Oto Ses Sistemleri Hakkında

Carmaster

New member
Katılım
21 May 2006
Mesajlar
52
Reaction score
0
Puanları
0
1. Head Unit (Teyp):
Aracımıza ses bilgisini sağlayan üründür.Genelde normal araçlarda tek başına seslendirmeyi de yapar.içinden amfilidir, hoparlörler için küçük bir düzeyde güç sağlar.

2. Coax. Hoparlör (Normal bildiğimiz Kolon):
Çeşitli boylarda olur. 10,13,16 cm ve 6*9 inch oval yapılarda bulunur. 2,3, yada 4 yollu olur. Her yol bir ünitedir.Mesela 3 yollu bir coax hoparlör için: basları için geniş bir ünite,orta sesler için bir ünite ve tizz sesler için daha küçük bir ünite tek bir yapıda bağlıdır.Genelde en ucuz ses yoludur.

3. Komponent:
Coax'dan farkı, ünitelerin ayrık yapıda ve sesi filtreleyen bir "cross over"'ın bulunmasıdır. 2 veya 3 parçalı olur. her sesi frekansından ayırarak ünitelere dağıttığı için coax'a göre daha net ve verimli olur.

4. (Sub)Woofer:
Ağır Bass sesleri için büyük ve pahalı ürünlerdir. Genelde 20 ila 38 cm arasında değişen çaplarda vardır.En yaygını 30cm'lik olanlardır.Değişik çeşitleri vardır:

5. "Band Pass" Enclosure (4rth order) Kutulu modeller:
En alt frekansları yakalamak ve sese derin bas efektleri ile yardımcı olmak içindir, yüksek güç gerektirir.

6. "Ported" Enclosure Kutulu modeller:
Derin ve Sert basları birlikte verir,çoğunluğun kullandığı modeldir.Yuvarlak bir borudan gelen hava ve Kutunun üstünde bulunan Woofer yüzeyinden yayılan ses ile çalışır. Her kaliteli sistemin vazgeçilmezidir.

7. "Sealed" (Portsuz) Kutulu modeller:
Sert ve dinamik bas verirler, uğuldama ve derinden efektler için yanlarında Band Pass Kullanılması iyi olur. Küçük kutluarda kullanılırlar.

8. "Free Air" Modeller:
Genelde pioneer'ın piyasada çok sunduğu modellerdir.Kutu olmadan monte edilir ve sesi genelde çok net vermese de Bagajda yer kaplamamsı açısından en ideal küçük sistem bas parçalarıdır.

9. Amfiler:
Teypten gelen bilgiyi daha da güçlendirerek yüksek güç ihtiyaçlarını karşılarlar. Sadece yüksek seste deil, alçak seste de gücünü belli ederek sesin kalitesini genelde arttırırlar.Asıl amaç yüksek güçlü üniteleri karşılamaktır. Çeşitli modelleri vardır: D class(Mono Bas amfisi), Full Range...kullanılcak üniteye göre seçim yapılmalıdır.

10. Capasitör(Kapasitör, Kondansatör) :
Farad birimiyle ölçülürler. Analog ve Digital(sayısal)'ları vardır. Normal Akü güçlü bir ses sisteminin yükünü kaldıramayacağı için buna ani güç ihtiyaçlarını kaldırabiliecek bir ünite bağlanır.Bu elektrik gücü biriktiren üniteye bu ad verilir.Genelde Yuvarlak tüp şeklinde olur.

11. Aktif Crossover:
Ses frekanslarını teypten alınır alınmaz ayıran ya da amfilenmiş sesi değişik ünitelere göndermeye yarayan ve daha profosyonel sistemlerde kullanılan ünitedir.

12. Sound Proccessor:
içinde aktif crossover, efektler, ekolaizer v.b. gibi sistemler barındıran, teyp'ten alınan sese bu özellikleri veren ünitedir.Çok prof. sistemlerde kullanılır.

13. Eko (Ekolayzır) :
Sesi Frekanslarına göre kendinize özelleştirmenizi sağlar.Basları arttırıp tizzleri düşürmek gibi.Tabi kaç band ise o kadar çok ses ayarı yapmaznızı sağlar.Birçoğunda ayrı subwoofer çıkışı bulunduğundan basları daha verimli amfilemenizi sağlar.
 
bravo yani dün geceden beridir konularini ve yazdiklarini takip ediyorum bu konularda ben gibi baya bilgilisin sanirim. . foruma cok biseyler kazandiracak gibi görünüyorsun.hadi hayirlisi.
 
Ali Sahin' Alıntı:
bravo yani dün geceden beridir konularini ve yazdiklarini takip ediyorum bu konularda ben gibi baya bilgilisin sanirim. . foruma cok biseyler kazandiracak gibi görünüyorsun.hadi hayirlisi.


Düşünceleriniz için çok teşekkür ediyorum. Elimde ne kadar kaynak ve döküman varsa eklemeye çalışıyorum.

Tüm bu birikimimizde Türkiyedeki dostlarımızın olduğu kadar Yurtdışındaki gurbetçilerimizin de katkısı büyük. Yurtdışındaki araç modifikasyon yelpazesine şu an için erişmiş olsakta, oradaki anlayış halen biraz daha farklı ve biraz daha tutkulu...

Bir dostum vardı Almanyadan. Az sohbetlermiz geçmemiştir. Kendisinde de ML400 CDI vardı... Türkiyeye getirmesi için yalvarırdık :) O bizden daha da hasta idi bu konularda. Sanırım bu oturduğu yerin BRABUS'un üretim merkezinin yakınında olmasından da kaynaklanıyor :)
 
ellerin dert görmesin güzel olmuş bir sorum olacak bir capasitor seri mi yoksa paralel mi bağlanırsa iyi verim verir?
 
walla beğendim bilgilerini helal olsun yoksa bu işimi yapıyorsun
 
Geri
Üst