İyi,Kötü ve Google+
Google , kendi sosyal ağı olan Google+’ı açıklayalı henüz 1 hafta oldu.Bu güçlü link paylaşma,haberi aboneliği,sosyal servise baktıktan sonra şaşkınlığa uğradım.Dürüst olmak gerekirse, Google şu anda sosyal kodu kırmaya çalışıyor.
2009 yılında, şirket Web tabanlı ortak düzenleme aracı olan Wave’i piyasaya sürmüştü.Ortalama potansiyeli için övülmüş olmasına rağmen, Wave’in birleşik e-mail IM arayüzü kullanıcılar için hiçbir zaman çekiş kazanmadı.Google, daha sonra bir yıl kadar gelişimi biraz durdurdu.Bundan kısa süre sonra,Google yeniden Gmail merkezli sosyal ağ ve mesajlaşma servisi Buzz’u denedi.
Ancak bu çaba,kullanıcıları yanıltıcı ve gizlilik ihlali eleştirisi ile karşı karşıya kaldı.Lansman aşamasında, Buzz otomatik olarak Gmail’in dava mahmuzlu büyük kullanıcı kitlesine katılmak için tasarlandı.Dava karara bağlandıktan ve Federal Komisyon tarafından tetkik edildikten sonra Google , kullanıcılarına gizlilik ayarları nedeniyle özür sundu.
Arama devi Google + şimdi geçmiş sosyal ağların günahlarını ortadan kaldırıyor.
Orijinal kod adı “Emerald Denizi” olan Google+ google dan ayrı bir şekilde çalışmak üzere tasarlandı.Ön planda arama hizmetini koymak yerine, Plus hizmeti, grup webcam sohbet ve link paylaşımı gibi sosyal etkileşimini vurgulamaktadır.
Google+, öncelikle son derece sade ve kullanışlı bir arayüze sahip. Duygu ve düşüncelerinizi yazı, resim ve video formatlarında paylaşabiliyor, kolaylıkla arkadaş ekleyebiliyorsunuz.
Özelliklerden bir tanesi de Google+ Çevreler özelliği
Bu ,kullanıcıların kendi Google Kişiler listenizdeki kişileri toplamak ve bunları gruplar halinde kategorilere ayırmak içindir.
Çevreoluşturulduğunda,kullanıcılar üyelerini durum güncellemeleri ve sohbet davetleri ya da paylaşılan bağlantı etrafında tartışma çevresi oluşturmaya başlıyor.Bu sayede kullanıcılara her hareketlerinin herkes tarafından görülebildiği yekpare bir kişisel sosyal ağ yerine her birinde farklı paylaşımlarda yapılabilecek şekilde yalıtılmış segmente arkadaş gruplarından oluşan tematik sosyal ağlar sunuluyor.
Her çevre , bir çeşit vakum içinde faaliyet gösteriyor Sınıf arkadaşları çevremle paylaştığım her açık saçık bağlantı “iş ve aile çevremden” tamamen gizleniyor.
Ayrıca arkadaşlarınızla tek tek ya da grup halinde sohbet etme ve video sohbet/konferans yapabilme olanağı da tanınmış.Skype benzeri görüntülü sohbet servisi, insanları ya da tüm çevreleri iletişim kutusundan eklemek ve onlarla birebir ya da grup olarak sohbet olanağı sağlar.
Ayarlamak kolay olsa da Google+ rehber listesini tamamen eklemek iyi fikir değil.Aksine, yukarıda belirtilen "üniversite arkadaşı." gibi daha küçük, daha güvenilir çevreler ile samimi olun.
Şüphesiz Google, +(Plus) servisiyle önemli bir aşama kaydettiğini kanıtladı. Ancak geldiği bu noktayı Twitter, Facebook gibi bu alandaki rakipleri çoktan geride bıraktı ve üzerine çok daha fazlasını katarak daha da ileri bir noktaya gittiler. Örneğin Facebook platformu üzerinde hali hazırda 3. parti şirketler tarafından işletilen yüzbinlerce uygulamadan oluşan zengin portföye Google’ın ulaşması zor.
Ya da duygu ve düşüncelerini anonim ya da rumuzlu bir Twitter hesabı üzerinden kısaca paylaşan insanlar, GMail kullanmanın zorunlu olduğu gerçek kimliğe dayalı bir hesabı ne kadar kabullenebilecekler?
Buna bir de Buzz’dan kalma mahremiyet ihlalerinin yarattığı güvensizlik ve kullanıcıların yerleşik sosyal medya kullanım alışkanlıklarını eklersek, Google’ın işinin çok ama çok zor olduğunu kolaylıkla görebiliriz.
Bu bağlamda halihazırdaki kullanıcıların mevcut alışkanlıklarını bozmayacak bir kullanıcı deneyimi ile diğer sosyal ağlardaki bilgi ve paylaşımların Google+’a entegrasyonu da , daha ileri ve önemli bir adım olabilir. Ancak asıl farklılık sanırım Google’ın GMail, Harita, Takvim, Youtube, Blogger gibi temel servislerinin Google+’a eklemlenmesiyle ortaya çıkacak.
Tüm bunların üzerine bir de Google, kendisine mobil operatörlerle işbirliğinin yolunu açan Android işletim sistemi ile diğer sosyal medya platformlarının boş bıraktığı mobilite hizmetlerini etkin biçimde doldurabilirse sosyal medyayı bambaşka diyarlara götürebilir.
Ama unutulan önemli bir madde var.Kullanıcı seli.
Google’ın , Facebook gibi 750 milyon kullanıcıya sahip olması için önünde dik bir yokuş var.Ama tüm kapılar açıldığında kullanıcıların kendi "Beğenileri"ni +1 için ticarete dökmesi büyük meydan okuma olacak.
Elbette bunların tümü birer olasılık.
Sosyal medyanın tarihini beraber yaşayıp göreceğiz.
Hatta hep beraber şekillendireceğiz!
Google , kendi sosyal ağı olan Google+’ı açıklayalı henüz 1 hafta oldu.Bu güçlü link paylaşma,haberi aboneliği,sosyal servise baktıktan sonra şaşkınlığa uğradım.Dürüst olmak gerekirse, Google şu anda sosyal kodu kırmaya çalışıyor.
2009 yılında, şirket Web tabanlı ortak düzenleme aracı olan Wave’i piyasaya sürmüştü.Ortalama potansiyeli için övülmüş olmasına rağmen, Wave’in birleşik e-mail IM arayüzü kullanıcılar için hiçbir zaman çekiş kazanmadı.Google, daha sonra bir yıl kadar gelişimi biraz durdurdu.Bundan kısa süre sonra,Google yeniden Gmail merkezli sosyal ağ ve mesajlaşma servisi Buzz’u denedi.
Ancak bu çaba,kullanıcıları yanıltıcı ve gizlilik ihlali eleştirisi ile karşı karşıya kaldı.Lansman aşamasında, Buzz otomatik olarak Gmail’in dava mahmuzlu büyük kullanıcı kitlesine katılmak için tasarlandı.Dava karara bağlandıktan ve Federal Komisyon tarafından tetkik edildikten sonra Google , kullanıcılarına gizlilik ayarları nedeniyle özür sundu.
Arama devi Google + şimdi geçmiş sosyal ağların günahlarını ortadan kaldırıyor.
Orijinal kod adı “Emerald Denizi” olan Google+ google dan ayrı bir şekilde çalışmak üzere tasarlandı.Ön planda arama hizmetini koymak yerine, Plus hizmeti, grup webcam sohbet ve link paylaşımı gibi sosyal etkileşimini vurgulamaktadır.
Google+, öncelikle son derece sade ve kullanışlı bir arayüze sahip. Duygu ve düşüncelerinizi yazı, resim ve video formatlarında paylaşabiliyor, kolaylıkla arkadaş ekleyebiliyorsunuz.
Özelliklerden bir tanesi de Google+ Çevreler özelliği
Bu ,kullanıcıların kendi Google Kişiler listenizdeki kişileri toplamak ve bunları gruplar halinde kategorilere ayırmak içindir.
Çevreoluşturulduğunda,kullanıcılar üyelerini durum güncellemeleri ve sohbet davetleri ya da paylaşılan bağlantı etrafında tartışma çevresi oluşturmaya başlıyor.Bu sayede kullanıcılara her hareketlerinin herkes tarafından görülebildiği yekpare bir kişisel sosyal ağ yerine her birinde farklı paylaşımlarda yapılabilecek şekilde yalıtılmış segmente arkadaş gruplarından oluşan tematik sosyal ağlar sunuluyor.
Her çevre , bir çeşit vakum içinde faaliyet gösteriyor Sınıf arkadaşları çevremle paylaştığım her açık saçık bağlantı “iş ve aile çevremden” tamamen gizleniyor.
Ayrıca arkadaşlarınızla tek tek ya da grup halinde sohbet etme ve video sohbet/konferans yapabilme olanağı da tanınmış.Skype benzeri görüntülü sohbet servisi, insanları ya da tüm çevreleri iletişim kutusundan eklemek ve onlarla birebir ya da grup olarak sohbet olanağı sağlar.
Ayarlamak kolay olsa da Google+ rehber listesini tamamen eklemek iyi fikir değil.Aksine, yukarıda belirtilen "üniversite arkadaşı." gibi daha küçük, daha güvenilir çevreler ile samimi olun.
Şüphesiz Google, +(Plus) servisiyle önemli bir aşama kaydettiğini kanıtladı. Ancak geldiği bu noktayı Twitter, Facebook gibi bu alandaki rakipleri çoktan geride bıraktı ve üzerine çok daha fazlasını katarak daha da ileri bir noktaya gittiler. Örneğin Facebook platformu üzerinde hali hazırda 3. parti şirketler tarafından işletilen yüzbinlerce uygulamadan oluşan zengin portföye Google’ın ulaşması zor.
Ya da duygu ve düşüncelerini anonim ya da rumuzlu bir Twitter hesabı üzerinden kısaca paylaşan insanlar, GMail kullanmanın zorunlu olduğu gerçek kimliğe dayalı bir hesabı ne kadar kabullenebilecekler?
Buna bir de Buzz’dan kalma mahremiyet ihlalerinin yarattığı güvensizlik ve kullanıcıların yerleşik sosyal medya kullanım alışkanlıklarını eklersek, Google’ın işinin çok ama çok zor olduğunu kolaylıkla görebiliriz.
Bu bağlamda halihazırdaki kullanıcıların mevcut alışkanlıklarını bozmayacak bir kullanıcı deneyimi ile diğer sosyal ağlardaki bilgi ve paylaşımların Google+’a entegrasyonu da , daha ileri ve önemli bir adım olabilir. Ancak asıl farklılık sanırım Google’ın GMail, Harita, Takvim, Youtube, Blogger gibi temel servislerinin Google+’a eklemlenmesiyle ortaya çıkacak.
Tüm bunların üzerine bir de Google, kendisine mobil operatörlerle işbirliğinin yolunu açan Android işletim sistemi ile diğer sosyal medya platformlarının boş bıraktığı mobilite hizmetlerini etkin biçimde doldurabilirse sosyal medyayı bambaşka diyarlara götürebilir.
Ama unutulan önemli bir madde var.Kullanıcı seli.
Google’ın , Facebook gibi 750 milyon kullanıcıya sahip olması için önünde dik bir yokuş var.Ama tüm kapılar açıldığında kullanıcıların kendi "Beğenileri"ni +1 için ticarete dökmesi büyük meydan okuma olacak.
Elbette bunların tümü birer olasılık.
Sosyal medyanın tarihini beraber yaşayıp göreceğiz.
Hatta hep beraber şekillendireceğiz!