Ispartada yolcu uçağı düştü!

alpgg

New member


World Focus havayollarına ait Atlas Jet adına uçan İstanbul-Isparta seferini yapan MD-83 modeli uçak radardan kayboldu. İçinde 50'ye yakın yolcunun bulunduğu uçak radarda en son Isparta'daki Süleyman Demirel Havalimanı'na 20 kilometre kala belirdi. Yolcu uçağının düştüğü sanılıyor, yetkililer alarma geçti.

04.16

İlk yardım ve kurtarma ekipleri alarma geçirildi.

04.21




Isparta'da bulunan ekipler geniş bir alanda tarama yapıyor. Uçaktan haber alınmaya çalışılıyor.

04.52
Doğan Haber Ajansı uçağın düştüğünü duyurdu...
İSTANBUL- Isparta seferini yapan World Focus Havayolları'na ait, Atlasjet Havayolları tarafından kiralanan MD83 tipi yolcu uçağı iniş sırasında düştü. Uçaktaki 5 mürettebat ve 50 yolcu bulunuyor.

İstanbul Atatürk Havalimanı'ndan gece yarısından sonra Isparta'ya gitmek üzere havalanan KK4203 sefer sayılı uçak, saat 03.12'de iniş için alçalmaya başladığı sırada radar ekranlarından kayboldu. Kısa süre sonra uçağın Süleyman Demirel Havalimanı'na 20 kilometre kalada düştüğü ortaya çıktı.

Düşen uçak 1994 modeldi
Tolga ÖZBEK/İSTANBUL (DHA)

ISPARTA'da düşen MD83 tipi yolcu uçağı 53185 imalat numarası ile 1994'te üretildi. Çift motorlu, 165 koltuk kapasiteli TC-AKM tescil işaretli uçak, World Focus Havayolları'ndan önce 1994-1999 arasında Amerikan Reno Air, 1999- 2001 arasında Amerikan Havayolları, 2001-2005 arasında Türk Free Bird Havayolları'nda uçtu.

World Focus Havayolları tarafından 20 Mayıs 2005'te filoya katılan uçak, bir dönem Türk Hava Yolları'na da kiralandı. MD83 tipi uçak, 29 Temmuz 2007'de uçuş ekipleriyle birlikte Atlasjet'e kiralandı.

TEKNİK ÖZELLİKLERİ

Düşen uçağın teknik özellikleri şöyle:

Tescil işareti: TC-AKM
İmalat numarası: 53185
İmalat yılı: 1994
Yolcu kapasitesi: 165
Maksimum kalkış ağırlığı: 72 bin 500 kg
Yakıt kapasitesi: 22 bin 650 kg
Motor tipi: Pratt&Whitney JT8D-219
Seyir hızı: 900 km/saat
Menzili: 4 bin 850 km
Kanat açıklığı: 32.87 metre
Gövde uzunluğu: 45.06 metre
Bölgeye arama kurtarm ekipleri sevkediliken, uçaktan kurtulan olup olmadığı henüz öğrenilemedi. Kazayla ilgili kriz masası oluşturulurken, Isparta Vali Yardımcısı Tayyar Şaşmaz da arama çalışmalarıın geniş bir alanda yapıldığını söyledi.

Düşen uçağın İstanbul'dan 1.5 saat rötarlı kalktığı, pilotların havada herhangi bir teknik sorun bildirmedikleri kaydedildi.

05.01

PİLOT MEYDANI GÖRMÜŞ

AtlasJet Havayolları CEO'su Tuncay Doğaner, düşen uçakta 49 yolcu ile 2 kaptan 4 hostes 1 teknisyen olmak üzere 7 mürettebat bulunduğunu söyledi. Saat 00.50'de İstanbul'dan kalkan uçakla saat 01.36'da irtibatın kesildiği belirtildi.

AtlasJet CEO'su Tuncay Doğaner, uçak düşmeden önce kaptanın Süleyman Demirel Havalimanı'nı gördüğünü söyledi. Doğaner, şunları söyledi:

“Kiralık uçağımız 2 kaptan, 4 hostes ve 49 yolcu ile 00.50'de İstanbul'dan kalktı. Meydanı görüp ışıkları yakıyorlar. Alçalma planını uygulamaya başladıktan sonra irtibat kesildi. Uçağın teknik arızası olduğu yönünde rapor edilmiş bir bilgi yok. Bu son sefer. Sis mevcut olduğundan dolayı 1.5 saat rötarlı kalkmıştır. Gecikmenin kaybolmayla ilgisi yoktur. Hava Kuvvetleri Komutanlığı, Isparta Valaliği, DHMİ ve Sivil Havacılık ile Ulaştıma ve İçişleri Bakanlığı konu üzerinde çalışıyor. Uçak meydana yakın bir yerde ama nerede olduğunu bilmiyoruz.”
Isparta Valisi Şemsettin Uzun ve Emniyet Müdürü Kemal Seyhan da Isparta Süleyman Demirel Havaalanı'na gelerek çalışmalarla ilgili bilgi aldı.

05.38

02.00'DE İNMESİ GEREKİYORDU

Isparta Vali Yardımcısı Tayyar Şaşmaz, Isparta'ya inişi sırasında düşen uçağın Süleyman Demirel Havalaalanı'nda yaptığı açıklamada, “Tarifeli Atlasjet uçağı 00.50'de İstanbul'dan havalanmıştı. Isparta'ya iniş sinyali verdiği sırada radardan kayboldu. Şu ana kadar herhangi bir haber alınamadı. Burdur, Afyonkarahisar ve diğer komşu illere haber verildi. Valimiz Şemsettin Uzun başkanlığında havaalanında bir kriz masası oluşturduk. Yolcu yakınları da alanda bekliyor. Uçağın 02.00'de Isparta'ya inmesi gerekiyordu. Alanda çok sayıda ambulans ve itfaiye ekibini hazır bekletiyoruz” diye konuştu.

06.05

UÇAĞIN ENKAZI BULUNDU
Kaybolan uçağın Burdur Gölü'nun kuzeyinde Çukurören Köyü yakınlarında bulunduğu belirtildi.

06.20

Atatürk Havalimanı'nda düşen uçakla ilgili kriz masası oluşturuldu. Havalimanına gelen yolcu yakınları buraya yönlendiriliyor. Acı haberi alan yolcu yakınları Isparta'ya hareket ediyor.

07.05
MALESEF KURTULAN YOK
AtlasJet CEO'su Tuncay Doğaner, saat 07.00 sıralarında yaptığı basın açıklamasında gazetecilere şunları söyledi:

Uçağın içinde 7 mürettebat ve 49 yolcumuz bulunmaktaydı. Uçağın teknik olarak kalkış ve iniş meydanlarında herhangi bir anormallik olmadığı ortamda uçak meydanı görüp alçalmaya başladığı sırada uçakla temas kaybolmuştur.

Yaklaşık 45 dakika önce söylentiler dışında her hangi bir bilgimiz olmadı. Arama kurtarma ekibinden bir helikopter uçağın enkazını buldu. Arama kurtarmada dağlık arazi olması nedeniyle biraz zorluk yaşanmaktadır. Arama-kurtarma helikopterinden gelen bilgiye göre uçağın enkazında hayat belirtisi yoktur.

Şimdi buraya bin tane pilot getirin bin tane senaryo yazar. Bu senaryolardan bir tanesi çıkar. Olayda görüldüğü kadar herhangi bir olumsuzluk yok. Hava uygun, şartlar uygun…

Uçak kiralama dünyada çok doğal ve normal bir olay. Zaten herhangi bir havayolunun denetimi o ülkenin sivil havayolunun denetimi altındadır. Hiçbir kaptan pilot arkadaşım hiçbir teknik arkadaşım arızalı uçağı uçurmaz. Bu kadar güzel hava şartlarında bu kadar olumlu ortamda uçak neden düşmüştür. Kara kutu bulunduktan, inceleme yapıldıktan ve simülasyonu gerçekleştirildikten sonra uçağın düşme nedeni ortaya çıkacak.

Kurtarma ekiplerimiz şu an enkaza ulaştı. Maalesef kurtulan yok.



Kaynak
 

klavuz13

Banned
Tüm Türkiye^'nin başı sağolsun. Vefat eden tüm yolculara Allah'tan rahme, yakınları ve ailelerine başsağlığı dilerim.
 

firatay

>>>> ALESTA
Sabahtan Beri Bu Haberi İzliyorum, Ölenlere Allah Eylesin, Yakınlarına Allah Sabır Versin...
 

« ß@Dß®¥ »

Øяg¥ αηGєℓ
Türkiye'deki uçak kazası dünya basınında

Türkiye'deki uçak kazası dünya basınında geniş yankı buldu. Yabancı medya kuruluşları kazayı birinci ve flaş haber olarak duyurdu. Yabancı basın kuruluşlarında, kazada kurtulan olmadığına dikkat çekildi ve uçağın World Focus Havayollarından kiralandığı hatırlatıldı.

Dünyanın önde gelen basın kuruluşları kazayı ilk flaş haber olarak şöyle duyurdu :

BBC : Türkiye’nin güney batısında meydana gelen uçak kazasında 56 kişi öldü. Uçak 49 yolcu ve 7 mürettabat taşıyordu. Düşmeden önce radardan çıkan uçak İstanbul’dan Isparta’ya gidiyordu. Bir yetkili uçağın pilotunun uçak düşmeden biraz önce iniş için izin aldığını belirtti. Kazayla ilgili olarak kriz masası kuruldu.

CNN : Türkiye’de 56 kişiyi taşıyan jet yolcu uçağı Türkiye’nin güneyinde pilot inişe hazırlanırken düştü. Düşen uçağın şirketi Atlas Jet Genel Müdürü Tuncay Doğaner şu ana kadar kazadan kurtulan kimsenin olmadığını belirtirken uçağın World Focus Havayollarından kiralandığını açıkladı.

EL CEZİRE: El Cezire Televizyonu, haberinde ise, kazada kurtulan olmadığını vurgularken kazanın uçağın inmesinden kısa bir süre önce meydana geldiğini kaydetti. Kanal, kazanın nedeni olarak hava koşullarının dışlandığını da belirtti.

LE MONDE: Fransız Le Monde gazetesi, internet sayfasında ise, 56 kişinin bulunduğu uçağın kazasında kurtulan olmadığını belirtirken “Şu an için kazanın nedenleri bilinmiyor” diye yazdı.

Alıntıdır.
 

firatay

>>>> ALESTA
Konular Birleştirildi...
 

sonsuzluğa

Moderatör
Moderatör
Pilot ile kulenin son konuşması​

Tolga ÖZBEK/DHA​

ISPARTA'DA düşen yolcu uçağının pilotları ile Isparta Süleyman Demirel Havalimanı kulesi ile son konuşmada pilotların piste inmek üzere yaklaşma yaptıkları bilgisini ilettiği öğrenildi. İşte uçak ve kule arasındaki son telsiz konuşmaları:

SAAT 01.18

Kaptan Pilot: Isparta Kule, iyi geceler.
Isparta Kule: İyi deceler, devam edin.
Kaptan Pilot: Atlasjet KK 4203, Isparta VOR üzeri.
Isparta Kule: Anlaşıldı. In-bound oluş ikaz.
Pilot, uçağı VOR olarak adlandırılan, Isparta Süleyman Demirel Havalimanı'ndaki sinyal vericinin üzerine geldiğini bildiriyor. Bir sonraki noktası olan pisti karşılama pozisyonu olarak adlandırılan 'in-bound' noktasını rapor etmek üzere hareket ediyor.

SAAT 01.36

Kaptan Pilot: Isparta kule, in-bound olduk Isparta Kule: Anlaşıldı Atlasjet. Yaklaşmaya devam edin.
Uçakla yapılan son konuşmada pilotlar in-bound oldukları yani pisti karşıladıklarını kuleye bildirdiler. Bu noktada uçağın pist başından uzaklığı yaklaşık 18 kilometre. MD-83 tipi uçağın bundan sonra alçalma yaparak piste iniş yapması gerekiyordu.



KAYNAK​



Allah ailelerine ve yakınlarına sabır versin. rahmet eylesin.​
 

HTML

Üst