burakkk_k
New member
- Katılım
- 11 Eki 2008
- Mesajlar
- 77
- Reaction score
- 0
- Puanları
- 0
Kahramanmaraş ile Gaziantep arasında hayata geçirilmesi planlanan Raybüs Projesi, GAP yatırım programına alındı. Projenin hayata geçiriliş tarihi ise...
Proje ile 2012 yılından itibaren iki kent arasında raybüs ve banliyö seferlerine başlanacak. Kahramanmaraş Valisi Mehmet Niyazi Tanılır, "Maraş ve Antep birbirine entegre olmuş iki kent, bu proje ekonomik aktiviteyi daha da artıracak" dedi.
Kahramanmaraş Valiliği'nin girişimleri sonucunda Kahramanmaraş ile Gaziantep arasına yapılması planlanan raybüs projesinin 84 kilometrelik kısmı GAP yatırım programına alındı. Ulaştırma Bakanlığı ve Devlet Demiryolları nezdinde yapılan girişimler sonucunda iki kent arasındaki rayların yenilenmesi ve onarılması kararlaştırılırken, Köprüağzı ve Narlı arasındaki 24 kilometrelik kısımda bu işlem gerçekleştirildi. Narlı-Kahramanmaraş arasındaki 26 kilometrelik kısmın bu yıl itibariyle tamamlanması hedeflenirken, Narlı-Gaziantep arasındaki 84 kilometrelik kısmında GAP yatırım programına alınarak 2010-2011 yıllarında tamamlanacağı belirtildi.
Konuya ilişkin bugün Vali Yardımcısı Hüseyin Kürşad Kırbıyık ile birlikte basın toplantısı düzenleyen Vali Mehmet Niyazi Tanılır, Ulaştırma Bakanlığı'na ve Devlet Demiryolları Genel Müdürlüğü'ne yaptıkları başvuruların sonuçlarını almaya başladıklarını söyledi. Tanılır; "Valilik olarak iki tane çalışma başlatmıştık. Bunlardan bir tanesi Maraş-Antep arasına banliyö seferi konması idi; bir tanesi de Maraş'la-Kayseri arasında bir demiryolu yapılması, bunun da hızlı tren projesi kapsamında yapılmasıydı.
Tabii biri kısa, biri uzun vadeli bir çalışma. Uzun bir süredir Devlet Demiryolları nezdinde takip ediyoruz. Gerek yazılı olarak, gerekse de Demiryolları Genel Müdürümüz ile yaptığımız şifahi görüşmelerde. En son yaklaşık 1 ay önce Genel Müdürümüz bize bir yazı gönderdi, onun programa alındığını, ancak hatların yenilenmesi gerektiğini bildirdi. Bugün de tam toplantı yapmadan önce Ulaştırma Bakanımız Sayın Binali Yıldırım'ın aynı içerikli yazısı bize ulaştı. Bu yazıdan da konunun programa alındığını ve bir
zaman dilimi içerisinde Maraş ve Antep arasında raybüs seferlerinin başlatılacağını duyurmuş oldu sayın bakanımız. Onun için biz hem Ulaştırma Bakanımıza, hemde Devlet Demiryolları Genel Müdürümüze teşekkür ediyoruz. Ben bunu Maraş açısından oldukça önemli görüyorum" dedi.
Hükümetin, ihmal edilen demiryollarına büyük önem verdiğini ve Türkiye'nin de hızla gelişmiş ülkelerle bu konuda aynı seviyeye gelmesi gerektiğini kaydeden Tanılır, "Biliyorsunuz gelişmiş ülkelerde, hem yolcu taşımacılığında, hem yük taşımacılığında, çok büyük bir kısım demir yoluyla yapılıyor. Bunun birçok sebebi var. Birincisi demiryolunun güvenli bir ulaşım aracı olması, ikincisi ekonomik olması. Tesis maliyeti yüksektir ama işletme maliyeti düşüktür. Özellikle dünyada petrolün fiyatının gittikçe yükselmesi, petrol kaynaklarının azalmaya başlaması nedeniyle burada maliyet çok büyük önem taşımakta. Üçüncüsü ise çevre açısından, çevre dostu bir ulaşım aracı olmasıdır.
Bu da yine aynı şekilde fosil yakıtlarıyla irtibatını düşünürsek mevcut karayolu taşımacılığından eksoz dumanı nedeniyle atmosferin, soluduğumuz havanın kirlenmesini demiryollarıyla kıyasladığımızda, demiryollarının çok daha çevreci bir ulaşım aracı olduğunu görüyoruz. Bu nedenlerden dolayı bizim de süratle demiryolu konusunda gelişmiş
ülkelerle aynı seviyeye gelmemiz lazım. Tabii sevindirici bir gelişme, hükümetimiz yıllardan beri ihmal edilen demiryolu sektörüne çok büyük bir önem vermeye başladı. Hükümet gündemine aldı. Bu çerçevede daha önce söz konusu olmayan hızlı tren konsepti Türkiye'de kullanılmaya başlandı" diye konuştu.
Kahramanmaraş-Kayseri arasında da hızlı tren projesinin hayata geçmesi için girişimlerin sürdüğünü de kaydeden Tanılır, Maraş-Antep arasında yapılacak olan raybüs projesi ile iki kent arasındaki ekonomik aktivitenin daha da artacağını kaydetti. Tanılır; "Maraş-Kayseri arasının da aynı şekilde programa alınması için girişimlerimizi sürdürüyoruz. Dolayısıyla demiryolu hem ülkemiz açısından, hem Maraş açısından büyük önem arz ediyor. Bu gün duyurusunu yaptığımız banliyö treni bizim açımızdan da çok önemli.
Çünkü Maraş'la Antep adeta entegre olmuş durumdalar. İkisi de sanayileşmiş kentlerdir. İkisi arasında çok yoğun bir sirkülasyon var. Hem ekonomik anlamda, hem insan gidiş gelişi anlamında çok büyük bir sirkülasyon var. Dolayısıyla bu proje iki kenti daha çok yakınlaştıracak, ekonomik aktiviteyi daha da artıracak. Biraz öncede bahsettiğim demiryolunun faydaları nedeniyle hem il anlamında hem ulusal anlamda büyük kazançlarımız olacaktır" ifadelerini kullandı.
Toplantının ilerleyen bölümünde Kahramanmaraş Valiliği Planlama Müdürü Ahmet Esin konuya ilişkin bir sunum yaptı. Toplantı, soru-cevap bölümüyle son buldu.
kaynak www.haber7.com

Proje ile 2012 yılından itibaren iki kent arasında raybüs ve banliyö seferlerine başlanacak. Kahramanmaraş Valisi Mehmet Niyazi Tanılır, "Maraş ve Antep birbirine entegre olmuş iki kent, bu proje ekonomik aktiviteyi daha da artıracak" dedi.
Kahramanmaraş Valiliği'nin girişimleri sonucunda Kahramanmaraş ile Gaziantep arasına yapılması planlanan raybüs projesinin 84 kilometrelik kısmı GAP yatırım programına alındı. Ulaştırma Bakanlığı ve Devlet Demiryolları nezdinde yapılan girişimler sonucunda iki kent arasındaki rayların yenilenmesi ve onarılması kararlaştırılırken, Köprüağzı ve Narlı arasındaki 24 kilometrelik kısımda bu işlem gerçekleştirildi. Narlı-Kahramanmaraş arasındaki 26 kilometrelik kısmın bu yıl itibariyle tamamlanması hedeflenirken, Narlı-Gaziantep arasındaki 84 kilometrelik kısmında GAP yatırım programına alınarak 2010-2011 yıllarında tamamlanacağı belirtildi.
Konuya ilişkin bugün Vali Yardımcısı Hüseyin Kürşad Kırbıyık ile birlikte basın toplantısı düzenleyen Vali Mehmet Niyazi Tanılır, Ulaştırma Bakanlığı'na ve Devlet Demiryolları Genel Müdürlüğü'ne yaptıkları başvuruların sonuçlarını almaya başladıklarını söyledi. Tanılır; "Valilik olarak iki tane çalışma başlatmıştık. Bunlardan bir tanesi Maraş-Antep arasına banliyö seferi konması idi; bir tanesi de Maraş'la-Kayseri arasında bir demiryolu yapılması, bunun da hızlı tren projesi kapsamında yapılmasıydı.
Tabii biri kısa, biri uzun vadeli bir çalışma. Uzun bir süredir Devlet Demiryolları nezdinde takip ediyoruz. Gerek yazılı olarak, gerekse de Demiryolları Genel Müdürümüz ile yaptığımız şifahi görüşmelerde. En son yaklaşık 1 ay önce Genel Müdürümüz bize bir yazı gönderdi, onun programa alındığını, ancak hatların yenilenmesi gerektiğini bildirdi. Bugün de tam toplantı yapmadan önce Ulaştırma Bakanımız Sayın Binali Yıldırım'ın aynı içerikli yazısı bize ulaştı. Bu yazıdan da konunun programa alındığını ve bir
zaman dilimi içerisinde Maraş ve Antep arasında raybüs seferlerinin başlatılacağını duyurmuş oldu sayın bakanımız. Onun için biz hem Ulaştırma Bakanımıza, hemde Devlet Demiryolları Genel Müdürümüze teşekkür ediyoruz. Ben bunu Maraş açısından oldukça önemli görüyorum" dedi.
Hükümetin, ihmal edilen demiryollarına büyük önem verdiğini ve Türkiye'nin de hızla gelişmiş ülkelerle bu konuda aynı seviyeye gelmesi gerektiğini kaydeden Tanılır, "Biliyorsunuz gelişmiş ülkelerde, hem yolcu taşımacılığında, hem yük taşımacılığında, çok büyük bir kısım demir yoluyla yapılıyor. Bunun birçok sebebi var. Birincisi demiryolunun güvenli bir ulaşım aracı olması, ikincisi ekonomik olması. Tesis maliyeti yüksektir ama işletme maliyeti düşüktür. Özellikle dünyada petrolün fiyatının gittikçe yükselmesi, petrol kaynaklarının azalmaya başlaması nedeniyle burada maliyet çok büyük önem taşımakta. Üçüncüsü ise çevre açısından, çevre dostu bir ulaşım aracı olmasıdır.
Bu da yine aynı şekilde fosil yakıtlarıyla irtibatını düşünürsek mevcut karayolu taşımacılığından eksoz dumanı nedeniyle atmosferin, soluduğumuz havanın kirlenmesini demiryollarıyla kıyasladığımızda, demiryollarının çok daha çevreci bir ulaşım aracı olduğunu görüyoruz. Bu nedenlerden dolayı bizim de süratle demiryolu konusunda gelişmiş
ülkelerle aynı seviyeye gelmemiz lazım. Tabii sevindirici bir gelişme, hükümetimiz yıllardan beri ihmal edilen demiryolu sektörüne çok büyük bir önem vermeye başladı. Hükümet gündemine aldı. Bu çerçevede daha önce söz konusu olmayan hızlı tren konsepti Türkiye'de kullanılmaya başlandı" diye konuştu.
Kahramanmaraş-Kayseri arasında da hızlı tren projesinin hayata geçmesi için girişimlerin sürdüğünü de kaydeden Tanılır, Maraş-Antep arasında yapılacak olan raybüs projesi ile iki kent arasındaki ekonomik aktivitenin daha da artacağını kaydetti. Tanılır; "Maraş-Kayseri arasının da aynı şekilde programa alınması için girişimlerimizi sürdürüyoruz. Dolayısıyla demiryolu hem ülkemiz açısından, hem Maraş açısından büyük önem arz ediyor. Bu gün duyurusunu yaptığımız banliyö treni bizim açımızdan da çok önemli.
Çünkü Maraş'la Antep adeta entegre olmuş durumdalar. İkisi de sanayileşmiş kentlerdir. İkisi arasında çok yoğun bir sirkülasyon var. Hem ekonomik anlamda, hem insan gidiş gelişi anlamında çok büyük bir sirkülasyon var. Dolayısıyla bu proje iki kenti daha çok yakınlaştıracak, ekonomik aktiviteyi daha da artıracak. Biraz öncede bahsettiğim demiryolunun faydaları nedeniyle hem il anlamında hem ulusal anlamda büyük kazançlarımız olacaktır" ifadelerini kullandı.
Toplantının ilerleyen bölümünde Kahramanmaraş Valiliği Planlama Müdürü Ahmet Esin konuya ilişkin bir sunum yaptı. Toplantı, soru-cevap bölümüyle son buldu.
kaynak www.haber7.com