piken
New member
- Katılım
- 5 Eki 2005
- Mesajlar
- 2,622
- Reaction score
- 0
- Puanları
- 0
REKLAM, gerçeği bir bakıma da süslemek, hayal ettirmektir. REKLAM, gerçeği iyimser bir açıdan dile getirmektir...
Broklyn köprüsünde, bir bahar günü, kör bir adam dilencilik yapıyormuş.
Dizlerinin dibine bir tabela koymuş. Üzerinde DOĞUSTAN KÖR yazılıymış. Herkes dilencinin önünden gelip geçiyormuş, bir reklamcı bunu görmüş, tabelayi almış arkasına birşeyler yazmış, olduğu yere tekrar bırakmış.
Ne olduysa olmuş... Gelip giden ve bu tabeladaki yazıyı okuyan herkes, başlamış dilencinin önündeki şapkaya habire para atmaya...
Bir cümle yetmiş onca kişiyi etkilemeye ve dilencinin şapkasının kısa sürede ağzına kadar parayla dolup taşmasına...
"GÜZEL BİR BAHAR GÜNÜ... AMA BEN BAHARI GÖREMİYORUM..."
Verdiğimiz örnek reklamın, tanıtımın ne kadar önemli olduğunu aktarmakta. Yoksa üstünde hep durduğumuz kalitenin ne önemi kalırki... Kaliteli mal üretmek, kaliteli malzeme kullanılmasını gerektirir. Kaliteli malzeme için de, yine kaliteli reklama ihtiyaç vardır. Bunların hepsi bütünleşmiştir artık. Bu döngü içinde yaptığımız herşeyi iyi yapmamız gerekir ki, mesleğimizin amaçlarını da sağlamış olalım ve hep istenildiği gibi işletmemizin karını arttıralım. Bu yüzdendir ki, verimliliği artırmanın yolu, ürünü kaliteli çıkardıktan sonra, onu iyi pazarlayıp, satabilmekten geçer.
Bakın SAKIP SABANCI bu konuda neler diyor:
"Başarının duyurulması şartttır. İşte burada pazarlamanın önemi ortaya çıkıyor. Pazarlama mal satışlarının, ötesinde anlamı olan bir kelimedir. Tanıtmadır. Anlatmadır. Bilgilendirmedir. Başkalarının bu başarıdan haberi olacak ki, başarı, başarı olabilsin..."
Broklyn köprüsünde, bir bahar günü, kör bir adam dilencilik yapıyormuş.
Dizlerinin dibine bir tabela koymuş. Üzerinde DOĞUSTAN KÖR yazılıymış. Herkes dilencinin önünden gelip geçiyormuş, bir reklamcı bunu görmüş, tabelayi almış arkasına birşeyler yazmış, olduğu yere tekrar bırakmış.
Ne olduysa olmuş... Gelip giden ve bu tabeladaki yazıyı okuyan herkes, başlamış dilencinin önündeki şapkaya habire para atmaya...
Bir cümle yetmiş onca kişiyi etkilemeye ve dilencinin şapkasının kısa sürede ağzına kadar parayla dolup taşmasına...
"GÜZEL BİR BAHAR GÜNÜ... AMA BEN BAHARI GÖREMİYORUM..."
Verdiğimiz örnek reklamın, tanıtımın ne kadar önemli olduğunu aktarmakta. Yoksa üstünde hep durduğumuz kalitenin ne önemi kalırki... Kaliteli mal üretmek, kaliteli malzeme kullanılmasını gerektirir. Kaliteli malzeme için de, yine kaliteli reklama ihtiyaç vardır. Bunların hepsi bütünleşmiştir artık. Bu döngü içinde yaptığımız herşeyi iyi yapmamız gerekir ki, mesleğimizin amaçlarını da sağlamış olalım ve hep istenildiği gibi işletmemizin karını arttıralım. Bu yüzdendir ki, verimliliği artırmanın yolu, ürünü kaliteli çıkardıktan sonra, onu iyi pazarlayıp, satabilmekten geçer.
Bakın SAKIP SABANCI bu konuda neler diyor:
"Başarının duyurulması şartttır. İşte burada pazarlamanın önemi ortaya çıkıyor. Pazarlama mal satışlarının, ötesinde anlamı olan bir kelimedir. Tanıtmadır. Anlatmadır. Bilgilendirmedir. Başkalarının bu başarıdan haberi olacak ki, başarı, başarı olabilsin..."