Kaynak:NİSSAN X-TRAİL TEST
JAPON MARKASININ SUV'U HER ALANDA İDDİALI
BU HAFTA, 2. JENERASYONU İLE NİSSAN XTRAİL SİZLERLE. 2001 YILINDA YOLLARA ÇIKAN X-TRAİL, İKİNCİ JENERASYONUNDA GENEL TASARIM HATLARINI FAZLA DEĞİŞTİRMEDİ. X-TRAİL, TOYOTA RAV4, HONDA CR-V VE KİA SORENTO GİBİ ŞEHİR SUV’LERİNDEN DAHA AGRESİF BİR GÖRÜNÜME SAHİP.
2000 DD'DE 320NM TORK ÜRETEN 150 HP GÜCÜNDEKİ COMMON RAİL TURBO DİZEL MOTORLU NİSSAN X-TRAİL, 6 İLERİ MANUEL MODLU OTOMATİK VİTESİN DİZEL MOTORLA UYUMLU ÇALIŞAN TEKNOLOJİSİYLE PERFORMANS VE YAKIT EKONOMİSİNİ AYNI ANDA SUNUYOR. SUV GÖVDESİNE SAHİP NİSSAN X-TRAİL’İ YÜKSEK BİR GÜÇLE İVMELENDİREN DİZEL MOTOR, ESNEK VE DAYANIKLI YAPISI İLE ŞEHİR VE ARAZİ KULLANIMA UYGUN OLARAK TASARLANMIŞ.
KÜT FARLAR DONANIM SEÇENEĞİNE GÖRE XENON AYDINLATMAYA EV SAHİPLİĞİ YAPIYORLAR. ARAÇTA SİS LAMBASI VE GERİ VİTES LAMBASI TAMPONUN EN ALT KISMINA KONUMLANDIRILMIŞ. 4.6 M UZUNLUĞUNDAKİ X-TRAİL, HONDA CR-V’DEN 6,1 CM, TOYOTA RAV4’DEN İSE 18 CM DAHA UZUN BİR ARAÇ. NİSSAN X-TRAİL YERDEN 21 CM YÜKSEKLİĞE SAHİP. ARACIN BAGAJ HACMİ İSE 603 LİTRE.
DÜNYANIN İLK ÖNGÖRÜ SİSTEMLİ ALL MODE 4X4-İ SİSTEMİ HER TÜRLÜ YOL KOŞULUNDA DAHA FAZLA YARDIMA İHTİYACINIZ OLDUĞU ANLARDA DESTEK SAĞLIYOR. ORTA KONSOLDAKİ ÇEKİŞ KONTROL DÜĞMESİNİ 2 WD’DEN AUTO KONUMUNA ALIN VE SİZ ARACINIZI KULLANIRKEN NİSSAN X-TRAİL’İN ÖNGÖRÜ SİSTEMLİ ALL MODE 4X4-İ ÇEKİŞ KONTROL ÜNİTESİ YOL KOŞULLARINI, ARACIN AĞIRLIK DENGESİNİ, SİZİN SÜRÜŞ TARZINIZI ANLIK VERİLERLE SÜREKLİ KONTROL ETSİN. TURKEYARENA.NET. BU TEKNOLOJİK ÖZELLİK HERHANGİ BİR TEHLİKE YARATACAK DURUMU ÖNCEDEN SEZİNLEDİĞİ AN GEREKLİ GÖRDÜĞÜ GÜVENLİK SİSTEMLERİNİ DEVREYE SOKUYOR. ESP ARACINIZIN VİRAJLARDA DENGESİNİ SAĞLARKEN, TCS TEKERLEKLERİN PATİNAJA KALMADAN TÜM GÜCÜ YERE AKTARMASINI SAĞLIYOR. LOCK KONUMU İSE AĞIR ARAZİ ŞARTLARINDA YOL ALMANIZIN ANAHTARI. AYRICA ALL MODE 4X4-İ SİSTEMİ AŞILMAZ, İNİLMEZ DENEN TEPELERİ GERİSİNDE BIRAKIYOR. DDS(TEPE İNİŞ KONTROLÜ) SAHİP OLDUĞU OTOMATİK FRENLEME VE HIZ SİSTEMİ İLE SİZE FRENLEME YAPMADAN TEPELERDEN 7 KM/H SABİT HIZLA İNME OLANAĞI SUNUYOR. USS (TEPE ÇIKIŞ KONTROLÜ) İSE EN DİK RAMPALARDA DAHİ NİSSAN X-TRAİL’İN GERİYE DOĞRU KAYMASINI ENGELLEYEREK, ZOR KOŞULLARDA İLERLEMENİZE OLANAK SAĞLIYOR.
YENİ X-TRAİL İLK JENERASYONA ORANLA ÇOK DAHA MODERN BİR İÇ MEKANA SAHİP. ARACIN İÇERİSİNDEKİ MALZEME SEÇİMİ UYGUN GÖZÜKÜYOR. AÇIK RENK DÖŞEMELER VE GENİŞ SUNROOF SAYESİNDE ARACIN İÇERİSİ AYDINLIK. NİSSAN QASHQAİ İLE AYNI OLAN DİREKSİYON VE GÖSTERGE PANELİ GAYET ŞIK. ORTA KONSOL İSE ESKİ NESİL ARAZİ ARAÇLARI KADAR SADE. OTOMATİK VİTES KOLUNUN HEMEN ÖNÜNDE KOLTUK ISITMA BUTONLARI, EĞİM İNİŞ KONTROL BUTONU VE ALL MODE 4×4-İ SİSTEMİNİN DÜĞMESİ BULUNUYOR. YUVARLAK BUTON ÇEVRİLEREK ARACI 4×2 MODUNDAN OTOMATİK MODA VE SÜREKLİ DÖRT ÇEKER MODA GEÇİRMEK MÜMKÜN. ÇOK GENİŞ BİR İÇ MEKANA SAHİP X-TRAİL, ÖNDEKİ KOLTUKTA YOLCULUK YAPANLARA SUNDUKLARINI ARKA KOLTUKTA YOLCULUK YAPANLARA DA SUNUYOR. PLATİNUM VERSİYONDA ARKA KOLTUKLAR İÇİN DE KOLTUK ISITMA SİSTEMİ BULUNUYOR. X-TRAİL’İN İÇ MEKANINDA BOLCA SAKLAMA GÖZÜNE YER VERİLMİŞ. BUNUN DIŞINDA ARACIN BAGAJINDAKİ ÇEKMECELİ YAPI DA ÇOK KULLANIŞLI.
NİSSAN X-TRAİL’İN İKİNCİ JENERASYONU RENAULT’DAN ALINAN DCİ ÜNİTE VE 4000 D/D’DE 150 HP GÜÇ, 2000 D/D’DE 320 NM TORK ÜRETİYOR. 1.6 TON AĞIRLIĞINDAKİ TEST ARACIMIZA BAŞIRILI BİR PERFORMANS YAŞATAN MOTOR, 6 KADEMELİ OTOMATİK ŞANZIMANLA BİRLİKTE ÇALIŞIYOR. NİSSAN X-TRAİL 12,5 SANİYEDE 100 KM/S HIZA ULAŞIRKEN 183 KM/ MAKSİMUM HIZA ÇIKABİLİYOR.. X-TRAİL DİKKATLİ BİR KULLANIMLA 6,5 LT/100 KM GİBİ YAKIT TÜKETİM DEĞERLERİ YAKALAYABİLİYOR. TESTİMİZİN SONUNDA X-TRAİL’İN ORTALAMA TÜKETİM DEĞERİ İSE 8,3 LT/100 KM OLARAK HESAPLANDI.
TRAİL’İN YUMUŞAK YAPILI SÜSPANSİYONLARI DARBELERİ İYİ BİR ŞEKİLDE EMİYOR. GENİŞ İÇ MEKANDA 5 KİŞİ ÇOK RAHAT YOLCULUKLAR YAPABİLİYORSUNUZ. KOLTUKLARIN UZUN YOLDAKİ RAHATLIĞI DA TAKDİRE ŞAYAN. X-TRAİL’DE YALITIM SAYESİNDE RÜZGAR SESİ VE MOTOR SESİ ARAÇ İÇERİSİNE FAZLA GİRMİYOR .
NİSSAN X-TRAİL’İN SÜRÜŞ POZİSYONU ÇOK BAŞARILI. YUMUŞAK YAPILI DİREKSİYON HASSAS. ARAÇTA YÜKSEK YAPI NEDENİYLE VİRAJLARA TEMKİNLİ GİRİLMESİNDE FAYDA VAR. ANCAK UFAK LİMİT AŞIMLARINDA ESP NİSSAN X-TRAİL’İ YOLUNA SOKMAKTA ZORLANMIYOR. ARACIN FRENLERİ DE SINIF STANDARTLARINI KARŞILIYOR.
YOL DIŞINA ÇIKTIĞIMIZDA ARACIN ÇEKİŞ KONTROL SİSTEMİNİN PERFORMANSINI DEĞERLENDİRME FIRSATINI BULDUK. ARAÇ SE, LE VE PLATİNYUM PAKETLER ALTINDA SATILIYOR. 65 LİTRELİK YAKIT DEPOSUNA SAHİP XTRAİL 2.1 METRELİK YERDEN YÜKSEKLİĞİ VE 21 DERECELİK RAMPA AÇILARINA SAHİP.
ARACIN STANDART ÖZELLİKLERİ ARASINDA ABS,EBD FREN SİSTEMİ, ALL MODE 4*4, ALİMİNYUM ALAŞIM JANTLAR, ELEKTRONİK ÇEKİŞ KONTROLÜ, VİRAJ KONTROLÜ, MOTOR TORK KONTROL SİSTEMİ, FREN TORK KONTROL SİSTEMİ, GELİŞTİRİLMİŞ VİRAJ DENGE SİSTEMİ, EĞİM İNİŞ VE ÇIKIŞ KONTROL SİSTEMLERİ, SÜRÜCÜ-YOLCU –YAN VE PERDE HAVA YASTIKLARI, İMMOBİLAYZIR,UZAKTAN KUMANDALI MERKEZİ KİLİT, TELEFON ENTEGRASYONU VE BLUETOOTH SİSTEMİ, HIZ SABİTLEME, DİREKSİYONDAN KUMANDALI MÜZİK SİSTEMİ, YAĞMUR SENSÖRLÜ ÖN SİLECEK, OTOMATİK YANAN FAR, YOL BİLGİSAYARI, DERİ DİREKSİYON SİMİDİ, ARKA HAVALANDIRMA KANALI,OTOMATİK İKLİMLENDİRMELİ KLİMA SİSTEMİ, ELEKTRİK KUMANDALI VE ISITMALI YAN AYNALAR, ISITMALI-SOĞUTMALI TORPİDO GÖZÜ, KAPI İÇİ AYDINLATMA, İÇECEKLER İÇİN SOĞUK VEYA SICAK MUHAFAZA GÖZLERİ, ELEKTRİK KUMANDALI PANAROMİK SUNROOF CAM TAVAN, TAVAN ÜSTÜNDE FARLI TAVAN RAYLARI, VE ALİMİNYUM ALAŞIM JANTLA ÖN SİS FARI BULUNUYOR.
LE VERSİYONDA BUNLARA EK OLARAK; 6 LI CD ÇALAR,AKILLI ANAHTAR SİSTEMİ VE DERİ DÖŞEME İLE ISITMALI ÖN KOLTUKLAR YER ALIRKEN,
TEST ARACIMIZDA OLDUĞU GİBİ PLATİNYUM PAKETTE ; ISITMALI ÖN VE ARKA KOLTUKLAR,KARARTMALI İÇ DİKİZ AYNASI,AYNAYA ENTEGRE GERİ GÖRÜŞ KAMERASI VE FAR YIKAMA BULUNUYOR.
TASARIM
Bölmeli geniş bagaj
Nissan X-Trail'in geniş bagaj hacmi sahip olduğu sert plastik ve sökülebilir zemin yapısıyla her türlü kullanım koşuluna uygunluk gösteriyor. Arazi kullanımlarında bagajınıza çamurlu, kirli eşyalar mı koydunuz? Küçük bir hamle ile bagaj zeminini sökün ve yıkayın... Nissan X-Trail pratik kullanımlar için tasarlandı. Bagajda yer alan çekmeceye görünmesini istemediğiniz önemli eşyalarınızı koyun. 603 litrelik bagaj hacmini arka koltukları yatırarak 1773 litreye çıkarın. Rahat edin...
Gerçek 4x4 tasarım anlayışı
Yerden yüksek SUV yapısı, köşeli hatlarla kaslı bir görünüme kavuşmuş olan gövde, çıkıntılı yan çamurluklar, yüksek arka stop lambaları, büyük mercekli ön farlar ve özellikle gece karanlığındaki arazi kullanımları için düşünülmüş tavandaki tepe aydınlatma lambaları ile Nissan X-Trail gerçek bir SUV!
Ön ve arka yolcular için otomatik klima sistemi
Nissan X-Trail'in ileri teknoloji ile üretilen otomatik klima sistemi sessiz ve performanslı çalışmasının yanı sıra hem ön hem de arka yolcular için havalandırma sağlar.
18 inç alüminyum alaşımlı jantlar
Nissan X-Trail’de sunulan on kollu alüminyum alaşımlı jantlar aracın SUV görünümünü pekiştirirken, asfalt üzerinde şık, arazi üzerinde ise sağlam bir duruş sergiliyor.
GÜVENLİK
Ön, yan ve perde hava yastıkları
Nissan X-Trail’de standart olarak sunulan ön, yan ve perde hava yastıkları pasif bir güvenlik ekipmanı olarak sizleri maksimum derecede korumayı amaçlar. En alt versiyondan en üst versiyona kadar bu donanımın standart sunulması Nissan’ın insan hayatına verdiği önemin göstergesidir.
Elektrikli direksiyon sistemi
Keskin dönemeçler, sıkışık park alanları, ani manevralar... Nissan X-Trail şehir yaşantısını hıza duyarlı elektirkli direksiyon sistemi sayesinde çok çabuk bir hızla kolaylaştırır. Arazi kullanımlarında ise aracınızın hakimiyeti için kolaylık sağlar.
PERFORMANS
2.0 litre common rail turbo dizel
2000dd'de 320Nm tork üreten 150HP gücündeki common rail turbo dizel motorlu Nissan X-Trail, 6 ileri manuel modlu otomatik vitesin dizel motorla uyumlu çalışan teknolojisiyle performans ve yakıt ekonomisini aynı anda sunuyor. SUV gövdesine sahip Nissan X-Trail’i yüksek bir güçle ivmelendiren dizel motor, esnek ve dayanıklı yapısı ile şehir ve arazi kullanıma uygun olarak tasarlanmış.
ALL MODE 4X4-i sistemi
Dünyanın ilk öngörü sistemli ALL MODE 4x4-i sistemi her türlü yol koşulunda daha fazla yardıma ihtiyacınız olduğu anlarda destek sağlıyor. Orta konsoldaki çekiş kontrol düğmesini 2WD’den AUTO konumuna alın ve siz aracınızı kullanırken Nissan X-Trail’in öngörü sistemli All Mode 4x4-i çekiş kontrol ünitesi yol koşullarını, aracın ağırlık dengesini, sizin sürüş tarzınızı anlık verilerle sürekli kontrol etsin. Bu teknolojik özellik herhangi bir tehlike yaratacak durumu önceden sezinlediği an gerekli gördüğü güvenlik sistemlerini devreye sokuyor. ESP aracınızın virajlarda dengesini sağlarken, TCS tekerleklerin patinaja kalmadan tüm gücü yere aktarmasını sağlıyor. LOCK konumu ise ağır arazi şartlarında yol almanızın anahtarı. Ayrıca ALL MODE 4x4-i sistemi aşılmaz, inilmez denen tepeleri gerisinde bırakıyor. DDS(tepe iniş kontrolü) sahip olduğu otomatik frenleme ve hız sistemi ile size frenleme yapmadan tepelerden 7 km/h sabit hızla inme olanağı sunuyor. USS (tepe çıkış kontrolü) ise en dik rampalarda dahi Nissan X-Trail’in geriye doğru kaymasını engelleyerek, zor koşullarda ilerlemenize olanak sağlıyor.
Diğer sürüş destek sistemleri
Viraj fren kontrol sistemi(CBC), motor torku kontrol sistemi(AMR), fren torku kontrol sistemi (BMR) gibi elektronik sistemler, tehlike yaratabilecek durumları sezgileyen öngörü sistemli ALL MODE 4X4-i ile birlikte Nissan X-Trail’in sürüş dinamiklerini sürekli stabil ve güvende tutar. Nissan X-Trail’in güvenli bir çizgide ilermesini sağlayan bu sistem bütünlüğünden ötürü Nissan X-Trail, Teknolojik Dahi olarak adlandırılmaktadır.
BU HAFTA, 2. JENERASYONU İLE NİSSAN XTRAİL SİZLERLE. 2001 YILINDA YOLLARA ÇIKAN X-TRAİL, İKİNCİ JENERASYONUNDA GENEL TASARIM HATLARINI FAZLA DEĞİŞTİRMEDİ. X-TRAİL, TOYOTA RAV4, HONDA CR-V VE KİA SORENTO GİBİ ŞEHİR SUV’LERİNDEN DAHA AGRESİF BİR GÖRÜNÜME SAHİP.
2000 DD’DE 320NM TORK ÜRETEN 150 HP GÜCÜNDEKİ COMMON RAİL TURBO DİZEL MOTORLU NİSSAN X-TRAİL, 6 İLERİ MANUEL MODLU OTOMATİK VİTESİN DİZEL MOTORLA UYUMLU ÇALIŞAN TEKNOLOJİSİYLE PERFORMANS VE YAKIT EKONOMİSİNİ AYNI ANDA SUNUYOR. SUV GÖVDESİNE SAHİP NİSSAN X-TRAİL’İ YÜKSEK BİR GÜÇLE İVMELENDİREN DİZEL MOTOR, ESNEK VE DAYANIKLI YAPISI İLE ŞEHİR VE ARAZİ KULLANIMA UYGUN OLARAK TASARLANMIŞ.
KÜT FARLAR DONANIM SEÇENEĞİNE GÖRE XENON AYDINLATMAYA EV SAHİPLİĞİ YAPIYORLAR. ARAÇTA SİS LAMBASI VE GERİ VİTES LAMBASI TAMPONUN EN ALT KISMINA KONUMLANDIRILMIŞ. 4.6 M UZUNLUĞUNDAKİ X-TRAİL, HONDA CR-V’DEN 6,1 CM, TOYOTA RAV4’DEN İSE 18 CM DAHA UZUN BİR ARAÇ. NİSSAN X-TRAİL YERDEN 21 CM YÜKSEKLİĞE SAHİP. ARACIN BAGAJ HACMİ İSE 603 LİTRE.
DÜNYANIN İLK ÖNGÖRÜ SİSTEMLİ ALL MODE 4X4-İ SİSTEMİ HER TÜRLÜ YOL KOŞULUNDA DAHA FAZLA YARDIMA İHTİYACINIZ OLDUĞU ANLARDA DESTEK SAĞLIYOR. ORTA KONSOLDAKİ ÇEKİŞ KONTROL DÜĞMESİNİ 2 WD’DEN AUTO KONUMUNA ALIN VE SİZ ARACINIZI KULLANIRKEN NİSSAN X-TRAİL’İN ÖNGÖRÜ SİSTEMLİ ALL MODE 4X4-İ ÇEKİŞ KONTROL ÜNİTESİ YOL KOŞULLARINI, ARACIN AĞIRLIK DENGESİNİ, SİZİN SÜRÜŞ TARZINIZI ANLIK VERİLERLE SÜREKLİ KONTROL ETSİN. TURKEYARENA.NET. BU TEKNOLOJİK ÖZELLİK HERHANGİ BİR TEHLİKE YARATACAK DURUMU ÖNCEDEN SEZİNLEDİĞİ AN GEREKLİ GÖRDÜĞÜ GÜVENLİK SİSTEMLERİNİ DEVREYE SOKUYOR. ESP ARACINIZIN VİRAJLARDA DENGESİNİ SAĞLARKEN, TCS TEKERLEKLERİN PATİNAJA KALMADAN TÜM GÜCÜ YERE AKTARMASINI SAĞLIYOR. LOCK KONUMU İSE AĞIR ARAZİ ŞARTLARINDA YOL ALMANIZIN ANAHTARI. AYRICA ALL MODE 4X4-İ SİSTEMİ AŞILMAZ, İNİLMEZ DENEN TEPELERİ GERİSİNDE BIRAKIYOR. DDS(TEPE İNİŞ KONTROLÜ) SAHİP OLDUĞU OTOMATİK FRENLEME VE HIZ SİSTEMİ İLE SİZE FRENLEME YAPMADAN TEPELERDEN 7 KM/H SABİT HIZLA İNME OLANAĞI SUNUYOR. USS (TEPE ÇIKIŞ KONTROLÜ) İSE EN DİK RAMPALARDA DAHİ NİSSAN X-TRAİL’İN GERİYE DOĞRU KAYMASINI ENGELLEYEREK, ZOR KOŞULLARDA İLERLEMENİZE OLANAK SAĞLIYOR.
YENİ X-TRAİL İLK JENERASYONA ORANLA ÇOK DAHA MODERN BİR İÇ MEKANA SAHİP. ARACIN İÇERİSİNDEKİ MALZEME SEÇİMİ UYGUN GÖZÜKÜYOR. AÇIK RENK DÖŞEMELER VE GENİŞ SUNROOF SAYESİNDE ARACIN İÇERİSİ AYDINLIK. NİSSAN QASHQAİ İLE AYNI OLAN DİREKSİYON VE GÖSTERGE PANELİ GAYET ŞIK. ORTA KONSOL İSE ESKİ NESİL ARAZİ ARAÇLARI KADAR SADE. OTOMATİK VİTES KOLUNUN HEMEN ÖNÜNDE KOLTUK ISITMA BUTONLARI, EĞİM İNİŞ KONTROL BUTONU VE ALL MODE 4×4-İ SİSTEMİNİN DÜĞMESİ BULUNUYOR. YUVARLAK BUTON ÇEVRİLEREK ARACI 4×2 MODUNDAN OTOMATİK MODA VE SÜREKLİ DÖRT ÇEKER MODA GEÇİRMEK MÜMKÜN. ÇOK GENİŞ BİR İÇ MEKANA SAHİP X-TRAİL, ÖNDEKİ KOLTUKTA YOLCULUK YAPANLARA SUNDUKLARINI ARKA KOLTUKTA YOLCULUK YAPANLARA DA SUNUYOR. PLATİNUM VERSİYONDA ARKA KOLTUKLAR İÇİN DE KOLTUK ISITMA SİSTEMİ BULUNUYOR. X-TRAİL’İN İÇ MEKANINDA BOLCA SAKLAMA GÖZÜNE YER VERİLMİŞ. BUNUN DIŞINDA ARACIN BAGAJINDAKİ ÇEKMECELİ YAPI DA ÇOK KULLANIŞLI.
NİSSAN X-TRAİL’İN İKİNCİ JENERASYONU RENAULT’DAN ALINAN DCİ ÜNİTE VE 4000 D/D’DE 150 HP GÜÇ, 2000 D/D’DE 320 NM TORK ÜRETİYOR. 1.6 TON AĞIRLIĞINDAKİ TEST ARACIMIZA BAŞIRILI BİR PERFORMANS YAŞATAN MOTOR, 6 KADEMELİ OTOMATİK ŞANZIMANLA BİRLİKTE ÇALIŞIYOR. NİSSAN X-TRAİL 12,5 SANİYEDE 100 KM/S HIZA ULAŞIRKEN 183 KM/ MAKSİMUM HIZA ÇIKABİLİYOR.. X-TRAİL DİKKATLİ BİR KULLANIMLA 6,5 LT/100 KM GİBİ YAKIT TÜKETİM DEĞERLERİ YAKALAYABİLİYOR. TESTİMİZİN SONUNDA X-TRAİL’İN ORTALAMA TÜKETİM DEĞERİ İSE 8,3 LT/100 KM OLARAK HESAPLANDI.
TRAİL’İN YUMUŞAK YAPILI SÜSPANSİYONLARI DARBELERİ İYİ BİR ŞEKİLDE EMİYOR. GENİŞ İÇ MEKANDA 5 KİŞİ ÇOK RAHAT YOLCULUKLAR YAPABİLİYORSUNUZ. KOLTUKLARIN UZUN YOLDAKİ RAHATLIĞI DA TAKDİRE ŞAYAN. X-TRAİL’DE YALITIM SAYESİNDE RÜZGAR SESİ VE MOTOR SESİ ARAÇ İÇERİSİNE FAZLA GİRMİYOR .
NİSSAN X-TRAİL’İN SÜRÜŞ POZİSYONU ÇOK BAŞARILI. YUMUŞAK YAPILI DİREKSİYON HASSAS. ARAÇTA YÜKSEK YAPI NEDENİYLE VİRAJLARA TEMKİNLİ GİRİLMESİNDE FAYDA VAR. ANCAK UFAK LİMİT AŞIMLARINDA ESP NİSSAN X-TRAİL’İ YOLUNA SOKMAKTA ZORLANMIYOR. ARACIN FRENLERİ DE SINIF STANDARTLARINI KARŞILIYOR.
YOL DIŞINA ÇIKTIĞIMIZDA ARACIN ÇEKİŞ KONTROL SİSTEMİNİN PERFORMANSINI DEĞERLENDİRME FIRSATINI BULDUK. ARAÇ SE, LE VE PLATİNYUM PAKETLER ALTINDA SATILIYOR. 65 LİTRELİK YAKIT DEPOSUNA SAHİP XTRAİL 2.1 METRELİK YERDEN YÜKSEKLİĞİ VE 21 DERECELİK RAMPA AÇILARINA SAHİP.
Kaynak:ARACIN STANDART ÖZELLİKLERİ ARASINDA ABS,EBD FREN SİSTEMİ, ALL MODE 4*4, ALİMİNYUM ALAŞIM JANTLAR, ELEKTRONİK ÇEKİŞ KONTROLÜ, VİRAJ KONTROLÜ, MOTOR TORK KONTROL SİSTEMİ, FREN TORK KONTROL SİSTEMİ, GELİŞTİRİLMİŞ VİRAJ DENGE SİSTEMİ, EĞİM İNİŞ VE ÇIKIŞ KONTROL SİSTEMLERİ, SÜRÜCÜ-YOLCU –YAN VE PERDE HAVA YASTIKLARI, İMMOBİLAYZIR,UZAKTAN KUMANDALI MERKEZİ KİLİT, TELEFON ENTEGRASYONU VE BLUETOOTH SİSTEMİ, HIZ SABİTLEME, DİREKSİYONDAN KUMANDALI MÜZİK SİSTEMİ, YAĞMUR SENSÖRLÜ ÖN SİLECEK, OTOMATİK YANAN FAR, YOL BİLGİSAYARI, DERİ DİREKSİYON SİMİDİ, ARKA HAVALANDIRMA KANALI,OTOMATİK İKLİMLENDİRMELİ KLİMA SİSTEMİ, ELEKTRİK KUMANDALI VE ISITMALI YAN AYNALAR, ISITMALI-SOĞUTMALI TORPİDO GÖZÜ, KAPI İÇİ AYDINLATMA, İÇECEKLER İÇİN SOĞUK VEYA SICAK MUHAFAZA GÖZLERİ, ELEKTRİK KUMANDALI PANAROMİK SUNROOF CAM TAVAN, TAVAN ÜSTÜNDE FARLI TAVAN RAYLARI, VE ALİMİNYUM ALAŞIM JANTLA ÖN SİS FARI BULUNUYOR.
LE VERSİYONDA BUNLARA EK OLARAK; 6 LI CD ÇALAR,AKILLI ANAHTAR SİSTEMİ VE DERİ DÖŞEME İLE ISITMALI ÖN KOLTUKLAR YER ALIRKEN,
TEST ARACIMIZDA OLDUĞU GİBİ PLATİNYUM PAKETTE ; ISITMALI ÖN VE ARKA KOLTUKLAR,KARARTMALI İÇ DİKİZ AYNASI,AYNAYA ENTEGRE GERİ GÖRÜŞ KAMERASI VE FAR YIKAMA BULUNUYOR.
Kaynak:Nissan X-Trail yüz gerdirdi
Nissan’ın 2001 yılında yollarla buluşturduğu ve 2007 yılında yenilediği SUV’u X-Trail makyaj operasyonu geçirdi. Genel olarak köşeli hatları aynı kalan aracın ön bölümü yeniden tasarlanmış. Farklı bir yapıyla tasarlanan ön ızgara öne doğru taşarken, incelen farlarda xenon ya da halojen seçenekleri sunuluyor.
Ön tamponu da elden geçiren Japonlar, sis farlarının tasarımını yenilerken, daha büyük hava girişlerine yer vermişler. Stopları da elden geçen SUV’un stoplarında LED teknolojisine yer verilmiş. 10 kollu 18 inçlik alüminyum alaşımlı jantları yenilenen X-Trail’de yapılan güncellemeler nedeniyle uzunluk, genişlik ve yükseklikte 10 mm’lik artış olmuş. İç mekanı da elden geçen otomobilin geçmişe oranla özellikle renkler konusunda daha ahenkli bir hale gelmesine çalışılmış.
Yenilenen gösterge tablosunda artık yeni bir yol bilgisayarı ekranı varken vites değişim göstergesi de yeni. Vites kolu, direksiyon gibi parçalar da yenilenmiş. Motoru ve otomatik şanzımanı da elden geçen X-Trail daha az emisyon yayarken, Euro5 normuna ulaşması sağlanmış. Motorlarda yapılan iyileştirmeler sonucunda 150 HP’lik dizelin ortalama tüketimi 0.7 lt’lik iyileşmeyle 6.4 lt/100 km’ye gerilerken, 173 HP’lik versiyonun tüketimi 1.0 lt azalarak aynı değere ulaşmış.
Nissan’ın ’Teknolojik Dahi’ sloganıyla satışa sunduğu modeli yeni X-Trail, Türkiye’yi dünyaya tanıtacak.
Nissan, SUV segmentinin ilklerinden olan ve bugüne kadar dünya çapında 800 bin adetten fazla satan modeli X-Trail’in ikinci kuşak temsilcisinin tüm dünyada yayınlanacak reklam filmini Ankara Nallıhan, Bolu Kartalkaya ve Nevşehir Kapadokya’da çekti.
NİSSAN, 4X4 segmentinin ilklerinden olan ve ilk nesli bugüne kadar 800 bin adetten fazla satan modeli X-Trail’i tamamen yenileyerek Türkiye’de 67 bin 990 YTL’den başlayan fiyatlarla satışa sundu. Sahip olduğu özellikler nedeniyle Nissan tarafından ’Teknolojik Dahi’ olarak adlandırılan yeni X-Trail’in bizim için en önemli özelliği ise tüm dünyada yayınlanacak reklam filminin Türkiye’de çekilmiş olması. Geçtiğimiz yıl Ankara Nallıhan, Bolu Kartalkaya ve Nevşehir Kapadokya’da çekilen ve büyük beğeni toplayan reklam filmi Türkiye’nin dünyada tanıtımına büyük katkı sağlayacak.
MİNUMUM 1000 ADET SATARIZ: Yeni X-Trail, geçtiğimiz hafta Sapanca’da yapılan test sürüşüyle tanıtıldı. Tanıtım toplantısında konuşan Nissan Genel Müdür Yardımcısı İlkim Sancaktaroğlu, satışa sundukları yeni X-Trail’in sınıfında 2 litre dizel otomatik ve 2 litre benzinli otomatik sunan tek model olduğunu belirterek, "X-Trail’in benzinli versiyonu 67 bin 990, dizel versiyonu ise 74 bin 990 YTL’den başlayan fiyatlara sahip. Biz 2008 yılında 1000-1500 adet arasında X-Trail satmayı planlıyoruz. Minumum 1000 adet satarız" dedi. Yeni X-Trail’in tüm dünyada yayınlanacak reklam filminin Türkiye’de çekildiğini söyleyen Sancaktaroğlu şöyle konuştu: "Bir çok ülke arasında Nissan, bu modele uygun olarak Türkiye’yi seçti. Adaylar arasında Portekiz ve İspanya’da vardı. Nissan’ın Fransa’daki reklam ajansı, Türkiye’ye gelerek reklam filmi için Ankara Nallıhan, Bolu Kartalkaya ve Nevşehir Kapadokya’da çekimler yaptı. Bu çekimler 10-15 gün sürdü ve ortaya çok beğenilen bir reklam filmi çıktı. Bu reklam filmi dünyada Nissan’ın satıldığı her ülkede gösterilecek ve bu da Türkiye’nin tanıtımına büyük katkı sağlayacak."
ÖNCEDEN ARACI HAZIRLIYOR: Yeni X-Trail’e ’Teknolojik Dahi’ denmesinin sebebi ise yeni 4 çeker teknolojisinden kaynaklanıyor. Nissan’ın geliştirdiği ALL MODE 4x4i sistemini kullanarak X-Trail, sürücüsünü her türlü iklim şartlarına ve yol durumuna karşı hazırlıklı hale getiriyor. Bu sistem bir taraftan en ileri elektronik sistemlerle rahat ve güvenli bir sürüş sağlarken, diğer taraftan çekiş kontrolünün bütün gereksinimlerini karşılıyor. Klasik dört çekerlerin aksine ALL MODE 4x4i’de; sensörler sayesinde merkezi bilgisayara anlık durumlarla ilgili bilgiler aktarılıyor ve sistem problem ortaya çıkmadan, yol tutuşunun azalacağını öngörüyor. Ön ve arka tekerlekler arasındaki ideal güç dağılımını, ileri elektronik sistemleri kullanarak yapıyor. Tekerleklere iletilen motor gücü, yola en iyi tutunan tekerleğe anında aktarılarak, doğabilecek güç kaybı önleniyor. ALL MODE 4x4i, normal koşullar altında, önden çekişli 2 çeker modunda çalışarak enerji kayıplarını azaltıyor ve yakıt tasarrufu sağlıyor. Bunun dışındaki elektronik sistemler sürücüye dik tırmanış ve inişlerde yardımcı oluyor. Piyasadaki birçok rakibi, bombeli ve yuvarlak hatları tercih ederken Nissan, dış tasarımda köşelere güvenmeye devam ediyor.
Kapı 5![]()
Power 150 hp![]()
Maksimum hız 190 km/h![]()
100 km / h durma arası İvme 11.2 sec![]()
Yakıt deposu hacmi 65 l![]()
Coupe yazın Jeep![]()
koltuk 5![]()
Boy 4635 mm.
genişlik 1790 mm.![]()
yükseklik 1700 mm.![]()
Dingil 2630 mm.![]()
gövde minimum hacim 603 l![]()
gövde azami miktar 1773 l![]()
motor Pozisyon Açık, enine![]()
motor hacmi 1995 ccm![]()
Max güç 4000 Rpm![]()
Tork 320/2000 Nm![]()
Yakıt Sistemi dizel Commonrail![]()
Türbin turbo kompresör / Intercooler![]()
Pozisyon silindir Inline
Silindir sayısı 4![]()
Number silindir başına valf 4![]()
Yakıt Tipi dizel![]()
Drive Açık![]()
Number Dişli (mekanik şanzıman) ve 6ön süspansiyon Bağımsız tip McPherson
![]()
Arka süspansiyon Multi-link bağımsız![]()
Ön frenler Hava soğutmalı diskler![]()
Arka frenler Hava soğutmalı diskler![]()
ABS evet![]()
direksiyon tipi Cremaillere![]()
Direksiyon hydraulicbooster![]()
Asgari dönüş daire 11.6 m![]()
(Şehirde) Yakıt tüketimi 7.8 L./100 kmYakıt tüketimi (şehir dışı) 5.5 L./100 km
Yakıt tüketimi (karma) 6.4 L./100 km
![]()
Ekolojik standart EURO VAğırlık 1605 Kg
Maksimum ağırlık 2170 KgTire boyutu 225/60 R17; 225/55 R18
teker boyutu jantlar R17; R18
Usta bunda zincirmi var yoksa kayışmı var
trigelde yani