Kirpiler PKK'yı çıldırtıyor
Yetkililer tahrip gücü yüksek patlayıcılara ve roket saldırılarına karşı dayanıklı Kirpilerin sayısı artarsa asker nakillerinde yaşanan üzücü olayların asgariye ineceğini söylüyor.
PKKlılar önceki gün Mardin-Diyarbakır karayolunun 20nci kilometresindeki Akrecde Geçidine mayınlı tuzak kurdu. Bu kez korkulan olmadı, Mehmetçikler patlamadan zırhlı araç Kirpi sayesinde kurtuldu.
Korkunç saldırıda 80 kilogramlık tahrip gücü yüksek patlayıcının kullanıldığı anlaşıldı. Saldırıya uğrayan araçta can kaybının yaşanmaması gözleri terörle mücadelenin en önemli unsuru haline gelen Kirpilere çevirdi.
Kirpinin teknik özellikleri ve kullanılan malzemeler ise gizlilik nedeniyle sır gibi saklanıyor. Projede yeralan bir yetkili terörle mücadelenin göz bebeği haline gelen araçla ilgili Şu an ABD ve Avrupanın bile en iyisi yorumunu yapıyor:
Saldırılara dayanıklı
Kirpiler 2009un Temmuzunda üretilmeye başlandı. Ancak öncesinde 6 yıl boyunca kapsamlı bir çalışma yapıldı. Proje ve tasarım için 2003 yılında start verildi. TSKnın talebi 500 adet. Ancak bize göre sayı yeterli değil. Özellikle terörün yoğun olduğu Güneydoğu ve Doğuda 3 bin adet Kirpiye ihtiyaç olduğunu tespit ettik. Askeri araçlara yönelik mayın, roket, bomba ve silahlı saldırılarda şehit istenmiyorsa 3 bin Kirpi envantere girmeli.
Diğerleri tabut gibi
Kirpi dışındaki zırhlı olduğu belirtilen araçlar mayın saldırısına karşı dayanıksız. ZPT ve BTRlerin üretim tarihleri eski olduğundan teknolojileri yetersiz. Yaşanan acı olayları gördük. Kirpi büyük test aşamalarından geçti. NATO standartlarında üretildi. Test aşamalarının her bölümünde askerler yeraldı. Üzülürek belirtmek gerekirse maalesef diğer zırhlı personel taşıyıcılar birer canlı tabut araçlarından farksız.
30 saldırı oldu
ABDde Kirpi türü 10 bin araç bulunuyor. Irak, Afganistan gibi çok riskli bölgelerde bu araçları gönderiyorlar. Kirpinin tasarım, montaj ve malzemeleri de dahil olmak üzere yüzde 70i Türk insanın başarısı. Bugüne kadar Kirpinin maruz kaldığı 30a yakın mayınlı, bombalı saldırı oldu. Bir Mehmetçiğimizin bile burnu kanamadı. Kirpiler, teröre karşı Türk ordusunun kurtarıcısı oldu diyebilirim. Şayet bu araçlar olmasaydı, şehit sayımız daha acı rakamlara ulaşırdı.
2 yılda 3 bin araç üretilir
Özellikle terör bölgesindeki her karakolda bu araçtan yeteri miktarda bulunmalı. Yurtdışından ithal edilen zırhlı askeri araçlara oranla Kirpinin maliyeti yarı yarıya ucuz. 2 yıl gibi bir sürede 3 bin adet Kirpi TSKya teslim edilir. Terörle mücadele eden subay ve astsubaylarla görüşüyoruz. Bu aracı istiyorlar. Kendilerini güvende hissettiklerini belirtiyorlar.
Şehit vermedik
Tüm malzemeler hazır olursa günde 3 Kirpi üretimi yapacak kapasiteye sahibiz. Aracın içinde 8 makinalı tüfek mazgalı var. Bu sayede Mehmetçikler araçtan inmeden teröristlere karşı korunaklı mücadele verebiliyor. Araçları uzman çavuşlar kullanıyor. 15 tam teşhizatlı asker taşınıyor ve arazideki en hızlı zırhlı araç özelliğine sahip. Teröristler, Akrecde saldırısında 80 kilogram bomba kullanıldı. Şehit vermedik.
KİRPİnin teknik özellikleri
- 15 kişi kapasiteli araçlar lastikleri patlasa bile hareket kabiliyetini yitirmiyor.
- 350 PS Motor ve 4x4 Çekiş Konfigürasyonu bulunuyor.
- Araç, Tam Otomatik / Manuel Şanzıman özelliğine sahip
- Kirpi, Mayına ve Balistik Tehditlere Dayanıklı CTIS, Merkezi Lastik Şişirme Sistemi Run/flat Lastikler ve Otomatik Yangın Söndürme Sistemine sahip.
- Aracın yüksekliği 3 metre. Tekerlekler ise 1 metre yüksekliğe sahip. 16 tonluk zırhlı araç, yüzde 60 engebeli arazi ve eğimden geçebiliyor. Roketatar ve ağır makinalı tüfek de kullanılabilen Kirpilerin en büyük özelliği ise özel alaşımlı 2 zırh kaplamasının olması...
mynet
Yetkililer tahrip gücü yüksek patlayıcılara ve roket saldırılarına karşı dayanıklı Kirpilerin sayısı artarsa asker nakillerinde yaşanan üzücü olayların asgariye ineceğini söylüyor.
PKKlılar önceki gün Mardin-Diyarbakır karayolunun 20nci kilometresindeki Akrecde Geçidine mayınlı tuzak kurdu. Bu kez korkulan olmadı, Mehmetçikler patlamadan zırhlı araç Kirpi sayesinde kurtuldu.
Korkunç saldırıda 80 kilogramlık tahrip gücü yüksek patlayıcının kullanıldığı anlaşıldı. Saldırıya uğrayan araçta can kaybının yaşanmaması gözleri terörle mücadelenin en önemli unsuru haline gelen Kirpilere çevirdi.
Kirpinin teknik özellikleri ve kullanılan malzemeler ise gizlilik nedeniyle sır gibi saklanıyor. Projede yeralan bir yetkili terörle mücadelenin göz bebeği haline gelen araçla ilgili Şu an ABD ve Avrupanın bile en iyisi yorumunu yapıyor:
Saldırılara dayanıklı
Kirpiler 2009un Temmuzunda üretilmeye başlandı. Ancak öncesinde 6 yıl boyunca kapsamlı bir çalışma yapıldı. Proje ve tasarım için 2003 yılında start verildi. TSKnın talebi 500 adet. Ancak bize göre sayı yeterli değil. Özellikle terörün yoğun olduğu Güneydoğu ve Doğuda 3 bin adet Kirpiye ihtiyaç olduğunu tespit ettik. Askeri araçlara yönelik mayın, roket, bomba ve silahlı saldırılarda şehit istenmiyorsa 3 bin Kirpi envantere girmeli.
Diğerleri tabut gibi
Kirpi dışındaki zırhlı olduğu belirtilen araçlar mayın saldırısına karşı dayanıksız. ZPT ve BTRlerin üretim tarihleri eski olduğundan teknolojileri yetersiz. Yaşanan acı olayları gördük. Kirpi büyük test aşamalarından geçti. NATO standartlarında üretildi. Test aşamalarının her bölümünde askerler yeraldı. Üzülürek belirtmek gerekirse maalesef diğer zırhlı personel taşıyıcılar birer canlı tabut araçlarından farksız.
30 saldırı oldu
ABDde Kirpi türü 10 bin araç bulunuyor. Irak, Afganistan gibi çok riskli bölgelerde bu araçları gönderiyorlar. Kirpinin tasarım, montaj ve malzemeleri de dahil olmak üzere yüzde 70i Türk insanın başarısı. Bugüne kadar Kirpinin maruz kaldığı 30a yakın mayınlı, bombalı saldırı oldu. Bir Mehmetçiğimizin bile burnu kanamadı. Kirpiler, teröre karşı Türk ordusunun kurtarıcısı oldu diyebilirim. Şayet bu araçlar olmasaydı, şehit sayımız daha acı rakamlara ulaşırdı.
2 yılda 3 bin araç üretilir
Özellikle terör bölgesindeki her karakolda bu araçtan yeteri miktarda bulunmalı. Yurtdışından ithal edilen zırhlı askeri araçlara oranla Kirpinin maliyeti yarı yarıya ucuz. 2 yıl gibi bir sürede 3 bin adet Kirpi TSKya teslim edilir. Terörle mücadele eden subay ve astsubaylarla görüşüyoruz. Bu aracı istiyorlar. Kendilerini güvende hissettiklerini belirtiyorlar.
Şehit vermedik
Tüm malzemeler hazır olursa günde 3 Kirpi üretimi yapacak kapasiteye sahibiz. Aracın içinde 8 makinalı tüfek mazgalı var. Bu sayede Mehmetçikler araçtan inmeden teröristlere karşı korunaklı mücadele verebiliyor. Araçları uzman çavuşlar kullanıyor. 15 tam teşhizatlı asker taşınıyor ve arazideki en hızlı zırhlı araç özelliğine sahip. Teröristler, Akrecde saldırısında 80 kilogram bomba kullanıldı. Şehit vermedik.
KİRPİnin teknik özellikleri
- 15 kişi kapasiteli araçlar lastikleri patlasa bile hareket kabiliyetini yitirmiyor.
- 350 PS Motor ve 4x4 Çekiş Konfigürasyonu bulunuyor.
- Araç, Tam Otomatik / Manuel Şanzıman özelliğine sahip
- Kirpi, Mayına ve Balistik Tehditlere Dayanıklı CTIS, Merkezi Lastik Şişirme Sistemi Run/flat Lastikler ve Otomatik Yangın Söndürme Sistemine sahip.
- Aracın yüksekliği 3 metre. Tekerlekler ise 1 metre yüksekliğe sahip. 16 tonluk zırhlı araç, yüzde 60 engebeli arazi ve eğimden geçebiliyor. Roketatar ve ağır makinalı tüfek de kullanılabilen Kirpilerin en büyük özelliği ise özel alaşımlı 2 zırh kaplamasının olması...
mynet