PePeSanceS
Çǿκ کε√díκ طę ∂طí
Geçtiğimiz günlerde Turkcell ve Digiturk arasında mahkemelik olan Süper Ligin isim hakkını, 5 yıllığına 125 milyon dolar veren Spor Toto aldı. Turkcellin ticari kayıpları karşılandığı takdirde de olay yeniden mahkemeye taşınmayacak.
Turkcell ve Digitürkü mahkemede hesaplaşmaya kadar götüren Süper Ligin isim hakkı sonunda Spor Totoya verildi. Yıllık 25 milyon dolar karşılığında 5 yıl süreyle Süper Ligin isim hakkı Spor Totoda olacak. Digiturkle yaptığı anlaşma gereği ligin isim hakkını 1 yıl daha elinde bulunduran Turkcell, ticari kayıplarının karşılanması halinde konuyu yeniden mahkemeye taşımayacak. Böylelikle Spor Toto, Süper Ligin isim hakkı için Digiturke 5 yılda 125 milyon dolar ödeyecek.
Başbakan Olur Dedi
Süper Ligin ismi hakkı konusunda, Spor Toto Teşkilat Başkanlığı ile Digiturk arasında sürdürülen görüşmelerin büyük ölçüde tamamlandığını ve anlaşma zemininin oluştuğunu söyleyen Spor Toto Teşkilat Başkanı Bekir Yunus Uçar, şu bilgileri verdi: İsim hakkı konusunda sayın Başbakanımızdan olur aldık. Kısa bir süre içinde isim hakkı konusunda gelişmeler olacak. Hukukçularımız protokol taslağı üzerinde çalışıyor, aksi bir durum olmazsa Süper Ligin isim hakkı Spor Totoda olacak.
Ciro Yüzde 10 Artar
Spor Toto olarak geçen yıl 2 milyar dolarlık ciroya ulaştıklarını anlatan Bekir Yunus Uçar, şu değerlendirmeyi yaptı: Bu çalışma Spor Totonun cirosunu yüzde 10 artıracaktır. Bu tür sponsorluklar şirketlere maddi ve manevi önemli katkılar sağlıyor. Yasal olmayan bahis pazarına da ağır bir darbe vuracağımıza inanıyorum.
4 Büyükler Önemli
Süper Ligin isim hakkıyla birlikte yapılacak çalışmaları anlatan Bekir Yunus Uçar, şöyle konuştu:
Öncelikle 4 büyüklerin kollarındaki Süper Lig logosuna şirketin adının da yazılması gerekiyor.
Futbol topunun üzerindeki logoda da adımız bulunacak.
Hakemlerin üstündeki formalarda da Spor Toto Süper Lig logosu yer alacak.
Maç başlamadan önce ve maç sonralarında da görünürlük ön planda olacak.
Süper Ligin Adı Nasıl Değişti?
Her şey Digiturkün geçen sezon ligin yayın hakkı için 321 milyon dolar vermesiyle başladı.
Süper Ligin isim hakkının satışını da elinde bulunduran Digiturk, bu alanda yeni ihale istedi.
Turkcellden yılda 10 milyon dolar alan Digiturk, daha fazla para kazanacağını hesapladı.
Ancak Turkcellin sözleşmesi 2010-2011 sezonunu da kapsıyordu.
Digiturk önce bir başka GSM operatörü Vodafone ile görüştü.
Vodafone Süper Lige yıllık 35 milyon dolar verdi.
Turkcell Genel Müdürü Süreyya Ciliv, bu işi mahkemeye götürdüklerini belirtti.
Daha sonra araya Spor Toto girdi ve ligin isim hakkına talip olduğunu açıkladı.
Turkcell, Süper Ligin isim hakkı için Spor Totoya yeşil ışık yaktı.
Şirketler Kapıştı Spor Toto Kârlı Çıktı
Şirketlerin çekişmesinden Spor Totonun da kârlı çıktığını dile getiren Bekir Yunus Uçar, şu değerlendirmeyi yaptı: Bu konuda Vodafoneda önemli çalışmalar yaptı. Süper Ligin isim hakkı için Vodafone 35 milyon dolar verdi. Ancak Spor Totonun futbol kulüplerine olan desteği göz önüne alınarak 25 milyon dolar vermemize rağmen Süper Lige adımızı yazdırmayı başardık. Şirketlerin çekişmesinden Spor Toto olarak kârlı çıktık.
Digiturk: Vodafona Teşekkür Ederiz
Süper Ligin isim hakkı konusunda Spor Toto ile anlaşmaya vardıklarını vurgulayan Digiturk Genel Müdürü Ertan Özerdem, Uzun ve güzel bir süreç oldu. Yeni futbol sezonunda Spor Toto ile anlaşmaya vardık. Önümüzdeki günlerde imzalar atılacak. Bu konuda Vodafonea da çok teşekkür ederim. Şimdi Turkcellle anlaşma zemini arıyoruz. Bu konuda da çok fazla bir sıkıntı yaşanacağını tahmin etmiyorum dedi.
Turkcell: Hayırlı Olsun
Turkcellden yapılan açıklamada yaşanan son gelişmeler değerlendirilerek, şöyle denildi: Turkcell ve Spor Toto yetkilileri bir görüşme yaptı. Turkcell olarak 1 yıl daha yayın hakkının kendi elimizde olmasına karşın, Spor Toto için bu haklarımızdan feragat edebiliriz. Hukukçuların çalışmaları sonrasında, aksi bir gelişme olmadığı takdirde ve anlaşma zemini tamamlandığında Spor Totoya Hayırlı olsun diyeceğiz.
İngiliz Premier Ligi 43 Milyon Dolara Satıldı
Avrupanın önemli liglerinde de isim hakkı satışları son dönemlerde önem kazandı. Bu alanda bankacılık ve telekomünikasyon şirketlerinin ipi göğüslediği gözlenirken, Avrupanın en pahalı ligi de İngiliz Premier Lig oldu. Premier Ligin adı yıllık 43 milyon dolara satıldı. İngilterenin önde gelen bankalarından Barclays, geçtiğimiz sezon yaptığı anlaşmayla lige adını verdi. Barclays Premier Lig, kulüpler için önemli bir gelir kaynağı oldu. Avrupanın büyük liglerinde isim hakkı şöyle değerlendiriliyor:
Alman Bundesliganın isim hakkı satışı yapılmadı.
İtalya Seri Ada ise telekomünikasyon şirketi TIM, bu ligin isim hakkını elinde bulunduruyor.
Fransa 1nci Ligde de isim sponsoru bulunmuyor.
Avrupa Futbol Pazarında Bahis Şirketleri Öne Çıktı
Avrupa sponsorluk pazarında bahis şirketleri son yıllarda öne çıkmaya başladı. Bu alanda kulüplerin forma reklamlarına girmeyi tercih eden bahis şirketleri Avrupa futbolundaki 50 kulüple anlaşma sağladı. İspanya, Almanya ve İtalya gibi ülkelerin başı çektiği bahis sponsorlukları10 farklı ülkede bulunuyor. Kulüpler bazında ise Real Madridin bwin.com sponsorluğu uzun yıllardır devam ediyor.
Alman Bundesliganın İsim Hakkı Bekonun
Liglerin isim sponsorluğu sadece futbolda değil basketbolda da öne çıkıyor. Son dönemlerde sponsorluk faaliyetlerini basketbola yönelten Beko, bugün Avrupa basketbolunun en önemli sponsor firmaları arasında yer alıyor. Bekonun en önemli sponsorluk anlaşması ise Almanya basketbol ligi olan Basketball Bundesligaya ismini vermesi oldu. Beko Basketball Bundesliga olan ligin adıyla kulüpler önemli bir gelir kaynağı sağlamaya başladı.
Hürriyet
Turkcell ve Digitürkü mahkemede hesaplaşmaya kadar götüren Süper Ligin isim hakkı sonunda Spor Totoya verildi. Yıllık 25 milyon dolar karşılığında 5 yıl süreyle Süper Ligin isim hakkı Spor Totoda olacak. Digiturkle yaptığı anlaşma gereği ligin isim hakkını 1 yıl daha elinde bulunduran Turkcell, ticari kayıplarının karşılanması halinde konuyu yeniden mahkemeye taşımayacak. Böylelikle Spor Toto, Süper Ligin isim hakkı için Digiturke 5 yılda 125 milyon dolar ödeyecek.
Başbakan Olur Dedi
Süper Ligin ismi hakkı konusunda, Spor Toto Teşkilat Başkanlığı ile Digiturk arasında sürdürülen görüşmelerin büyük ölçüde tamamlandığını ve anlaşma zemininin oluştuğunu söyleyen Spor Toto Teşkilat Başkanı Bekir Yunus Uçar, şu bilgileri verdi: İsim hakkı konusunda sayın Başbakanımızdan olur aldık. Kısa bir süre içinde isim hakkı konusunda gelişmeler olacak. Hukukçularımız protokol taslağı üzerinde çalışıyor, aksi bir durum olmazsa Süper Ligin isim hakkı Spor Totoda olacak.
Ciro Yüzde 10 Artar
Spor Toto olarak geçen yıl 2 milyar dolarlık ciroya ulaştıklarını anlatan Bekir Yunus Uçar, şu değerlendirmeyi yaptı: Bu çalışma Spor Totonun cirosunu yüzde 10 artıracaktır. Bu tür sponsorluklar şirketlere maddi ve manevi önemli katkılar sağlıyor. Yasal olmayan bahis pazarına da ağır bir darbe vuracağımıza inanıyorum.
4 Büyükler Önemli
Süper Ligin isim hakkıyla birlikte yapılacak çalışmaları anlatan Bekir Yunus Uçar, şöyle konuştu:
Öncelikle 4 büyüklerin kollarındaki Süper Lig logosuna şirketin adının da yazılması gerekiyor.
Futbol topunun üzerindeki logoda da adımız bulunacak.
Hakemlerin üstündeki formalarda da Spor Toto Süper Lig logosu yer alacak.
Maç başlamadan önce ve maç sonralarında da görünürlük ön planda olacak.
Süper Ligin Adı Nasıl Değişti?
Her şey Digiturkün geçen sezon ligin yayın hakkı için 321 milyon dolar vermesiyle başladı.
Süper Ligin isim hakkının satışını da elinde bulunduran Digiturk, bu alanda yeni ihale istedi.
Turkcellden yılda 10 milyon dolar alan Digiturk, daha fazla para kazanacağını hesapladı.
Ancak Turkcellin sözleşmesi 2010-2011 sezonunu da kapsıyordu.
Digiturk önce bir başka GSM operatörü Vodafone ile görüştü.
Vodafone Süper Lige yıllık 35 milyon dolar verdi.
Turkcell Genel Müdürü Süreyya Ciliv, bu işi mahkemeye götürdüklerini belirtti.
Daha sonra araya Spor Toto girdi ve ligin isim hakkına talip olduğunu açıkladı.
Turkcell, Süper Ligin isim hakkı için Spor Totoya yeşil ışık yaktı.
Şirketler Kapıştı Spor Toto Kârlı Çıktı
Şirketlerin çekişmesinden Spor Totonun da kârlı çıktığını dile getiren Bekir Yunus Uçar, şu değerlendirmeyi yaptı: Bu konuda Vodafoneda önemli çalışmalar yaptı. Süper Ligin isim hakkı için Vodafone 35 milyon dolar verdi. Ancak Spor Totonun futbol kulüplerine olan desteği göz önüne alınarak 25 milyon dolar vermemize rağmen Süper Lige adımızı yazdırmayı başardık. Şirketlerin çekişmesinden Spor Toto olarak kârlı çıktık.
Digiturk: Vodafona Teşekkür Ederiz
Süper Ligin isim hakkı konusunda Spor Toto ile anlaşmaya vardıklarını vurgulayan Digiturk Genel Müdürü Ertan Özerdem, Uzun ve güzel bir süreç oldu. Yeni futbol sezonunda Spor Toto ile anlaşmaya vardık. Önümüzdeki günlerde imzalar atılacak. Bu konuda Vodafonea da çok teşekkür ederim. Şimdi Turkcellle anlaşma zemini arıyoruz. Bu konuda da çok fazla bir sıkıntı yaşanacağını tahmin etmiyorum dedi.
Turkcell: Hayırlı Olsun
Turkcellden yapılan açıklamada yaşanan son gelişmeler değerlendirilerek, şöyle denildi: Turkcell ve Spor Toto yetkilileri bir görüşme yaptı. Turkcell olarak 1 yıl daha yayın hakkının kendi elimizde olmasına karşın, Spor Toto için bu haklarımızdan feragat edebiliriz. Hukukçuların çalışmaları sonrasında, aksi bir gelişme olmadığı takdirde ve anlaşma zemini tamamlandığında Spor Totoya Hayırlı olsun diyeceğiz.
İngiliz Premier Ligi 43 Milyon Dolara Satıldı
Avrupanın önemli liglerinde de isim hakkı satışları son dönemlerde önem kazandı. Bu alanda bankacılık ve telekomünikasyon şirketlerinin ipi göğüslediği gözlenirken, Avrupanın en pahalı ligi de İngiliz Premier Lig oldu. Premier Ligin adı yıllık 43 milyon dolara satıldı. İngilterenin önde gelen bankalarından Barclays, geçtiğimiz sezon yaptığı anlaşmayla lige adını verdi. Barclays Premier Lig, kulüpler için önemli bir gelir kaynağı oldu. Avrupanın büyük liglerinde isim hakkı şöyle değerlendiriliyor:
Alman Bundesliganın isim hakkı satışı yapılmadı.
İtalya Seri Ada ise telekomünikasyon şirketi TIM, bu ligin isim hakkını elinde bulunduruyor.
Fransa 1nci Ligde de isim sponsoru bulunmuyor.
Avrupa Futbol Pazarında Bahis Şirketleri Öne Çıktı
Avrupa sponsorluk pazarında bahis şirketleri son yıllarda öne çıkmaya başladı. Bu alanda kulüplerin forma reklamlarına girmeyi tercih eden bahis şirketleri Avrupa futbolundaki 50 kulüple anlaşma sağladı. İspanya, Almanya ve İtalya gibi ülkelerin başı çektiği bahis sponsorlukları10 farklı ülkede bulunuyor. Kulüpler bazında ise Real Madridin bwin.com sponsorluğu uzun yıllardır devam ediyor.
Alman Bundesliganın İsim Hakkı Bekonun
Liglerin isim sponsorluğu sadece futbolda değil basketbolda da öne çıkıyor. Son dönemlerde sponsorluk faaliyetlerini basketbola yönelten Beko, bugün Avrupa basketbolunun en önemli sponsor firmaları arasında yer alıyor. Bekonun en önemli sponsorluk anlaşması ise Almanya basketbol ligi olan Basketball Bundesligaya ismini vermesi oldu. Beko Basketball Bundesliga olan ligin adıyla kulüpler önemli bir gelir kaynağı sağlamaya başladı.
Hürriyet