1001Design
330i ///M3 Design
Google Labs yazılım geliştiricileri, web üzerindeki dijital resimlerin aramasında kullanılan daha gelişmiş bir arama yazılımı üzerine çalışıyorlar.
Perşembe günü Pekin'de düzenlenen Uluslararası Web Konferansı'nda Google çalışanları tarafından sunulan dokümanlarda VisualRank adıyla anılan ve yeni geliştirilen bir resim tanıma teknolojisi aktarıldı.
Günümüzde kullanılan resim arama teknolojisi metin tabanlı olarak çalışıyor. Yapılan aramalarda da bu metinler üzerinden eşleştirme yapılıyor. Burada da genellikle resimlerin üzerindeki ana konu yazıya dökülürken, gözün fark edebildiği dağ, mekan veya herhangi bir diğer nesne algılanamıyor.
Google araştırma ekibinden Shumeet Balua ve Yushi Jing "Amacımız bilgisayarda resim üzerinde görebildiğimiz malzemelerin bir şekilde web üzerine aktarılmasıydı." diye çıkış noktalarını ifade ederken otomatik yüz tanıma veya resim üzerindeki diğer nesnelerin bulunabilmesi için çalışmalar yapıldığını belirttiler. Ürün resimleri üzerine yoğunlaşan ekip, bugüne kadar Google veritabanında yer alan resimlerin indekslenmesinin ve ardından da oluşan katalogun piyasa ihtiyaçları göz önüne alınarak pratik olmayan bir yöntem kullanmaya mecbur kaldığını da sözlerine eklediler.
Yeni teknolojide ise ilk aşamada en çok aranan 2000 kadar ürün resmi örnek olarak alındı. Google aslında görsel ürün arama kategorisinde ilk şirket sayılmaz. Daha önce like.com gibi sitelerde benzer uygulamalar yapıldı. Ancak bu da metin araması üzerine kurulu bir sistemdi. Google ise bunu yapmak yerine resmin üzerindeki şekillerin veya nesnelerin üzerine yoğunlaşıyor.

Perşembe günü Pekin'de düzenlenen Uluslararası Web Konferansı'nda Google çalışanları tarafından sunulan dokümanlarda VisualRank adıyla anılan ve yeni geliştirilen bir resim tanıma teknolojisi aktarıldı.
Günümüzde kullanılan resim arama teknolojisi metin tabanlı olarak çalışıyor. Yapılan aramalarda da bu metinler üzerinden eşleştirme yapılıyor. Burada da genellikle resimlerin üzerindeki ana konu yazıya dökülürken, gözün fark edebildiği dağ, mekan veya herhangi bir diğer nesne algılanamıyor.
Google araştırma ekibinden Shumeet Balua ve Yushi Jing "Amacımız bilgisayarda resim üzerinde görebildiğimiz malzemelerin bir şekilde web üzerine aktarılmasıydı." diye çıkış noktalarını ifade ederken otomatik yüz tanıma veya resim üzerindeki diğer nesnelerin bulunabilmesi için çalışmalar yapıldığını belirttiler. Ürün resimleri üzerine yoğunlaşan ekip, bugüne kadar Google veritabanında yer alan resimlerin indekslenmesinin ve ardından da oluşan katalogun piyasa ihtiyaçları göz önüne alınarak pratik olmayan bir yöntem kullanmaya mecbur kaldığını da sözlerine eklediler.
Yeni teknolojide ise ilk aşamada en çok aranan 2000 kadar ürün resmi örnek olarak alındı. Google aslında görsel ürün arama kategorisinde ilk şirket sayılmaz. Daha önce like.com gibi sitelerde benzer uygulamalar yapıldı. Ancak bu da metin araması üzerine kurulu bir sistemdi. Google ise bunu yapmak yerine resmin üzerindeki şekillerin veya nesnelerin üzerine yoğunlaşıyor.