Yehovan arkadaşım senin yazına cevaben yazıyorum alıntı yapmak istemedim iyice büyümeye başladı çünkü
Şimdi Almanyadaki din eğitimi bizdeki gibi zorunlu olarak bir dine bağlı mezhebin öğretilmesiyle yakından uzaktan alakalı değil.
İngiltere ve Danimarkada okutulan ders,bizdeki gibi tek bir mezhebin aşılanmaya çalışıldığı gibi değil dinler hakkında tanıtıcı bilgilerin verildiği bir tarih ve kültür dersi formatında.Genelde bütün dinler anlatılıyor.Şu anda bizde okutulan müfredatta ise diğer dinler genel olarak 1-2 sayfada anlatıp(hatta bazı dinleri batıl olarak nitelendirip)geri kalanı komple sünni inancının doğru olduğu varsayılarak anlatılıyor.
Senin de dediğin gibi bizdeki eğitim küçük yaştaki cocuklara Allah bilincini aşılamaya yöneliktir.Şimdi devletin görevi belirli bir inancı aşılamak mıdır?Felsefe dersinde de tanrı inancını reddeden görüşler filozoflar da aynı yaştan itibaren okutulmalı mı
Din derleri İlkokul 4 den itibaren haftada 2 saat olmasına rağmen; dinleri ,tanrının varlığını reddeden akımları ve bunun gibi birçok konuyu içinde bulunduran felsefe dersi ise ancak lise 1 veya 2 de ve haftada 1saat okutulmaktadır
Ahlak dersi konusunda birkaç nokta dışında sana katılıyorum eğitimin amacı diğer insanlara saygılı, iyi insanlar yetiştirmek olmalıdır.Bu bir kaç nokta da ahlaki değerleri kimin belirleyeceği konusundadır.Örneğin toplumun bazı kesimleri masturbasyon ve evlilik dışı cinsel ilişkiyi ahlaksızlık sayabilir,doğuda bazı kesimler kadınların çalışmasını bile ahlaksızlık sayar.
Ayrıca din dersinden muaf olmak kağıt üstünde kolay olmakla birlikte gerçekte hiç de o kadar kolay değildir.İstanbul'un bilmem ne kolejinde okuyan öğrenci için kolay olabilir ama sivas devlet lisesinde okuyan bir öğrenci için neredeyse imkansız olabilir
Sözün özü bence ilkokul ve ortaokulda daha çok ahlak üzerine yoğunlaşılmalı ve genel olarak dinler tanıtılmalıdır.Felsefe derslerine önem verilerek ufku açık insanlar yetiştirilmeli,
belirli bir inancı küçük yaşta aşılamaktan ziyade öğrencilere islam inancında böyledir ama başka dinler,görüşler vb de vardır, kanıtlanabilen bir şey olmayan soyut konularda en son seçim size aittir denilmelidir.(tabi bu eğitim 12 yaşında olmaz.Felsefe ve din çocuk işi değildir)Hele hele arapça duaların ezberlettirilmesi gibi uygulamalar kesinlikle kaldırılmalıdır
Ne uzun yazmışım be.
Not:Hüseyin Batuhan'ın "Bilim Din ve Eğitim" kitabını da çok taktir ettiğimi belirtmeden edemeyeceğim
Saygılar
Şimdi Almanyadaki din eğitimi bizdeki gibi zorunlu olarak bir dine bağlı mezhebin öğretilmesiyle yakından uzaktan alakalı değil.
İngiltere ve Danimarkada okutulan ders,bizdeki gibi tek bir mezhebin aşılanmaya çalışıldığı gibi değil dinler hakkında tanıtıcı bilgilerin verildiği bir tarih ve kültür dersi formatında.Genelde bütün dinler anlatılıyor.Şu anda bizde okutulan müfredatta ise diğer dinler genel olarak 1-2 sayfada anlatıp(hatta bazı dinleri batıl olarak nitelendirip)geri kalanı komple sünni inancının doğru olduğu varsayılarak anlatılıyor.
Senin de dediğin gibi bizdeki eğitim küçük yaştaki cocuklara Allah bilincini aşılamaya yöneliktir.Şimdi devletin görevi belirli bir inancı aşılamak mıdır?Felsefe dersinde de tanrı inancını reddeden görüşler filozoflar da aynı yaştan itibaren okutulmalı mı
Din derleri İlkokul 4 den itibaren haftada 2 saat olmasına rağmen; dinleri ,tanrının varlığını reddeden akımları ve bunun gibi birçok konuyu içinde bulunduran felsefe dersi ise ancak lise 1 veya 2 de ve haftada 1saat okutulmaktadır
Ahlak dersi konusunda birkaç nokta dışında sana katılıyorum eğitimin amacı diğer insanlara saygılı, iyi insanlar yetiştirmek olmalıdır.Bu bir kaç nokta da ahlaki değerleri kimin belirleyeceği konusundadır.Örneğin toplumun bazı kesimleri masturbasyon ve evlilik dışı cinsel ilişkiyi ahlaksızlık sayabilir,doğuda bazı kesimler kadınların çalışmasını bile ahlaksızlık sayar.
Ayrıca din dersinden muaf olmak kağıt üstünde kolay olmakla birlikte gerçekte hiç de o kadar kolay değildir.İstanbul'un bilmem ne kolejinde okuyan öğrenci için kolay olabilir ama sivas devlet lisesinde okuyan bir öğrenci için neredeyse imkansız olabilir
Sözün özü bence ilkokul ve ortaokulda daha çok ahlak üzerine yoğunlaşılmalı ve genel olarak dinler tanıtılmalıdır.Felsefe derslerine önem verilerek ufku açık insanlar yetiştirilmeli,
belirli bir inancı küçük yaşta aşılamaktan ziyade öğrencilere islam inancında böyledir ama başka dinler,görüşler vb de vardır, kanıtlanabilen bir şey olmayan soyut konularda en son seçim size aittir denilmelidir.(tabi bu eğitim 12 yaşında olmaz.Felsefe ve din çocuk işi değildir)Hele hele arapça duaların ezberlettirilmesi gibi uygulamalar kesinlikle kaldırılmalıdır
Ne uzun yazmışım be.
Not:Hüseyin Batuhan'ın "Bilim Din ve Eğitim" kitabını da çok taktir ettiğimi belirtmeden edemeyeceğim
Saygılar