[video=Otomobillerin Çarpışma TESTİ]13690[/video]
Yüklenen Video Adı: Otomobillerin Çarpışma TESTİ
Yüklenen Videonun Kategorisi: Genel
Videoyu Yükleyen Üye: kent55
Yüklenen Videonun Kategorisi: Genel
Videoyu Yükleyen Üye: kent55
kent55' Alıntı:
Binek araç endüstrisinde her yeni çıkan araç modeli, son kullanıcıya ulaştırılana dek bir dizi tanıtım ve yayın organları sayesinde pazara duyuruluyor. Ve her markanın ürettikleri araç ile ilgili övündükleri alan, kaza testlerinden aldıkları puanlar diyebiliriz.
Bugüne kadar yapılan kaza testlerinde uygulanan standart; Araçlar saatte 50 km hızla, kalın duvar bariyerlere orta ön taraftan çarpar ve güvenlik puanı verilir. Hemen her otomobil modeli bu testlerden 5 yıldızla çıkmayı başarır. Yalnız atlanılan bir adım, işin asıl yüzünü örtbas etmeye yetiyor. Trafik kazalarında geniş alanlı çarpışmalarda hasar, vurulan bölgenin geneline yayılır. Bu da, otomobilin neredeyse bütün iskeletine paylaştırılan bir basınç kuvveti anlamına gelir. Peki bu senaryo gündelik hayatımızda da bu şekilde mi işliyor? Tabii ki hayır. Amerikan Otoyol Güvenliği Sigorta Enstitüsü, en kötü senaryoyu, en şiddetli bir şekilde gözler önüne sermeyi başardı ve kaza testlerinden 5 yıldız alarak başarılı sayılan tüm otomobiller sınıfta kaldı.
Yeni sisteme göre Amerikan Otoyol Güvenliği Sigorta Enstitüsü, deforme olmayan çelik bariyer ile kaza testini dar alanlı bir çarpışma senaryosuna dönüştürdü. Buna göre aracın çarptığı cisim deforme olmayacak, dar alanlı çarpışmadan açığa çıkan hasar etkisi arabanın ufak bir noktasında cereyan etse bile tüm arabayı kullanılmaz hale getirmeye zorlayacaktı. Dünya standartlarına yeni bir soluk getiren Amerikan Otoyol Güvenliği Sigorta Enstitüsü'nün yeni testine giren araçlar ve işte sonuçlar:
Puan derecelendirilmesi: İyi > Kabul edilebilir > Normalin altı > Kötü
Volvo S60 İyi
Volkswagen CC Normalin altı
Infiniti G Kabul Edilebilir
Audi A4 Kötü
BMW 3 Normalin altı
Mercedes C Kötü
Lexus ES 350 Kötü