Karadeniz Sahil Yolu da nihayet

siyah.

Banned
Katılım
7 Nis 2007
Mesajlar
1
Reaction score
0
Puanları
0
Yapımı 15 yıl süren ve uzun tartışmalara yol açan Karadeniz Sahil Yolu nihayet açıldı. Açılış kurdelasını kesen Başbakan Erdoğan bu yolun ulaşacağı nihai noktayı hedef gösterdi.

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, 19 yıl önce yapımına başlanan Karadeniz Sahil Yolu'nun resmi açılışını yaptı.
Türkiye'nin 3 bin 820 metrelik en uzun tünelinin bulunduğu Ordu'nun Perşembe ilçesindeki törende konuşan Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, "16 yılda yüzde 40, 4 yılda yüzde 60, işte bizim farkımız Karadeniz Sahil Yolu'nda bir kez daha tescil edildi" dedi. Başbakan Erdoğan, Karadeniz Sahil Yolu'nu İstanbul'un 3. köprüsü ile de birleştirerek Avrupa'yla buluşturacaklarını belirtti.
Açılışı "Tarihi bir gün" olarak niteleyen Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, "Çünkü bugün Karadenizliler'le birlikte milletimiz en büyük özlemlerinden birine daha kavuştu. Bu proje sadece Karadeniz Bölgesi'nin değil 81 vilayetimizin yarım asırlık bir özlemiydi. Rüyalar gerçek oluyor. Özlemler sona eriyor. 1960'lı yıllardan önce belirlenen bu güzergahta Karadeniz'in ihtiyacına cevap verecek yolun yapılması tartışıldı. 34 hükümet geçti. 1987'de ilk ihale yapıldı ve ilk kazma vuruldu. O günden bugüne tam 12 hükümet daha geçti. Bizim dönemimize kadar. Biz olmasak, aynı tempoyla yürüse bu yolun tamamlanması için 24 yıl daha gerekiyordu. Bu yolun açılışı en iyimser tahminle 2024'te ancak yapılırdı. Karadeniz Sahil Yolu'nda 16 yılda 220 kilometrelik mesafe alınabilmiş. Biz ise sadece 4 yılda 316 kilometre yol yapmışız. Ağırlıklı bölüm, gerek tüneller, viyadüklü geçişler de bu 4 yılın içine sıkıştırıldı" diye konuştu.
Bugün Türkiye'nin istikrara kavuştuğunu, ekonomik ve sosyal kalkınma yolunda atılımların gerçekleştiğini anlatan Başbakan Erdoğan, "30-40 yıldır baş edilemeyen enflasyonun dizginlenmesi, yüksek faiz ateşinin söndürülmesi gibi. Yüksek faiz tabii felaket olarak kabul ediliyordu, parası olanlar para kazanıyordu. Yüzde 62.7 olan bileşik faizi, yüzde 19.3'e düşürdük. Ekonomik krizi, bol sıfırlı parayı tedavülden kaldırdık. Türkiye'yi şantiyeye çevirdik. Bütün yolları eş zamanlı açmaya başladık. Bu yol TC tarihinin gerçekleştirdiği en büyük projelerinden, kalkınma hamlelerinden biridir" diye konuştu.
Yol sayesinde Karadeniz Bölgesi'nin büyük bir ekonomik cazibe merkezi olacağını ifade eden Erdoğan, "Milyonlarca vatandaşımız bu yol sayesinde zengin ve güzel bir ülkede yaşadıklarını anlayacaklar. Turizmin gelişmesinde en önemli unsurlardan biri ulaşım. Bu yol Karadeniz Bölgesi'nin de Akdeniz gibi eşsiz bir turizm merkezi haline gelmesine vesile olacak" şeklinde konuştu.
Yeni bir hedeflerine daha açıklayan Başbakan Erdoğan, "İnşallah bu Karadeniz Sahil Yolu İstanbul'un 3. köprüsüyle de bütünleşecek ve onunla kalmayacak Avrupa'yla buluşacak. Bu bir hedeftir. İnşallah adımını da bundan sonraki dönemde kazmasını vuracak ve böylece bu yolculuğumuzla birlikte dünyanın en uzun sahil yoluna Türkiye kavuşacaktır. Samsun'dan Sarp'a uzanan duble yol 542.5 kilometre. Bu yolla sadece 6 ilimiz huzura ermiyor, Türkiye-Avrasya bağlantısını kuruyor. Buna bizden önceki 34 hükümet muvaffak olamadı. Bu yolun açılışı 14 yıllık Bolu tünelini açtığımız gibi bize nasip oldu. Kördüğüm haline gelen Antalya-Alanya yolunu da biz açtık. Bakü-Tiflis-Ceyhan projesini proje olmaktan çıkarıp gerçekleştirdik. Yolu ve suyu olmayan köyleri kalkındırıyoruz. Birçok havaalanını süratle inşa ettik. Türkiye'yi adaletle kalkındırmak bize nasip oldu. Bu aşk, sevda meselesi, laf üretmekle değil, gece gündüz çalışarak oluyor" ifadelerini kullandı.
Cumhuriyet tarihi boyunca 4 bin 326 kilometre olan duble yol yapılırken, kendilerinin 6 bin 355 kilometre yol yaptığını açıklayan Erdoğan, hedeflerinin 15 bin kilometre olduğunu tekrarladı.

Ülkenin nereden nereye geldiğini görmek isteyenlerin Türkiye'nin yollarını görmelerini isteyen Başbakan Erdoğan, KÖYDES, BELDES projeleriyle de köy ve beldelerin yol ve su sorunlarının çözüldüğünü dile getirdi.
"Karadeniz'in fındığı da çayı da, Akdeniz'in narenciyesi, Malatya'nın kayısısı, doğunun hayvancılığı da, Ege'nin zeytini de bizim sorunumuzdur, bu böyle bilinmeli" diyen Recep Tayyip Erdoğan, şunları söyledi:
"Ülkemizi bir bütün olarak sahiplenmezsek, vatandaşımızı bir bütün olarak sahiplenmiş olamayız. Karadeniz'in en büyük rüyasını gerçekleştirirken, aynı zamanda bölgenin her yanının dirilişinin de heyecanını yaşıyoruz. Açılışını yaptığımız bu yollarla özellikle turizm ve ticaret merkezlerine havaalanlarına büyük bir canlılık geldiğini göreceksiniz.

Bundan sonra Karadeniz şeridindeki şehirlerimizde otellerin inşalarını göreceksiniz, yaylaların canlandığını göreceksiniz. Buralarda sadece turizm yatırımları değil, bunun yanında büyük çoğunluğu teşvik kapsamında olan Karadeniz illerinde yatırımların süratle arttığını da göreceksiniz. 16 yılda yüzde 40, 4 yılda yüzde 60, işte bizim farkımız Karadeniz Sahil Yolu'nda bir kez daha tescil edildi".

Karadeniz Sahil Yolu'nun proje bedelinin 6 milyar 543 milyon YTL olduğunu hatırlatan Erdoğan, "Bildiğiniz gibi ilk ihale merhum Özal zamanında 1987'de Çarşıbaşı-Araklı-Trabzon kısmı için yapıldı. 2002 yılına kadar 2 milyar YTL harcama yapıldı. Biz 3 milyar 551 milyon YTL harcadık. Toplam açılan yol şu anda 535.5 kilometre. Sadece devam eden Araklı, İnebolu, Terme var. Bunun dışında tamamen bitmiş durumda. Ünye geçişinin 13.5 kilometrelik kısmını Mayıs'ta temelini atacak ve kısa sürede bitireceğiz. 1987'den bugüne 18 ihale yapıldı ve bugün artık resmi açılışı özellikle Perşembe-Bolaman tünelleri sebebiyle bugün yapıyoruz" açıklamasında bulundu.

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, müteahhitlerin icabında borçlanarak verilen sözü aynen yerine getirdiğine dikkat çekerek, "Şimdi biz onlara borçlanıyoruz. onlar bizden ciddi manada alacaklı konuma geçiyorlar. Biz 1 yıl sonra alacaklarını ödüyoruz. Şimdi kalan sizden biraz peyzaj istedik" dedi.
Bayındırlık ve İskan Bakanı Faruk Nafiz Özak da şunları kaydetti: u ve onunla kalmayacak Avrupa'yla bu
"Bir Türk vatandaşı, Karadenizli olarak bugün bir rüyanın gerçek olduğunu görüyoruz. Yıllar süren çileden sonra vuslata erilen gündür. Dünyada eşine az rastlanır bir yolu yaptık. Refah ve mutluluk yürüyüşünde milattır. Karadeniz'e AK bir gerdanlık takmanın mutluluğunu yaşıyoruz. Atatürk'ün 'Benden iki talep yol ve okul'dur demiştir. Başbakanımız 'Yol medeniyettir' diyerek rekorlar kırdı.

4.5 yıldır Türkiye şantiye halinde. Her insan hizmete layıktır. Biz tüm cumhuriyet tarihinde yapılan dan daha fazla duble yol yapmanın mutluluğunu yaşıyoruz. Biz geldik yol hasretini vuslata çevirdik. Bu Başbakanımızın her dönemde buraya verdiği önemin sonucu oldu. Yol yapılırken güzellikleri koruduk. Kıyıları koruduk. Yeşil dokuyu bozmadık. Karadeniz'in hırçın dalgalarına dayanabilecek yol inşa ettik".
Karayolları Genel Müdürü M. Cahit Turhan da 19 yıl süren Karadeniz Sahil Yolu yapımının son 4.5 yılda fiziki olarak yüzde 60, parasal olarak yüzde 65'ini sağlayan AK Parti iktidarına teşekkür etti.

Daha sonra Başbakan Erdoğan, Enerji ve Tabi Kaynaklar Bakanı Hilmi Güler, Bayındırlık ve İskan Bakanı Faruk Nafiz Özak, Çevre ve Orman Bakanı Osman Pepe, Milli Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik, Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Adalet Bakanı Cemil Çiçek ve Devlet Bakanı Beşir Atalay, Ordu Valisi Said Vakkas Gözlügöl tarafından kurdela kesilerek Karadeniz Sahil Yolu'nun resmi açılışı gerçekleştirildi.



Haber7
 
"Cumhuriyet tarihi boyunca 4 bin 326 kilometre olan duble yol yapılırken, kendilerinin 6 bin 355 kilometre yol yaptığını açıklayan Erdoğan, hedeflerinin 15 bin kilometre olduğunu tekrarladı."
helal olsun nediyelim. bu ülke herşeyin en güzelini hak ediyor.
 
Yol yapim asamasinda isim dusmustu gitmistim, acayip korkutucuydu eski yollar.
Sonra koca koca kayalari tek tek sahile dizip yol yaptiklarini gorunce helal olsun dedim.
Harbiden de gec kalinmis bir isti. Tum karadenizlilere hayirlu ugurlu olsun.
 
dediğiniz o koca koca taşlar bütün karadeniz sahilini bitirdi. 20 senedir süren bir projeyi sadece kendilerininmiş gibi göstermek bence ahlaksızlık. AKP iktidara geldiğinde alt yapısının büyük bir kısmı bitmişti. onlar işin kaymağını yediler.
 
karayalçının uğraşıp uğraşıp melih gökçeğin metroyu bitirmesi sonra sırf kendi yapmış gibi göstermesine benzer bi olay..

bu arada bu arkadaşta gurur yok anladığım kadarıyla insanda azcık utanma gurur olur olaylı bi şekilde kovulduktan sonra hala gelebiliyosun ya helal olsun.. ben yapamazdım yapamadığım da düzgün bi insan olduğumu gösteriyor
 
yıllardır yapılmaya calısılan yolu oy malzemesi olarak kullanıyo yaa
 
Bir bakanı Yüce Divan’a yollayan Karadeniz Sahil Yolu, 19 yıl aradan sonra 850 milyon YTL borçla açıldı. Karadeniz’in yeşille birleşen muhteşem koylarını betona ve siyah asfalta boyayan çevre katili otoyol...Bayındırlık ve İskân Bakanı Faruk Özak’ın “namus belası” ve “akılsız proje” olarak nitelendirdiği, Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım’ın “sellerde etken” itirafıyla hatalı bulduğu, Çevre ve Orman Bakanı Osman Pepe’nin ise “Yapanın elleri kırılsın” dediği Karadeniz Sahil Yolu, Başbakan Erdoğan’ın katılımıyla açıldı........
 
224 kilometresi 16 yılda yapılan yolun
4 yılda 316 kilometresini bitirmiş
Ayıp etmiş muhalifler kudurmuş tabi haklı olarak türkiyede bi iş bu kadar düzgün yapılırmı
alışık değil insanlar;)
 
M@lcolm_X' Alıntı:
224 kilometresi 16 yılda yapılan yolun
4 yılda 316 kilometresini bitirmiş
Ayıp etmiş muhalifler kudurmuş tabi haklı olarak türkiyede bi iş bu kadar düzgün yapılırmı
alışık değil insanlar;)

arkadaşım sen hangi bölgede yaşıyorsunda bu konu hakkında bu şekilde konuşabiliyorsun. Mesajlarını okudum sen burada AKP'nin temsilcisisin galiba. O yol'un altyapı çalışmaları AKP iktidara gelmeden önce tamamlanmıştı. onların yaptığı sadece asfalt oldu. Sen o yollar yapılırken oradan geçtinmi hiç. ben tam 1993-2000 yılları arasında 7 sene boyunca Ordu-Trabzon arasında herhafta gittim geldim. Birşey bilmiyorsun sonra abuk subuk laflarla yorum yapıyorsun. 2000 yılında Tirebolu-Gresun arasındaki bütün kazı işlemleri bitmişti. 2002 yılında tüneller açılmıştı. Ordu-Fatsa arasındaki yol yapım çalışmaları yıllardan beridir sürüyordu. birileri başlasın emek harcasın sonra sen yavuz hırsız gibi ortaya çık herşeye sahiplen. bumudur. içim kanıyor bu iğrençlikleri gördükçe. Asıl kuduran galiba İktidar, güç kaybettikçe nereye saldıracaklarını bilemiyorlar.
 
çevreyi katLetti diyorsunuz;
hiç gittiniz mi de konuşuyorsunuz??
eski yoLLarı çeken siz deiLsiniz
karadenizLinin yeterince yeşiLLiği var zaten ama sırf yoL oLmadığı için başka kişiLer o yeşiLden yararLanamıyordu..
finansaL yönünü biLemem ama sırf bu iktidar zamanında yoL bitti diye muhaLefet oLanLar var,o kişiLer bari bu konuda siyaset yapmasınLar..

emeği geçen herkese teşekkürLer..
yoL medeniyettir..
 
Yol medeniyette lazish dostum

bi turizmci olarak dünyanın sayılı güzellikteki kıyı şeridine sahip karadeniz öldü artık

ya o yolu dağdan tepeden götürselerdide bu doğal güzellikleri yok etmeselerdi güzel olmazmıydı?
 
Yol medeniyet olur mu canim!
Bunlar yol yapti diye menderese, ozala demediklerini birakmamislardi!
Alt yapiymis, cocuklar bunun hikayesini bilmezler!
16 senede bu yollarin 40% i anca tamamlandi!
4 senede de bu yollarin 60%i tamamlandi.
Kimse kimseyi temsilcisi gibi laflarla suclamasin. Burada
varsa yanlis onu konusuruz varsa dogru onu konusuruz.
Yok oyle bilmeden laf atmalarla, bos konusmalarla olmaz bu isler.
Baskalarini temsilcilikle suclayacagina muteahhit gibi konusmayi birakda
birseyler goster.
 
Geri
Üst