işitme eğitimi

Mayhoş

mayhoş
Katılım
17 Ağu 2009
Mesajlar
11,125
Reaction score
0
Puanları
0
Konum
ღ♥Sonu Ölüm de olsa O♥ღ
Her işitme engelli çocukta az - çok işitme kalıntısı mevcuttur. İşitme eğitiminin amacı, çocukta mevcut olan bu işitme kalıntısını zeka ve işitme gelişimiyle birleştirerek işitmede dikkatini artırmaktır. Bunun için çeşitli aletlerden faydalanılır. Bu çalışmalara başlamadan önce çocukları ayrı ayrı odyometre ile işitme durumlarını gösteren odyogramlarının alınması gerekir. Bu odyogramlarda çocukların; gürültüleri, vokalleri, hece, kelime ve cümleleri işitmedeki yetileri tespit edilir. Odyometrik ölçümlerin doğruluğundan emin olmamız için senede en az bir defa yapılması gerekir.

Her çocuk için birer işitme grafiği yapılmalıdır. Bu grafikte, vokalleri alma vokallerle heceleri, kelimeleri birbirinden ayırt etme dereceleri işaretlenecektir. Çocukların işitme kalıntıları, uzun süre kullanılmadığı için çalışmalara birden bire yüksek frekanslı seslerle başlamak onlarda anormal reaksiyonlar meydana getirecektir. Bu bakımdan çalışmalar devamlı normal seslerle yapılmalıdır.

İşitme eğitimi haftada sadece bir saate sığdırılmamalıdır. Bu çalışmalara her gün 10–15 dakikalık bir zaman ayrılmalıdır. Aynı zamanda çalışmalar oyun şeklinde olmalıdır.

İşitme eğitiminin olumlu bir yönde olduğu, ancak çocuğun dilindeki gelişmelerden anlaşılır. Çünkü bu sayede çocuk hem duyduğu, hem de çıkardığı sesleri kontrol edebilecek bir dikkate sahip olur.

İşitme eğitimi çalışmalarında sesini duyurmak istediğimiz şeyin, öncelikle kendisini göstermemiz gerekir. Bu sayede çocuk duyma arzusu ile dikkatiyle kendisindeki işitme yetisini birleştirmiş olur.
DSCF6630.JPG

isitmeengelliler

c10-2.jpg

engelli3.jpg

cf505e1c_20101130130214718.jpg
 
Geri
Üst