...::Renkler::...

aragorn_22

New member
Renkler hayatimizin parcasi. Renkler olmasaydi hayat cekilmez olurdu
herhalde...

Peki renklerin hayatimizi nasil etkiledigini biliyor musunuz?

Renk seciminin kimi zaman karakterimizi yansittigindan ya da
sectigimiz rengin bize olumlu ve olumsuz etkileri oldugundan
haberiniz var mi ?

KIRMIZI : istah acar. O yuzden dunyadaki gida firmalarinin cogu
logosunda kirmiziyi kullanir. Kirmizi tansiyonu yukseltir, kan
akisini hizlandirir.Yanlis bir inanis vardir, bogalarin kirmiziya
saldirdigi sanilir. Oysa bogalar renk korudur. Kirmiziya degil
kendilerine sallanan koyu renkli beze saldirir.

YESiL : Guven veren renktir. O yuzden bankalarin logolarinda hakim
renktir. Yatak odasi icin rahatlaticidir. Yesil yaraticiligi
korukler. Bu yuzden buyuk lokanta mutfaklarinda yesil tercih edilir.
Hastanelerde de yesil rahatlatici ozelligi nedeniyle kullanilir.
Yesil alanda insanlarin daha az mide rahatsizligi cektigi
saptanmistir.

SiYAH : Gucu ve tutkuyu temsil eder. Bizde ve batida siyah matemi
temsil eder, oysa Japonya'da siyah mutluluktur. Siyah fonda
kullanilirsa karamsarligi cagristirir. Einstein konsantre olabilmek
icin perdeleri siyah, gun isigi olmayan odalari tercih ederdi.

MAVi : Sakinlik simgesi. Araplar mavinin kan akisini yavaslattigina
inanir, nazar boncugu o yuzden mavidir. Batida intiharlari azaltmak
icin kopru ayaklarini maviye boyarlar. Duvarlari mavi olan okullarda
cocuklarin daha az yaramazlik yaptigi saptanmistir.

LACiVERT : Kozmik renk olarak kabul edilir, sonsuzlugu, otoriteyi,
verimliligi simgeler. O yuzden dunyadaki firmalarin yaridan fazlasi
logolarinda maviyi kullanir. Hilton logosunu laciverte cevirirken
insanlarin kafasinda buyuk kurulus imaji yaratmak istedi.

MOR : Nevrotik duygulari aciga cikardigindan, insanlari bilincaltinin
korkuttugu saptanmistir. intihar edenlerin begendigi renktir.

PEMBE : Rahat hissettiren renk. Bu yuzden bazi buyuk magazalar
tezgahtarlarina pembe uniforma giydirir ki, musteriler kendilerini
rahat hissetsin diye. Pembe cocuk rengidir ayni zamanda.

SARI : Geciciligin ve dikkat cekiciligin sembolu. O yuzden dunyada
taksiler saridir, gecici oldugu bilinsin ve dikkat ceksin diye. Araba
kiralama sirketleri de sariyi kullanir, cunku musterilerine aldiginiz
sey gecicidir lutfen geri getirin demek isterler. Sari rengi bu
ozelliginden dolayi bankalar kullanmak istemez, cunku paranin gecici
degil kalici olmasini isterler.

BEYAZ: istikrari, devamliligi, temizligi simgeler. Politikacilar
beyazi pek severler, cunku temiz, durust izlenimi vermek isterlerde
ondan dolayi...

KAHVERENGi : insanin hareketlerini hizlandiriyor. Kansas universitesi
Sanat universitesi'nde bir deney icin bilgisayar yardimiyla
duvarlarin rengi degistirilebilir hale getirilmis. Fonda beyaz
kullanildiginda insanlar sergide yavas hareket etmis. Fon
kahverengiye dondugunde ise insanlar daha hizli hareket etmisler,
muzede daha cok yeri daha az zamanda gezmisler. Kahverengi insani
hizlandiriyor, bu yuzden fastfood restoranlari ic mekanda
kahverengi kullaniyor. Kahverengi toprak rengi, bu yuzden
kiyafetlerde pek tercih edilmez, cunku kahverengi giyen insanlar
kalabalikta dikkat cekmiyor.

© Kaynak bilinmiyor.



:sigara:
 

HTML

Üst