CounTRy
Gülen Manyak
- Katılım
- 5 Haz 2006
- Mesajlar
- 10,687
- Reaction score
- 0
- Puanları
- 0
Topuklu ayakkabı seslerinin artmasıyla değişimin yaşandığı iş dünyasında iş kadınının imajı yıllar içinde nasıl bir dönüşüm yaşadı. CNBC-E Business, konunun uzmanlarına sordu.
ÖZLEM ÇAKIR
Feminenliğe fazla vurgu yanlış
Başarılı bir iş kadınının dış dünyaya vermesi gereken imajda, feminenliğini vurgulaması, seksüaliteden uzak olması, profesyonel olması ve aynı zamanda duygu kontrolünü iyi beceriyor olması lazım.
Eskisi gibi katı kurallar yok iş yaşamında. Yani kadınlar ille de takım elbise giyecek, maskülen olacak… Hayır, iş yaşamında bu tür kurallar yıkılalı çok oldu.
Kendine güvenen bir kadın feminenliğini fazla vurgulamak gibi bir hataya düşmemeli. Sadece seksüaliteye dikkat etmeli. Dolayısıyla belli kalıpların da içine girmemesi gerekiyor. Kadının feminenliği sadece giyimiyle olmuyor. Kullandığı dil, uslubu, vücut dili, duruşu, yürüyüşü çok önemlidir. ’’Özgüvenli duruş’’tur kadını diğerlerinden farklılaştıran. Onun için başlaması gereken nokta özgüven sahibi olmaktır. ’’İçerik’’ de çok dolu olunca şekil tarafıyla da bunu desteklemesi lazım.
İçerikte dolu olan bir insan şekil olarak da bunu desteklemiyorsa ben o içeriği çöpe atabilirim. Ya da tam tersi olabilir; şekilde mükemmel olup yani iletişim biçimi, ses tonu, dil, karizma ve görüntü olarak kendini çok geliştirmiş olup içerikte boş olması da onu bir yere getirmez. İkisinin eşit olması gerekiyor.
Entelektüel açıdan kendini geliştirmesi, duygusal zekâsını geliştirmesi, profesyonel, kişisel gelişime açık olması, sosyal projelerin içinde yer alması, iyi bir konuşmacı olması, ikna yeteneğini geliştirmesi, insan ilişkilerini gözden geçirmesi gerek… Görüntüsünün güncel olması ve tabii ki mutlaka feminen olması da gerekiyor.
Prof. Dr. ZUHAL BALTAŞ
İmajın iki boyutu var
Bir iş kadınının imajının iki temel boyutu olmalı. Bir, kişiye uyması; iki, duruma uyması. Bu iki boyuttan kopmamak gerekiyor. Birincisi: Benim kişiliğimi dışa vurduğum şekil… Makyajım, saçım, duruşum, kıyafetim, beden dilim… Bütün bu dış göstergeler benim dış dünyaya kendimi nasıl göstermek istediğimin belirtileri.
İkincisi: Ben kendimi dış dünyaya nasıl tanıtmak istiyorum? Kendime asla bir pop yıldızıyla, bir akademisyenin imajını karıştırıp üstüne de biraz yönetici imajı katıp yeni bir form yaratamam. Hiçbir şey olmayan bir şey ortaya çıkar.
İşin bundan sonraki kısmı ise ’’yaptığım işe uyumlu dış görünüş nedir?’’ sorusunun cevabı… Mesela üst düzey bir yöneticiyseniz kıyafet ve duruşunuzun ağırlığı ara kademelerdeki çalışanlarla aynı olmamalı. Bir kadın her sabah ayna karşısında bir saat vakit geçiriyorsa ve evden çıkana kadar enerjisinin çoğunu bu şekilde tüketiyorsa yanlış yoldadır. Henüz kendisini iyi hissedeceği bir formu bulamamıştır.
ŞENGÜL AKALIN
Gözler vurgulayıcı dudaklar çok pastel
İş kadınının makyajında gözler vurgulayıcı olmalı. Çünkü insanlar konuşurken birbirinin gözlerine bakar.
Renklere gelince, tabii ki pastel tonlar daha hoş. Ama insan kendini kısıtlamamalı. Abartmadan sezonun renklerini de kullanmalı.
En başarılı bulduğum tonlar toprak ve kahve tonları. Bu yıl duman ve siyah ön planda. Gözler gerçekten belirgin ama dudaklar çok pastel… Dudakların pastel olması önemli çünkü bir toplantıda su içerken bardakta o rujun rengi çıkmamalı.
İş kadının çantasında mutlaka pudrası, allık fırçası, farı, kalemi olmalı. Rimel değil, çünkü rimelin üst üste kullanılması bayat bir görüntü yaratıyor.
Kaşlarda natürelliği öneriyorum. Jet gibi kesimleri yakıştırmıyorum.
BAHAR KORÇAN
Ceketin kötü dikişlisi tüm imajı yıkar
Her işin kendine göre bir giyim kuşam çerçevesi var. Mesela grafiker bir kadının giyimiyle bankada çalışan bir kadının giyimi birbirini tutmaz. Önemli olan o kimlik tanımını yaptıktan sonra doğru ayakkakabı, çorap ve aksesuar seçmek.
Örneğin koyu füme, gayet klasik bir tayyör giyersiniz, ama enteresan bir renkte çorapla ve doğru bir ayakkabıyla işi bitirebilirsiniz. Bir kadının üstünde oturmayan, kötü dikişli bir ceket veya tayyör varsa imajını tamamen zedeler. Kötü dikilmiş, kötü kumaştan bir tayyörü kesinlikle kullanmamak lazım. İmajı bir anda yerle bir ediyor. Yıllardır neredeyse tüm çalışan kadınları aynı tornadan çıkmış gibi görüyoruz. Moda dergileri de tüm çalışan kadınları ’’tek tip’’ olmaya zorluyor. İllâ ki üstüne dergilerdeki ya da vitrinlerdeki gibi beyaz bir gömlek giymek zorunda değilsiniz. Belki de fuşya rengi bir gömlek ve antrasit renkli tayyörünüzle daha vizyon sahibi bir iş kadını olacaksınız.
Kaynak : Milliyet