisin geregine) zit bir eylem kabul edilmis, cinsel sapma halini almasi, p***olojik hastalik olusturmasi gibi olumsuz yönleri hesaba katilarak, haram, ya da mekruhtur denmistir. Ancak daha büyük zaarlara düsme endisesi oldugu yerde; "iki zarardan baska alternatif yoksa, küçük olan zarar tercih edilir", "zaruretler haram seyleri mubah kilar" kurallarinca yapilmasi caiz görülmüs, hatta zina endisesi kesin ise, vacip bile olur denmistir. Aliskanlik olusturmasi ve zevk için yapilmasi ise ittifakla haramdir. Haniminin eli vs. azalari ile yapilmasi ise her halukarda caizdir, helaldir. (Dr. Faruk Beser: Hanimlara Özel Fetvalar, Cilt 1, Seha Nesriyat)
Umursama Dünya gelse üstüne içinde büyüyen bir ahin olsun elbet birgün devran döner tersine tahammül en büyük silahin olsun:
Bu kötü adet, daha çok ergenlik çagina yeni girenlerle gençler arasinda oldukça yaygindir. Bas sebebi ise, kadinlarin yari çiplak kiritarak, süs yerlerini teshir ederek, erkeklerin istihasini çekecek kiyafet ve davranislar göstererek sokaklarda dolasmalaridir.
Kadinlarin bu tahrik edici halleri hemen birçok eglence ve mesire yerlerinde göze çarpmaktadir. Ayni sekilde kadinlari tahrik eden unsurlar da toplumda çokça yaygindir.
Sözünü ettigimiz tahrik sebebi umumi yerlerde cereyan edenidir. Bir de temsillerde, filmlerde gösterilenler var ki, bunlar daha tehlikeli ve daha acidir.
Bir de gençlerin devamli okuduklari fotoromanlar, cinsel kissalar vardir ki, bunlar gençlerin nefsi ve akli, ayni zamanda ahlaki üzerinde, fiziksel ve ruhsal yapilarinda kötü te'sirler meydana getirmektedir.
Iste bu kabil seyler, kiz olsun, erkek olsun gençleri yavas yavas zinaya, hayasizliga, bozguna ve rezil bir hayata itmege yetiyor. Baska bir sey düsünmeye gerek birakmiyor.
Ergenlik çagindaki bir genç, kendisini kötü yollardan alikoyacak ilahi kontrol inanci tasimiyorsa, isledigi günahlarda 'tan korkmuyorsa, ileride bir hesap verecegini düsünmüyorsa, çok sürmez su iki durum arasinda kalir ki bunun bir üçüncüsü yoktur.
a)Ya cinsel duygu ve istegini haram yollardan karsilar bununla kendini tatmin etmeye çalisir.
b)Ya da sehvetinin hiddetini hafifletmek için mastürbasyon yapar.
Asiri mastürbasyonun temel sebebi, hormon bozuklugu da olabilir. Tedavi için ilgili hekime müracaat etmelidir.
ASIRI MASTÜRBASYONUN ZARARLARI
1) P***olojik Yönden
1- Asiri mastürbasyon düskünlerinde üzüntü, dalginlik ve asagilik duygusu meydana gelir. Her mastürbasyondan sonra umumiyetle bir pismanlik ve ruh ***intisi kendini gösterir. Yapilan bu isin de olgunluktan uzak bir durum arz ettigi hatira geldikçe bu isi yapanlar, bir asagilik ve suçluluk duygusuna kapilarak, moral kirikligina ugrarlar.
2- Mastürbasyon aliskanligi, bir kisim sinir bozukluklarina yol açar. Fazla sinirlenmeler, el ve kol titremesi, bas dönmesi, uykusuzluk, kalça ve bacaklarda dermansizlik, yorgunluk hasil olur.
3- Mastürbasyon aliskanligi, insani ask ve sevgiden mahrum eder. Sevgi, insan için bir ihtiyaç oldugu gibi, esler arasindaki cinsi münasebetlerin basarili ve neseli olmasi da, her ikisinde müsterek sevgi ve anlasmanin varligina baglidir. Evlilikteki saadet temelleri, sevgi baglari üzerinde kurulur. Evlenen çiftlerin, sadece bedenlerinin birlesmesi evlilik saadetini meydana getiremez; bedenle birlikte her iki ruhun ask ve sevgiyle birlesip kaynasmalari lazimdir. Masturbasyona çok düskün olanlar ise, ruhun derinliklerinden fiskiran bu sevgi pinarindan, gereken hisseyi alamazlar. Mastürbasyon, sevgi cevherini köreltmektedir.
4- Fazla mastürbasyon, hafiza zayifligi, dikkatsizlik ve unutkanlik yapar. Buna düskün kimselerin, bir seyi ezberlemeleri güçlesir. Ezberlediklerim de çabuk unuturlar. Bir konuyu okurken, bütün dikkatlerini toplayamazlar. Dikkat daginikligi meydana gelir. Okuduklarini da kolay anlayamazlar. Bunun için, fazla masturbasyona düskün olan talebeler derslerinde zorluk çekerler. Henüz buluga ermemis çocuklarda, mastürbasyon ile meni gelmediginden, diger zararlara pek hedef olmazlarsa da, asiri mastürbasyon bu çocuklarda, beyin ve sinir sarsintisi yapar, zihni gelismeye mani olur.
5- Mastürbasyonla mesgul olanlarin, sehvet hayalleri ve sehevi düsünceleri artar. Masturbasyoncu genç, gece yatagina girdigi zaman, körü körüne bir sürü sehvet hayalleriyle zihnini mesgul eder. Akli fikri bu duygularla mesguldür. Bu suretle hem masturbasyona daha fazla müptela olur, hem de iyi seyler düsünmeye firsat bulamaz.
Umursama Dünya gelse üstüne içinde büyüyen bir ahin olsun elbet birgün devran döner tersine tahammül en büyük silahin olsun:
Bir diger zarari da, çiftlerin birbirinden nefret etmesi, cinsel duygu duymamasidir. Çünkü masturbasyoncu kisi, baska bir yoldan sehvetini tatmin ederek doygun kalmaktadir. Bunun manasi, eslerin birbirinden bekledigini bulamamasi ve ümitlerinin kirilmasidir. Sonunda esler birbirinden uzaklasir ve baska tatmin yollari ararlar. Gayri mesru yollara giderler.
Uzman ilim adamlarinin mastürbasyon konusunda arastirma neticesi ortaya koyduklari gerçek sudur: Asiri masturbasyona devam edenler, çok tehlikeli akla yönelik hastaliklara maruz kalir. Bunlari söyle siraliyabiliriz:
Zühul ve nisyan (unutma, geçistirme), irade zayifligi, hafizada gerileme, yalnizliga heves, çabuk unutma, korku ve gevseme, üzüntü ve ***inti, birtakim suçlari islemeyi tasarlama, intihar.
Buna benzer birtakim düsünceyi alt-üst eden, iradeyi iyice zayiflatip saskinlastiran, kisiligin zedelenmesi gibi arazlar, illetler.
Islam hukukunun asiri mastürbasyonun doguracagi kötülükleri nazara alarak koydugu hükümlere gelince, asagidaki deliller bunu yansitmaktadir:
ALLAH (c.c.) buyuruyor:
"Onlar ki namus ve iffetlerini (haramdan ve süpheden) korurlar. Ancak eslerine ve sahip olduklari cariyelerine karsi (cinsel arzu duyarlar da) bu yüzden kinanmazlar. Artik kimler bu mesru siniri geçerse, iste onlar haddi asanlardir." (Kur'an-i Kerim, Mü'minun: 6-7)
Bu ayetin genel mana ve hükmüne giren sudur: "Artik kim bu mesru siniri asar veya geçerse, iste onlar haddi asanlardir."
O halde evlilik yolundan baska bir yolda sehveti bosaltmak, zina, livata, el ile mastürbasyon gibi, ölçüsüzlük ve asirilik haddi asmak demektir.
MASTÜRBASYONDAN KURTULMA CARELERI
A) Ergenlik Çagina Girince Evlenmek
Rüsvay edici bu adetten kurtulmanin en kestirme yolu budur. Ayni zamanda bu en tabii bir yol ve çaredir.
B) Nafile Oruç Tutmak
Ortada ergenlik çagina girince evlenmeye engel birtakim sebepler sözkonusu oldugunda, Islam, evlenme imkani bulamayanlara nafile oruç tutmalarini tavsiye eder. Çünkü oruç, sehvetin galeyanini durdurur, istegi azaltir, cinsel duygunun hiddetini kirar; ayni zamanda kendinin ilahi murakabe (kontrol) altinda bulundugunu hem ilham, hem takviye eder. 'tan saygi ile korkmayi hatirlatir. Böylesine güzel irsad Resülüllah (a.s.) Efendimizin hadislerinde yer almistir:
"Ey gençler toplulugu! Sizden kim evlenmeye güç getirip imkan bulabiliyorsa evlensin; çünkü evlenmek gözü haramdan sakinmaya, yummaya daha uygun, namus ve iffeti korumaya daha elverislidir. Kim de evlenmeye güç getiremiyor, imkan bulamiyorsa, kendisine oruç tutmak gerekir; çünkü oruç, sehveti kesicidir."
C) Cinsel Duyguyu Tahrik Eden Yayinlardan ve Sokaklardan Kaçinmak, Uzaklasmak
Içinde yasadigimiz toplum ve çagda bir sürü bozuk, kirli ve gayr-i ahlaki basin ve yayinlarla gençligin ruhu dejenere edilmektedir. Hiç süphe yok ki, genç kimse, bu fitne saçan rezilliklerin pesine takilinca, derin bir batakliga saplanip kendini,kaybetmekte, yolunu sasirmaktadir. Ahlaki degismekte, dogru yolundan sapmakta, acemi ya da yabani hayvan gibi ne yaptigini, nereye daldigini bilmez hale gelmektedir.
Artik bu durumda terbiyecilere, egitimcilere düsen görev, ögüt ve ***i bir is ve çalisma devresine girmek, uyari ve sakindirici yollara basvurmaktir. Bu yalniz terbiyecilere vacib degil, ayni zamanda terbiye etme hakkini yüklenen, bu sorumlulugu duyan herkese vacibtir. *** *** gençlerin kulagina: "Yariçiplak kadinlara, kiritarak gezen kadinlara, etini teshir' edenlere bakmak; fotoromanlar okumak, sehveti tahrik edip iç duygulari harekete geçiren cinsel konulu kitaplari okumak, yine insani sehvet alemine ***üren, duygulari bu dogrultuya çekip kamçilayan çalgilari, nagmeleri dinlemek, kafayi ciddi konulardan alip havai seyler pesine takmayi sonuçlandirir, diye fisildamalari gerekmektedir.
Çünkü bu tür yayinlar ahlaki bozmakta, anlayisi zayiflatmakta, hafizayi kisirlastirmakta, cinsel duygulari harekete geçirmekte ve kisiligi kaybettirmektedir.
D) Bos Vakitleri Yararli Seylerle Doldurup Degerlendirmek
Terbiyeciler ve egitimciler, çocuk bos kalip bir isle mesgul olmadigi zaman kötü-yikici düsüncelere, gerçekle smesi zor hayallere dalar; cinsel konular üzerinde kafa yorup düsler kurar. Bu durumda eger ergenlik çagina girmisse, ister istemez sehveti harekete geçer. Iste bu sirada baska tatmin olacak bir sey bulamayinca, masturbasyona tevessül edecek, bu kötü adeti devam ettirmeye yönelecektir. Çünkü ancak böylece sehvetin azginligini teskin edebilir.
O halde bu gibi hayal ve düsüncelere dalmasini önlemek için ne yapmak, nasil bir çare bulmak lazimdir?
Çare Su Olabilir
Önce ergen olan çocuga vaktini nasil degerlendirebilecegini ögretmemiz, bos vakitlerini ne ile doldurup yararli duruma getirmesi gerektigini anlatmamiz gerekmektedir.
Vakti degerlendiren, bos zamanlari yararli seylerle dolduran kitap, dergi, brosür ve benzeri birçok yayinlar vardir. Ayrica bedeni güçlendiren, adaleleri kuvvetlendiren, insana saglik kazandiran birtakim ölçülü spor hareketleri yapmalarini, ancak güvenilir, terbiyeli arkadaslarla bu isi sürdürmeleri telkin edilir. Çok yararli kitaplari okumaya alismalari ise bilgi ve kültürlerini artirip genisletir. Bununla birlikte bazi el isleri, el sanatlarini ögrenmeleri, ahlaki güzellestiren dini ders ve sohbetlere katilmalarini saglamayi da ihmal etmemek gerekir.
Bunlardan baska düsünceleri berraklastirip gidalandiracak, ruhu arindiracak, bedeni kuvvetlendirecek, ahlaki yüceltecek seylerle çocuklarin bos vakitlerini degerlendirmeye özen gösterilmelidir. Bunun için zihnin daima yüksek meselelerle mesgul edilmesi, aklin, kalbin ve duygularin olumlu ve faydali çalismalarda yogunlastirilmasi, yaratilis gayesinin daima hatirda tutulmasi, hayatin ve ölümün manasinin devamli olarak düsünülmesi, bütün vakit ve enerjinin sürekli ve baska seylere yer birakmayan yogunluktaki faaliyetlere yönlendirilmesi, güzel hobi ve aliskanliklarin kazandirilmasi faydalidir.
E) Iyi Huylu, Güzel Ahlakli, Uyumlu Arkadas Seçmek:
Terbiyecilerin, egitimcilerin önemle üzerinde duracaklari bir husus da, ergenlik çagina girmis bir çocuga iyi ahlakli, uyumlu arkadaslar arayip bulmak, seçip begenmektir. Çocuk unuttugu zaman ona hatirlatirlar, saptigi zaman ona dogru yolu gösterirler; düzenli olmaya çalistiginda ona yardimci olurlar; basina bir dert, bir ***inti geldiginde onu teselli edip iradesini güçlendirmeye çalisirlar.
Denilebilir ki, sözünü ettigin vasifta arkadas çok azdir, özellikle günümüzde bunlar parmakla gösterilecek kadar mahduddur. Öyle ama, hemen her mahallede ve yerde bu azlari bulmak mümkündür, hepsi de simalarindan taninirlar, alinlarinda secde eseri bulunuyordur; yüksek ahlaklariyla diger çocuklardan ayrilmakta ve ayird edilmekteler. O halde bir gencin bu gibi arkadas ve dostlari bulup onlarla arkadaslik kurmasi ne güzel olur! Böylece hayatin fitne ve fesadina karsi ona yardimda bulunurlar, sir vermeye layik güvenilir bir topluluk olustururlar.
Hiç süphe yok ki, kisi yakin dostunun dini üzeredir; yakin arkadas, kendi ölçüsündeki arkadasina çogu seylerde uyar. Kuslar ancak kendi seklindeki kuslarin kafilesinde yer alir. Resulüllah (a.s.) Efendimiz ne dogru buyurmustur:
"Kisi yakin dostunun dini üzeredir. O halde sizden her biriniz kimi yakin dost ediniyorsa ona dikkatle baksin." (Tirmizi)
Bilinen bir gerçektir ki, ahlaksiz, günahkar, asi ve müfsid kimseyle arkadaslik eden kimseyi onlar eninde sonunda sapikliga çekip ***ürürler, onu ancak derin çukurlara, batakliklara iterler, onunla ancak kisisel çikarlarindan dolayi dostluk kurarlar, arkadaslik ederler, ancak dünyevi yararlardan dolayi ona yaklasirlar.
O halde gençlerimiz, böylesine adi ve kötü arkadas ve dostlardan sakinsinlar, serli kisileri arkadas edinmesinler. Salih bir dost, mümin bir cemaat bulmak ne saadet! Böylesine bir arkadaslik ve dostluk her iki alemde mutluluga ve ahirette kurtulmaya vesiledir. ALLAH (c.c.) kendi muhkem kitabinda ne kadar dogru buyurmustur:
"O gün yakin dostlar birbirine düsmandir. Ancak takva üzere olanlar ( 'tan korkup kötü kisilerden sakinan, iyileri dost edinenler) müstesna." (Kur'an-i Kerim, Zuhruf: 67.)
F- Ilmi ve Ameli Yönden Korunma Çareleri:
1- Sehvet hislerini kamçilayici basi bozuk eserler degil, ciddi ve faydali eserler okunmalidir. Insan hangi konuda eser okursa, düsünce ve duygulari az-çok onun te'sirinde kalir. Mesela; kahramanlik eserleri okuyan, bunlara biraz devam ederse, kahramanlik hisleriyle yogrulur. Ahlaki eserler okuyan, ahlak kaidelerine uyma arzusu gösterir. Ask romanlari okuyan, a*** olma hissini duyar.
2- Dar pantolon veya dar sort giymemelidir. Cinsel organlarini ***istiracak kadar dar olan elbiseler, sehvet hislerini dürter. Bu da genci masturbasyona davet eder. Zaten dar elbiseler insani hiç rahat birakmaz, ***inti verir. Sagligini düsünenler, daracik elbiselere özenmemelidir.
3-Ka*** tüyleri iki-üç haftada veya ayda bir kere olsun temizlenmelidir. Bunlarin uzamasi neticesinde kasintilar meydana gelir.
4- Yatarken, bacaklar mümkün oldugu kadar açik tutulmalidir. Zira cinsel organi ***istirilmazsa, sehvet hissi daha kolay kontrole alinabilir.
5- Yatarken, ihtiyaç duyulunca hemen gidip su dökmelidir. Idrar ***intisi oldugu zaman, bunun yani sira sehvet hisleri de kabarir. Bu durumda gencin mastürbasyon arzusu uyanabilir. O halde hemen kalkip su dökmek, yerinde bir tedbirdir.
6 Sehvet hissi kabarip mastürbasyon akla geldigi zaman, bu arzunun yatistirilmasi için iyi bir çare de, cinsel organ bölgesinin soguk suyla iyice yikanmasidir.
Yikanmak için banyoluga giren gençler, çok defa burada -sartlar müsait oldugundan- mastürbasyon tehlikesiyle karsilasirlar. Burada bundan korunmak için en güzel çare, hemen ilk anda belden asagisini soguk suyla yikamak, hatta mümkünse bütün vücuduna soguk su dökünmektir. Bundan sonra banyo muamelesine geçilmelidir. Önceden asla tenasül organi ellenmemelidir. Nefsine hakim olanlar için bunlar mes'ele degilse de, hislerine maglup olanlarin bu hususlara dikkat etmesi gerekmektedir.
Bazen sehvet hislerini tahrik edici, herhangi bir durum karsisinda fazla duygulanan gençleri, az sonra ka*** bölgelerinde -kanin fazla toplanmasindan olacak ki- bir agri baslar. Bazen bu agri artarak yürümeyi dahi güçlestirebilir. Böyle bir durumda bosalma olursa bu agri geçer, fakat bu da gerekmez. Ka*** bölgeleri soguk suyla iyice yikanirsa veya banyo yapilirsa, birkaç saat içinde bu durum kendiliginden geçer.
7- Bir isle mesgul olmali, basibos ve avare kalmamalidir. Masturbasyona en çok müptela olanlar, umumiyetle basibos kalanlar, mesguliyeti az olanlardir.
8- Sportif faaliyetlerde bulunmalidir. Her genç, bünyesine uygun en az bir sporu mutlaka yapmalidir. Maçlari izlemek spor yapmak degildir.
9- Bekarlik sirasinda findik, fistik, çikolata, muz vs. gibi sehvet arttirici gidalara düskünlük gösterilmemesi iyi olur.
10- Sehvet verici sohbetlerden uzak kalmalidir. Aksilik ya... gençlerin ekseriyeti sehvet edebiyatini merak eder. Böyle olunca da edep yerleri onlari rahat birakmaz! Her seye ragmen, sehvet azdiran bahislerden uzak kalmak gerek.
11-Masturbasyona baska türlü son veremeyen bekarlar, yaslari ve halleri müsaitse evlenmelidirler. Fakat... evlendikten sonra da bu illeti mutlaka birakmalidir. Evlilik esastir ama, icaplarini yerine getirmek de sarttir
G) Ailevi Yönden
1- Bekarlik hayatinda masturbasyona devam etmis kimseler, evlilik hayatlarinda cinsel münasebetlere gereken önemi vermeli, mastürbasyonu kesinlikle terk etmelidir. Bazi kimselerin evlilik hayatlarinda dahi mastürbasyon ile mesgul olarak, eslerinin cinsel ihtiyaçlarina ehemmiyet vermedikleri bilinen bir gerçektir. Kadin olsun erkek olsun, artik evlendikten sonra da bu illetin devam ettirilmesi, tamamen anormal ve aile saadeti için tehlikelidir.
2- Mastürbasyon devresinden sonra evlenmis kimseler, kavustuklari gül bahçeleri dururken, gübrelikte nefes harcamanin budalalik oldugunu iyice idrak etmelidirler.
3- Bulug çagindaki çocuklara, koruyucu ögütler verilmelidir. Masturbasyona yakalanma devresi, ekseriya bulug çaginda basladigindan, bu çagda onlara faydali ögütler vermek, onlari cinsel konularda hepten cahil birakmamak lazimdir. Ne var ki, bu konular çok naziktir. Bu mevzularda ögretilen bilgiler, çocuklarin cinsel istahlarini kamçilayici mahiyette degil, onlari her türlü kötü ve zararli cinsel faaliyetlerden uzaklastirici ciddiyette olmalidir. (Bunun da temeli, Islam terbiyesine dayanir.)
4- Çocuklari basibos salivermemeli, bulustuklari arkadaslarina dikkat etmelidir. Zira mastürbasyon ve diger kötü aliskanliklar, ekseriyetle çevredeki yaramaz çocuklar tarafindan digerlerine bulastirilmaktadir.
5- Hastane ve hapishane gibi kapali yerlerde mecburen gün dolduranlar, mastürbasyonun, dertlerine dert katmaktan baska bir faydasi olmadigini idrak etmelidirler. Mastürbasyonun, insan üzerinde bir üzüntü ve can ***intisi biraktigi bilinmektedir. O halde aslen biraz üzgün olanlarin, üzüntü ve ezginliklerini, mastürbasyon ile daha da artirmaktan sakinmalari gerekmektedir.
6- Gerçeklere bagli kalarak, çocuklara, gençlere mastürbasyonun zararlari ve korunma çareleri ögretilmelidir. Gençleri fazla korkutmamak ve ümitsizlige düsürmemek sartiyla, ilmi ve terbiyevi mahiyette, mastürbasyon hakkinda mühim gerçeklerin ögretilmesi gerekmektedir. Bu mühim vazife de daha ziyade hekimlere ve egitimcilere düsmektedir.
H) Dînî-manevi Çareler:
1- Zaruret olmadikça mastürbasyon yapmanin, günah ve ilahi cezaya müstahak oldugu idrak edilmelidir.
2- Körü körüne mastürbasyon yapip günaha girerek manevi degerini asagi düsürmektense, biraz sabredip nefsin bu arzusunu yenmekle manevi cepheyi saglamlastirmak, insan için bir üstünlüktür.
3- Oruç tutmanin sehvet hislerini yatistirmak için önemli te'siri oldugundan, bazen oruç tutarak mastürbasyondan korunmak mümkündür. Böylece hem oruç sevabi, hem de mastürbasyondan uzaklasma sevabi kazanilmis olur.
4- Mastürbasyon edepsizliginde bulunurken, bu halin ve melekler tarafindan görüldügünü unutmamali; mecbur kalmadikça, bu vaziyette onlara görünmekten utanç duymalidir!..
Mastürbasyonu önlemenin -evlilik münasebetleri haricinde-kat'i bir çaresi mevcut degildir. Ancak bu mes'elede, gerçeklere vakif olmak ve korunma çarelerine riayet etmek, gençlerin bu yoldaki arzularini frenleyebilir. Bunun için en basta, nefse ve cinsi hislere hakimiyet sarttir.
Sonuç olarak: Mastürbasyon, devam edildikçe insani kendine çeken, birakildikça belasi eksilen zararli bir illettir. Hiç masturbasyona bulasmamak, yegane ve ideal tavsiyedir. Zaruret halinde istemeyerek yapilan mastürbasyonlar da, birkaç hafta arasinda olusan ihtilam (rüyada bosalma) lari önleyecek dereceye varmamalidir. Zira bekarliktaki cinsi ihtiyacin normal ve sihhatli giderme yolu, arasira vuku bulan tabii ihtilamlardir.
I) Tibbi Ögütleri, Koruyucu Hekimligi Alip Ögrenmek
Tabiblerin israrla üzerinde durdugu hususlardan biri de, iç dürtünün te'sirini hafifletmek, sehvetin serkesligini frenlemek için su tavsiyelere uyulmasidir:
1- Yaz mevsiminde soguk su ile banyo yapmayi artirmak. Diger mevsimlerde tenasül aletinin üzerine *** *** soguk su dökmek.
2- Sportif hareketleri çogaltmak, beden egitimine önem verip üzerinde israrla durmak.
3- Sehveti tahrik edici mahiyette olan baharat ve benzeri seylerden kaçinmak.
4- Sinirleri uyaran çay, kahve benzeri mesrubati terketmek, ya da azaltmak.
5- Et ve yumurta yemegi azaltmak.
6- Sirt üstü, yüzü koyun uyumamak, sünnet sayilan sag yan üzeri kibleye yönelik olarak uyumak.
I) Son Olarak Da Sani Yüce ALLAH (c.c.) Korkusu Suurunu Uyandirmak
Herkesçe kabul edilen bir gerçek var ki, genç kisi vicdaninin derinliginde, 'in her an kendisini denetleyip gördügünü, gizli açik her halini bildigini, hain gözleri ve kalblerin gizli tuttuklarini da bildigini düsünür ve bunun suurunu tasirsa, çok sürmez kendi kendini denetlemeye baslar; bir isi, bir hizmeti noksan mi yapti, asiri mi giti? Sapitti mi, kaydi mi?Üzerinde O yüce kudretin kendisini denetledigine inanir, kusur ve günah islediyse veya asiri gittiyse 'in bu yüzden kendisini hesaba çekecegi, sapittiginda veya kayip yanlis bir is yaptiginda kendisini cezalandiracagi inanci hakim olursa, süphe yok ki, bu genç kendini helak edici yollardan ve fiillerden çirkin islerden alikor; her türlü kötülükten ve terbiyesizlikten sakinir.
Bilindigi gibi, ilim ve zikir meclislerine hazir olmak, farz ve nafile namazlara devam etmek; geceleri insanlar uyurken kalkip teheccüd namazi kilmak; sünnet ve mendup oruçlara devam göstermek; Ashab-i Kiram ile Selef-i Salihin'in hal tercümelerini, hizmetlerini, ahlak ve faziletlerini dinlemek; ahlakli faziletli kisileri arkadas edinmek; mü'min bir cemaatle irtibat halinde olmak; ölümü ve ötesini hatirlamak, bütün bunlar mü'minde ALLAH (c.c.) korkusunu, O'na karsi saygi ve sevgi duygusunu kuvvetlendirir. 'in yegane denetleyici oldugunu idrak ettirir ve böylece 'in azameti karsisinda suurlanmasini saglar.
O halde mü'min gence layik olan sudur ki: Ruhunda 'in denetlemede bulundugu inancini kuvvetlendirip sözü edilen yolda yürümek, ALAH (c.c.) korkusunu O'na olan sevgi ve saygi havasi içinde kalbin derinligine indirmektir. Ta ki, bir sürü oyalayici, aldatici seyler onu kendi yörüngesinden koparip baska bir yörüngeye sokmasin. Dünya hayatinin zineti onu fitnelere düsürmesin, sakincali ve haram olan nesnelere dalmasin. Böylece 'in su buyrugunu iki gözünün üstüne koyarak yolunu aydinlatsin:
"Artik kim dünya hayatini seçerek tercih etmisse, elbette Cehennem onun varacagi yerdir. Kim de Rabbinin (yüce) makamindan korkmus da nefsini havai seylerden alikoymussa, süphesiz ki Cennet onun varacagi yerdir." (Kur'an-i Kerim, Naziât: 37-40.)
El ile bosalma aslinda bekarlik döneminde bile zarurî görülemeyecek bir islemdir. Çünkü Yüce ALLAH (c.c) , insanda atilmayan veya atilamayan fazla birikimleri giderecek bir düzen yaratmistir. Gerektiginde, bu düzen (rüyalanmak) devreye girmekte, insani rahatlatmakta ve zarar görmekten kurtarmaktadir. Diger mesru yol ise evliliktir
Mastürbasyon Haram midir?
1- Kocasinin karisi eliyle veya kadinin kocasinin yardimiyla bosalmasi helaldir.(Ihya Terc. Ali Aslan, 3/420. Ibn-i Abidin, 4/27.)
2- Kadin veya erkek kisinin kendi eliyle bosalmasi ise müctehidlerimizin degerlendirmelerine göre söyle açiklanabilir.
a- Mutlak haramdir,
b- Mubahdir,
c- Vacibtir.
Mutlak Haramdir Diyenler: Safiî mezhebi müctehitleri mastürbasyonun mutlak haram oldugu görüsündedirler.
Mubahtir Diyenler; Kisinin esi yoksa, evlenmeye de maddî gücü müsaid degilse zinaya düsmemek veya vücudundaki -rüyalanma yoluyla da atilamayan- zararli birikimi gidermek için mastürbasyon yapmasi mubahtir.
Hanefî ve Hanbelî mezhebi müctehitleri bu görüstedir.
Vacibtir Diyenler: Eger mastürbasyon yapmaksizin zinadan korunulamayacagina kanaat hasil olursa, bu durumda yapilmasi vacib olur. Çünkü iki serden daha az zararli olanin tercihi Islamî bir kuraldir.
Bu durumda böyle yapan bir denklem kurmus sayilir; kendisine ne sevap, ne de günah vardir; ne mükafat görür, ne de azaba ugratilir.
Esasen mastürbasyon, büyük günahlardan sayilmaz. Bir mukayese yapacak olursak mesela; yabanci kadinlarin bakilmasi haram olan yerlerine bakmak mastürbasyondan daha günah, yabanci kadinla kucaklasip öpüsmek ona bakmaktan daha çok günah, zina etmek ise onlardan çok büyük günahtir... Su var ki, mastürbasyon küçük günahlardan sayilsa bile, özürsüz olarak *** *** tekrarlanip devam ettigi takdirde -zararlari büyüdügü gibi günahlari da büyüyerek gitgide büyük günahlara dahil olabilir. Zira küçük günahlar da israrla tekrarlanirsa, büyük günaha dönüsür. Yeri gelmisken, günde bes vakit namaz kilmanin, küçük günahlarin affina sebep oldugunu da hatirlatalim...
Oruçlu iken, oruçlu oldugunu bile bile mastürbasyon yapan kimse, inzal olup meni gelirse orucu bozulur; sadece gününe gün kazasi gerekir. Bu durumda kefaret gerekmeyecegi gibi, mastürbasyon halinde inzal vaki olmamis yani sehvetle meni akmamissa -"mezi"denilen ince sizinti gelse bile- bununla oruç bozulmaz, gusül de gerekmez. Bunu aliskanlik haline getirmemisse fetva böyle ise de takva açisindan bunlari yapmamak daha uygundur.
Kadinlarin masturbasyonunun hükmü erkeklerin masturbasyonunun hükmü gibidir.
Yapilan açiklamalardan anlasilacagi üzere mastürbasyon mutlak haram olarak görülemeyecegi gibi, sartsiz helal olarak da görülemez.
Mastürbasyon Sebepleri ve Zararlari:
Erkeklerin hemen hemen hepsine yakin bir kismi, kadinlarin da yarisi kadari gençlik devrelerinde az çok bu ise basvururlar. Bu da en çok 14-20 yaslari arasinda cereyan eder. Bir kismi sadece cinsi baskinin hafifletilmesi için arasira seyrek olarak yapar. Bazisi da bir zevk vasitasi yaparak aliskanlik halinde, her firsatta sık sık mastürbasyonu tekrarlar
Mastürbasyon Sebeplerini Söyle Özetleyebiliriz
1- Normal cinsi münasebetten uzak kalmak,
2- Mastürbasyonu alisilmis bir zevk vasitasi haline getirmek ,
3- Cinsi münasebetten çesitli sebeplerden dolayi nefret etmek,
4- Cinsi münasebetten yeteri kadar zevk alamamak, (evliler için),
5- Cinsi istegin fazla artmasi,
6- Mastürbasyonu tesvik eden, sahislarin tesirinde kalmak,
7- Açik-saçik manzaralar, sehveti tahrik edici söz ve yazilar,
8- Cinsel organlarinda temizlik noksanligiyla meydana gelen kasinmalar,
9- Cinsi arzularin çocuklarda erken uyanmasi,
10- Bazi çocuklarin küçük yasta merak ve görmesiyle cinsel organiyla oynamayi aliskanlik yapmalari... vs.
Zararli Yönüne Gelince
Seksolog ve hekimlerin bu konudaki görüsleri çesitlidir. Bu görüsleri üç maddede toplayabiliriz:
1- Mastürbasyonun zararsiz oldugunu savunanlar,
2- Zararli oldugunu söyleyenler,
3- Çok zararli oldugunu iddia edenler,
Bunlarin içinde, çogunlugun kabul ettigi ve hakikate en uygun olani ikinci görüstür. Süphesiz ki, fazla mastürbasyonun ruhi, bedeni, cinsi, manevi...birçok zararlari mevcuttur. Fakat, mastürbasyonun tamamen zararsiz oldugunu ileri sürmek gerçege pek uzak oldugu gibi, onu son derece tehlikeli göstererek, gençleri korku ve karamsarliga düsürmek de yersizdir. Mütehassislarin bazilari, bir-iki haftada bir yapilan mastürbasyonun vücuda pek zararli olmadigi görüsündedir. Su kadar ki, bu durumdaki mastürbasyonun da uzun zaman devam etmesinin, zararli olacagini bilmelidir. Hemen hemen bütün fikirler, asiri mastürbasyonun gençleri tahrip edici bir illet oldugu noktasinda toplanmaktadir.
Gerçekten gençlerin büyük derdi olan mastürbasyon, genis açidan ele alindigi zaman, bunun birçok yönleriyle zararli bir illet oldugu görülür.
Acaba Mastürbasyon Kaç Günde Bir Yapilirsa Zararlidir?
Buna verilecek cevap sudur: "...Bu, her insana göre degisir. Nasil ki normal cinsi münasebetlerin sayisi da her insan için degi***tir. Bir kaide tespit etmek lazim gelirse söyle söyleyebiliriz: Kendinizi çok bunalmis hissetmedikçe mastürbasyon yapmayiniz. Sirf mastürbasyonun zevkini tatmak için, kendi kendinizi suni olarak tahrik eder ve iradenizi tam bir gevseklige ugrattiktan sonra masturbasyon yapmaya kalkisirsaniz, iste o zaman ifrat yolunu tutmussunuz demektir"
Mastürbasyon ne kadar çok veya az yapilirsa, zarar nispeti de ona göre çok veya az olur. Yani "çogu çok zarar, azi az zarar" demek uygun olur.
Halbuki ihtilam (uyku ve rüyada meni bosanmasi), dolan kabin tasmasi gibi fazla olan meninin kendiliginden bosalmasidir. Cinsel temastan uzak olanlar için, bu bir ihtiyaçtir ve bir mahzuru da yoktur. Mastürbasyon ise, zoraki bir bosalma oldugundan, ihtilamdan çok farkli ve zararli bir özelligi vardir.
Ilk gençlik devrelerinde ara-sira yapilan mastürbasyonlar, p***olojik yönüyle normal sayilabilir. Fakat olgunluk çaginda, aliskanlik halinde *** *** buna basvurmak, bir nev'i cinsi sapiklik konusuna girer.
Mastürbasyondan korunma çareleri de vardir. Bundan korunmanin en iyi çaresi, sehvet hislerini kontrol altina almaktir. Bunun için de ilmi, ameli, ailevi, manevi.. cihetten çesitli önleme imkanlari bulunabilir. Bununla beraber bu aliskanligin tamamen, birden birakilmasi pek kolay degildir, lakin, yavas yavas vazgeçilmesi daha kolay ve mümkündür. Sunu da önemle belirtelim ki, mastürbasyon ne kadar çok yapilirsa, bu arzu inadina körüklenir. Mastürbasyonun çok kötü bir özelligi de budur.
Yaygin oldugu yerler ise: Yatili okullar, kislalar, hastaneler, hapishaneler, is kamplari, gemi tayfalarinda... bekar kalmis, bosanmis vb. kimseler arasindadir. Bu tatmin sekli, genellikle gençler arasinda yaygin olmakla beraber, gençlik çagini arkada birakmis birçok kimseler de bu illete bagimlidir. Bir de, gençlerden yalniz ve avare kimseler için, bu illet pusuda hazirdir! Kadin-erkek kari***liginin mevcut oldugu, çesitli genç kitleler arasinda ve daha ziyade sicak mevsimlerde mastürbasyon nisbeti daha çok yaygindir.
Bir hadiste: "Elini nikahlayan mel'undur" buyurulmustur. Saîd b. Cübeyr'in rivayet ettigi bir hadiste: "Zekerleriyle oynayan bir ümmete azab etmistir", Ata'nin bir rivayetinde: "Elleri hamile olarak hasredilecek bir kavim duydum" bunlarin elleriyle mastürbasyon yapanlar oldugunu saniyorum" demistir.
Ayrica ALLAH (c.c.), evlenme imkani bulamayanlarin, imkan buluncaya kadar iffetlerini korumalarini emretmis böyle bir yöntem uygulasinlar dememistir. Rasulüllah Ef'endimiz de: "Gençler! Imkan bulanlariniz evlensin, çünkü bu, gözü ve iffeti daha iyi korur. Bunu yapamayan oruç tutsun, çünkü orucun bunu saglayacak bir kamçisi vardir" buyurmus ve bekarlara çare olarak orucu göstermistir. Eger mastürbasyon mubah olsaydi, çare olarak o gösterilirdi. Çünkü o daha kolay bir yoldur, denmistir.
Ancak bu konudaki hadislerin bir kisminin zayif olusu sebebiyle, çogunlugun haram görmesine karsilik, mastürbasyonu mahzursuz gören alimler de vardir.
Mesela Ahmed b. Hanbel bunu, tipki kan aldirmaya benzetmis ve ihtiyaç duyuldugunda, vücuttaki fazlaliklari disari atmaktan ibaret oldugu için caiz oldugunu söylemistir.
Hanefîlerce genel olarak haram görülmüs, ancak; kisi bekarsa, ya da hanimdan uzakta ise ve de sehvet kafasini asiri mesgul ediyorsa, ya da zinaya düsme endisesi varsa ve bunu kendisini teskin için yaparsa bunda günah olmayacagi umulur. Ama zevlenmek ve sehvetlenmek için yaparsa günahkardir, denmistir.
Imam-i Safiî önceki görüsünde caiz oldugunu söylerken, sonraki görüsünde haram oldugu kanaatina varmistir.
Mesele Resulüllah'in amcaoglu Ibn Abbas'a soruldugunda:
Zina yapmaktansa bu iyidir" cevabini vermistir. Bütün bunlara göre; mastürbasyon genellikle hos görülmemis, fitrata (normal yaratilisin geregine) zit bir eylem kabul edilmis, cinsel sapma halini almasi, p***olojik hastalik olusturmasi gibi olumsuz yönleri hesaba katilarak, haram, ya da mekruhtur denmistir. Ancak daha büyük zaarlara düsme endisesi oldugu yerde; "iki zarardan baska alternatif yoksa, küçük olan zarar tercih edilir", "zaruretler haram seyleri mubah kilar" kurallarinca yapilmasi caiz görülmüs, hatta zina endisesi kesin ise, vacip bile olur denmistir. Aliskanlik olusturmasi ve zevk için yapilmasi ise ittifakla haramdir. Haniminin eli vs. azalari ile yapilmasi ise her halukarda caizdir, helaldir. (Dr. Faruk Beser: Hanimlara Özel Fetvalar, Cilt 1, Seha Nesriyat)
Umursama Dünya gelse üstüne içinde büyüyen bir ahin olsun elbet birgün devran döner tersine tahammül en büyük silahin olsun:
Bu kötü adet, daha çok ergenlik çagina yeni girenlerle gençler arasinda oldukça yaygindir. Bas sebebi ise, kadinlarin yari çiplak kiritarak, süs yerlerini teshir ederek, erkeklerin istihasini çekecek kiyafet ve davranislar göstererek sokaklarda dolasmalaridir.
Kadinlarin bu tahrik edici halleri hemen birçok eglence ve mesire yerlerinde göze çarpmaktadir. Ayni sekilde kadinlari tahrik eden unsurlar da toplumda çokça yaygindir.
Sözünü ettigimiz tahrik sebebi umumi yerlerde cereyan edenidir. Bir de temsillerde, filmlerde gösterilenler var ki, bunlar daha tehlikeli ve daha acidir.
Bir de gençlerin devamli okuduklari fotoromanlar, cinsel kissalar vardir ki, bunlar gençlerin nefsi ve akli, ayni zamanda ahlaki üzerinde, fiziksel ve ruhsal yapilarinda kötü te'sirler meydana getirmektedir.
Iste bu kabil seyler, kiz olsun, erkek olsun gençleri yavas yavas zinaya, hayasizliga, bozguna ve rezil bir hayata itmege yetiyor. Baska bir sey düsünmeye gerek birakmiyor.
Ergenlik çagindaki bir genç, kendisini kötü yollardan alikoyacak ilahi kontrol inanci tasimiyorsa, isledigi günahlarda 'tan korkmuyorsa, ileride bir hesap verecegini düsünmüyorsa, çok sürmez su iki durum arasinda kalir ki bunun bir üçüncüsü yoktur.
a)Ya cinsel duygu ve istegini haram yollardan karsilar bununla kendini tatmin etmeye çalisir.
b)Ya da sehvetinin hiddetini hafifletmek için mastürbasyon yapar.
Asiri mastürbasyonun temel sebebi, hormon bozuklugu da olabilir. Tedavi için ilgili hekime müracaat etmelidir.
ASIRI MASTÜRBASYONUN ZARARLARI
1) P***olojik Yönden
1- Asiri mastürbasyon düskünlerinde üzüntü, dalginlik ve asagilik duygusu meydana gelir. Her mastürbasyondan sonra umumiyetle bir pismanlik ve ruh ***intisi kendini gösterir. Yapilan bu isin de olgunluktan uzak bir durum arz ettigi hatira geldikçe bu isi yapanlar, bir asagilik ve suçluluk duygusuna kapilarak, moral kirikligina ugrarlar.
2- Mastürbasyon aliskanligi, bir kisim sinir bozukluklarina yol açar. Fazla sinirlenmeler, el ve kol titremesi, bas dönmesi, uykusuzluk, kalça ve bacaklarda dermansizlik, yorgunluk hasil olur.
3- Mastürbasyon aliskanligi, insani ask ve sevgiden mahrum eder. Sevgi, insan için bir ihtiyaç oldugu gibi, esler arasindaki cinsi münasebetlerin basarili ve neseli olmasi da, her ikisinde müsterek sevgi ve anlasmanin varligina baglidir. Evlilikteki saadet temelleri, sevgi baglari üzerinde kurulur. Evlenen çiftlerin, sadece bedenlerinin birlesmesi evlilik saadetini meydana getiremez; bedenle birlikte her iki ruhun ask ve sevgiyle birlesip kaynasmalari lazimdir. Masturbasyona çok düskün olanlar ise, ruhun derinliklerinden fiskiran bu sevgi pinarindan, gereken hisseyi alamazlar. Mastürbasyon, sevgi cevherini köreltmektedir.
4- Fazla mastürbasyon, hafiza zayifligi, dikkatsizlik ve unutkanlik yapar. Buna düskün kimselerin, bir seyi ezberlemeleri güçlesir. Ezberlediklerim de çabuk unuturlar. Bir konuyu okurken, bütün dikkatlerini toplayamazlar. Dikkat daginikligi meydana gelir. Okuduklarini da kolay anlayamazlar. Bunun için, fazla masturbasyona düskün olan talebeler derslerinde zorluk çekerler. Henüz buluga ermemis çocuklarda, mastürbasyon ile meni gelmediginden, diger zararlara pek hedef olmazlarsa da, asiri mastürbasyon bu çocuklarda, beyin ve sinir sarsintisi yapar, zihni gelismeye mani olur.
5- Mastürbasyonla mesgul olanlarin, sehvet hayalleri ve sehevi düsünceleri artar. Masturbasyoncu genç, gece yatagina girdigi zaman, körü körüne bir sürü sehvet hayalleriyle zihnini mesgul eder. Akli fikri bu duygularla mesguldür. Bu suretle hem masturbasyona daha fazla müptela olur, hem de iyi seyler düsünmeye firsat bulamaz.
Umursama Dünya gelse üstüne içinde büyüyen bir ahin olsun elbet birgün devran döner tersine tahammül en büyük silahin olsun:
Bir diger zarari da, çiftlerin birbirinden nefret etmesi, cinsel duygu duymamasidir. Çünkü masturbasyoncu kisi, baska bir yoldan sehvetini tatmin ederek doygun kalmaktadir. Bunun manasi, eslerin birbirinden bekledigini bulamamasi ve ümitlerinin kirilmasidir. Sonunda esler birbirinden uzaklasir ve baska tatmin yollari ararlar. Gayri mesru yollara giderler.
Uzman ilim adamlarinin mastürbasyon konusunda arastirma neticesi ortaya koyduklari gerçek sudur: Asiri masturbasyona devam edenler, çok tehlikeli akla yönelik hastaliklara maruz kalir. Bunlari söyle siraliyabiliriz:
Zühul ve nisyan (unutma, geçistirme), irade zayifligi, hafizada gerileme, yalnizliga heves, çabuk unutma, korku ve gevseme, üzüntü ve ***inti, birtakim suçlari islemeyi tasarlama, intihar.
Buna benzer birtakim düsünceyi alt-üst eden, iradeyi iyice zayiflatip saskinlastiran, kisiligin zedelenmesi gibi arazlar, illetler.
Islam hukukunun asiri mastürbasyonun doguracagi kötülükleri nazara alarak koydugu hükümlere gelince, asagidaki deliller bunu yansitmaktadir:
ALLAH (c.c.) buyuruyor:
"Onlar ki namus ve iffetlerini (haramdan ve süpheden) korurlar. Ancak eslerine ve sahip olduklari cariyelerine karsi (cinsel arzu duyarlar da) bu yüzden kinanmazlar. Artik kimler bu mesru siniri geçerse, iste onlar haddi asanlardir." (Kur'an-i Kerim, Mü'minun: 6-7)
Bu ayetin genel mana ve hükmüne giren sudur: "Artik kim bu mesru siniri asar veya geçerse, iste onlar haddi asanlardir."
O halde evlilik yolundan baska bir yolda sehveti bosaltmak, zina, livata, el ile mastürbasyon gibi, ölçüsüzlük ve asirilik haddi asmak demektir.
MASTÜRBASYONDAN KURTULMA CARELERI
A) Ergenlik Çagina Girince Evlenmek
Rüsvay edici bu adetten kurtulmanin en kestirme yolu budur. Ayni zamanda bu en tabii bir yol ve çaredir.
B) Nafile Oruç Tutmak
Ortada ergenlik çagina girince evlenmeye engel birtakim sebepler sözkonusu oldugunda, Islam, evlenme imkani bulamayanlara nafile oruç tutmalarini tavsiye eder. Çünkü oruç, sehvetin galeyanini durdurur, istegi azaltir, cinsel duygunun hiddetini kirar; ayni zamanda kendinin ilahi murakabe (kontrol) altinda bulundugunu hem ilham, hem takviye eder. 'tan saygi ile korkmayi hatirlatir. Böylesine güzel irsad Resülüllah (a.s.) Efendimizin hadislerinde yer almistir:
"Ey gençler toplulugu! Sizden kim evlenmeye güç getirip imkan bulabiliyorsa evlensin; çünkü evlenmek gözü haramdan sakinmaya, yummaya daha uygun, namus ve iffeti korumaya daha elverislidir. Kim de evlenmeye güç getiremiyor, imkan bulamiyorsa, kendisine oruç tutmak gerekir; çünkü oruç, sehveti kesicidir."
C) Cinsel Duyguyu Tahrik Eden Yayinlardan ve Sokaklardan Kaçinmak, Uzaklasmak
Içinde yasadigimiz toplum ve çagda bir sürü bozuk, kirli ve gayr-i ahlaki basin ve yayinlarla gençligin ruhu dejenere edilmektedir. Hiç süphe yok ki, genç kimse, bu fitne saçan rezilliklerin pesine takilinca, derin bir batakliga saplanip kendini,kaybetmekte, yolunu sasirmaktadir. Ahlaki degismekte, dogru yolundan sapmakta, acemi ya da yabani hayvan gibi ne yaptigini, nereye daldigini bilmez hale gelmektedir.
Artik bu durumda terbiyecilere, egitimcilere düsen görev, ögüt ve ***i bir is ve çalisma devresine girmek, uyari ve sakindirici yollara basvurmaktir. Bu yalniz terbiyecilere vacib degil, ayni zamanda terbiye etme hakkini yüklenen, bu sorumlulugu duyan herkese vacibtir. *** *** gençlerin kulagina: "Yariçiplak kadinlara, kiritarak gezen kadinlara, etini teshir' edenlere bakmak; fotoromanlar okumak, sehveti tahrik edip iç duygulari harekete geçiren cinsel konulu kitaplari okumak, yine insani sehvet alemine ***üren, duygulari bu dogrultuya çekip kamçilayan çalgilari, nagmeleri dinlemek, kafayi ciddi konulardan alip havai seyler pesine takmayi sonuçlandirir, diye fisildamalari gerekmektedir.
Çünkü bu tür yayinlar ahlaki bozmakta, anlayisi zayiflatmakta, hafizayi kisirlastirmakta, cinsel duygulari harekete geçirmekte ve kisiligi kaybettirmektedir.
D) Bos Vakitleri Yararli Seylerle Doldurup Degerlendirmek
Terbiyeciler ve egitimciler, çocuk bos kalip bir isle mesgul olmadigi zaman kötü-yikici düsüncelere, gerçekle smesi zor hayallere dalar; cinsel konular üzerinde kafa yorup düsler kurar. Bu durumda eger ergenlik çagina girmisse, ister istemez sehveti harekete geçer. Iste bu sirada baska tatmin olacak bir sey bulamayinca, masturbasyona tevessül edecek, bu kötü adeti devam ettirmeye yönelecektir. Çünkü ancak böylece sehvetin azginligini teskin edebilir.
O halde bu gibi hayal ve düsüncelere dalmasini önlemek için ne yapmak, nasil bir çare bulmak lazimdir?
Çare Su Olabilir
Önce ergen olan çocuga vaktini nasil degerlendirebilecegini ögretmemiz, bos vakitlerini ne ile doldurup yararli duruma getirmesi gerektigini anlatmamiz gerekmektedir.
Vakti degerlendiren, bos zamanlari yararli seylerle dolduran kitap, dergi, brosür ve benzeri birçok yayinlar vardir. Ayrica bedeni güçlendiren, adaleleri kuvvetlendiren, insana saglik kazandiran birtakim ölçülü spor hareketleri yapmalarini, ancak güvenilir, terbiyeli arkadaslarla bu isi sürdürmeleri telkin edilir. Çok yararli kitaplari okumaya alismalari ise bilgi ve kültürlerini artirip genisletir. Bununla birlikte bazi el isleri, el sanatlarini ögrenmeleri, ahlaki güzellestiren dini ders ve sohbetlere katilmalarini saglamayi da ihmal etmemek gerekir.
Bunlardan baska düsünceleri berraklastirip gidalandiracak, ruhu arindiracak, bedeni kuvvetlendirecek, ahlaki yüceltecek seylerle çocuklarin bos vakitlerini degerlendirmeye özen gösterilmelidir. Bunun için zihnin daima yüksek meselelerle mesgul edilmesi, aklin, kalbin ve duygularin olumlu ve faydali çalismalarda yogunlastirilmasi, yaratilis gayesinin daima hatirda tutulmasi, hayatin ve ölümün manasinin devamli olarak düsünülmesi, bütün vakit ve enerjinin sürekli ve baska seylere yer birakmayan yogunluktaki faaliyetlere yönlendirilmesi, güzel hobi ve aliskanliklarin kazandirilmasi faydalidir.
E) Iyi Huylu, Güzel Ahlakli, Uyumlu Arkadas Seçmek:
Terbiyecilerin, egitimcilerin önemle üzerinde duracaklari bir husus da, ergenlik çagina girmis bir çocuga iyi ahlakli, uyumlu arkadaslar arayip bulmak, seçip begenmektir. Çocuk unuttugu zaman ona hatirlatirlar, saptigi zaman ona dogru yolu gösterirler; düzenli olmaya çalistiginda ona yardimci olurlar; basina bir dert, bir ***inti geldiginde onu teselli edip iradesini güçlendirmeye çalisirlar.
Denilebilir ki, sözünü ettigin vasifta arkadas çok azdir, özellikle günümüzde bunlar parmakla gösterilecek kadar mahduddur. Öyle ama, hemen her mahallede ve yerde bu azlari bulmak mümkündür, hepsi de simalarindan taninirlar, alinlarinda secde eseri bulunuyordur; yüksek ahlaklariyla diger çocuklardan ayrilmakta ve ayird edilmekteler. O halde bir gencin bu gibi arkadas ve dostlari bulup onlarla arkadaslik kurmasi ne güzel olur! Böylece hayatin fitne ve fesadina karsi ona yardimda bulunurlar, sir vermeye layik güvenilir bir topluluk olustururlar.
Hiç süphe yok ki, kisi yakin dostunun dini üzeredir; yakin arkadas, kendi ölçüsündeki arkadasina çogu seylerde uyar. Kuslar ancak kendi seklindeki kuslarin kafilesinde yer alir. Resulüllah (a.s.) Efendimiz ne dogru buyurmustur:
"Kisi yakin dostunun dini üzeredir. O halde sizden her biriniz kimi yakin dost ediniyorsa ona dikkatle baksin." (Tirmizi)
Bilinen bir gerçektir ki, ahlaksiz, günahkar, asi ve müfsid kimseyle arkadaslik eden kimseyi onlar eninde sonunda sapikliga çekip ***ürürler, onu ancak derin çukurlara, batakliklara iterler, onunla ancak kisisel çikarlarindan dolayi dostluk kurarlar, arkadaslik ederler, ancak dünyevi yararlardan dolayi ona yaklasirlar.
O halde gençlerimiz, böylesine adi ve kötü arkadas ve dostlardan sakinsinlar, serli kisileri arkadas edinmesinler. Salih bir dost, mümin bir cemaat bulmak ne saadet! Böylesine bir arkadaslik ve dostluk her iki alemde mutluluga ve ahirette kurtulmaya vesiledir. ALLAH (c.c.) kendi muhkem kitabinda ne kadar dogru buyurmustur:
"O gün yakin dostlar birbirine düsmandir. Ancak takva üzere olanlar ( 'tan korkup kötü kisilerden sakinan, iyileri dost edinenler) müstesna." (Kur'an-i Kerim, Zuhruf: 67.)
F- Ilmi ve Ameli Yönden Korunma Çareleri:
1- Sehvet hislerini kamçilayici basi bozuk eserler degil, ciddi ve faydali eserler okunmalidir. Insan hangi konuda eser okursa, düsünce ve duygulari az-çok onun te'sirinde kalir. Mesela; kahramanlik eserleri okuyan, bunlara biraz devam ederse, kahramanlik hisleriyle yogrulur. Ahlaki eserler okuyan, ahlak kaidelerine uyma arzusu gösterir. Ask romanlari okuyan, a*** olma hissini duyar.
2- Dar pantolon veya dar sort giymemelidir. Cinsel organlarini ***istiracak kadar dar olan elbiseler, sehvet hislerini dürter. Bu da genci masturbasyona davet eder. Zaten dar elbiseler insani hiç rahat birakmaz, ***inti verir. Sagligini düsünenler, daracik elbiselere özenmemelidir.
3-Ka*** tüyleri iki-üç haftada veya ayda bir kere olsun temizlenmelidir. Bunlarin uzamasi neticesinde kasintilar meydana gelir.
4- Yatarken, bacaklar mümkün oldugu kadar açik tutulmalidir. Zira cinsel organi ***istirilmazsa, sehvet hissi daha kolay kontrole alinabilir.
5- Yatarken, ihtiyaç duyulunca hemen gidip su dökmelidir. Idrar ***intisi oldugu zaman, bunun yani sira sehvet hisleri de kabarir. Bu durumda gencin mastürbasyon arzusu uyanabilir. O halde hemen kalkip su dökmek, yerinde bir tedbirdir.
6 Sehvet hissi kabarip mastürbasyon akla geldigi zaman, bu arzunun yatistirilmasi için iyi bir çare de, cinsel organ bölgesinin soguk suyla iyice yikanmasidir.
Yikanmak için banyoluga giren gençler, çok defa burada -sartlar müsait oldugundan- mastürbasyon tehlikesiyle karsilasirlar. Burada bundan korunmak için en güzel çare, hemen ilk anda belden asagisini soguk suyla yikamak, hatta mümkünse bütün vücuduna soguk su dökünmektir. Bundan sonra banyo muamelesine geçilmelidir. Önceden asla tenasül organi ellenmemelidir. Nefsine hakim olanlar için bunlar mes'ele degilse de, hislerine maglup olanlarin bu hususlara dikkat etmesi gerekmektedir.
Bazen sehvet hislerini tahrik edici, herhangi bir durum karsisinda fazla duygulanan gençleri, az sonra ka*** bölgelerinde -kanin fazla toplanmasindan olacak ki- bir agri baslar. Bazen bu agri artarak yürümeyi dahi güçlestirebilir. Böyle bir durumda bosalma olursa bu agri geçer, fakat bu da gerekmez. Ka*** bölgeleri soguk suyla iyice yikanirsa veya banyo yapilirsa, birkaç saat içinde bu durum kendiliginden geçer.
7- Bir isle mesgul olmali, basibos ve avare kalmamalidir. Masturbasyona en çok müptela olanlar, umumiyetle basibos kalanlar, mesguliyeti az olanlardir.
8- Sportif faaliyetlerde bulunmalidir. Her genç, bünyesine uygun en az bir sporu mutlaka yapmalidir. Maçlari izlemek spor yapmak degildir.
9- Bekarlik sirasinda findik, fistik, çikolata, muz vs. gibi sehvet arttirici gidalara düskünlük gösterilmemesi iyi olur.
10- Sehvet verici sohbetlerden uzak kalmalidir. Aksilik ya... gençlerin ekseriyeti sehvet edebiyatini merak eder. Böyle olunca da edep yerleri onlari rahat birakmaz! Her seye ragmen, sehvet azdiran bahislerden uzak kalmak gerek.
11-Masturbasyona baska türlü son veremeyen bekarlar, yaslari ve halleri müsaitse evlenmelidirler. Fakat... evlendikten sonra da bu illeti mutlaka birakmalidir. Evlilik esastir ama, icaplarini yerine getirmek de sarttir
G) Ailevi Yönden
1- Bekarlik hayatinda masturbasyona devam etmis kimseler, evlilik hayatlarinda cinsel münasebetlere gereken önemi vermeli, mastürbasyonu kesinlikle terk etmelidir. Bazi kimselerin evlilik hayatlarinda dahi mastürbasyon ile mesgul olarak, eslerinin cinsel ihtiyaçlarina ehemmiyet vermedikleri bilinen bir gerçektir. Kadin olsun erkek olsun, artik evlendikten sonra da bu illetin devam ettirilmesi, tamamen anormal ve aile saadeti için tehlikelidir.
2- Mastürbasyon devresinden sonra evlenmis kimseler, kavustuklari gül bahçeleri dururken, gübrelikte nefes harcamanin budalalik oldugunu iyice idrak etmelidirler.
3- Bulug çagindaki çocuklara, koruyucu ögütler verilmelidir. Masturbasyona yakalanma devresi, ekseriya bulug çaginda basladigindan, bu çagda onlara faydali ögütler vermek, onlari cinsel konularda hepten cahil birakmamak lazimdir. Ne var ki, bu konular çok naziktir. Bu mevzularda ögretilen bilgiler, çocuklarin cinsel istahlarini kamçilayici mahiyette degil, onlari her türlü kötü ve zararli cinsel faaliyetlerden uzaklastirici ciddiyette olmalidir. (Bunun da temeli, Islam terbiyesine dayanir.)
4- Çocuklari basibos salivermemeli, bulustuklari arkadaslarina dikkat etmelidir. Zira mastürbasyon ve diger kötü aliskanliklar, ekseriyetle çevredeki yaramaz çocuklar tarafindan digerlerine bulastirilmaktadir.
5- Hastane ve hapishane gibi kapali yerlerde mecburen gün dolduranlar, mastürbasyonun, dertlerine dert katmaktan baska bir faydasi olmadigini idrak etmelidirler. Mastürbasyonun, insan üzerinde bir üzüntü ve can ***intisi biraktigi bilinmektedir. O halde aslen biraz üzgün olanlarin, üzüntü ve ezginliklerini, mastürbasyon ile daha da artirmaktan sakinmalari gerekmektedir.
6- Gerçeklere bagli kalarak, çocuklara, gençlere mastürbasyonun zararlari ve korunma çareleri ögretilmelidir. Gençleri fazla korkutmamak ve ümitsizlige düsürmemek sartiyla, ilmi ve terbiyevi mahiyette, mastürbasyon hakkinda mühim gerçeklerin ögretilmesi gerekmektedir. Bu mühim vazife de daha ziyade hekimlere ve egitimcilere düsmektedir.
H) Dînî-manevi Çareler:
1- Zaruret olmadikça mastürbasyon yapmanin, günah ve ilahi cezaya müstahak oldugu idrak edilmelidir.
2- Körü körüne mastürbasyon yapip günaha girerek manevi degerini asagi düsürmektense, biraz sabredip nefsin bu arzusunu yenmekle manevi cepheyi saglamlastirmak, insan için bir üstünlüktür.
3- Oruç tutmanin sehvet hislerini yatistirmak için önemli te'siri oldugundan, bazen oruç tutarak mastürbasyondan korunmak mümkündür. Böylece hem oruç sevabi, hem de mastürbasyondan uzaklasma sevabi kazanilmis olur.
4- Mastürbasyon edepsizliginde bulunurken, bu halin ve melekler tarafindan görüldügünü unutmamali; mecbur kalmadikça, bu vaziyette onlara görünmekten utanç duymalidir!..
Mastürbasyonu önlemenin -evlilik münasebetleri haricinde-kat'i bir çaresi mevcut degildir. Ancak bu mes'elede, gerçeklere vakif olmak ve korunma çarelerine riayet etmek, gençlerin bu yoldaki arzularini frenleyebilir. Bunun için en basta, nefse ve cinsi hislere hakimiyet sarttir.
Sonuç olarak: Mastürbasyon, devam edildikçe insani kendine çeken, birakildikça belasi eksilen zararli bir illettir. Hiç masturbasyona bulasmamak, yegane ve ideal tavsiyedir. Zaruret halinde istemeyerek yapilan mastürbasyonlar da, birkaç hafta arasinda olusan ihtilam (rüyada bosalma) lari önleyecek dereceye varmamalidir. Zira bekarliktaki cinsi ihtiyacin normal ve sihhatli giderme yolu, arasira vuku bulan tabii ihtilamlardir.
I) Tibbi Ögütleri, Koruyucu Hekimligi Alip Ögrenmek
Tabiblerin israrla üzerinde durdugu hususlardan biri de, iç dürtünün te'sirini hafifletmek, sehvetin serkesligini frenlemek için su tavsiyelere uyulmasidir:
1- Yaz mevsiminde soguk su ile banyo yapmayi artirmak. Diger mevsimlerde tenasül aletinin üzerine *** *** soguk su dökmek.
2- Sportif hareketleri çogaltmak, beden egitimine önem verip üzerinde israrla durmak.
3- Sehveti tahrik edici mahiyette olan baharat ve benzeri seylerden kaçinmak.
4- Sinirleri uyaran çay, kahve benzeri mesrubati terketmek, ya da azaltmak.
5- Et ve yumurta yemegi azaltmak.
6- Sirt üstü, yüzü koyun uyumamak, sünnet sayilan sag yan üzeri kibleye yönelik olarak uyumak.
I) Son Olarak Da Sani Yüce ALLAH (c.c.) Korkusu Suurunu Uyandirmak
Herkesçe kabul edilen bir gerçek var ki, genç kisi vicdaninin derinliginde, 'in her an kendisini denetleyip gördügünü, gizli açik her halini bildigini, hain gözleri ve kalblerin gizli tuttuklarini da bildigini düsünür ve bunun suurunu tasirsa, çok sürmez kendi kendini denetlemeye baslar; bir isi, bir hizmeti noksan mi yapti, asiri mi giti? Sapitti mi, kaydi mi?Üzerinde O yüce kudretin kendisini denetledigine inanir, kusur ve günah islediyse veya asiri gittiyse 'in bu yüzden kendisini hesaba çekecegi, sapittiginda veya kayip yanlis bir is yaptiginda kendisini cezalandiracagi inanci hakim olursa, süphe yok ki, bu genç kendini helak edici yollardan ve fiillerden çirkin islerden alikor; her türlü kötülükten ve terbiyesizlikten sakinir.
Bilindigi gibi, ilim ve zikir meclislerine hazir olmak, farz ve nafile namazlara devam etmek; geceleri insanlar uyurken kalkip teheccüd namazi kilmak; sünnet ve mendup oruçlara devam göstermek; Ashab-i Kiram ile Selef-i Salihin'in hal tercümelerini, hizmetlerini, ahlak ve faziletlerini dinlemek; ahlakli faziletli kisileri arkadas edinmek; mü'min bir cemaatle irtibat halinde olmak; ölümü ve ötesini hatirlamak, bütün bunlar mü'minde ALLAH (c.c.) korkusunu, O'na karsi saygi ve sevgi duygusunu kuvvetlendirir. 'in yegane denetleyici oldugunu idrak ettirir ve böylece 'in azameti karsisinda suurlanmasini saglar.
O halde mü'min gence layik olan sudur ki: Ruhunda 'in denetlemede bulundugu inancini kuvvetlendirip sözü edilen yolda yürümek, ALAH (c.c.) korkusunu O'na olan sevgi ve saygi havasi içinde kalbin derinligine indirmektir. Ta ki, bir sürü oyalayici, aldatici seyler onu kendi yörüngesinden koparip baska bir yörüngeye sokmasin. Dünya hayatinin zineti onu fitnelere düsürmesin, sakincali ve haram olan nesnelere dalmasin. Böylece 'in su buyrugunu iki gözünün üstüne koyarak yolunu aydinlatsin:
"Artik kim dünya hayatini seçerek tercih etmisse, elbette Cehennem onun varacagi yerdir. Kim de Rabbinin (yüce) makamindan korkmus da nefsini havai seylerden alikoymussa, süphesiz ki Cennet onun varacagi yerdir." (Kur'an-i Kerim, Naziât: 37-40.)