Hızlı Tren

kostebek

New member
ANKARA-İSTANBUL HIZLI TREN PROJESİ NEDİR
Hızlı Tren Projesi, Ankara-İstanbul arasındaki mevcut hattan bağımsız 250 km/saat hıza uygun, tamamı elektrikli, sinyalli yeni çift hattı hızlı demiryolu yapımını içermektedir.

Projenin toplam uzunluğu 533 km . olup, Projenin kesimlerini

• Ankara-Sincan ( 24 Km .)
• Sincan-Esenkent ( 15 Km .)
• Esenkent-Eskişehir ( 206 Km .)
• Eskişehir - Inönü ( 30 Km .)
• İnönü-Vezirhan ( 54 km )
• Vezirhan- Köseköy 104 Km .)
• Köseköy – Gebze ( 56 km )
oluşturmaktadır.
44 km ' Lik Gebze-Haydarpaşa kesimi ise Marmaray projesi ile yüzeysel metroya dönüşeceğinden Ankara-İstanbul Hızlı Tren Projesi'ne dahil edilmemiştir.

Proje kapsamında ayrıca Ankara Hızlı Tren Garı inşası ve 10 set hızlı tren temini işleri yer alıyor.



PROJENİN AMACI

• Ankara ve İstanbul arasında çift hatlı, elektrikli, sinyalli, 250 km hıza uygun hızlı demiryolu inşa edilerek hızlı, konforlu, güvenli bir ulaşım imkanı yaratmak
• Yolcu taşımacılığında yaklaşık % 10 olan demiryolu payını % 78'e çıkartmak.
• Ankara-İstanbul arasındaki seyahat süresinin azaltmak.

PROJENİN YAPILMASI İLE NELER GERÇEKLEŞECEK

• Karayolu, demiryolu ve havayolu trafiği açısından en yoğun yolcu ve yük aksı olan Ankara- İstanbul hattında demiryolunun rekabet şansı artarak, yolcu payı %10'dan %78'e yükselecek
• Ankara-İstanbul hattında, demiryolu ile ortalama 7 saat, karayolu ile 5-6 saat, havayolu ile merkezden merkeze ve servis araçlarını kullanmak koşuluyla 3-4,5 saatlik seyir süresi Esenkent- Eskişehir kesiminin devreye girmesiyle;
• Ankara-İstanbul 4-4,5 saate,
• Ankara-Eskişehir l saate inerken,
• Ankara-İzmir hattındaki seyahat süresi de kısalacak
• Esenkent-İnönü ve İnönü-Köseköy'ün, her iki etabın 2008'de devreye girmesiyle;
• Ankara-İstanbul 3 saate,
• Ankara-Gebze 2 saat 30 dakikaya inecek.
• Seyahat süresindeki bu önemli zaman tasarrufu, kentleri adeta birbirinin banliyösü haline ge­tirecek, eğitim ve iş gibi zorunlu nedenlerle farklı kentte ikamet edenlere günübirlik gidip gelme fırsatı sunacak.
• Kentler arasındaki ekonomik, sosyal ve kültürel etkileşim artacak.
• Marmaray ile entegre edilerek, Avrupa'dan Asya'ya kesintisiz yolcu taşımacılığı yapılacak.
• Diğer hızlı tren projeleri de devreye girdiğinde, ülkemizin önemli hatlarında hızlı tren ağları oluşacak.
• Mevcut hattan ayrı olarak inşa edilen çift hatlı hızlı tren hattı, yük ve diğer trenler için korunan mevcut hattın kapasitesini artıracak, bu diğer hatlara da olumlu yansıyacak.
• Her geçen gün kentleşme oranı artan, sanayileşen ülkemiz çağdaş toplu taşıma araca olan hızlı trenle, 21. yüzyıla, "Yeni Demiryolu Çağı"na önemli bir adım atmış olacak.
• Avrupa Birliği'ne üyelik sürecinde olan ülkemiz, ulaşım altyapısıyla da bu sürece hazırlanmış olacak.
• Toplu taşımada en çağdaş taşıma sistemi olan, petrole bağımlı olmayan, yapım maliyeti düşük, kullanım ömrü uzun, otoyollara göre daha az arazi kullanan, çevre kirliğine yol açmayan demiry­olunun, çağı yakalamasıyla birlikte rekabet gücü ve ulaşım payı artacak; dengeli ulaşım sistemi, ekonomiden sosyal kültürel hayatımıza kadar birçok olumlu etkiler yapacak.
• Hızlı tren çağı ile önü açılan demiryolları geliştikçe, Türk halkı demiryolu ulaşım sistemini daha iyi tanıyacak ve ona sahip çıkacak.
• Türkiye yüksek hızlı tren teknolojisine sahip 8. ülke olacak...

PROJE DİZAYN KRİTERLERİ:

• Uzunluk : 533 km
• Hat Sayısı : çift hat, elektrikli,sinyalli
• Hız : 250 km/sa
• Dingil Yükü : 22.5 ton
• Ekartman : 1.435 mm .
• Min. Kurp Yarıçapı : 3.500 .
• Maksimum Eğim : ‰16
• Maksimum Dever : 130 mm .
• Düşey gabari : 6.72 m .
• Ray tipi : UIC-60
• Ray Boyu : 36 m .
• Kaynaklı Uzunluk : Sürekli kaynak
• Ray Kalitesi : 900 A
• Traversler : Ön-germeli, önçekmeli monoblok B70 tipi beton traversler

PROJENİN TAMAMINDA NELER YAPILACAK RAKAMLARLA PROJE

• Kazı 32.100.000 m3
• Dolgu 18.600.000 m3
• Menfezler 480 adet
• Altgeçitler 109 adet
• Üstgeçitler 56 adet
• Viyadükler 21 adet
• Tren Köprüleri 4 adet
• Tren altgeçitleri 3 adet
• Nehir Köprüleri 34 adet
• Otoyol Köprüleri 2 adet
• Tünel 43 adet

PROJENİN KESİMLERİ VE YAPILAN ÇALIŞMALAR

Projenin 206 km 'lik Esenkent - Eskişehir arası inşaat çalışmaları tamamlanma aşamasına gelmiş ve 23.04.2007 tarihinde test sürüşlerine başlanmıştır.

Projenin diğer kesimleri olan 15 km uzunluğundaki Sincan-Esenkent ve 30 km .lik Eskişehir-İnönü kesimindeki altyapı işleri ise hızla devam etmektedir. Her iki kesiminde altyapı ve üstyapı işlerinin bu yıl bitirilmesi planlanmıştır.

ESENKENT ESKİŞEHİR ARASINDA NELER YAPILDI.

• Proje, Mevcut Hattın Yanına İlave bir yol yapımını içeren rehabilitasyondan, mevcut hattı koruyarak bunun dışında yeni çift hatlı hızlı tren projesine dönüştürülmüştür.
• Kazı ve dolgu çalışmalarında 2.5 milyon kamyon seferi ile 25 milyon ton hafriyat yapıldı.
• 164 Bin kamyon seferi ile 2,5 milyon ton balast taşındı.
• 254 adet Menfez inşası tamamlandı
• 26 adet Karayolu Üst geçidi yapıldı
• 2 adet otoyol köprüsü yapıldı.
• 30 adet Karayolu Alt geçidi yapıldı
• 7 adet tren köprüsü yapıldı.
• Toplam 85 adet hemzemin geçit problemi çözüme kavuşturuldu.
• 13 Adet Nehir Köprüsü yapıldı
• Toplam 4119 metre uzunluğunda 4 Adet Viyadük yapıldı.
• Toplam uzunluğu 471 m olan 1 adet Tünel yapıldı.

Toplam 412 km lik yola

• 52 Bin ton Ray ,
• 680 Bin Adet Travers
döşendi.

• Sonuç olarak; 120 bin kişinin yaşayabileceği 30.000 adet apartman dairesine eş değer inşaat yapıldı.

ESKİŞEHİR GAR YER ALTINA ALINIYOR.

Eskişehir içindeki şehir ulaşım yollarının mevcut demiryolu hatlarımızı sık sık kesmesi nedeniyle Eskişehir Gar geçişinin hızlı tren işletmeciliğine uygun hale getirilmesi ile birlikte Eskişehir Garın küçültülerek sadece yolcu garı haline getirilmesi planlanmış ve bu kapsamda Eskişehir Gar geçişinin yeraltından sağlanması ile ilgili proje çalışmaları yapılmıştır. Bu yıl içerisinde inşaat çalışmalarına başlanması ve 2008 yılı içerisinde tamamlanması planlanmıştır.

Projenin 158 km .lik 2.Etabı ise, Köseköy-Vezirhan ve Vezirhan-İnönü olmak üzere iki kesimde yapılacaktır.

Her iki kesiminde sözleşmeleri imzalanmış olup, halen Kredi görüşmeleri devam etmektedir. Bu yıl içerisinde inşaatına başlanması ve 2009 yılı içerisinde inşaatının tamamlanması planlanmıştır.

Ayrıca; 2.etabın devamı niteliğindeki Köseköy-Gebze arasındaki 56 km lik kesimin ihale hazırlıkları devam etmektedir. Bu kesimin inşaatının da 2.etapla eşzamanlı olarak bitirilmesi planlanmıştır.

Projenin diğer bir parçası olan Ankara-Sincan arasındaki 24 km .lik kesimin ise Hızlı tren işletmeciliğine uygun hale getirilmesi için proje çalışmaları yapılmıştır.

Bu hat kesimindeki yolların ve istasyonların yeniden düzenlenerek, Ankara-Behiçbey arasında 2 adet hızlı tren, 2 adet banliyö trenleri ve 2 hat konvansiyonel olmak üzere 6 hat, Behiçbey-Sincan arasında da 2 adet hızlı tren, 2 adet banliyö ve 1 adet konvansiyonel olmak üzere 5 hat yapılması planlanmıştır

Bu hat kesiminde hızlı tren işletmeciliği ile birlikte şehir içi ulaşımı sağlamak üzere yapılacak olan banliyö hatları ve hizmet birimleri metro standardında inşa edilecektir.

Projenin tüm kesimlerinin 2009 yılı içerisinde tamamlanması ve deneme işletmesine başlanması planlanmıştır


Çalışmalardan yeni görüntüler:
















İlk çalışmalardan resimler;



 

innuendo

HANZALA
Moderatör
Vatana Mllete hizmeti geçen herkesten Allah razı olsun
 

TheMetaor

тм ρRoduction
Gercekten güzel bi calısma bide ben Eskişehirli olunca tam süper oluyo :D
 

HTML

Üst