ALpMontana
КЯaL´da TaNıMaM КuяaL´da
Forma eklediğiniz resmi kahverengi tonlara çevirir.
function sepia(const bmp: TBitmap; derinlik: Integer): Boolean;
var
renk,renk2:longint;
r,g,b,rr,gg:byte;
h,w:integer;
begin
for h := 0 to bmp.height do
begin
for w := 0 to bmp.width do
begin
renk:=colortorgb(bmp.Canvas.pixels[w,h]);
r:=getrvalue(renk);
g:=getgvalue(renk);
b:=getbvalue(renk);
renk2:=(r+g+b) div 3;
bmp.canvas.Pixels[w,h]:=RGB(renk2,renk2,renk2);
renk:=colortorgb(bmp.Canvas.pixels[w,h]);
r:=getrvalue(renk);
g:=getgvalue(renk);
b:=getbvalue(renk);
rr:=r+(derinlik*2);
gg:=g+derinlik;
if rr <= ((derinlik*2)-1) then
rr:=255;
if gg <= (derinlik-1) then
gg:=255;
bmp.canvas.Pixels[w,h]:=RGB(rr,gg,b);
end;
end;
end;
forma bir image ekleyin içerisine bir bitmap resim koyun bir buton koyun ve aşağıdaki kodu yazın.
sepia(image1.picture.bitmap, 20);
function sepia(const bmp: TBitmap; derinlik: Integer): Boolean;
var
renk,renk2:longint;
r,g,b,rr,gg:byte;
h,w:integer;
begin
for h := 0 to bmp.height do
begin
for w := 0 to bmp.width do
begin
renk:=colortorgb(bmp.Canvas.pixels[w,h]);
r:=getrvalue(renk);
g:=getgvalue(renk);
b:=getbvalue(renk);
renk2:=(r+g+b) div 3;
bmp.canvas.Pixels[w,h]:=RGB(renk2,renk2,renk2);
renk:=colortorgb(bmp.Canvas.pixels[w,h]);
r:=getrvalue(renk);
g:=getgvalue(renk);
b:=getbvalue(renk);
rr:=r+(derinlik*2);
gg:=g+derinlik;
if rr <= ((derinlik*2)-1) then
rr:=255;
if gg <= (derinlik-1) then
gg:=255;
bmp.canvas.Pixels[w,h]:=RGB(rr,gg,b);
end;
end;
end;
forma bir image ekleyin içerisine bir bitmap resim koyun bir buton koyun ve aşağıdaki kodu yazın.
sepia(image1.picture.bitmap, 20);