DaredeviLL
Uşak Gfb
Katalitik konvertör, ya da katalitik dönüştürücü, egzoz gazındaki çevreye zararlı maddeleri daha az zararlı maddelere dönüştüren sistemdir..Yanmamış hidrokarbonlara ikinci bir yanma ve kirletici gazlara bir indirgenme ortamı sağlayarak çevre kirliliğini kontrol etmeye faydalı bir yapıdır..Katalizör aynı zamanda egzoz gazının tahliye sisteminin bir parçasıdır..Egzoz yapısına göre manifolddan sonra veya ilk ile son susturucu arasında yer alabilir..Katalitik konvertörün tıkanması durumunda egzoz gazının dışarı atılması zorlaşacağından performans düşüklüğü yaşanması doğaldır. Ortalama 120.000 km'de bakım yapılması uygundur.
Aynı zamanda pahalı bir parça olduğundan tıkandığı (2.000 TL civarı) veya dağıldığı durumlarda yenilemek yerine söküp araya düz boru veya susturucu konulur..Eğer maaliyeti göze alırsanız değiştirebilirsiniz de..Katalizör iptali motora bir zarar vermez..Zararı çevreyedir..Fakat tıkanıklığı motor performansını düşürür..Eğer lambda(oksijen) sensörü yerinde bırakılarak bir katalizör iptali yapılırsa emisyon normları etkilenmeyeceği gibi motor gücünde %1-2 oranında güç artışı bile sağlanabilir. Performans açısından aracımızın en önemli parçalarından olan katalitik konvektörün dikkat edilesi önceliği olduğunu unutmayalım. Olası bir tıkanmada açacağı masrafı düşünmek bile korkutucu.
Saygılarımla..