Monaco GP Sıralama Turları ve Yarış

innuendo

HANZALA
Moderatör
Katılım
5 Nis 2007
Mesajlar
9,878
Reaction score
0
Puanları
0
Konum
FİLİSTANBUL
İlk çizgi Ferrarilerin - Massa pole pozisyonunda
Felipe Massa Monaco'da sıralama turlarının en hızlı ismi oldu. Massa'nın ardından ikinci sırayı Kimi Raikkonen alırken gridin ilk çizgisi Ferrari pilotlarının oldu. Lewis Hamilton 3. cebin sahibi olurken Kovalainen'de 4. sırada kendine yer buldu.
1268q4y.jpg

Hamilton ve Kovalainen sıralamaların ilk seansında en hızlı zamanları yaparak başladı. Ancak son turlara doğru sahneye çıkan Massa, 1:15.190’la ilk bölümün en iyi zamanının sahibi oldu. Brezilyalı pilot sıralama performansını ikinci seansta da tekrarlayarak üç bölümde de zirvedeki yerini korumayı başardı.

Raikkonen ise ilk dakikalarda Hamilton’ın hızını yetişmekte başarısız kaldı. Ancak Massa’nın az bir farkla zirveye oturmasının ardından takım arkadaşını takip eden Raikkonen nihayet son seansta takım arkadaşı dışında tüm rakiplerini geride bıraktı.

McLaren pilotları ilk sektörde en iyi zamanlara imza attı ancak turun en uzun bölümü olan ikinci sektörde Ferrarilerin hızına yetişemedikleri için ikinciyi sırayı paylaşmakta zorunda kaldılar.

İtalyan ve İngiliz ekibinin ardından üçüncü gridde sağ cebin sahibi Robert Kubica oldu. Soldaki altıncı cepte ise Nico Rosberg bulunuyor. Kubica, sert lastiklerle 1:15.287’lik derecesiyle ikinci seansta ikinci sırada yer aldı.

Fernando Alonso ise yarınki yarışa yedinci cepten start alacak. Renault’nun yol tutuşundaki sıkıntıdan dolayı ikinci seansın son turunda üçüncü bölümü kalmayı başaran İspanyol pilot Jarno Trulli ve Mark Webber’in önünde başlayacak.

David Coulthard ise son seansta sürüş yapma imkanı bulamamasına rağmen günü ilk 10 içinde tamamladı.

Coulthard, son seansta şikana girerken fren yaptı ve aracın dengesini kaybederek bariyerlere çarptı. Kaza bazı pilotların ikinci seanstaki derecelerini olumsuz etkiledi. Bu nedenle Nick Heidfeld 13. sırada kalırken, Honda pilotları Kazuki Nakajima ve Timo Glock da seansının sonunda son bölüme geçemediler.

Birinci seansta Giancarlo Fisichella’nın bir turunu bloke ettiği için yarış hakemlerinin soruşturması altında bulunan Rubens Barrichello ise günü 15. sırada bitirdi.

Nelson Piquet sıralamalarda yaşadığı problem Monte Carlo’da da devam etti. Brezilyalı çaylak pilot ilk seansı geçemedi. Sondan ikinci turunda Portier’de bariyerlere temas eden Piquet son girişiminde başarılı olmasına rağmen 17. sırada kaldı.

Bu arada Scuderia Toro Rosso’nun yeni araçları ilk seansta kalırken, Sebastien Bourdais, 15. olan Nakajima’dan 0.05 saniye yavaş kaldığı için ikinci bölüme geçemedi.



Poz Sürücü Takım S1 S2 S3 Tur
1. Massa Ferrari (B) 1:15.190 1:15.110 1:15.787
2. Raikkonen Ferrari (B) 1:15.717 1:15.404 1:15.815
3. Hamilton McLaren-Mercedes (B) 1:15.582 1:15.322 1:15.839
4. Kovalainen McLaren-Mercedes (B) 1:15.295 1:15.389 1:16.165
5. Kubica BMW Sauber (B) 1:15.977 1:15.483 1:16.171
6. Rosberg Williams-Toyota (B) 1:15.935 1:15.287 1:16.548
7. Alonso Renault (B) 1:16.646 1:15.827 1:16.852
8. Trulli Toyota (B) 1:16.306 1:15.598 1:17.203
9. Webber Red Bull-Renault (B) 1:16.074 1:15.745 1:17.343
10. Coulthard Red Bull-Renault (B) 1:16.086 1:15.839 No time
11. Glock Toyota (B) 1:16.285 1:15.907 -
12. Button Honda (B) 1:16.259 1:16.101 -
13. Heidfeld BMW Sauber (B) 1:16.650 1:16.455 -
14. Nakajima Williams-Toyota (B) 1:16.756 1:16.479 -
15. Barrichello Honda (B) 1:16.208 1:16.537 -
16. Bourdais Toro Rosso-Ferrari (B) 1:16.806 - -
17. Piquet Renault (B) 1:16.933 - -
18. Vettel Toro Rosso-Ferrari (B) 1:16.955 - -
19. Sutil Force India-Ferrari (B) 1:17.225 - -
20. Fisichella Force India-Ferrari (B) 1:17.823 - -


Monaco'da hava durumu - Güncel



Monte Carlo'da dün antrenman turları sırasında yağan yağmur herkesi oldukça heyecanlandırmış ve acaba yarış günü de yağışın olup olmayacağı konusunda akıllarda soru işareti uyandırmıştı. Bu sabah Monte Carlo'ya baktığımızda yağmur beklentilerinin gerçekleştiğini gördük. Evet Monaco'da yağmur yağıyor.

2mr88zp.jpg


Sabah saatlerinde başlayan yağmur Monte Carlo'nun dar caddelerini ıslatmaya devam ediyor. 97 yılından bu yana Monaco Grand Prix'si yağmur altında yapılmamıştı. Bu sene devre dışı kalan TC nedeniyle sürücülere bilhassa virajlarda çok daha fazla iş düşüyor. Monaco Grand Prix'sinde ise bunun önemi daha da artıyor. Eğer yarış yağmur altında yapılırsa ve tüm bu etkenleri bir araya getirdiğimiz düşünülürse çok ilginç bir yarışın bizi beklediğini söylemek hiç te zor olmayacaktır.

Aşağıdaki canlı web kamerasından Monte Carlo'daki hava durumunu dakikada bir güncellenen resimlerle takip edebilirsiniz.

 
McLaren'dan usta işi - Zafer Hamilton'ın
l_ham_mon_250508.jpg

Müthiş yarışın galibi Lewis Hamilton oldu. Her türlü olayın yaşandığı yarışta McLaren Mercedes takımından Lewis Hamilton arka lastiği patlaması ve ardından zorunlu olarak pit alanına girmesine rağmen finiş çizgisini ilk sırada geçmeyi başardı.

BMW Sauber'den Robert Kubica 2. olurken Felipe Massa yarışı 3. sırada tamamladı. Red Bull'dan Mark Webber de bu sezon en iyi derecesine ulaştı. Webber yarışı 4. sırada tamamladı. Sezona kötü bir başlangıç yapan Sebastian Vettel'de Monaco'dan mutlu ayrılanlar arasında oldu. Vettel yarışı Webber'in ardından 5. sırada tamamladı.

Honda'dan Rubens Barrichello yarıştan 3 puan çıkarmayı başardı. Kazuki Nakajima'da zor yarışta iyi bir sürüşle finiş çizgisini 7. sırada geçmeyi başardı. Monaco'da son puan yarışa pit alanından başlayan Heikki Kovalainen'e gitti.

Monaco'da sabah başlayan yağmur pisti ıslatmıştı. Takımlar formasyon turu için son hazılıklarını tamamladılar ve pilotlar ısınma turlarına başladılar. Ancak McLaren Mercedes'ten Heikki Kovalainen kalkış yapamadı ve startta en arkaya düştü. Isınma turunun ardından pilotlar yeşil ışığı beklemeye başladılar.

Startın verilmesi ile birlikte tüm pilotlar gaza yüklendiler. Massa ilk viraja kadar yerini korudu ancak Kimi Raikkonen iyi bir çıkış yapan Hamilton'a geçilmekten kurtulamadı. İlk tur içinde Nico Rosberg Loews virajında önündeki Fernando Alonso'nun aracına çarptı. Bu temasın ardından Rosberg'in ön kanadı kırıldı.

Jenson Button ise Nick Heidfeld'in aracına temas edince o da ön kanadını kırdı ve pit alanına girmek zorunda kaldı. Rosberg ilk turu kırık kanatla tamamladı ve 2. tur da pit stopunu gerçekleştirdi. Yarışın başlaması ile birlikte yağmurda yağmaya başladı. Durum böyle olunca pilotlar normalden çok daha kontrollü şekilde turlarını sürdürmeye başladılar.

Timo Glock ilk spin atan pilot oldu. Glock bu spinin ardından ön kanadını kırdı ve pit alanına yöneldi. Alman sürücü aşırı yağmur lastiklerini takarak piste geri döndü. Yarışın 5. turu geçilirken Lewis Hamilton'ın sağ arka lastiği patladı. Tabac virajının çıkışında bariyere çarpan Hamilton'ın arka lastiği patladı.

Hamilton hemen pit alanına dönerken ikinci sıradaki yerini kaybetmiş oldu. İlk turlarda Massa'nın aksine Raikkonen oldukça yavaş turlar attı. 7. tur geçilirken Massa ile Raikkonen arasındaki fark 7 saniyeyi aştı.

Bu tur içerisinde bir çok olay yaşandı. Fernando Alonso'da Hamilton ile aynı akıbeti yaşadı ve sağ arka lastiğini bariyerlere çarptı. İspanyol sürücünün de arka lastiği patladı ve pit alanına girmek zorunda kaldı. Ayırca David Coulthard ve Sebastian Bourdais'de kayarak bariyerlere çarpınca güvenlik aracı piste girdi.

Güvenlik aracı iki tur boyunca pistte kaldı. Yarış tekrar başlayınca Kimi Raikkonen'e pitten geçme cezası geldi. Finlandiyalı sürücü grid de yarışı beklerken lastikleri geç takıldığı için cezaya maruz kaldı. Raikkonen 13. turda pit alanına girerek cezasını tamamladı. Aynı tur içinde Fernando Alonso Loews virajında Heidfeld'e atak yapmaya çalıştı ancak iki araç birbirine temas edince büyük bir trafik olşutu.

Bu olayın ardından Alonso ve Rosberg'in ön kanadı kırıldı. İki sürücü de aynı turda pit alanına tekrar girdiler. Massa Kubica'nın 5 saniye önünde liderliğini sürdürürken spin atınca Polonlayıla geçilmekten kurtulamadı.

Yarışın yeni lideri 15. tur da Robert Kubica oldu. Alonso ile yaşadığı temasın ardından Heidfeld'in aracında bir sorun oluştu ve Alman sürücü yavaşlamaya başladı. Bu tur içinde Barrichello güzel bir atakla Nakajima'nın önüne geçmeyi başardı. 17 tur geride kaldığında bir çok plansız pit stop gerçekleşti.

Tüm stratejiler alt üst oldu. Yağmur etkisini kısmen azaltsa da pisti ıslatmaya devam ederken pilotlar lastik seçimi konusunda oldukça zorlandılar. Yarışa en geri sırada başlayan Kovalainen yaşanan olaylarında etkisiyle 12. sıraya kadar çıkmayı başardı. Pitten geçme cezası alan Raikkonen'de 18. turda 4. sıradaki yerini koruyordu.

Robert Kubica ve Felipe Massa Hamilton'ın 11 saniye önünde yarışı 1 ve 2. sırada sürdürürken sürpriz bir şekilde Force India pilotu Adrian Sutil 6. sıraya kadar yükseldi. Lider 26. turda pit alanına girdi.

Kubica yarışa Hamilton'ın arkasında 4. sırada tekrar geri döndü. Bu tur da Kimi Raikkonen'in ön kanadı Massa'nın spin attığı yerde kırıldı ve Finlandiyalı pilot bir kez daha pit alanına yöneldi. Raikkonen'in pit stopu 16 saniye sürdü.

Raikkonen Sutil'in ardından 6. sırada piste geri döndü. Massa Kubica'nın pit stopundan sonra hızlı turlar atmaya başladı. Massa ile Kubica'nın tur farkları 3 saniye'ye kadar çıktı. Bu arada yağmur etkisini azaltırken pistin bir çok kısmı kurumaya başladı. Massa lider götürdüğü yarışta 33. turda pit alanına girdi. 11.7 saniye pit alanında kalan Massa Kubica'nın önünde piste geri dönmeyi başardı.

Lewis Hamilton 35. turda yarışın liderliğine yükseldi. Ancak Hamilton planlı pit stopunu henüz gerçekleştirmemişti. 37. turda yarışı 5. sırada götüren Adrian Sutil en hızlı tur derecesini ele geçirdi.

Yarışın yarısı geçildiğine yağmura rağmen 20 pilottan sadece 3 pilot yarış dışı kaldı. Yarışın başında Coulthard ve Bourdais yarış dışı kalırken 39. turda Fisichella onlara katıldı. Fernando Alonso 2. pit stopunda kuru zemin lastiklerine geçti. Ancak Alonso ilk turlarında kuru zemin lastikleri ile sorun yaşadı. Nelson Piquet Jr. de takım arkadaşı gibi kuru zemin lastiklerine geçti ancak Brezilyalı pist dışına çıkarak bariyerlere çarptı ve yarış dışı kaldı.

Yarışı Massa'nın arkasında 3. sırada sürdüren Kubica riskli kuru zemin lastiklerine ikinci pit stopunda geçti. Aynı turda yarışın lideri Hamilton'da pit alanına yöneldi.

Hamilton da kuru zemin lastikleri ile lider olarak tekrar piste döndü. Felipe Massa ikinci pit stopunda kuru zemin lastiklerini taktı ancak pit alanı çıkışında Robert Kubica'ya geçilmekten kurtulamadı. Bu tur da Hamilton lider Kubica ikinci ve Massa üçüncü şekilde sıralandılar.

Hamilton ilk turlarda lastiğinin patlaması nedeniyle planlanmamış bir pit stop yapmasına rağmen takımın akıllı stratejisi ile kendisini bir anda yarışın en büyük favorisi olarak buldu.

Bu arada Force India'dan Adrian Sutil 4. sırada inanılmaz şekilde yarışı sürdürüyordu. Sutil aynı zamanda bir çok favori pilota tur bindirdi. 61. turda Nico Rosberg ciddi bir kaza geçirdi. Aracı parçalanan Rosberg pistin ortasında durunca güvenlik aracı hemen piste girdi. Rosberg bu kazanın ardından aracından kendi imkanları ile inebildi.

Güvenlik aracı pistteyken tur yiyen araçlar için turlarını geri alabilme imkanları doğdu. Bu durumda sıralama şu şekilde oluştu: Hamilton - Kubica- Massa - Sutil - Raikkonen - Webber.

Yarışın bitimine 12 tur kala güvenlik aracı pistten çıktı ve yarış yeniden başladı. Bu turda Raikkonen kontrolsüz bir şekilde Sutil'e arkadan çarptı. Raikkonen'in ön kanadı kırılırken Finlandiyalı pilot 3. kez ön kanadını değiştirmek zorunda kaldı.

Sutil'de bu kazanın ardından pit alanına döndü ancak Raikkonen kadar şanslı değildi. Sutil için bu yarış sona ermiş oldu.

2 saatlik yarış süresinin dolması ile birlikte lider Lewis Hamilton bu sezon ikinci zaferine imza atmış oldu. Robert Kubica son yarışlardaki düşüşünü bu yarışta tersine çevirerek podyumun ikinci basamağına çıkmayı başardı. Yarışa pole pozisyonunda başlkayan Felipe Massa ise 2 sıra kaybederek yarışı 3. sırada tamamladı.

Yarışta en hızlı turu 1:16.689'luk derecesi ile Kimi Raikkonen yaptı. Bu yarışın ardından Lewis Hamilton şampiyonadaki puanını 38'e yükselterek liderliğe oturdu. Raikkonen 35 puanda kalırken Felipe Massa 34 puanla 3. sıraya yerleşti. Robert Kubica ise 32 puanla bu üç pilotu takip ediyor.

Takımlarda ise Ferrari 69 puanla liderliğini sürdürdü. McLaren Mercedes buradan aldığı puanlarla BMW Sauber'in önüne geçti. McLaren'in 6 yarışta topladığı puan 53. BMW Sauber ise 1 puan eksikle 3. sırada kaldı.

Sezonun 7. yarışı 2 hafta sonra Kanada'da yapılacak.

Pos Sürücü Takım Zaman
1. Hamilton McLaren-Mercedes (B) 2h00:42.272
2. Kubica BMW Sauber (B) + 3.069
3. Massa Ferrari (B) + 4.811
4. Webber Red Bull-Renault (B) + 19.264
5. Vettel Toro Rosso-Ferrari (B) + 24.657
6. Barrichello Honda (B) + 28.408
7. Nakajima Williams-Toyota (B) + 30.180
8. Kovalainen McLaren-Mercedes (B) + 33.191
9. Raikkonen Ferrari (B) + 33.793
10. Alonso Renault (B) + 1 lap
11. Button Honda (B) + 1 lap
12. Glock Toyota (B) + 1 lap
13. Trulli Toyota (B) + 1 lap
14. Heidfeld BMW Sauber (B) + 4 laps


Puan Durumu:


Sürücüler:
1. Hamilton 38
2. Raikkonen 35
3. Massa 34
4. Kubica 32
5. Heidfeld 20
6. Kovalainen 15
7. Webber 15
8. Alonso 9
9. Trulli 9


Takımlar:
1. Ferrari 69
2. McLaren-Mercedes 53
3. BMW Sauber 52
4. Williams-Toyota 15
5. Red Bull-Renault 15
6. Renault 9
7. Toyota 9
8. Toro Rosso-Ferrari 6
9. Honda 6


 
Geri
Üst