ntv ve insan Programının Resimleri (Hergün Güncellenecek)

un4given

Banned
Katılım
23 Haz 2005
Mesajlar
1,195
Reaction score
0
Puanları
0
Yaş
41
Arşivin hepsine bakmak isteyen alttaki linke tıklasın :alkol:

Lİnk
http://www.ntvmsnbc.com/modules/slideshow/VeInsan20050527/slideshow.asp



Arkadaşlar ben bu proğramı çok seviyorum. Halen yayınlanıyor mu bilmiyorum ama denk geldiğim zaman sonuna kadar izliyorum. Resimler çok şey anlatıyor. Hergün bu topicte resimleri güncelleyeceğim...

Net olan Gerçek
011ov.jpg

Afrika’da yine kuraklıktan ötürü açlık çeken ülke Nijer. Fotoğraf, çocukların beslenebilmesi için Sınır Tanımayan Doktorlar tarafından kurulan bir sağlık merkezinde çekildi. Açlıktan ölümün kıyısında, yutmaya mecalleri olmadığından burundan beslenen iki çocuk. Reuters'tan Finbarr O'Reilly, ilerideki çocuğa odaklanmış. Ancak öndeki ne kadar flu olursa olsun daha ‘net’ çıkmış. (Finbarr O'Reilly / Reuters)

Bakış açısı
020qw.jpg

Yine iki çocuk. Yer Irak’ın başkenti Bağdat. Amerikan askerleri bu çocukların evine baskın düzenlemiş ve babaları da tutuklanmış. Bu fotoğrafta özellikle kardeşlerin küçük olanına bakınca insanın içi eğiliyor. Ama Amerikalı askerin dimdik duruşu, üst tarafındaki kayıtsız görüntünün ipuçlarını veriyor. ‘O’ an, ''Amerikalı fotoğraftan çıksa, bir de olaya bu taraftan baksa içi ne kadar eğilir?'' diye bir soru da sorduruyor. (Andrea Comas / Reuters)

Çıkış yolu
031vh.jpg

İki çocuklu bir fotoğraf daha. Afganistan'ın başkenti Kabil’de İran ve Pakistan'dan ülkelerine geri dönen göçmenlerin barındığı, Sovyetler’den kalma enkaz kültür merkezi. Fotoğrafın alt yazısında şöyle deniyor: Afganistan'daki göçmenler, ülkede kısa bir süre önce yapılan seçimleri, içlerinde bulundukları berbat koşullardan bir çıkış yolu olarak görüyorlar...'' Fotoğraf bu durumu simgeliyorsa eğer tavandaki delikle o sözü edilen çıkış yolunun boyutlarını da gösteriyor. Hatta fotoğraf, ışığın miktarıyla umutların gerçeğe ne kadar yakın olduğunu da ortaya koyuyor. (David Guttenfelder / Associated Press)

Göç ve yaşam sevinci
042bm.jpg

Yine iki çocuk, mekan bu kez Halfeti. Yaşam alanları Birecik Barajı’nın suları altında kaldığından bir süre çadırda yaşamak durumunda olan iki çocuk, aydınlığa açılan pencereden sıcacık yaşama sevinci zerreleri gönderiyor. Yoksul Anadolu insanının en değerli varlıkları arasında yer alan tavuklar, yaşama sevinci tanımını pekiştiriyor. Gazeteci Ali Öz'ün bir çalışması.

Ölümün kıyısında
051ba.jpg

İki modelli ‘o’ anlarda bu kez iki yetişkin var. Güney Afrika'nın Cape Town kenti limanında sonu iyi biten korku dolu anların hemen öncesi. Tahmin edildiği üzere o dev dalga iki kişiyi alıp götürüyor. İkisi de daha sonra kurtarılıyor. Ölümün kıyısından dönme hikayesinin başlangıcını gösteren bir ‘o’ an. (Philip Massie / Reuters)
 
güzel bir hizmet, ntv de zamanım olursa kaçırmadan izliyorum bunu!
 
AIDS’in “korku” dolu yüzü
1.jpg

AP fotoğrafçısı M. Lakshman'ın Hindistan'da çektiği bir fotoğrafla başlıyoruz. HIV taşıyıcısı bir anne ve yedi yaşındaki çocuğunun fotoğrafı bu… Aynı kaderi paylaşan anne ve çocuğunun yüzünde farklı duyguların izleri okunuyor. Küçük çocuğun yüzünde ve kocaman gözlerinde ''korku'' var. Annenin çok uzaklara dalan gözlerindeyse ''çaresizlik'' ve ''hüzün''. Küçük çocuğu bu kadar korkutan da annesinin ''çaresizliği'' gibi görünüyor.

Saray Basketbolu
6.jpg

Tikrit kentinde çekilen bir fotoğraf... Savaşın başından bu yana Irak'ta bulunan Amerikan askerleri bulundukları gergin ortamda biraz olsun rahatlamak için eski alışkanlıklarına yeniden başvuruyor. Askerlerin basketbol oynaması şaşırtıcı değil ama seçilen mekan ilginç. Askerler açıkhavada basketbol oynamanın pek güvenli olmayacağını düşünmüş olmalı ki, Saddam Hüseyin'in saraylarından biri askerlerin basketbol salonu oluvermiş…

Ali
2.jpg

Irak'ın samarra kentinde çekilen bir fotoğrafla devam ediyoruz. 9 yaşındaki ali… yüzünde acı ifadesi var...samarra'daki çatışmalarda yaralanmış. Ama o anda ona daha önce hiç tatmadığı bu fiziksel acıyı bile unutturan bir acıyı da yaşıyor aslında. Çünkü ali, babasının bu çatışmalarda öldüğünü sadece birkaç saniye önce öğrenmiş.

Söylemeye gerek yok
01.jpg

Fotoğraf, Nijer'in Tahoua kentindeki bir acil beslenme merkezinde çekildi. Ülkede kuraklık yüzünden 3 milyon 600 bin kişi açlık tehlikesiyle karşı karşıya. Eğer acil yardım yapılmazsa on binlerce çocuğun yetersiz beslenme yüzünden öleceği bildiriliyor. Anne Fatou Ousseini, bakışlarına yüklediği bu gerçekleri sanki ‘o’ anda dillendirmeye çalışıyor. Sanki tam da ‘o’ anda, 1 yaşındaki kızı Alassa açlık ve hastalıktan erken yaşlanmış elleriyle annesinin dudaklarını donduruyor. 1 yaşındaki elin görmüş geçirmiş çaresizliğinde ''Söylemene gerek yok. Nasıl olsa pek fazla kulak asmayacaklar'' yazıyor. (Finbarr O'Reilly / Reuters)

Şimşekleri üzerine çekmek
04.jpg

Amerika'dan bir ‘o’ an. Teksas’ın Wichita Fall kenti lunaparkında Associated Press Ajansı'ndan Jason Palmer, dönme dolabı düşük enstantaneyle fotoğraflarken gökyüzü bu görüntüye şimşeklerle katılıyor. (Jason Palmer / Associated Press)
 
Amalia’nın yalnızlığı
01.jpg

Dünya gündeminde kenarda köşede kalmış bir olay ve kenarda köşede bir kadın. Guatemala yakınlarındaki küçük San Antonio Senahu Kasabası’nda heyelan meydana geldi. 22 kişi öldü. Amalia Moya, kadere boyun eğmiş, kaybettiği yakınları için dua ediyor. Elbette ne duyuluyor ne de görülüyor ama Amalia'nın bu alemdeki yalnızlığından öylesine bir sadelik yayılıyor ki oraya, 'o' ana dualar da siniyor.(AP/Rodrigo Abd)

Çeşmenin Başında
04.jpg

Fotoğraf, Amerika'nın Chicago kentindeki Millenium Park’ta yeralan Crown Çeşmesi’nde çekildi. Burası, 15 metre yüksekliğinde cam bir kule aslında. Gündüzleri 12 dakika süreyle 1000 Chicagolu’nun görüntüsü, çeşmenin duvarında görülüyor. Görüntüdeki kişi tam ağzını açtığında görüldüğü üzere içinden su fışkırıyor. Ve 'o' anda, sıcaklığın gölgede 38 dereceye ulaştığı kentte 3 yaşındaki Austin, gönlünden geçen muzırlığı yapmak üzere annesinin onayını bekliyor. (AP/Charles Rex Arbogast)

Dondurma Aşkına
05.jpg

Kanada'dan bir 'o' an. 3 yaşındaki ikizler Kira ve Kendra Ridgley, görsel ikizliklerini dondurma tutkusunda da gösteriyorlar. (AP/Halifax Chronicle Herald, Tim Krochak)

İnsanlık Krizi
01.jpg

İnsanlık krizi olarak tanımlanan olayın yaşandığı yerden, Sudan’dan bir 'o' an. Silahlı Arap çeteleri tarafından evlerinden, yurtlarından sürülen insanların barındığı Darfur'daki bir mülteci kampı. Birleşmiş Milletler Mülteciler Yüksek Komiseri Antonio Guterres 'o' anda oradaydı. Yüksek Komiser, uluslararası camianın bu insanlık krizini sona erdirmek için daha fazla çaba sarfetmesi gerektiğini söylemekteydi. Reuters’tan Radu Sigheti, komiserin mesajını bu bakışlarla birlikte vermeyi tercih etmekteydi. Reuters/Radu Sigheti

Sıcak Görev
03.jpg

İspanya’nın kuzeyindeki bir orman yangınında itfaiyeci, ateşin karşısında geri çekiliyor. İtfaiyeciyi pes ettiren ateş öylesine güçlü ki, baktıkça sıcaklık buralara kadar geliyor. (AP/Kai Forsterling)
 
Bize ne oldu
01.jpg

Fotoğraf Hindistan'dan. Çatışma çok şiddetli oldu ve Hindistan Keşmiri'nde Srinagar yakınlarında bu köyde, ayrılıkçı militanlarla hükümet birlikleri arasındaki çatışmada iki militan öldü. Zona'nın da evi yıkıldı ve 'o' anda Zona'nın netsiz, blur görünen başı, evsiz kalmaktan ötürü zihnen kendini kaybetmişliği, net çıkan bedeni ise sarıldığı torununda bulduğu teselliyi temsil etmekteydi. Derin üzüntü ise bize çocuğun yüzünden yansımaktaydı. Ayrıca 'o' anda çocuk, foto muhabiri Refik Makbul'e ''Bize ne oldu?'' diye sormaktaydı. (AP/Refik Makbul)

Korku, telaş, öfke...
01.jpg

Kamboçya'da bir grup terörist, özel bir okulu basıp öğrencileri rehin aldı. Çocukları veliler kurtardı. 'O' anda bir baba, evladını sırtlamış tehlikeli bölgeden uzaklaştırıyor. Önce tabii korku, sonra telaş, sonra merak, hatta biraz da evladın kurtarılışından dolayı duyulan saklı bir rahatlık. Ve de 'o' anda henüz kendini göstermeye fırsat bulamayan ama var olan öfke. Çünkü bu 'o' anın içinde saklı öfke, teröristleri linç etmeye kalkıştı. Okulu basanlar, ölümün kıyısında velilerin elinden polis tarafından kurtarıldı. (AP/John McDermott)

Netsiz netlik
02.jpg

Fotoğraf Hindistan Keşmir'de çekildi. Güvenlik güçleriyle ayrılıkçı gerillalar arasında bu köyde bir çatışma çıktı, iki gerilla öldürüldü. Olay da bizlerin, küreselleşmiş dünya sakinlerinin zamanını fazla almamak, kafasını fazla meşgul etmemek için özetle verildi. Bu 'o' an, sanki bu yaygın habercilik anlayışına küçük bir protesto gibi. Uluslararası haber ajanslarına çalışan profesyonel bir fotoğrafçı, elbette neyi net neyi netsiz vermesi gerektiğini çok iyi bilir. Olay bir çatışmadır ya, Associated Press fotoğrafçısı Refik Makbul, köydeki çatışmada enkaza dönüşmüş evi net göstermiştir. Küreseleşmiş habercilik anlayışının pek üzerinde durmadığı mağdur insanı da karenin kenarına netsiz olarak yerleştirmiştir. Ama öylesine güçlüdür ki o köylü kadının duyguları, gazetecinin netsiz göstermesine rağmen korku ve endişe 'o' ana, hem de daha da vurgulayıcı bir şekilde damgasını vurmuştur. Ayrıca o bulanık ama net bakışlar, ''Hey dünya, bak filler debelenirken ezilen çim olarak ben burdayım!'' demiştir. (AP Photo/ Refik Makbul)

Merhamet ve şükran
02.jpg

Associated Press’ten Tomas Munita’nın bir Afganistan fotoğrafı. 'O' anın bu tarafında bir yardım faaliyeti yaşanıyor. Kabil'de çalışmak durumunda olan 2 bin 500 çocuğa eğitim, sağlık ve gıda yardımı yapan Afgan sivil toplum kuruluşunun merkezinde, o sırada, erkek çocuklar yemek yiyiyor, kızlar da yemek sırasının kendilerine gelmesini bekliyor. Sanki merhamet duygusuyla çocukların yüzündeki şükran duygusu 'o' anda biraraya geliyor. (AP/Tomas Munita)

Dünyaya yetişmek
03.jpg

Fotoğraf, Hindistan Bombay'da bir fabrikanın içinde çekildi. İki vinç kolunun arasına kurulan hamakta uyuyan bir çocuk... Ailesinin bu fabrikada çalışıyor ve o da bu zor şartlara dünyaya yetişmeye çalışıyor. UNICEF raporlarına göre dünyada 650 milyona yakın çocuk uygun şartlarda yaşamıyor. (Reuters/Adeel Halim)
 
Uçurumun kenarındaki umut
01.jpg

Fotoğraf, Haiti'de çekildi. Siyahların bu alemde kurdukları ilk bağımsız cumhuriyet olan Haiti'nin başkenti Port-au-Prince'in genel durumunu yansıtan bir mahalle. Fotoğrafın zeminini oluşturan yoksulluk, bir türlü istikrara kavuşamayan, ''uçurumun kenarındaki ülke'' olarak tanımlanan Haiti'nin genel durumunu temsil ediyor ama giysileri, gerideki pejmürde duruma uysa da her bir çocuk, 'o' andaki enerji ve umut yüklü halleriyle fotoğrafın zemininden farklı bir öykü anlatıyor. (AP/Ramon Espinosa)

Gizli formül
02.jpg

Çocuklar aşı olmaktan elbette hoşlanmazlar ama bu aşı değil. Hindistan Haydarabad’da bir kaç kişinin zapt etmeye çalıştığı çocuğa bir kocakarı ilacıyla sıvanmış canlı balık yutturmaya çalışılıyor. Hindistan'da binlerce kişi, her yıl yıldızların durumuna göre belirlenmiş bir günde, astıma iyi geleceği inancıyla güya ilaçlı canlı balık yutuyor. Balığa sürülen o bitkisel terkibi gizli tutan aile, formülü kendilerine 162 yıl önce bir azizin verdiğini iddia ediyor. Bu 'o' an, bizim aklımıza başka mekanları getiriyor. Zira 'o' anda kimbilir kaç bin bilim insanı astımı ya da başka hastalıkları tedavi edecek ve de terkibi gizli kalmayacak ilaçlar için laboratuvarlarda sessiz sedasız uğraşıyor. (AP/Mustafa Quraishi)

Uyku Trafiği
04.jpg

Hindistan’ın Kalküta şehrinde elde edilen bir ‘o’ an. Bölgede sıcaklık, gölgede 44 derece. Kentte insanlar, geceleri sadece sokaklarda, kaldırımlarda değil caddelerde uyuyor. 'O' an, ana cadde üzerinde uyku trafiğindeki yoğunluğu gösteriyor. (AP/Bikas Das)

Puan Hesabı
05.jpg

Artık tereddüt halinde sporcuların başarımları videodan izleniyor ama jimnastik hakemlerinin o kadar ayrıntılı puanları, o kadar hızlı hareketlere nasıl verdikleri merak konusu olmaya devam ediyor. Avrupa Ritmik Jimnastik Şampiyonası’nda Bulgar sporcu Elizabeth Paisieva, görünmeyen başı, yay gibi bükülen gövdesi ve neredeyse doksan derece açı verdiği bacaklarıyla 'o' anda sıradan izleyicileri hayran bırakıyor. İnsan, “Acaba bu 'o' ana bakan hakemler, ipin yere tam paralel olmamasından puan kırarlar mı?” diye merak ediyor. (AP/Sergey Ponomarev)

Neden
01.jpg

Irak'ta Amerikan Birlikleri, Suriye karayolu üzerindeki bir köyde silah ya da mühimmat arama operasyonu yapıyor. Annesi sorgulanan çocuk, Irak olayıyla ilgili bütün “neden” sorularını üstüne almış, bakışlarıyla bunları Amerikalı askere yönlendiriyor. Küçücük bedenin masum duruşundan öyle bir güçlü çıkıyor ki bu “neden?” demeti, 'o' an, çocuğun bakışları yüzünden bütün zerreleriyle askere doğru kayıyor. (AP/Jacob Silberberg)
 
Işığın kaçma çabası
02.jpg

Afganistan’da bir fırın. Ancak bu 'o' an bundan ibaret değil. Fotoğraftaki çocuk, okula gitmeden önce sabah önce gelip bu fırında çalışıyor, okuldan sonra da yine aynı izbeye dönüyor. Işık, 'o' anda sanki çocuğun yorgunluğundan, o koşullardan utanıp kaçmaya kalkıyor ama Associated Press fotoğrafçısı Tomas Munita'ya yakalanıyor. (AP/Tomas Munita)

Renklerin Dansı
05.jpg

Avustralya'nın Sydney kenti hayvanat bahçesinde bir tavus kuşu. 'O' an'da su, başka bir yerden güzel bir sarı bulup, tavus kuşunun benzersiz mavisine eşlik ediyor. (Reuters/David Gray)


Dargın gölgeler
02.jpg

Associated Press’in foto muhabiri Tomas Munita'nın bir fotoğrafı. Afganistan Kabil’de ışığın anlık hareketinden izler ve mesajlar bıraktığı bir 'o' an. Işık, iç savaş sırasında hasar görmüş bir binanın duvarından geçerken, artık kanıksadığı çatışma izlerine dargınlık gölgeleri bırakıyor. Ama kareyi terketmeden önce 'o' anın farklılığında yani çocuklarda şöyle bir oyalanıp anlık umut hatıralarını geride bırakmayı da ihmal etmiyor. (AP/Tomas Munita)

Netsiz mutluluk
01.jpg

Hindistan Srinagar’da, anavatanında bir çingene çocuk. Buchpora Geçici Yerleşim Kampı’nda 'o' anda göçebelerin hayat tarzının olumlu yanı biraz utanmış. Göçebeliğin çingeneliğe has mutluluğu geride netleşememiş. 'O' an, tercihini çocuğun yüzünde ve gözünün içinde yoksulluktan yana kullanmış. Biraz önce canının bir şeye sıkıldığı belli ama günü, anı yaşamanın hınzır sevinci, çocuğun gözünde ve dudaklarının kenarında çıktı çıkacak bekliyor. (AP/Rafiq Maqbool)

İçten akan gözyaşı
02.jpg

Afganistan'da Kabil'deki Uluslararası Gıda Dağıtım Bölümü’nde çalışan İtalyan görevli Clementina Cantoni kaçırıldı. Burkalı kadınlar da bir protesto gösterisi yaptı. Bu dul kadın da diğerleri gibi Cantoni'yi iyi tanıyordu. Ve 'o' anda kadın, Cantoni için döktüğü gözyaşını siliyordu. Burkanın peçesi, dökülen gözyaşını gizliyordu. Afganistan kadınının içten, insani duyguları, dışarıdan bakıldığında burka yüzünden böyle görülüyordu. Kadına burka giydiren ve yardım görevlilerinin cesaretini kırmak isteyen zihniyet, 'o' anda bile faaliyetini sürdürüyor, duyguyu bile aciz hale getiriyordu. (AP/Musadeq Sadeq)
 
Kamuflaj niyetine
03.jpg

Bir tatbikat öncesi İsrail askerleri kamuflaj niyetine birbirlerinin yüzlerine çamur sürüyor. Ama eylemi yapan kadın olunca 'o' anda çamur değil de fondöten sürülüyormuş izlenimi doğuyor. (AP/Abir Sultan-IDF)

“Dakika bir, gol bir!”
05.jpg

Fotoğraf, İstanbul'da oynanan Şampiyonlar Ligi Finali’nden. Maçın daha ilk dakikası... Daha 50'inci saniyede gelen gölün ardından Milan'ın kalecisi Dida ve vatandaşı Brezilyalı Cafu'nun gol sevinci... (AP/Dusan Vranic)

Kodlanan alın yazısı
01.jpg

Fotoğraf Irak'tan. Haditha kentinde yapılan bir operasyondan sonra Amerikalı askerler, tutukladıklarını kodluyor, sonra da ‘o’ anda olduğu gibi nakşediyorlar. İnananlara göre alın yazısı denen kavram karmaşıktır ama 'o' andaki alın yazısı son derece basittir. Zira 'o' anın verdiği izlenime göre, bunu kim akıl ettiyse onun gözünde kodlanan bu insanlar da 'o' anda oradaki alın yazısı gibi basittir. (AP/Jacob Silberberg)

Kutsal Buluşma
03.jpg

Çin’de görme engelli bir öğrenci, kolej sınavları hazırlık kursunda braille alfabesiyle yazılı ders notlarını dudaklarıyla okuyor. ‘O’ anlarda bakışlar üzerine birçok fotoğraf yayınlandı. Bu fotoğrafta elbette bakışlar yok ama bakışların yerini dokunuşlar alıyor. Öğrenci 'o' anda okuma arzusunu, bilgiye ulaşabilmenin huzurunu ve sevincini bize bir şekilde ulaştırıyor. Belki biraz daha dikkatli bakılsa, bilginin kağıtla dudaklar arasında yoğunlaşan kutsiyetini görmek mümkün olacakmış gibi geliyor.(AP)

Fırtına öncesi
03.jpg

Guatemala’da Santa Rosa kenti yakınlarındaki bir yerleşim yeri, yaklaşan şiddetli yağış ve fırtına yüzünden boşaltılmış. Bir okulun öğrencileri, otobüsle okullarından uzaklaştırılırken bu 'o' anın gerisindeki haberin yoğunluğu, öğrencilerden birinin bakışlarına toplanmış. Bu nedenle ikiye bölünmüş kompozisyonda daha az yer kaplamasına rağmen bu 'o' ana bakanların dikkatini kız çocuğuna yönelten bir 'o' an ortaya çıkmış. Gelen felaketin ve tahliyenin sokaktaki endişeli hareketliliği de otobüsün kromajından yansımış. (AP/Rodrigo Abd)
 
Tatil Güzeldir
03.jpg

Florida'nın ünlü Daytona Plajı'nda bir çift, herşeyden uzak şezlonglarına uzanmış, okyanusun tadını çıkarıyor. Ancak şiddetli fırtınanın habercisi bulutlardan haberleri yok. Yine de ''Tatil güzeldir...'' dedirten bir ‘o’ an. (AP/Daytona Beach News-Journal, Jim Tiller)

Kiev'de Aşk
05.jpg

Eurovision Şarkı Yarışması'nın yapılacağı Ukrayna'nın başkenti Kiev'den bir fotoğraf. Dnipro Nehri kıyısında Ukrayna'nın peri masallarının ünlü kahramanı Katigoroşka heykelinin önünde iki sevgili, hem aşkı yaşıyor hem de hayal ürünü kişilik Katigoroşka'ya 'o' anlık da olsa gerçek hayata giriverme fırsatı sunuyor. (AP/Sergei Chuzavkov)

Mutlu hayat dileği
01.jpg

Fotoğraf, Hindistan Bopal yakınlarındaki Rajgar Bölgesi'nden. Hindu kültürünü tanıyanlar, çocuğun alnındaki ‘bindi’ adı verilen kırmızı noktayı görünce, bunun neden başka kültürler için sıradan bir fotoğraf olmadığını anlamıştır. Dünyaevine girmiş bir çift... Erkek çocuk 16, üstü örtülü kız çocuk 11 yaşında. Hindistan'da yasak olmasına rağmen çocukları evlendirmek, ''nişanlıyoruz'' bahanesiyle süren yaygın bir gelenek. Erkek çocuğun bakışlarındaki vurdumduymazlık ve üzeri örtülü kız çocuğunun duruşundaki rahatsızlık birleşip göze çarpıyor ve daha onlara çok uzak olması gereken bir 'o' ana konu olmanın mutsuzluğu ağır basıyor. Böylece 'o' an, başka kültürden olanlara durumun sakilliğini, garipliğini hemen aktarıyor. 'O' anda yabancısı olmadığımız bir simge de sunuyor ama gamalı haç işaretleri de başlı başına bir yabancılık içeriyor. Çünkü gamalı haç olarak bildiğimiz yaratıcı tanrı Brahma'yı simgeleyen svastikaların Hindu kültüründe uğur getirdiğine inanılıyor ve svastika Sanskritçe'de ''Mutlu hayat'' anlamına geliyor. Bu yaşta evlendirilen insanlar için inananlar açısından o simge orada 'o' anda gerçekten gerekli oluyor. (AP/Prakash Hatvalne)

Utanması Gerekenler Adına
02.jpg

Daha iyi bir yaşam umuduyla yola çıkmışlardı. 600 kişiydiler. Kuzey Afrika'dan bir köhne gemiye tıkıldılar ve denize açıldılar. İtalya'nın Lampedusa Adası’na çıktıklarında yakalandılar. Yoksuldular tabii... Umutları kırıldı... Bu, son bir yıl içinde İtalya'ya yönelik en büyük kaçak göç dalgasıydı. Sahil güvenlik onları adadadan, kaçak göçmenlerin barındırıldığı kampa götürdü. Fotoğraf, yakalandıktan sonraki bu yolculuk sırasında çekildi ve 'o' an, aralarındaki iki kişinin yüzünde bu hikayeyi anlatıyordu. Işık, öndeki adamın yüzünün sağ tarafında hikayenin hüznünden etkilenip, utanması gerekenler adına utanıyordu. Ama buna rağmen sağ gözde ağlamak üzere olan hüzün, kalan son gücüyle 'o' anda orada bulunan bütün ışığı yakalayıp yansıtıyordu. Belki bakanlar bir şeyler hisseder umuduyla... (REUTERS/Tony Gentile)

Hayata Dönüş Korkusu
01.jpg

Korkuyor... Korku dolu bakışların türü konusunda bir sınıflandırma yok ama gözler, ölüm korkusunu çağrıştırıyor. Aslında içinde bulunduğu ortamda kesinlikle ölüm riski bulunmuyor. İspanya'da ülkeye yasa dışı yollardan girmeye çalışırken yakalanmış bir mülteci, kaderini bekliyor. İşin ilginç yanı, şişme bir botla beraberindeki 21 kişiyle birlikte Cebelitarık Boğazı’nı geçerken yakalanan bu adam, ölüm riskini atlatmış bulunuyor. Ama yine de korkuyor. Acaba ona ölümü göze aldıran hayata yeniden dönmekten mi korkuyor? (REUTERS/Anton Meres)
 
gerçekten süper olmuş teşekkür hepsini kaydettim :) şu shev resminide her seferinde "O"an sanıp altında yazı varmı die baktım :)
 
Tabiatın çocukları sevdiği an
04.jpg

Amerika'nın volkanik gayzerleriyle ünlü Yellowstone Ulusal Parkı. NTV kameramanı Cengiz Tapan'ın bir fotoğrafı. Tapan, ışığın ama özellikle de saçlarında oynaşan ılık rüzgarın başka bir deyişle tabiatın çocukları en sevdiği 'o' anı yakalamış. Sıcacık, pırıl pırıl gülümsemeleri de eklenince tabiatla bütünleşen masumiyetin 'o' anı ortaya çıkmış. (NTV-Cengiz Tapan)

iletişim duvarını aşmak
03.jpg

Irak'tan bir fotoğraf. Sağdaki Amerikalı bir istihkamcı. Amerikan istihkamcıları, Sünni üçgeni denen bölgede bulunan bu yoksul köydeki yoksul okula bir geçici klinik kurmuş. Amerikalılar, köye içme suyu şebekesi kurmaya da başlamış. Bu ikisi, yani sağlık hizmeti ve temiz su, bölgedeki yoksul yerleşim yerlerinin en önemli ihtiyaçlarıymış. Böylelikle Amerikalı askerlerle Iraklılar arasında yakın iletişim sağlanmış. Önyargı duvarları da 'o' anda görüldüğü gibi aşılmış ama sağlıklı iletişim için daha yapılacak çok iş varmış. Bu durumu da duvarın gerisinde düşünceli ve tereddütlü duran kadın temsil etmiş. (AP/Sasa Kralj)

makro dalga
05.jpg

Tahiti'de düzenlenen sörf yarışlarından önce, tanınmış sörfçü Avustralyalı Dylan Longbottom idman yapıyor. Fotoğraf, denizin duru, saf gücünü gösteriyor. Öyle ki, baktıkça dalga üstümüze üstümüze geliyor. Ayrıca hani biraz kulak kabartsak, homurtuyu duyacakmışısız gibi bir duygu oluşturuyor. (AP/Karen Wilson)

‘O’ an için
01.jpg

Çocuk, Irak'ın Musul kentinde düzenlenen bombalı bir intihar saldırısı yüzünden ölümcül denecek derecede ağır yaralanmış. Öyle ki kanı, sarıldığı battaniyenin dışına taşmış. Associated Press Ajansı bu fotoğrafın bir Amerikan askeri tarafından çekildiğini ve kendilerine Amerikan Ordusu tarafından verildiğini açıklama gereği duymuş. Acaba 'o' anda, ama 'o' anda sadece 'o' anda bunun ne kadar önemi var? Acaba bu fotofrafın öyküsü propaganda mı? Yoksa 'o' anda çocuğun minicik ayaklarında kendini gösteren masumiyet mi? Ya da çocuğu kucaklayan insanın boyun damarlarında kendini gösteren duygular mı? Ya da fotoğrafın öyküsü 'o' anda ama sadece 'o' anda birbirine kapaklanan insaniyet mi? Fotoğrafın, 'o' an'ın gücü bakın neler sordurdu, neler düşündürdü? (AP/ABD Ordusu)

Masumiyet çiçeği
06.jpg

Fotoğraf Polonya’dan. 3 Mayıs, Varşova'da 1791 Anayasası'nın yıldönümü. Ülkenin ulusal renklerini simgeleyen laleler arasında, laleler kadar masum bir başka çiçek. (AP/Czarek Sokolowski)
 
ve insanı sunan adamın sesiyle bunlar çok daha etkileyici oluyo ama yinede çok saol..!
 
Etkileyici bir müzik ile flash şeklinde bu resimler düzenlense çok güzel olur aslında.
 
teek kelimeyle olağan üstü bende hiç kaçırmam ve insanı çok saol
 
Geri
Üst