McLaren Mercedes'in yeni 2009 ön kanadı
McLaren Mercedes takımı Jerez'de devam eden testlerin ikinci gününde Pedro de la Rosa'nın kullandığı MP4-23A şasi numaralı araçta 2009 yılında kullanacakları yeni ön kanadı test ediyor.
Yeni kanadın kullanıldığı araçta barge-board'lar bulunmuyor ancak arka kanat eski şekli ile test ediliyor. Bunun yanında kokpite bugün geçen Heikki Kovalainen MP4-23K şasisi ile KERS sistemi üzerinde çalışıyor.
McLaren'in bulduğu çözüm açıkça BMW'ninkinden daha iyi. Ön kanat daha kavisli, havayı lastiklerle temas ettirmekten çok iki lastiğin arasına yönlendiriyor. Büyük ihtimalle BMW de aynı düşünceyle yola çıkmış ancak daha farklı bir sonuç elde etmiş.
Ayrıca testte kullandıkları araçtaki yeşil renk de havanın araç üzerinde nasıl bir yol izlediğini gösteriyor. Bu rüzgar tüneli simulasyonlarında ve CFD testlerinde çok kullanılan bir metod. McLaren'in bu çalışmasıyla ön kanadın aerodinamikte ve havayı yönlendirmede ne kadar önemli olduğunu açıkça anlıyoruz.
McLaren Mercedes takımı Jerez'de devam eden testlerin ikinci gününde Pedro de la Rosa'nın kullandığı MP4-23A şasi numaralı araçta 2009 yılında kullanacakları yeni ön kanadı test ediyor.

Yeni kanadın kullanıldığı araçta barge-board'lar bulunmuyor ancak arka kanat eski şekli ile test ediliyor. Bunun yanında kokpite bugün geçen Heikki Kovalainen MP4-23K şasisi ile KERS sistemi üzerinde çalışıyor.
McLaren'in bulduğu çözüm açıkça BMW'ninkinden daha iyi. Ön kanat daha kavisli, havayı lastiklerle temas ettirmekten çok iki lastiğin arasına yönlendiriyor. Büyük ihtimalle BMW de aynı düşünceyle yola çıkmış ancak daha farklı bir sonuç elde etmiş.

Ayrıca testte kullandıkları araçtaki yeşil renk de havanın araç üzerinde nasıl bir yol izlediğini gösteriyor. Bu rüzgar tüneli simulasyonlarında ve CFD testlerinde çok kullanılan bir metod. McLaren'in bu çalışmasıyla ön kanadın aerodinamikte ve havayı yönlendirmede ne kadar önemli olduğunu açıkça anlıyoruz.