Kendine Tapan Ateistler(Yorumsuz)

ns37

New member
ÖYLE ŞEYLER VARDIR Kİ, ‘tanım gereği,’ başka bir şeyi daha içerirler. Onu, zımnındaki bu şeyden bağımsız biçimde tarif edemezsiniz.


Sözgelimi, bir kitaptan söz ediyorsanız, ‘yazar’ının varlığını inkâr edemezsiniz. Kitap varsa, yazarının da varlığı mutlak bir zorunluluktur. Keza, bir daldan söz ediyorsanız, o dalın ait olduğu ağacın varlığını da kabul etmeniz gerekir. Bir ‘hizmet’ten söz ediyorsanız, hizmet edenin ve hizmet edilenin varlığını teslim zorunluluğu vardır.


İşte, bir kitap için yazar, bir dal için ağaç, bir ‘hizmet’ için hizmet eden ve edilen ne denli bir zorunluluk taşıyorsa, insan için ‘ubudiyet’ de o derece zorunluluk arzeder. İnsan, ‘tanımı gereği,’ ubudiyet üzere olan bir varlıktır. Bütün mesele, onun ibadet edip etmemesi değil; kime ibadet ettiğidir.


Bu bakımdan, insan, ya Allah’a kul olur ya da başkalarına köle. Ya Allah’ın rızasını tahsile çalışır; ya da O’nun yerine ikame ettiği toplum, devlet, çağ, nefis gibi sözde-ilahların rızasını tahsile.


Nitekim, meselâ ‘insanın özgürlüğü’nden dem vurup Allah’a isyan eden ‘büyük’ filozofların kendi nefislerinin isteklerine karşı özgür olmaya çalıştıklarını hiç gördünüz mü? Felsefe tarihi vaktinin önemli kısmını zevk ve sefahat peşinde geçiren; pantolon değiştirir gibi metres değiştiren bir dizi filozofu kaydeder. Yine felsefe tarihi, böyle şeylerle meşgul olmayıp tam bir riyazete girişen, ama bundan hareketle kendinin ‘kusursuz’luk ve ‘mükemmel’liğinden dem vurma gibi basit bir ‘gurur sarhoşluğu’ sergileyen filozoflar da barındırır. "Tanrı öldü" diyen Nietzsche’nin "Üstün İnsan" ideologu olması boşuna mıdır?


Sözün kısası, hiçbir ateist, gerçekten ateist değildir. Ateist demek, kelimenin iddia ettiği üzere, ‘tanrısız’ veya ‘tanrı-tanımaz’ demek değildir. Ateistler, yalnızca Tek bir Tanrı’yı tanımazlar. Buna karşılık, çağ, toplum, alışkanlık, zevk, devlet, ırk, kadın, para, şöhret, sebepler, tabiat, tesadüf gibi çok sayıda tanrıları vardır ve tüm bunların da başında kendi nefisleri gelmektedir.


Velhasıl, ateizm, "Ben esasen kendime tapıyorum" sözünün usturuplu bir ifadesinden ibarettir.

Metin Karabaşoğlu
 

Uzunefe

Altın Üye
ya onlar zaten doğmadan önce Allah 'ın gazabına uğramışlar . onlara sadece dünyevi mekanda varlık verilmiştir ama gerçek mekanda onlar acı çekecektir
 

perteklim

New member
iş diiil...ıııhhh .... tövbe tövbe.... varlığını ispat edecekmişiz.... sağolsun paylaşıma açan arkadaş güzel alıntı yapmış.... bence asıl ateistler yokluğunu ispatlamalı... haaaa, unutmadan bir varlığa " yoktur " demekle de yok olmuyor!....
 

GREAT İDEA

Banned
velhasıl ateizm kavramını çok yanlış yorumlamışsın sade bi öğrende gel çekerdim ama olmaz , bilgi paylaştıkça çoğalır

ateizm herhangi bir otoriteyi reddetmektir , ateistler allahın warlığını inkar etmezler , velhasıl onlara görede olmayan bişeyin inkarı olmaz , olmamasıda çok mantıklıdır düşünün bulursunuz benden bu kadar..
 

infatuate

İstirahatte
Büyük Allah'ım ne kadar sabırlıki bunları hala dünyada barındırıyo, onların haline sadece gülüyorum öteki taraftada gülmeye dewam edicem =)
 

ŤêΧâŠ

Altın Üye
GREAT İDEA' Alıntı:
velhasıl ateizm kavramını çok yanlış yorumlamışsın sade bi öğrende gel çekerdim ama olmaz , bilgi paylaştıkça çoğalır

ateizm herhangi bir otoriteyi reddetmektir , ateistler allahın warlığını inkar etmezler , velhasıl onlara görede olmayan bişeyin inkarı olmaz , olmamasıda çok mantıklıdır düşünün bulursunuz benden bu kadar..
arkadaşım kuran-ı kerim'in mealini oku,sonra gel çekerdim ama olmaz, islamiyet öğrettikçe çoğalır.

madem otoriteyi reddetmektir, onlarda demekki bi otorite olduğunun bilincindeler o yüzden reddediyolar, islam ve insan bölümü war forumumuzda,biraz oralarda gezin bence..
 

EMRE1001

New member
herkes kızmış ama herkes içinde bir firavun taşıyor.her nefis inkarcıdır.
mühim olan onu eğitmek ve içindeki firavunu müslüman yapmaktır.

herkes kızmış ama herkes içinde bir firavun taşıyor.her nefis inkarcıdır.
mühim olan onu eğitmek ve içindeki firavunu müslüman yapmaktır.
 

HTML

Üst