
Avrupalı yayıncıların Googlea karşı başlattıkları dijital telif hakları savaşı, sonuçlarını verdi. 2012nin son günlerinde Belçikadaki yayıncılarla yıllık 6 milyon dolara anlaşmaya varan Google, Fransaya da 60 milyon Euro (81.8 milyon dolar) ödemeye razı oldu. Yıllık 30 milyar dolarlık reklam gelirinin 2 milyar dolarını Fransadan elde eden Google, bu kaynakla, Dijital Yayıncılık İnovasyon Fonu oluşturacak ve bu fon, Fransız yayıncı kuruluşlarının internet faaliyetlerini geliştirmeleri için kullanılacak.
Avrupalı hükümetlerin Google Vergisi adı da verilen ve arama devine kullandığı içerikler için ücret ödeme zorunluluğunu gündeme getiren tartışmalarda şimdi gözler diğer ülkelere çevrildi. Googleın Fransanın ardından görüşme yürüttüğü Almanya ve İtalyada da yayıncı kuruluşlara telif konusunda anlaşmaya varması beklenirken, gazeteler başta olmak üzere yayıncıların ürettiği içeriklerin Google tarafından belirli bir ücret karşılığında kullanılmasının Avrupa Komisyonunun da gündemine gelmesi bekleniyor.