Lamborghini'nin Kuruluşu

Acemi Şef

Moderatör
Moderatör
Katılım
26 Ağu 2008
Mesajlar
6,396
Reaction score
0
Puanları
0

2010-Lamborghini-Gallardo-988.jpg



Bir Ferrari satın alan Ferruccio Lamborghini, aracın debriyaj sistemini beğenmediği için Enzo Ferrari'ye yapması gereken değişiklikleri anlatınca, beklemediği bir tepkiyle karşılaşıyor. Ferrari'nin kurucusu Enzo, "Sen traktör üreticisisin, spor otomobilden ne anlarsın" diyor.

Bu sözler üzerine Ferruccio, 1963 yılında Ferrari'ye inat spor otomobil üretimine başlıyor

alıntıdır
 
olayın bir diğer rivayeti ise ferrarı sürücüsü vites kolunun direksiyonda olması daha hızlı vites değişimine yardımcı olacağı için otomobil yarışlarında daha hızlı vites değişiminden dolayı hızlı devir alacağını söyler tabiki bu enzo tarafından kabul görmez bunun üzerine lamborgini üretimi başlar
 
II. Dünya Savaşı'nın sonrasında önemli bir traktör ve havalandırma ile soğutma sistemleri üreticisi olan Lamborghini'nin spor arabalara karşı büyük bir merakı vardı.
Bir Mercedes-Benz 300SL,Jaguar E-Type, Alfa Romeo 1900, Lancia Aurelia B20 ve Maserati 3500GT satın alıp kullandıktan sonra, ilk Ferrari'sini aldı.
Bu bir 250GT'idi.
Çok kısa bir sürede 3 Ferrari daha alarak bir Ferrari hayranı oldu.
Ancak bütün Ferrari'lerinde olan debriyaj problemi yüzünden Ferrari fabrikasına gider.
Burada birkaç saat geçmesine rağmen sorun bir türlü giderilemez ve Lamborghini Enzo Ferrari ile konuşmak ister.
Enzo Ferrari Lamborghini'ye bir traktör üreticisi asla bir Ferrari'yi eleştiremez cevabını verir.

Ferrari'nin bu cevabı ile küçük düşen Lamborghini, fabrikasına döner ve debriyajını tamir etmeye başlar.
Bunu yaparken aslında Ferrari'sinde kullanılan debriyajın aynısının kendi traktörlerinde de olduğunu fark eder.
Debriyajını kendisi daha sağlamını yaparak değiştirir ve problemi çözer.
Ardından Lamborghini; Ferrari'den hızlı, daha güvenilir ve daha sağlam arabalar yapmak ister.
Bundaki amacı ise spor arabaların sadece Ferrari tarafından yapılır ifadesini değiştirmekti.

o kücümsedigin traktör üreticisi simdi nerelerde top kosturuyor enzo bey. bu arada affina siginarak konu ilgi alanimda oldugu icin biraz daha detayli bilgi sunmak istedim...eline saglik
 
Detaylı bilgilendirmeniz için ben teşekkür ederim :smile:
 
II. Dünya Savaşı'nın sonrasında önemli bir traktör ve havalandırma ile soğutma sistemleri üreticisi olan Lamborghini'nin spor arabalara karşı büyük bir merakı vardı.
Bir Mercedes-Benz 300SL,Jaguar E-Type, Alfa Romeo 1900, Lancia Aurelia B20 ve Maserati 3500GT satın alıp kullandıktan sonra, ilk Ferrari'sini aldı.
Bu bir 250GT'idi.
Çok kısa bir sürede 3 Ferrari daha alarak bir Ferrari hayranı oldu.
Ancak bütün Ferrari'lerinde olan debriyaj problemi yüzünden Ferrari fabrikasına gider.
Burada birkaç saat geçmesine rağmen sorun bir türlü giderilemez ve Lamborghini Enzo Ferrari ile konuşmak ister.
Enzo Ferrari Lamborghini'ye bir traktör üreticisi asla bir Ferrari'yi eleştiremez cevabını verir.

Ferrari'nin bu cevabı ile küçük düşen Lamborghini, fabrikasına döner ve debriyajını tamir etmeye başlar.
Bunu yaparken aslında Ferrari'sinde kullanılan debriyajın aynısının kendi traktörlerinde de olduğunu fark eder.
Debriyajını kendisi daha sağlamını yaparak değiştirir ve problemi çözer.
Ardından Lamborghini; Ferrari'den hızlı, daha güvenilir ve daha sağlam arabalar yapmak ister.
Bundaki amacı ise spor arabaların sadece Ferrari tarafından yapılır ifadesini değiştirmekti.

o kücümsedigin traktör üreticisi simdi nerelerde top kosturuyor enzo bey. bu arada affina siginarak konu ilgi alanimda oldugu icin biraz daha detayli bilgi sunmak istedim...eline saglik

Bir insanın böyle işlere kalkışması için soyismi olması gerekiyor sanırım. Gel birde benim soyadıma gel, "BALTA" benden bi pok olmaz :D
 
Geri
Üst