Mazda Rx-8 Hıdrojenlı Arac

djann

New member







Mazda, Avrupa'ya 'hidrojen'le giriyor
Güncel

13.07.2009, Pazartesi

Japonların Avrupa'ya yönelik çevreci motor ve hibrit araç akımına Mazda da katıldı. Toyota Prius, Honda Insight modellerinin ardından Avrupa'ya çevreci araçla girme kararı alan Mazda, hidrojenle çalışan hibrit Mazda RX-8'i ilk kez Norveç'te pazara sundu.



Japon üreticilerin Avrupa'ya yönelik çevreci ve hibrit araç akımı kervanına Mazda da katıldı. Geçen aylarda Honda'nın Civic ve Insight'ının, Toyota'nın yeni Prius'unun yollara çıktığı Avrupa hibrit araç pazarındaki rekabete Mazda, hidrojen yakıtlı aracı RX-8 ile dahil oldu.
Mazda bu yeni hibritinde diğer iki Japon marka gibi "benzin ve elektrikle" çalışan motor yerine "benzin ve hidrojen" gazıyla çalışan kendine ait motoru devreye aldı. Mazda gibi diğer Japon markalarının Avrupa'ya yönelmesinin en önemli nedeni ise 16 ülkede çevreyi daha az kirleten hibrit motorlu araçlara yönelik 6500 euroya varan özel satın alma teşvikleri oldu.


Mazda'nın çevreci planı
Yaklaşık 18 yıldır hidrojen yakıtlı araçlar geliştiren Mazda Motor Corporation, Avrupa'da ilk kez yollara çıkardığı RX-8 Hydrogen RE modelinin test sürüşlerini Norveç'in Oslo kentinde yaptı. Markanın çevreci hedefleriyle ilgili bilgiler veren Mazda Motor Corporation Ar-Ge Direktörü Seita Kanai, lansmanda 2015'e kadar tüm Mazda modellerinin karbondioksit emisyonlarının yüzde 23, yakıt tüketimlerinin ise yüzde 30 azalmasını hedeflediklerini açıkladı. Üretim platformlarının yenilenmesiyle bu gelişmelerin sağlanacağını belirten Kanai 2015'te elektrikli araç pazarının içten yanmalı motorlara göre çok düşük bir paya sahip olacağını söyledi. Bu yüzden Mazda'nın içten yanmalı motorların gelişimi ve araçların hafifletilmesi konusuna odaklanacağını anlatan Kanai, 2011'den itibaren tüm Mazda modellerinin 100 kilo daha hafifleyeceğini, 2016'dan sonra ise bunun 200 kiloya ulaşacağını ifade etti. Bunun için alüminyum, plastik, magnezyum gibi parçaların kullanılacağını kaydeden Kanai şöyle devam etti:
"Fuelcell yani pil kullanılan hidrojen teknolojisinde de sıfır emisyon var ancak bu sistem çok pahalı. Biz Mazda olarak hibrit planımızı içten yanmalı motorların hidrojenle çalışması ağırlıklı götüreceğiz. Bu araçları 3 yıldır Japonya'da kiralıyor ve deniyorduk. Şimdi de Avrupa pazarına Norveç'le girdik. Daha sonra tüm Avrupa'ya yayılacağız. İlk aşamada araçlar uzun dönemli kiralanıyor. Hükümetlerin çevreci otolara vereceği destek bizim çalışmalarımıza katkıda bulunacak."


Hidrojen otoyolu kuruldu
Mazda'nın 2006'da dünyada "hidrojen" yakan döner motorlu bir aracı ticari olarak Japonya'da kiralayan ilk üretici olduğunu kaydeden Kanai, bundan bir yıl sonra Norveç'te "HyNor" adlı bir hidrojen enerji altyapı projesi imzaladıklarını belirtti. Bu projeyi Norveç hükümetinin desteklediğini anlatan Kanai şu bilgileri verdi:
"HyNor projesi, hidrojeni Norveç'te alternatif bir yakıt olarak desteklemek için oluşturuldu. Kamu kurumları, endüstri/ticaret kurumları ve akademik topluluklardan oluşan 50'den fazla Norveçli kuruluş ülkede ilk hidrojen altyapısını kurmak için birlikte çalışıyor. HyNor Norveç Hidrojen Otoyolu'nda istasyonları açıyor. Böylece Oslo ile Stavanger arasındaki yaklaşık 600 km'lik yolda gerektiğinde bir hidrojen yakıt istasyonu bulunabilecek."
Çevreci hidrojenli araçların yaygınlaşması için Japon hükümetinin destek verdiğini, 3 yıldır birçok kuruma ve filolara Mazda Premacy ve RX-8'in hidrojenli versiyonlarını kiraladıklarını kaydeden Kanai, Japon hükümetinin teşvik için Tokyo'da 20 istasyon kurup bedava hidrojen dağıtım yaptığına dikkat çekti. Aylık 4 bin dolara kiralanan hibrit RX-8'in yarısının hükümet tarafından karşılandığını söyleyen Kanai, Norveç'teki destek meblağının da önümüzdeki günlerde belirleneceğini söyledi. Norveç'teki kurumlara hibritleri teslim etmeye başladıklarını vurgulayan Kanai, Japonya'da kiralanan Premacy'nin hidrojenle 200, benzinle 400 km, Avrupa'ya gelen RX-8'in ise hidrojenle 100 km, benzinle 50 km yol alma kapasitesi olduğunu söyledi.


Yenilikleri eşzamanlı getirebiliriz
Mazda'nın 2008'de açıkladığı çevre ve toplum programı ile önemli hedefler koyduğuna dikkat çeken Mazda Türkiye Ulusal Satış Ofisi Genel Müdürü Bora Koçak ise markanın ABD'de hibrit Tribute, bazı Avrupa pazarları ve Uzakdoğu'da ise E20 Flex Fuel Mazda 3'ü (yüzde 20 ethonol karışımıyla çalışan motorlar) pazara sunduğunu vurgulayarak 2009- 2010'da K. Avrupa ve Amerika'da E85 Flex Fuel yakıtlı araçların devreye gireceğini belirtti. Koçak, Türkiye'de de hibrit veya alternatif yakıtla çalışan araçlara teşvik verilmesi durumunda Mazda'nın çevreci yeniliklerini eşzamanlı getirebileceklerini söyledi.


ALINTIDIR.
 

GhOsT

Tuning Moderatör
tek resim yasak en az 4 resim oLmak zorunda kardeşim 2-3 tane daha ekLersen sevinirim..
 

HTML

Üst