Namazın Kazası Niçin Olmaz?

cizgiotesi

New member
Katılım
12 Haz 2007
Mesajlar
17
Reaction score
0
Puanları
0
NAMAZIN KAZASI NİÇİN OLMAZ?

Âyet-i celîlerden anlıyoruz ki, her müslümanın bu gıdaya ihtiyacı vardır. Nasıl ki, maddî hayatlarında büyüme ve gelişme çağlarında yeterli, dengeli beslenemeyenler hastalıklı, cılız ve güçsüz olurlar ise, manevî gıdalarını düzenli almayanlar da manevî açıdan sağlıksız; yani câhil, zâlim, cimri, şehvet-perest, nankör, aciz, hırslı, huysuz, zayıf, egoist, tembel, vahşi, sadist vb. olurlar.

Öyleyse, maddî bedenin gelişmesi için günde üç öğün yemek yendiği gibi, manevîyâtın gelişmesi için de kişinin Rabbine itaatkâr olması, dua ve niyazda bulunması; namaz kılması gerekir.

Nasıl ki, gıdasını zamanında almamış bir insana, yıllar sonra, vaktinde yemediği besinleri toptan yedirmek, onu güçlü ve sağlıklı yapmıyorsa veya hastalıklı bir adamın vaktinde almadığı ilaçlar yıllar sonra topluca ona içirildiğinde onu tedavi etmiyorsa, mazeretsiz olarak terkedilen namazlar da daha sonra toptan kılınmakla insanın geçmişini temizlemez.
Kılınmamış namazları, Allah'a ödenmemiş bir borç kabul edip sonra da topluca kılıverip, ‘ben namazlarımı kaza ettim, namaz borcum yok’ gibi ödeşme mantığı, namazın farz oluş gayesine ve esprisine de aykırıdır.

Bu açıklamalarımız yanlış anlaşılmamalı ve başka mecralara çekilmemelidir. İnsan çetele tutmadan, Allah'ın rızasını kazanmak ve O'nu memnun etmek için (borç alış-verişi, ödeşme düşünmeden) bol bol namaz kılmalıdır. Namazsız geçen dönemleri için de Allah'a çokça tevbe etmelidir.

Kaynak: Kurandaki İslam
 
tşkrler konu için saolasın
 
manevî gıdalarını düzenli almayanlar da manevî açıdan sağlıksız; yani câhil, zâlim, cimri, şehvet-perest, nankör, aciz, hırslı, huysuz, zayıf, egoist, tembel, vahşi, sadist vb. olurlar

Allaha inanmıyorum diye niye boyle oluyorum ki aşın artık bunları
 
manevî gıdalarını düzenli almayanlar da manevî açıdan sağlıksız; yani câhil, zâlim, cimri, şehvet-perest, nankör, aciz, hırslı, huysuz, zayıf, egoist, tembel, vahşi, sadist vb. olurlar

Allaha inanmıyorum diye niye boyle oluyorum ki aşın artık bunları


İnançsız İnsan Diye Birşey Yoktur,
Sadece Allah'ı İnkar Edenler Vardır,
İnkarcıların'da Sonu Malum,
Yinede Allah Hidayet Versin Kardeşim.
Yarına Kimin Ne Olacağı Belli Değil.
 
manevî gıdalarını düzenli almayanlar da manevî açıdan sağlıksız; yani câhil, zâlim, cimri, şehvet-perest, nankör, aciz, hırslı, huysuz, zayıf, egoist, tembel, vahşi, sadist vb. olurlar

Allaha inanmıyorum diye niye boyle oluyorum ki aşın artık bunları

Diyelim biz sizin geldiginiz yola gelmek istesek, baya zorlaniriz, manevi degerlemiz engel.
Ama sizde bizim geldigimiz yola gelmek isteseniz sizde zorlanirsiniz, cünkü maddi gidalarinizi fazlasindan, manevi gidalarinizi ise cok aksatmissiniz.

Yazdiginiz gibi niye Allah´a inaniyorum diye böyle oluyorum sorusuna.
Yalniz Allah´a inamakla olmuyor, inanmak yetmiyor icraat gerekiyor yoksa inanmak kurudur.
Bizi demek hemen inanmakla kaldigimizi inananlar gercekten yanlis yoldalar. Sanki sihirli söz "inaniyorum ve bitti" ya bu masali size kim anlatti?
 
tabii ki buradan şöyle bir yorumu inşallah insanlar çıkartmaz "amaan namazı kaçırdım. nasıl olsa kaza da yokmuş. o zaman kılmayayım. çünkü bu kadar kılmadığım namazla Allah beni affetmez."

bence insan namazı kaçırdığında onun kazasını kılmalı. Allah belki bu gayretimiz dolayısıyla bizi affedecek. bunu bilemeyiz. bence namazın kazası yoktur demek herkesi olmasa da bazı insanları ümitsizliğe sevkedebilir. sırf bu söylemlerden dolayı bir kişinin namazı bırakmasına sebep olmak ne kadar kötü olur. "Es-sebebü kel fail"
 
tabii ki buradan şöyle bir yorumu inşallah insanlar çıkartmaz "amaan namazı kaçırdım. nasıl olsa kaza da yokmuş. o zaman kılmayayım. çünkü bu kadar kılmadığım namazla Allah beni affetmez."

bence insan namazı kaçırdığında onun kazasını kılmalı. Allah belki bu gayretimiz dolayısıyla bizi affedecek. bunu bilemeyiz. bence namazın kazası yoktur demek herkesi olmasa da bazı insanları ümitsizliğe sevkedebilir. sırf bu söylemlerden dolayı bir kişinin namazı bırakmasına sebep olmak ne kadar kötü olur. "Es-sebebü kel fail"


Yazin icin tesekkürler usta.
Tamam yazan arkadas kasti yazmamis olabilir, yada daha fazla vaktinde kilinan namaza agirlik vermek istemistir ama sonucta konu basligi itibariyla kaza namazi kilmamiza gerek yok diye bir düsünce gelisiyor, kaza namazi kilanlara bir umutsuzluk yayilabilir.
Benim bildigimce Farzlar önce yapilmasi gerektigi halde, kaza namazlarida kilinsin, nafile namazlarda.

Hic bir zikir bosuna degildir. Namazda Allah ´i zikrin en büyügüdür.
 
Yıldırım Beyazıd bir davada tanıklık yapacaktır , lakin dönemin kadısı Beyazıd ın tanıklığını kabul etmez ...
Bunun üzerine Yıldırım Beyazıd sebebini sorar ...
Kadı;
-Sen namazı evinde kendin kılıyorsun cemaati aksatıyorsun ...
diye cevap verir...
Gerçekten de Yıldırım Beyazıd işlerinden ötürü camiye gitmeyip namazını evde kılmaktadır ...
Bunun üzerine hatasını anlayan Beyazıd hemen evinin yakınına bir cami yaptırıp bundan sonra cemaate katılmaya dikkat eder ...

Namazı kılmak şöyle dursun , cemaatle kılmamanın bile vahim etkileri vardır ....
Allah herkese hidayeti nasip etsin ...
Namaz kılıp oruç tutar gibi görünen ve dini kötü göstermeye calısanlardan da korusun bizleri ...
 
Sayın arkadaşlar,
Biz kimseye namaz kılmasın demiyoruz...Hemde fırsat buldukça kılsınlar. Ne kadar çok kılarlarsa kılsınlar alacakları sevapta Allah katında ona göre değerlendirilir.

İnsanlar işleri olabilir, zaman yetmeyebilir namazı kaçırabilirler. Bu demek değildir ki kaçan namazlar kılınmayacak.

Eğer ki, öğle namazını kaçırmışsa ikindi ile birlikte cem edebilir. Akşam namazını kaçırmışsa yatsı ile cem edebilir.

Ama geride kalan günlerin namazı kılınmaz. Kılınırsa ne olur derseniz. Sadece namaz kıldığı için sevabını alır. Ama borç ödemek için namaz kılınmaz.

Kur'an'ı Kerim'de tutulmayan oruçlar için ne yapılması gereken yazılmış. Ama kaçırılan namazlar için herhangi bir şey yazılmamış.

SAyglarımla
 
Sayın arkadaşlar,
Biz kimseye namaz kılmasın demiyoruz...Hemde fırsat buldukça kılsınlar. Ne kadar çok kılarlarsa kılsınlar alacakları sevapta Allah katında ona göre değerlendirilir.

İnsanlar işleri olabilir, zaman yetmeyebilir namazı kaçırabilirler. Bu demek değildir ki kaçan namazlar kılınmayacak.

Eğer ki, öğle namazını kaçırmışsa ikindi ile birlikte cem edebilir. Akşam namazını kaçırmışsa yatsı ile cem edebilir.

Ama geride kalan günlerin namazı kılınmaz. Kılınırsa ne olur derseniz. Sadece namaz kıldığı için sevabını alır. Ama borç ödemek için namaz kılınmaz.

Kur'an'ı Kerim'de tutulmayan oruçlar için ne yapılması gereken yazılmış. Ama kaçırılan namazlar için herhangi bir şey yazılmamış.

SAyglarımla

Bizi yaniltmak icinmi yalniz Kurandan bahsediyorsun?
Biz Kurani peygamberce anlamaya ve yasamaya calisiyoruz, bu da peygamberimiz Kuran´i nasil anladi ve nasil yasadi diye hadislerede basvururuz. Bilmem anlatabildimmi?
Allah askina önce bir söyleyin, "Hadislere takilmiyorum ve Hadislere önem vermiyorum" deyin.

Peygamber (SAV): "Bir namazı unutan, hatırladığı zaman onu kaza etsin. O namazın başka kefareti yoktur."


Hadisin kaynagi burada ve kaza namazin tarifi---Tikla
 
hay allah razı olsun kardeş.ağzı olan konuşmuş herkes karnından konuşuyor hiçkimse herhangi bir kaynak gösterip belirtmemiş.islam konusunda yorum yaparken lütfen kendi görüşlerinizi değil kuran veya sünnetten kaynak alıp gösterin.
bu işin benim aklıma bu uydu veya benim içime bu sindi diye birşey yok.önce kuran sonra sünnet...
 
Kul ile küfür arasında namazın terki vardır.”(Ebû Dâvut, Sünnet 14; Tirmizî, Îman 9; İbn Mâce, İkâmes-Salah 77)

“Onlarla (kafirlerle/münafıklarla) bizim aramızdaki ahit (fark), namazdır. Her kim onu terk ederse, küfretmiş olur.”(Tirmizî, İman 9; İbn Mâce, İkâme’s-Salah 77)

“Rasûlullâh (SAS)’in ashabı, namazdan gayrı hiçbir amelin terkini KÜFÜR bilmezlerdi.” (Tirmizî, İman 9)

Şimdi bu durumada açıklama getirmek gerekir. Peygamber sav bildiğimiz gibi Hz.Bilal'e uykudan dolayı kaçan namazı , aklı başına gelir gelmez kılmasını emretmiştir. Yani durum açık inşaAllah. Unutkanlık ve uyku haricinde namazı kaçırmak,terketmek küfürdür,işlendiği takdirde insanı kafir yapar.

“ O gün nice yüzler ağarır, nice yüzler karanır. O zaman uyüzleri kara olanlara; mümmin olduktan sonra dinden çıktınız ha! O halde inkar ettiğinizden dolayı tadın azabı, denir (Ali İmran, 3/86)

“ Doğrusu inanıp sonra küfredenler, sonra inanıp tekrar küfrederler, sonrada küfürleri artmış olanları Allah bağışlamayacaktır. Onları doğru yolada eriştirmeyecektir.” (en-Nisâ, 4/137)
 
Geri
Üst