Carmaster
New member
- Katılım
- 21 May 2006
- Mesajlar
- 52
- Reaction score
- 0
- Puanları
- 0
EURO-NCAP Nedir ?
Metin & Grafik Türkçeleştirme : Carmaster
Bütün otomobil firmaları aynı şeyleri söyleyip duruyor : EuroNCAP'ten 5 yıldız
Peki nedir bu EuroNCAP ? Araçların dayanıklılığını nelere göre test eder, değerlendirir ?
EuroNCAP, Avrupa koşullarını temel alarak, araçların dayanıklılığını test eden "tamamen bağımsız" bir kuruluştur. Bu kuruluş, İngilitere ve Almanyadaki otomobil kulüpleri tarafından ve diğer Avrupa ülkelerindeki otomobil kulüpleri tarafından finanse edilen bağımsız bir kuruluştur.
Araçları "belirlenmiş" test şartlarına göre puanlayarak not verir. En kısa açıklaması budur. Bu "belirlenmiş test şartları" ise daha önce binlerce kazadan elde edilen sonuçların ortalamasıdır.
Önden Çarpma Testi
Yukarıdaki şekilde de gördüğünüz gibi, Araçlar, deforme olabilen yüzeye %40'lık bir temasla çarptırılırlar. %40 'ın sebebi ise, kazalardaki çarpma yüzeylerinin ortalamasıdır ve aynı zamanda aracın dayanma gücünü zorlayan bir orandır. Çünkü araç sadece bir bölümü ile engele çarpmakta ve bu yüzden ortaya "dengesiz enerji dağılımı" kullanılarak araçların gövde yapılarının bu dengesiz dağılıma nasıl tepki vericekleri ölçülmektedir.
64km/h lik hız "az" gelmesin. Çünkü çarpılan yüzeyin ağırlığı ve aracın %40 lık çarpma yüzeyinin "ortaya çıkardığı enerji", 100 km/h hızla duran bir engele çarptığınızda ortaya çıkan enerji ile aynıdır.
Bu testte incelenen, araçların önden çarpmalarda ne kadar hasar aldıkları ve bu hasarın araçların güvenlik kafesleri olarak tabir edilen yolcu bölümüne ne kadar yaklaştığıdır. Testte yolcuların baş, boyun, omuz, göğüs ve bacak bölümlerinden aldıkları hasarlar ölçülür.
Testte araçlar %40 lık yüzeye çarpmalarına rağmen enerji tüm bölümlere yayılır.
Yandan Çarpma Testi
Bu testte 50km/h lik hızla, deforme olabilen bir yüzey araçlara yandan çarptırılır. Bu testte incelenenler ise, araçların orta kapı direklerinin ve kapı içindeki çelik güvenlik yapılarının ve dolgularının sağlamlığıdır. Aynı zamanda R Noktası olarak belirlenen yüzeyde ne kadarlık bir hasar meydana geldiğine bakılır. Amaç yandan çarpmalarda yolcuların vücutlarının hangi bölümüne ne kadar zarar geldiğinin ölçülmesidir. Daha çok omuz, göğüs, kalça ve bacak bölümleri incelenir.
Yandan Direğe Çarpma Testi
Bu testte 29km/lik hızla araç, yandan bir direğe çarptırılır. Bu testin asıl amacı yandan çarpmalarda yolcuların baş ve boyun kısımlarından alabilecekleri hasarları ölçmektir.
Metin & Grafik Türkçeleştirme : Carmaster
Bütün otomobil firmaları aynı şeyleri söyleyip duruyor : EuroNCAP'ten 5 yıldız
Peki nedir bu EuroNCAP ? Araçların dayanıklılığını nelere göre test eder, değerlendirir ?
EuroNCAP, Avrupa koşullarını temel alarak, araçların dayanıklılığını test eden "tamamen bağımsız" bir kuruluştur. Bu kuruluş, İngilitere ve Almanyadaki otomobil kulüpleri tarafından ve diğer Avrupa ülkelerindeki otomobil kulüpleri tarafından finanse edilen bağımsız bir kuruluştur.
Araçları "belirlenmiş" test şartlarına göre puanlayarak not verir. En kısa açıklaması budur. Bu "belirlenmiş test şartları" ise daha önce binlerce kazadan elde edilen sonuçların ortalamasıdır.
Önden Çarpma Testi

Yukarıdaki şekilde de gördüğünüz gibi, Araçlar, deforme olabilen yüzeye %40'lık bir temasla çarptırılırlar. %40 'ın sebebi ise, kazalardaki çarpma yüzeylerinin ortalamasıdır ve aynı zamanda aracın dayanma gücünü zorlayan bir orandır. Çünkü araç sadece bir bölümü ile engele çarpmakta ve bu yüzden ortaya "dengesiz enerji dağılımı" kullanılarak araçların gövde yapılarının bu dengesiz dağılıma nasıl tepki vericekleri ölçülmektedir.
64km/h lik hız "az" gelmesin. Çünkü çarpılan yüzeyin ağırlığı ve aracın %40 lık çarpma yüzeyinin "ortaya çıkardığı enerji", 100 km/h hızla duran bir engele çarptığınızda ortaya çıkan enerji ile aynıdır.
Bu testte incelenen, araçların önden çarpmalarda ne kadar hasar aldıkları ve bu hasarın araçların güvenlik kafesleri olarak tabir edilen yolcu bölümüne ne kadar yaklaştığıdır. Testte yolcuların baş, boyun, omuz, göğüs ve bacak bölümlerinden aldıkları hasarlar ölçülür.
Testte araçlar %40 lık yüzeye çarpmalarına rağmen enerji tüm bölümlere yayılır.
Yandan Çarpma Testi

Bu testte 50km/h lik hızla, deforme olabilen bir yüzey araçlara yandan çarptırılır. Bu testte incelenenler ise, araçların orta kapı direklerinin ve kapı içindeki çelik güvenlik yapılarının ve dolgularının sağlamlığıdır. Aynı zamanda R Noktası olarak belirlenen yüzeyde ne kadarlık bir hasar meydana geldiğine bakılır. Amaç yandan çarpmalarda yolcuların vücutlarının hangi bölümüne ne kadar zarar geldiğinin ölçülmesidir. Daha çok omuz, göğüs, kalça ve bacak bölümleri incelenir.
Yandan Direğe Çarpma Testi

Bu testte 29km/lik hızla araç, yandan bir direğe çarptırılır. Bu testin asıl amacı yandan çarpmalarda yolcuların baş ve boyun kısımlarından alabilecekleri hasarları ölçmektir.