HelikopterLeR

ömerokur

New member
Katılım
4 Tem 2009
Mesajlar
97
Reaction score
0
Puanları
0
344705e.jpg

nye0sw.jpg

34fnpxw.jpg

s5jksy.jpg

35jeakl.jpg

33ndf95.jpg

29ldauo.jpg

2iuvy41.jpg

2m79ik7.jpg

2illp94.jpg

14vqjb9.jpg

2a7ammu.jpg

awvl7d.jpg

25ix2yu.jpg

2zevx3q.jpg

andhd5.jpg

rw3woy.jpg

23k3yu8.jpg

2nhzyfa.jpg


Helikopterler dikey olarak kalkış ve iniş yapabilir ve havada sabit olarak tutunabilirler. Helikopter ve uçakların uçma prensipleri aslında aynıdır. Uçaklarda tutunma kuvveti elde edebilmek için uçak hava içinde hareket ettirilir. Ancak kanat, uçak gövdesine bağlı olduğu için sabit bir yapıdadır. Fakat helikopterlerde kanat sabit değil, hareketlidir. Yani helikopterlerde taşıma kuvveti elde edebilmek için döner kanat yani pervane kullanılır.

Pervane iki ya da daha fazla palden meydana gelir. Pervane palinin profili uçak kanadının profili ile aynıdır. Helikopterin motoru palleri döndürür. Paller hava içinde hareket ettikleri için üst yüzeylerinde alçak basınç, alt yüzeylerinde ise, yüksek basınç oluşur. Bu basınç farkı taşıma kuvvetini meydana getirir. Pallerin devir sayısının ve hücum açısının (pallerin havayı karşılama açısı) artması ile bu taşıma kuvvetinin büyüklüğü de artar. Tersi bir durumda ise azalır. Taşıma kuvveti helikopterin ağırlığına eşit olduğunda helikopter havada sabit olarak tutunur. Büyük olduğunda dikey olarak yükselir. Daha az olduğunda ise, dikey olarak alçalır.

Pervanenin dönme düzlemi eğildiğinde, yani pervanenin oluşturduğu taşıma kuvvetinin yönü değiştirildiğinde, helikopter ileri - geri ve sağa - sola doğru hareket eder. Böylece helikopterin hava içinde hareket etmesi sağlanır. Pervane sürekli döndüğü için (gövde üzerinde yarattığı moment nedeniyle) helikopterin gövdesini de aksi yönde döndürmeye çalışır. Bunu engellemek için helikopterin kuyruğunda daha küçük olan bir pervane daha kullanılır. Kuyruktaki pervane gövde üzerindeki dönme momentini sönümler. Ayrıca sönümleme miktarı değiştirilerek gövdenin dönüşü de sağlanabilir.

:sigara:​
 
helikopterlere hep ilgi duymuşumdur evin üzerinden geçerken illaki çıkar bakarım belki bir gün binmek nasip olur ..:D
 
KING COBRA:Fonksiyonları : AH-1P Kobra helikopteri asıl görevi düşmanın hava ve zırhlı kuvvetlerini imha etmektir.Bunun yanı sıra düşman muhabere ve lojistik desteğini imha etmek,hava savunmasını baskı altında tutmak,emniyet ve keşif harekatına katılmak,hava harekatında hem taarruzu hem de savunmayı üstlenmek gibi görevleri de yerine getirir.

Tanıtım : AH-1P helikopteri 2 kişilik mürettebatın arkalı önlü oturduğu tek motorlu bir taarruz helikopteridir.Her iki koltuktan da kumanda edilebilir.İlk prototip üretimi 1966 yılında yapılmıştır.TSK'de 1992 yılından itibaren kullanılmaya başlanmıştır. Türkiye'deki toplam 28 AH-1P helikopterinin 8 adedinde Gece Hedef Sistemi takılmış ve gece TOW atma kabiliyeti kazandırılmıştır.Ayrıca Taktik Seyrüsefer Sistemi takılmış,seyrüsefer yapma kabiliyeti geliştirilmiştir.Bütün AH-1P helikopterlerine 20 mm. top modifikasyonu tamamlanmıştır.

ÖZELLİKLER

Üretici Firma Bell Helicopter Textron
Birim Fiyatı Hibe yoluyla tedarik edildi.
Menzili 463 km
Çıkabildiği Yükseklik 3352 metre
Havada Kalış Süresi 2 saat 15 dakika
Yakıt Cinsi JP-4,JP-5,JP-8
Maksimum Motor Gücü 1485 Beygir Gücü
Faydalı Yük 1362 kg
Boş Ağırlığı 3178 kg
Maksimum Hızı 190 knot
Maksimum Kalkış Ağırlığı 4540 kilogram
Silah Sistemleri 20 mm Top 2.75 inç roket - TOW
311mhoh.jpg


APACHE
AH-64D Apache Longbow, Sovyetler Birliği'nin büyük zırhlı birliklerinin engellenmesi düşüncesi doğrultusunda, ABD'nin tanklara karşı taarruz kabiliyetli bir helikopter gereksinimini karşılamaya yönelik olarak, 1980'li yıllarda göreve girdi.

Bu helikopterin tasarımında göz önünde bulundurulan ana unsurlar, düşman zırhlı birlikleri üzerinde uçabilecek derecede zırh korumasının olması, ağır silâh donanımı ve yüksek manevra kabiliyetidir. Apache'nin tasarım kavramının temeli hava süvari birliklerine tanklara karşı doğrudan taarruz yapabilecek kabiliyet sunmaktır. Bu doğrultuda \"tanklara karşı tank\" olan muharebe düşüncesi, \"tanklara karşı helikopter\" olarak yeniden şekillenmiştir.

Irak Savaşı'ndan elde edilen verilere göre; helikopter, tanka karşı doğrudan taarruz için yeterli bir sistem değildir. Gövdesi 23 mm'lik mühimmata dayanıklı Apache, yine de ölümcül yaralar alabiliyor. Motor ve rotor kısımları vurulma ihtimallerine karşı tasarlanmış ve vurulduktan sonra da çalışabilir şekilde geliştirilmiş olsa da bu düşüncenin gerçek muharebe ortamında uygulamasının olmadığı görüldü. 1990'ların başından bu yana düzenlenen Körfez ve Kosova harekâtlarında ABD Ordusu'nun en çok şikayet ettiği silah sistemi Apache'dir. Bu şikayetlerin giderilmesi amacıyla A modelinden sonra geliştirilen D ya da Longbow Apache modeli maliyet artışlarını beraberinde getirse de aralarında komşumuzun Yunanistan'ın da bulunduğu birçok ülke tarafından envantere dahil edilmiştir.

Teknik Veriler [değiştir]Üretici Firma: Boeing
Üretici Ülke: ABD
Mürettebat: 2
Azami Hız: 378 km/s
Azami Menzil: 611 km (ek yakıt tankları ile) 1804 km
Azami İrtifa: 6250 m
Azami Hover İrtifası: 4633 m
Uzunluk: 17,6 m
Rotor Çapı: 14,63 m
Yüksekliği: 3,83 m
Motor: 2XGeneral Electric T700-GE-700 turboshaft. Herbiri 1536 beygir
Silah Sistemleri: 30 mm top, 16xHellfire tanksavar füzeleri, 4xStinger ya da Strastreak havadan havaya füzeleri ya da 75 mm zuni roket podu.Gece aydınlatma sistemi kaynak: tr.wikipedia.org/wiki/AH-64D_Apache_Longbow
fa23qs.jpg


BU İKİSİNİN ÜZERİNE HELİKOPTER YAPILMAMISTIR HENÜZ.......
 
Geri
Üst