Yeni Hitman oyunu hakkında merak ettiğimiz hemen her şey burada.
Barkod kafalı anti-kahramanımız Agent 47'nin kendisini büyük bir ihanetin ve karanlık komploların içinde bulacağı yeni Hitman oyunu Absolution, EDGE dergisinin son sayısını süsledi. İşte IO Interactive'den Nick Price'ın bizlerle paylaştığı ilginç detaylar.
Barkod kafalı anti-kahramanımız Agent 47'nin kendisini büyük bir ihanetin ve karanlık komploların içinde bulacağı yeni Hitman oyunu Absolution, EDGE dergisinin son sayısını süsledi. İşte IO Interactive'den Nick Price'ın bizlerle paylaştığı ilginç detaylar.
Oyunu kanlı canlı görmeden bir şeyler söylemek pek doğru olmaz sanırım. Yine de açıklanan detaylar fena görünmüyor. Umarım eski Hitman oyunlarını mumla aramayız.Oyun Chicago'da geçecek.
Önceki oyunlarda Ajan 47'yi seslendiren David Bateson, Absolution'da yer almayacak. Şimdilik açıklanmış bir isim yok.
Oyun yeni bir motor kullanıyor (Glacier 2). Bunun en büyük etkisini de grafiklerde ve yapay zekada görebileceğiz. Hatta Hitman 2: Silent Assassin'de gördüklerimizden daha geniş bölümler de karşımıza çıkacak. Bazı bölümler ise daha ufak olabilecek.
Hikaye odaklı bölümler kadar keşfetmeye odaklanan bölümler de olacak.
Glacier 2 motorunun en güçlü olduğu yanlardan biri de yüz animasyonları.
Yapay zekanın hareketlerimize göre dinamik ve gerçekçi tepkiler verdiğini görebileceğiz. Hatta Danimarkalı dostlarımız, önceden hazırlanmış sahneleri (scripted events) de olabildiğince az kullanmak niyetinde.
Tehdit (threat) göstergesi artık ekranın ortasında gri bir daire şeklinde yer alacak ve bizi fark edebilecek kişilerin yönünü gösterecek. Üzerimizde ne kadar göz varsa tehdit göstergemiz de o kadar hızlı dolacak.
Tercihe bağlı bir siper alma sistemi de olacak. Bununla birlikte IO Interactive, kontroller üzerinde de ciddi mesai harcıyormuş.
Kılık değiştirmek herkesi kandırıp koca bir grup NPC'nin arasından geçip gidebileceğimiz anlamına gelmeyecek.
Hitman Absolution tıpkı önceki oyunlarda olduğu gibi gizliliği (stealth) ön plana çıkaracak ve oyunun gizlilik mekaniklerini kullanan oyuncular ödüllendirilecek.
Oyunu herhangi bir noktada kayıt edip edemeyeceğimiz henüz netlik kazanmış değil. Önceki oyunlarda yer alan bu özellik Absolution'da yer alacak mı, bunu testler gösterecek. Şimdilik belli kayıt noktaları düşünülüyor (checkpoints).
Oyunda güvenli noktalar da olacak. Elbette gerekli olan durumlarda ve inandırıcı bir biçimde.
Hitman: Absolution, serinin önceki yapımlarından çok daha fazla diyalog içerecek.
Instinct adı verilen bir çeşit suikastçı içgüdümüz olacak. Bu şekilde düşmanı duvarların arkasından da görebileceğiz. Bunu Batman: Arkham Asylum'daki dedektif moduna da benzetebiliriz. Ancak bu yeteneği dilediğimiz zaman kullanamayacağız, özellikle de yüksek zorluk seviyelerinde. Instinct, gizlilik öğelerine başvurdukça kendini yenileyecek.
Uydu haritası özelliği Absolution'da yer almayacak. Bunun yerine mini-haritamız var.
Şiddet öğeleri yerli yerinde olsa da, kan ve vahşet öğelerine pek yer verilmeyecek. En nihayetinde sessiz bir suikastçıyı yönetiyoruz.
Gece görevlerinin yanı sıra gündüz görevleri de olacak.
Suikast hedefleri arasında kadın olanlar da var.
IO Interactive, öldürmemiz gereken hedef dışında tek bir kurşun dahi sıkmadan bitirmenin mümkün olabileceği bir oyun yapmak istiyor.
IO Interactive, oyunlarda yer alan toplanabilir eşyalara pek sıcak bakmıyor ve Hitman: Absolution'ın bölüm tasarımı ve oynanış yönünden yeterli oranda yeniden oynanabilirliğe sahip olacağını iddia ediyor.
Detaylı istatistik ekranı da varlığını sürdürüyor.
Oyunda birçok gizli sürpriz de olacak (easter eggs).
Oyunun Kolleksiyon paketleri ve özel verisyonları da hazırlanacak.