mesnetsiz iddalara cevaplar

ileney

New member
Turan Dursun'un da temel aldığı kaynaklarda Hz.Aişe'nin 8-9 yaşlarında peygamberin karısı olduğu üzerine
varsayımlar var. Ki bu çoğumuz tarafından kabül gören bir tez. Ancak objektiflik açısından olayın diğer tarafınında iddalarını foruma taşıyarak, müzmin konuya yeni bir perspektif kazandırmak istiyorum.

İddalara gelecek olursak:

1- Hz. Ayşe?nin evlendiği zaman yaşının daha büyük olduğunu, ablası Esma'nın biyografisinden kesin olarak anlıyoruz. Eski biyografi kitapları Esma'dan bahsederken diyorlar ki: Esma 100 yaşında olduğu halde hicretin 73. yılında vefat etmiştir. Hicrette 27 yaşındaydı. Hz. Ayşe ablasından 10 yaş küçük olduğuna göre, Onun da hicrette tam 17 yaşında olması icap eder. O, Hz. Peygamber'den önce Cübeyr'le nişanlanmıştı. Demek evlenecek çağda bir kızdı. (Hatemü'l Enbiya Hazreti Muhammed ve Hayatı, Ali Himmet Berki, Osman Keskioğlu, s. 210)

2- Hz. Aişe validemiz peygamberimizle dokuz yıl evli kalmışlardı. Peygamberimizin vefatı esnasında İse 27 yaşında idi. Peygamberimizden sonra da 48 yıl yaşamış ve hicri 58. yılda ve 74 yaşında vefat etmiştir. Sondan başa doğru gidersek 74 ten 48 i çıkartıp kalandan da evli olduğu yılı çıkartınca evlendiği yaşı bulmuş oluruz. 74 ? 48 = 26; 26 ? 9 = 17 kalır ki yaklaşık 17 veya 18 yaşında evlendiği gerçeği ortaya çıkar?Sahihi Buhârîye göre, Hazreti Âişe, Kur?anın Mekkeli âyetleri gelirken oyun çağındaydı. Bu yaştayken, kendisi «Kamer» Sûresinin nazil olduğunu söylüyor. Kur?arun 54 üncü Kamer sûresi, Mekkeli sûrelerdendir. Bu sırada Rasûl-i Ekrem «Erkam»ın evinde bulunuyordu. Rasûl-i Ekrem, Hicretin ilk senesi Hazreti Âişe ile evlendi. «Bakare» ve «Nisa» sûreleri vahyolunurken, Hazreti Âişe, Rasûl-i Ekremin zevcesi bulunuyordu. «Bakare» sûresi, Medine devrinin ilk zamanlarında. nazil olmuştu.

3- Hz. Aişe, Peygamberimizle evlenmeden önce Cübeyr b. Mutam ile nişanlanmıştır. Cübeyrin babası, ailesi içerisine İslamiyetin girmesini istemediğinden bu nişanı bozmuştu. Bundan sonra Hz. Peygamberle nişanları yapılmıştır. Bu hadise Hicretten 3 yıl önce idi. Hemen bütün siyer kitaplarında Hz. Aişenin 6-7 yaşında iken Mekkede nişanlandığı ve nikáhının kıyıldığı, 9-10 yaşında da Medine?de zifafa girdiği yazılı ise de Hz. Aişenin evlendiğinde yaşının çok daha büyük olduğunu ablası Esmanın biyografisinden öğrenmiş bulunuyoruz. Esma, Hicret?in 73. yılında 100 yaşında vefat etti. Hicretin vukuunda 27 yaşında idi. Esma, Hz. Aişeden 10 yaş büyük olduğuna göre, demek ki Hicret zamanında Aişe 17 yaşında idi. Zifafın Hicretten 8 ay sonra olduğu dikkate alındığında yaşının 18 olduğu ortaya çıkmaktadır. Bu konu çeşitli Arapça kaynaklarda mevcuttur. Türkçe olarak da Süleyman Nedvi ve Mevlana Şibli?nin kaleme aldıkları "Sadr-ı İslam ve Asr-ı Saadet" isimli eserde, ayrıca Diyanet yayınları arasında bulunan "Hatem-ül Enbiya Hz. Muhammed" adlı kitabın Aişe bölümünde bu bilgiye yer verilmektedir. Hz. Aişenin Peygamberimizden önce Cübeyr?le nişanlanmış olması, onun yetişkin, evlenme çağına gelmiş bir kız olduğunu göstermektedir.


www.ateizmecevap.org
 

ileney

New member
hehe görsün bakalımm görsün nereye kadar görecek,müslüman olduğu zaman acaba aateistler tarafından böyle pohpohlanırmıydı,merak etmeyin siz inşaAllah yakın bir zamanda turan dursun vebenzerlerinin bir maşa olduğunu göreceksiniz
 

DeRSaaDeT

Islambol
özünde islam hakkında çok derin bilgi birikimine sahip olmasına karşın
çok sonradan islama karşı beslediği kin ve nefret sonucunda duygularına yenik düşmüş maşa olarak kullanılmış bir zavallı........

kuşkusuz islamın görüşü tektir ve en doğru yoldur
ne kadar uğraşmış olsada bu ve bunun gibiler asla islamın sırtını yere getiremeyecek
 

HTML

Üst